1
Perioada de actualizare
de la 27.11.2023 16:38
până la 24.12.2023 10:58
2
Propunerea ofertelor
de la 24.12.2023 10:58
până la 03.01.2024 10:58
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 6 878 266,43 MDL
Perioada clarificărilor: 27 nov 2023, 16:38 - 24 dec 2023, 10:58
Perioada de depunere a ofertelor: 24 dec 2023, 10:58 - 3 ian 2024, 10:58

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Renovarea trotuarelor bulevardului Dacia, partea impară (tronsonul bd. Cuza Voda - str. Burebista), din mun. Chișinău
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2043, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Teilor 10
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Ionaș
Telefonul de contact
060688775
Datele achizitiei
Data publicării
27 nov 2023, 16:38
Data ultimilor modificări
19 dec 2023, 17:03
Achizitii.md ID
21123203
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.doc
Documentele la ofertă
DUAE
27.11.23 16:38
anunt_de_participare.signed.pdf anunt_de_participare.signed.pdf
tenderNotice
Anunț de participare
27.11.23 16:38
documentația standard.docx
Documentele la ofertă
Documentația standard
27.11.23 16:38
04-23 cuza voda-burebista f1.signed.pdf 04-23 cuza voda-burebista f1.signed.pdf
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
19.12.23 17:03
04-23 cuza voda-burebista f1iee.signed.pdf 04-23 cuza voda-burebista f1iee.signed.pdf
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
19.12.23 17:03
Data:
28 nov 2023, 15:02
Subiectul întrebării:
CS
Întrebare:
Buna ziua! in deviz Amenajare la poz nr16 Executarea mecanizata a straturilor de fundatie cu h=15cm din piatra sparta LA30 fr.8-31.5 la trotuare norma prevede pentru grosime strat 12cm (adica trebuia de aplicat k=1.25) deoarece in poz nr 17 DI112 Pentru fiecare 1 cm schimbare a grosimii stratului de piatra sparta se adauga sau se scade la norma Dl111. K=5 pentru grosime totala de 10 cm. Ori de prevazut poz 16 Dl111 cu grosime din norma 12cm, si la poa 17 Dl111. K=1.2 se scade - pentru grosime totala de 10 cm
Răspuns (29 nov 2023, 11:16):
Conform prevederilor caietului de sarcini pozițiile nr.16, 20, 28, 32 simbol DI111 de citit ca "Executarea mecanizată a stratului de fundație cu h=12cm". Tot odată la pozițiile nr.17, 21, 29, 33 simbol DI112, se va utiliza K=2.
Data:
28 nov 2023, 15:26
Subiectul întrebării:
CS
Întrebare:
La poz nr. nr.20,21,28,29,32,33 la fel ca la poz, nr. 16 si 17
Răspuns (1 dec 2023, 16:58):
Conform prevederilor caietului de sarcini pozițiile nr.16, 20, 28, 32 simbol DI111 de citit ca "Executarea mecanizată a stratului de fundație cu h=12cm". Tot odată la pozițiile nr.17, 21, 29, 33 simbol DI112, se va utiliza K=2.
Data:
29 nov 2023, 11:00
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Lichiditatea generală Declarație în formă liberă, confirmată prin semnătura electronică. Lichiditatea generală potrivit raportului financiar pentru anul 2022 prezentat, (active circulante/datorii curente × 100): Autoritatea contractantă stabileşte drept cerinţa minimă ca valoarea indicatorului respectiv să fie peste 150 %. Ne spuneti si noua de unde vati inspirat pentru acasta cerinta in speta luind in considerare ca sunt 11 luni trecute de la anul la care va referiti? De ce nu 200% sau 125% numai va rog fara raspunsuri de tipul asa a decis grupul de lucru, concret in baza caror prevederi legale se solicita acasta cerinta?
Răspuns (1 dec 2023, 17:01):
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Data:
29 nov 2023, 11:53
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Apropo colegii dtre din pretura centru solicita urmatoarele: Lichiditatea generală Declarație în formă liberă, confirmată prin semnătura electronică șau în caz de prezentare pe suport de hârtie - original, confirmat prin aplicarea semnăturii și ștampilei ofertantului. Lichiditatea generală potrivit raportului financiar pentru anul 2022, (active circulante/datorii curente × 100): Autoritatea contractantă stabileşte drept cerinţa minimă ca valoarea indicatorului respectiv să fie peste 100 procente;
Răspuns (1 dec 2023, 17:01):
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Data:
29 nov 2023, 11:54
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
poate va consultati pe problema lichiditatii si a vizitelor cu doamna Gutnic
Răspuns (1 dec 2023, 17:03):
Stimate ofertant, solicitarea Dvs contravine prevederilor art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice ,,În exercitarea atribuţiilor, membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice, să îşi îndeplinească atribuţiile contrar prevederilor prezentei legi”.
Data:
6 dec 2023, 09:03
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Conform prevederilor legislatiei in vigoare toate schimbarile referitoare la volumele de lucru cu atat mai mult ca urmeaza majorarea la pozitiile cu aplicarea K-2 la mai multe pozitii faceti schimbarile mentionate in caietul de sarcini si incarcati in sistem.
Răspuns (19 dec 2023, 16:58):
Caiet de sarcini modificat și plasat
Data:
7 dec 2023, 16:10
Subiectul întrebării:
CS Amanajare P19
Întrebare:
Pozitia 19 - TsE06A - Cantiatea ar trebui sa fie 4.6, avand in vedere unitatea de masura de 100m2. Clarifcati va rog
Răspuns (19 dec 2023, 16:58):
Caiet de sarcini modificat și plasat
Data:
7 dec 2023, 16:35
Subiectul întrebării:
CS Amanajare P41
Întrebare:
Pozitia 19 - TsH05B - Cantiatea ar trebui sa fie 1765, avand in vedere unitatea de masura de 1m2. si nu 100m2. Clarifcati va rog
Răspuns (19 dec 2023, 16:59):
Caiet de sarcini modificat și plasat
Data:
20 dec 2023, 16:10
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Odata ce ati modificat caietul de sarcini va rugam sa prelungiti perioada de clarificare a procedurii.
Răspuns (22 dec 2023, 10:51):
Perioada a fost prelungită.
Data:
21 dec 2023, 07:48
Subiectul întrebării:
CERINTE ABUZIVE
Întrebare:
Legea 131/2015 art.7 litera a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante; și art. 42 din HG 638/2020 Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat. XXXXXXX Întrebarea este următoarea unde în aceste două documente este indicat că lichiditatea generală tre să fie minimum 150%, sau unde este subînțeles că ofertanții în urma activităților sale trebuie să depășească un profit anual de 50%, pe când o cerință de minim 100% ar avea o logică și anume în urma activității OE raportul dintre activele proprii și datoriile să indice o cifra de peste 1 (compania nu se află în situație de pericol de insolvabilitate etc.); deci prin cerința dată nu promovați nimic altceva decât promovarea unor OE care activează la un profit extrem de mare, în urma cărora toate activele sunt considerabil majorate față de datorii
Răspuns (22 dec 2023, 10:53):
Cerința în cauză este solicitată în temeiul art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări.
Data:
21 dec 2023, 07:56
Subiectul întrebării:
CERINTE ABUZIVE
Întrebare:
Pentru a nu pierde timpul, vă îndemnăm să consultați Agenția Achiziții Publice dar și Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor asupra legalității cerinței de minim 150% lichiditate generală, la ultima au fost cazuri precedente și în urma contestațiilor depuse au fost considerate ca cerință abuzivă. Deci continuând procedura păstrând această cerință, ne puneți în situație de a contesta documentele de Licitație, ceia ce va duce pierderi de timp
Răspuns (22 dec 2023, 10:58):
Stimate ofertant, solicitarea Dvs contravine prevederilor art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice ,,În exercitarea atribuţiilor, membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrul grupului de lucru, precum și specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice, să îşi îndeplinească atribuţiile contrar prevederilor prezentei legi”.
Data:
22 dec 2023, 14:59
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Deviz Amenajarea - 2. Pavaj tip100*200*60 sur (comerciale) iar poz 16 ...Pavaj vibropresat sur gr.40 mm asa este corect, care pozitie nu este corecta?
Răspuns (24 dec 2023, 10:21):
Grosimea pavajului solicitat pentru zona comercială este de 40mm. Pavaj tip 100*200*40 sur.
Data:
23 dec 2023, 09:08
Subiectul întrebării:
CERINTE ABUZIVE
Întrebare:
Stimată AC art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și art. 42 din HG 638/2020 la care faceți trimitere au fost citate mai sus, Întrebarea este următoarea unde în aceste două documente este specificat ceva despre lichiditatea generală ??? Se creează impresia că ați copiat aceste cerințe fără a cunoaște ce anume prevăd ele. Astfel facem trimitere la art. 42 din HG 638/2020, dar și art. 15 alin. 3 din Legea 131/2015 reprezentanții AC <<<sînt autonomi, imparțiali şi se supun numai legii>>>. În continuare vă sugerăm să studiați ORDIN Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, Publicat : 18.06.2021 în MONITORUL OFICIAL Nr. 147-151 art. 658 Data intrării în vigoare. În special articolul 36 (2) referitor la Lichiditatea Generală
Răspuns (24 dec 2023, 10:35):
Stimați ofertanți, impresiile si sugerările expuse în cadrul rundei de solicitare a clarificărilor sunt bine venite doar în cazul cînd sunt relevante. Reiterăm ca Anunțul de participare respectă prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice și nu limitează participarea ofertanților. Conform art. 18 al ORDINULUI Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoana fizică sau persoană juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări sau de servicii de proiectare și de lucrări.
Data:
23 dec 2023, 09:20
Subiectul întrebării:
LICHIDITATEA
Întrebare:
Conform art. 42 din HG 638/2020, Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante bazându-se doar pe lege. Conform art. 36 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021; AC are dreptul de a solicita de la OE un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară conform alin. (2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%); deci includerea în cerințe (DOCUMENTAȚIE STANDART) a unei cifre de 150% este un Abuz din partea AC, o samavolnicie care contravine principiului de liberă concurență și promovează un anumit grup de OE
Răspuns (24 dec 2023, 10:20):
Stimați ofertanți, art. 36 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, stabilește cerințe minime ce pot fi admise în cazul procedurii de achiziție publică, cu plafonarea doar a cifrei medii anuale de afaceri. Tot odată ironat ați interpretat prevederile art. 42 din HG 638/2020. Acesta desigur nu permite încălcarea legislației, dar oferă dreptul AC stabilirea cerințelor minime de calificare, în dependență de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat. Prin urmare AC constată că cerința în cauză nueste una restrictivă și nu încălca prevederile legislației. Mai mult ca atit în temeiul art. 25 și 26 din ORDIN MInistrului Finanțe Nr. OMF69/2021 din 07.05.2021, AC are dreptul să stabilească criterii minime de calificare ce se referă la capacitatea economică şi financiară a ofertanților.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.