1
Perioada de actualizare
de la 16.11.2023 11:21
până la 04.01.2024 11:17
2
Propunerea ofertelor
de la 04.01.2024 11:17
până la 06.02.2024 11:17
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 61 000 000 MDL
Perioada clarificărilor: 16 nov 2023, 11:21 - 4 ian 2024, 11:17
Perioada de depunere a ofertelor: 4 ian 2024, 11:17 - 6 febr 2024, 11:17

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrările se vor executa în conformitate cu normativele și standardele în vigoare din domeniul construcțiilor.
Oferta se va elabora ținând cont de prevederile caietului de sarcini anexat.
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Mihail Kogalniceanu nr.82
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Petru Vicol
Telefonul de contact
069692527
Datele achizitiei
Data publicării
16 nov 2023, 10:33
Data ultimilor modificări
6 febr 2024, 11:38
Achizitii.md ID
21118753
CPV
45450000-6 - Alte lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
202311161115_DUAE.doc
Documentele la ofertă
DUAE
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini 1a ventilatia.docx
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini Partea II, ventilare.docx
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini Partea II, 1.docx
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini Partea II, 3.docx
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini Partea II, 2.docx
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
202311161115_Caiet de sarcini Partea I..pdf
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini
16.11.23 11:21
anunt modificat.pdf
Documentele la ofertă
Anunt de participare
23.11.23 14:53
declaratie pe propria raspundere.docx
Documentele la ofertă
Declaratie
23.11.23 14:53
Data:
16 nov 2023, 14:32
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
caiet de sarcini Întrebare: In proiect este scris ca exista UPS dar in caietul de sarcini nu se regaseste. Explicati va rog acest moment. Răspuns (15 nov 2023, 17:06): Conform caietului de sarcini elaborați oferta. Unde se regaseste UPS?
Răspuns (23 nov 2023, 14:41):
Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini.
Data:
16 nov 2023, 14:59
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
In caietul de sarcini camerele video la poz.5 si poz.6 sunt de 2 Megapixeli si la poz.2 de 4 Megapixeli iar in proiect specificatia scrie ca camerele sunt de 5 Megapixeli.Va rugam sa ajustati caietul de sarcini pentru ca oferta sa fie intocmita corect.
Răspuns (23 nov 2023, 14:41):
Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini.
Data:
16 nov 2023, 15:44
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Ventilarea - poz 80, 81, 82 difera in in caietul de sarcini si caietul desfasurat - sint gresite diametrele (se repeta poz 79 si poz 80 cu d 150), mai departe poz 82 si poz 83 nu coincid la norme si lucrarile necesare spre indeplinire si poz 80 in resurse nu are canalele este gresita. Aceasta clarificare a fost ridicata si in licitatia precedenta - schimbarile nu s-au facut? Rugam o atirnare serioasa pentru a elabora oferta corecta.
Răspuns (23 nov 2023, 14:41):
Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini.
Data:
16 nov 2023, 16:09
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Va rugam sa justificati scurtarea termenului de executie din 36 luni in 34 luni.Multumim.
Răspuns (23 nov 2023, 14:46):
Întrucât prevederile art.66 alin 3 (1) din Legea nr.181/2014 privind finanţele publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale, permite autorităților/instituțiilor bugetare asumarea angajamentelor multianuale, pe o perioada de până la trei ani bugetari, pentru achizițiile de bunuri, lucrări și servicii a căror perioadă de realizare este mai mare de un an, contractul de antrepriză va fi valabil doar până la 31.12.2026
Data:
20 nov 2023, 13:08
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-1-8 poz 148 08-02-148-2 Cablu pina la 35 kV in tevi, blocuri si cutii pozate, masa 1 m pina la: 2 kg volum 0,125 la 100 m, dar ca material poz 149 Cablu АВВГнг-LS 5x25 mm2 indicat 125m? Precizati si ajustati raspunsul corect.
Răspuns (23 nov 2023, 14:47):
Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini.
Data:
24 nov 2023, 09:07
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Răspuns (23 nov 2023, 14:47): Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini.Neconcordantele cum vor fi acoperite pe parcursul executarii lucrarilor? Deoarece vor aparea multe lucrari suplimentare.
Răspuns (2 ian 2024, 10:58):
Lucrările suplimentare / neprevăzute identificate în procesul de execuție vor fi documentate prin proces verbal de constatare. Cuantificarea lucrărilor se va efectua prin elaborarea și semnarea de către membrii grupului de lucru a listei de cantități privind lucrările neprevăzute/suplimentare. Pe parcursul perioadei de execuție a lucrărilor, volumele suplimentare de lucrări și/sau ascunse, care inițial nu era posibil de prevăzut în proiect, se vor executa de către antreprenorul general numai după eliberarea soluțiilor de proiect de către autorul proiectului și avizate de către Beneficiar și Autoritatea contractantă.
Data:
27 nov 2023, 10:48
Subiectul întrebării:
Proiectele de executie
Întrebare:
Buna ziua, solicitam sa publicati Proiectele de executie
Răspuns (2 ian 2024, 11:01):
Proiectul de execuție este voluminos iar SIA RSAP nu asigură tehnic publicarea acestuia. Prin urmare documentația de proiect se va transmite prin email la solicitare
Data:
27 nov 2023, 13:33
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini Deviz 2-1-8
Întrebare:
Conform Caietului de sarcini 2-1-8 formularul 5 nu sunt prevazuti coficietnti de pierdere, mai ales ce tine de cablare, Intrebarea: pierderile sunt prevazute in cantitatile din CS, ori este necesar de inclus ca norma de consum?
Răspuns (2 ian 2024, 11:04):
Sunt prevăzute în cantitățile CS
Data:
29 nov 2023, 09:42
Subiectul întrebării:
vizita
Întrebare:
Daca a fost efectuata vizita la procedura anulata anterior, este necesar alta vizita sau veti accepta pV al vizitei eliberat înn luna octombrie 2023? Multumesc!
Răspuns (2 ian 2024, 11:04):
Se acceptă vizita de la procedura anulată anterior
Data:
29 nov 2023, 11:05
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam sa ajustati caietul de sarcini in compartimentul nr.2-1-7 Ventilare poz.188 este stipulat Grila metalica 800*400 dar in resursa este canal de aer flexibil d180 .La fel este in poz. 219 grila metalica 800*300 insa in resursa este grila cu dimensiuni 1000*1000.Care este corecta?
Răspuns (2 ian 2024, 11:05):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
30 nov 2023, 09:43
Subiectul întrebării:
proiectele de executie
Întrebare:
Am cerut in data de 27.11.2023 sa fie publicat proiectul de executie. Pana acum nu am primit raspuns la aceasta intrebare, dar timpul trece
Răspuns (2 ian 2024, 11:06):
Proiectul de execuție se va transmite prin email la solicitare
Data:
30 nov 2023, 14:56
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Buna ziua. La mai multe intrebari referitoare la caietul de sarcini am primit ca raspuns: Oferta se elaborează conform caietului de sarcini. Documentația de deviz a fost verificată. Având în vedere, devizul prezentat a fost prezentat în formatul care s-a publicat, oferta se va elabora în baza caietului de sarcini. Sa ne raspundeti cum sa elaboram oferta daca datele din caietul de sarcini nu sint corecte cu greseli evidente si necorespunzatoare?
Răspuns (2 ian 2024, 11:07):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
1 dec 2023, 13:18
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua.In devizul 2-1-7 VENTILARE - poz.349 Cutie metalica - Dulap de evacuare universal pentru laborator (nu este descris dimensiunile si marca sau capacitatile). Pentru a estima corect acest dulap este nevoie de careva dimensiuni, caracterisitici.
Răspuns (2 ian 2024, 11:08):
Studiați documentația de execuție (proiectul tehnic) la sediul Autorității
Data:
1 dec 2023, 13:23
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Ajustati va rog caietul de sarcini : poz. 454 Baterie cu freon R-410A pentru racire aerului Q=2790 kw/h DXRE 100-50-3-2.5 de la +35 pina la +22"C "Systemair" (este inclusa si in compartimentul in Utilaj poz. 590).
Răspuns (2 ian 2024, 11:08):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
4 dec 2023, 11:22
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-1-12 Automatizarea AIVC poz 17 si 18 este aceiasi pozitie de ce se repeta, care este sensul?
Răspuns (2 ian 2024, 11:08):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
4 dec 2023, 12:52
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-1-12 Automatizarea AIVC poz 65 Cablu canal metalic indicati dimensiunile?
Răspuns (2 ian 2024, 11:09):
Studiați documentația de execuție (proiectul tehnic) la sediul Autorității
Data:
5 dec 2023, 10:06
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
LISTA CU CANTITĂŢI DE LUCRĂRI № 2-1-4 Acoperiș In poz 26 avem tigla ceramica ,dar nu sunt indicati parametrii tehnici ,dimensiuni, In lista nu este prevazuta coama la acoperis?Vor fi modificari la lista cu cantitati?
Răspuns (2 ian 2024, 11:09):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
5 dec 2023, 14:25
Subiectul întrebării:
Buna ziua, publicati va rog proiectul de executie
Întrebare:
Buna ziua, publicati va rog proiectul de executie
Răspuns (2 ian 2024, 11:10):
Proiectul de execuție este voluminos iar SIA RSAP nu asigură tehnic publicarea acestuia. Prin urmare documentația de proiect se va transmite prin email la solicitare
Data:
6 dec 2023, 14:51
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
In devizul 2-1-7 Freonul pentru VRF este inclus in compartimentul "Lucrare de montare" poz.: 533, 539, 551, 560, 563, 567, 571. Tot aceste cantitati sunt incluse si in compartamentul "Utilaj".Clarificati va rog acest moment.
Răspuns (2 ian 2024, 11:10):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
6 dec 2023, 15:33
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Devizul 2-1-7 Numarul pozitiei 572 se repeta de 2 ori, din cauza aceasta mai departe nu coincid pozitiile din Caetul de sarcini cu forma nr.5.Corectati va rog.
Răspuns (2 ian 2024, 11:10):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
6 dec 2023, 15:35
Subiectul întrebării:
devizul 2-1-7
Întrebare:
Devizul 2-1-7 Poz.697 (foma nr.5) in descriere e indicat Controler PAC-AH500M1, iar in resurse -Bloc exterior VRF PUHY-P500.Ajustati caietul de sarcini.
Răspuns (2 ian 2024, 11:11):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
14 dec 2023, 09:20
Subiectul întrebării:
Detalii despre corpuri de iluminat
Întrebare:
Buna ziua. Rugam sa furnizati detali ce tin de corpuri de iluminat. Caietul de sarcini nu corespunde proiectului de executie. De exemplu, pag. 8 Caiet de sarcini - Iluminatul în sălile de expoziții se va realiza prin folosirea lămpilor LED rotunde încastrate în tavanele suspendate conform proiectului de execuție producție firma ARELUX, LED EV05 NW cu certificare europeană, ținând cont de dotarea sălilor de expoziție etapa 1 ale aceluiași imobil. Etapa 1 a fost realziata la acest proiect ???? Ulterior - pagina 13 din proiect de executie, vom lua incaperi gen 7 - nu e nici o informatie ce tine de corpuri de iluminat ce tip si cum. incaperi de expunere 10-11-12-13-14. Corpuri EV05 nu sunt acolo. Sunt pe desen desenate linii - cati m de sina trifazata. In proiect lipseste, in caiet de sarcini lipseste, cum de ofertat? INcaperea 17 - este o listra suspendata pe mijlocul salii . Nici pe departe nu e corp EV05
Răspuns (2 ian 2024, 11:11):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
14 dec 2023, 09:22
Subiectul întrebării:
Corpuri perete BRA
Întrebare:
sunt o multime de corpuri de perete - proiectantul nici nu a gandit ca desing ce tip de corpuri se vor monta, ele sunt stilistic incadrabile in arhitectura muzeului sau nu iar ofertantii nu au idee ce e nevoie acolo. Rugam sa oferiti detalii despre fiecare corp de iluminat utilizat in proiect pentru a putea oferi un echivalent a lor. Fara aceasta informatie suntem nevoiti a contesta documentatia de proiect .
Răspuns (2 ian 2024, 11:12):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini
Data:
14 dec 2023, 09:26
Subiectul întrebării:
Rugam anularea procedurii si elaborarea CS conform proiectulu
Întrebare:
Rugam sa fie anulata procedura si elaborat CS cu descrieri detaliate, inlaturarea neconformitatilor si ajustarea proiectului conform situatiei specifice obiectului. Proiectul de executie este unul din cele mai proaste proiecte de executie, si aici ma refer in special la partea electrica. Vom depune contestatie pentru retragerea certificatului profesional al proiectantului si a verificatorului de proiect pentru asemenea tampenii indicate in proiect
Răspuns (2 ian 2024, 11:13):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini
Data:
14 dec 2023, 09:27
Subiectul întrebării:
CS redactati
Întrebare:
Ati utilizat modelul caietulu de sarcini de la Muzeul de Arta, un concurs cu valoarea de peste 100 ml. lei unde sunt situatii specifice si acolo au fost implementate etape de iluminat. Dar nu ati binevoit cel putin sa adaptat CS la specificul cladirii ceea ce adus la un numar enorm de mari de erori.
Răspuns (2 ian 2024, 11:13):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini
Data:
14 dec 2023, 11:48
Subiectul întrebării:
Corpuri de iluminat ce nu se pot ofert
Întrebare:
Stimata AC. Nu veti putea avea in oferta corpuri de ilumiat din incaperile 7-17 (pe proiect e scris ca ele NU sunt incluse) iar ce tine de incaperile 10-14 unde sunt sine trifazate, acestea tot nu se vor include in oferta nimaniu din moment ce ele ca cantitate NU sunt indicate in listele de cantitati (caietele de sarcini, si nu este ce de ofertat in acest caz. deci aveti 7 cele mairi incaperi de expunere NEILUMINATE. Sau modificati, inclusiv proiectul tehnic sa fie clar indicate, sau le veti achizitiona ulterior;
Răspuns (2 ian 2024, 11:14):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini
Data:
14 dec 2023, 16:25
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
In caietul de sarcini nu se regasesc pervazurile la ferestre ,ori sa includem in pretul la fereastra,cum sa procedam?
Răspuns (2 ian 2024, 11:14):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
15 dec 2023, 15:47
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-1-7 Ventilarea poz 80 nu corespunde resursa ceruta in lucrari cu respectiv cea din lista de resurse. Avem asa pozitii neclare 188, 219? Faceti schimbarile si publicati caietul de sarcini schimbat?
Răspuns (2 ian 2024, 11:17):
Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1
Data:
18 dec 2023, 16:01
Subiectul întrebării:
Raspuns la clarificari
Întrebare:
Va rugam sa ne raspundeti la intrebarile de mai sus. Din data de 24.11.2023 nu s-a raspuns la nici una din intrebarile din clarificari. Sau special asteptati data de 22.12 ca sa se termine perioda de clarificari. Sint foarte foarte multe erori in caietul de sarcini - intre Forma 5 bsi Forma 1. este imposibil de ofertat. Cel mai bine este sa prelungiti termenul sa-u sa anulati licitatia .
Răspuns (2 ian 2024, 11:16):
Având în vedere, că bugetul pentru anul 2024 nu a fost aprobat, AC se afla în imposibiliate de continuare a procedurii de achiziție. Menționăm, că pentru anul 2024 conform Legii bugetului de stat pentru anul 2024 sunt aprobate surse financiare în mărime de 1 500 000 lei
Data:
18 dec 2023, 16:04
Subiectul întrebării:
Autoritatea Contractanta
Întrebare:
pentru aceste grave abateri dvs, urmeaza sa anulati aceasta procedura , deoarece nu dati dovada ca doriti a petrece o procedura transparenta și probabil nu aveti necesar de aceste lucrari, insa puneti operatorii economici in situatii deosebit de dificile de a va demonstra dvs, vrute si nevrute, insa dvs sunteti in concedii, buletine s.a
Răspuns (2 ian 2024, 11:17):
Având în vedere, că bugetul pentru anul 2024 nu a fost aprobat, AC se afla în imposibiliate de continuare a procedurii de achiziție. Menționăm, că pentru anul 2024 conform Legii bugetului de stat pentru anul 2024 sunt aprobate surse financiare în mărime de 1 500 000 lei
Data:
2 ian 2024, 11:26
Subiectul întrebării:
intrebare
Întrebare:
Răspuns (2 ian 2024, 11:17): Având în vedere, că bugetul pentru anul 2024 nu a fost aprobat, AC se afla în imposibiliate de continuare a procedurii de achiziție. Menționăm, că pentru anul 2024 conform Legii bugetului de stat pentru anul 2024 sunt aprobate surse financiare în mărime de 1 500 000 lei. Totusi nu este clar procedura va avea loc sau nu? Daca scrieti ca nu aveti sursele necesare de ce nu anulati atunci procedura??
Răspuns (3 ian 2024, 11:16):
Procedura nu se anulează, întrucât în buget sunt prevăzute surse financiare în mărime de 1 500 000 lei. Menționăm, că lucrările se vor executa în limita alocațiilor financiare
Data:
3 ian 2024, 11:38
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Avand in vedere ca ati lasat practic toate clarificarile fara raspunsul corect si ati raspuns - Elaborați oferta conform Caietului de sarcini Forma 1 - cum urmeaza de a indeplini lucrarile tot asa cu divirgente ca si in caietul de sarcini (cerinta din lucrari este diferita de resursa ceruta) si aceste lucrari le veti accepta? De ce va bateti joc de operatorii economici care ar putea intr-adevar sa indeplineasca aceste lucrari si sa avem un obiect care ar aduce folos societatii intregi?
Răspuns (4 ian 2024, 10:17):
Lucrările suplimentare / neprevăzute identificate în procesul de execuție vor fi documentate prin proces verbal de constatare. Cuantificarea lucrărilor se va efectua prin elaborarea și semnarea de către membrii grupului de lucru a listei de cantități privind lucrările neprevăzute/suplimentare. Pe parcursul perioadei de execuție a lucrărilor, volumele suplimentare de lucrări și/sau ascunse, care inițial nu era posibil de prevăzut în proiect, se vor executa de către antreprenorul general numai după eliberarea soluțiilor de proiect de către autorul proiectului și avizate de către Beneficiar și Autoritatea contractantă.
Data:
3 ian 2024, 16:38
Subiectul întrebării:
intrebare
Întrebare:
Răspuns (3 ian 2024, 11:16): Procedura nu se anulează, întrucât în buget sunt prevăzute surse financiare în mărime de 1 500 000 lei. Menționăm, că lucrările se vor executa în limita alocațiilor financiare. Cum se poate de organizat licitatia de 73 mln cu asa suma in buget de 1.5mln ???
Răspuns (4 ian 2024, 10:23):
Procedura de achiziție este desfășurată ținând cont de prevederile pct. 59 din HG nr.638/2020
Data:
3 ian 2024, 18:41
Subiectul întrebării:
maxim 2 contracte cumulate
Întrebare:
Conform pct. 7 solicitati ca in ultimii 5 ani sa dispunem de maxim 2 contracte care cumulativ vor demonstra experienta similara. Insa pct 40 alin 2. Ordin nr.69 din 07.05.2021 Ministerul Finantelor, experienta similare poate fi demonstrata si prin contracte cumulative. Avind in vedere ca RM nu au fost anterior licitate lucrari cu asa specific, solicitam oferita posibilitatea de a demonstra experienta similara prin asumarea tuturor contractelor in ultimii 5 ani.
Răspuns (4 ian 2024, 10:25):
Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice interzice.
Data:
3 ian 2024, 18:44
Subiectul întrebării:
Specialisti cheie propusi
Întrebare:
Excludeti sintagma Devizier din anexa nr 1 din anuntul de participare, nu exista devizieri specializati doar in monumente de istorie si arhitectura. in cazul ca nu veti da curs solicitarii, vom contesta cerintele din documentul de licitatie.
Răspuns (4 ian 2024, 10:27):
Devizier se acceptă pentru toate categoriile, important să fie atestat ăn Republica Moldova
Data:
3 ian 2024, 18:49
Subiectul întrebării:
Experienta minim 10 ani specialisti
Întrebare:
Excludeti experienta minim numar de ani de la toti specialistii cheie. Acest factor care demonstreaza experienta lor va fi acoperita de solicitarea ca sa aiba minim 5 obiecte executate. In acest conext solicitarea de a avea cel putin 10 ani de experienta este irelevanta si limitativa. Insistarea pe aceste criterii va duce la contestarea documentelor de licitatie.
Răspuns (4 ian 2024, 10:42):
Edificiul propus pentru restaurare are statut de monument de arhitectură de categorie națională. Prin urmare, intervențiile propuse în documentația de execuție sunt cu caracter obligatoriu în domeniul restaurării și bazate pe principiul că ”Monumentele sînt obiecte sau ansambluri de obiecte cu valoare istorică, artistică sau ştiinţifică, care reprezintă mărturii ale evoluţiei civilizaţiilor de pe teritoriul republicii, precum şi ale dezvoltării spirituale, politice, economice şi sociale”. Întrucât, proiectul de execuție prevede lucrări de restaurare a unui Monument arhitectural național din centru Chișinăului – imobil muzeal renumit în Republica Moldova, atât din punctul de vedere al patrimoniului său, cât și al prestigiului științific, autoritatea contractantă a stabilit în documentația de atribuire experiență profesională practică obligatoriu în domeniul restaurării, deținută atât de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză, cât și de companie. Menționăm, că scopul autorității contractante este de a restaura edificiile corespunzător rigorilor naționale și internaționale acceptate pentru conservarea/restaurarea monumentelor de arhitectură, de către specialiști cu experiență bogată și profesioniști în domeniul restaurării/reabilitării monumentelor istorice-arhitecturale, în vederea păstrării aspectului originar și autenticității istorice a clădirii. Cadrul legal în domeniul achizițiilor publice, oferă posibilitate de asociere a operatorilor economici, și/sau susținere tehnică din partea unor entități juridice, pentru demonstrarea capacității tehnică şi/sau profesională în scopul executării contractului de achiziție.
Data:
3 ian 2024, 18:57
Subiectul întrebării:
Specialisti cheie propusi
Întrebare:
Excludeti sintagma Sudor si Fierar-restaurator din anexa nr 1 din anuntul de participare, potriviti volumelor de lucrari din caietul de sarcini u exista elemente din metal care urmeaza a fi restaurate/sudate care ar face elemnt al monumentului de istorie. Acestea reprezinta doar constructii de consolidare care nu au nimic in comun cu elementele de arhitectura. In cazul ca nu veti da curs solicitarii, vom contesta cerintele din documentul de licitatie.
Răspuns (4 ian 2024, 10:43):
proiectul de execuție prevede lucrări de restaurare a unui Monument arhitectural național din centru Chișinăului – imobil muzeal renumit în Republica Moldova, atât din punctul de vedere al patrimoniului său, cât și al prestigiului științific, autoritatea contractantă a stabilit în documentația de atribuire experiență profesională practică obligatoriu în domeniul restaurării, deținută atât de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză, cât și de companie.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.