1
Perioada de actualizare
de la 10.11.2023 15:53
până la 06.12.2023 11:48
2
Propunerea ofertelor
de la 06.12.2023 11:48
până la 26.12.2023 11:48
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 173 858 840 MDL
Perioada clarificărilor: 10 nov 2023, 15:53 - 6 dec 2023, 11:48
Perioada de depunere a ofertelor: 6 dec 2023, 11:48 - 26 dec 2023, 11:48

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform Caietului de sarcini
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Turcan
Telefonul de contact
79854555
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
10 nov 2023, 15:53
Data ultimilor modificări
20 nov 2023, 15:24
Achizitii.md ID
21116411
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini g109 .doc
Documentele la ofertă
-
10.11.23 15:53
duae g109.doc
Documentele la ofertă
-
13.11.23 13:23
anunț de participare g 109.docx
Documentele la ofertă
-
13.11.23 13:23
dl lucrari 08.11.docx
Documentele la ofertă
-
20.11.23 15:24
Data:
13 nov 2023, 08:27
Subiectul întrebării:
Lipsa documentației
Întrebare:
Lipsește anunțul de participare și documentația standart. Totodată vă rugăm să încărcați și proiectul de execuție, dacă există.
Răspuns (13 nov 2023, 14:53):
Documentele au fost incarcate. Proiectul de executie il gasiti pe adresa: https://www.asd.md/achizitii-curente2023/lucrari-de-reparatie-drumului-g109-delacau-bulboaca-r2-sectoarele-km-8-00-9-13-si-km-13-40-19-43/, din motiv ca aici nu poate fi atasat.
Data:
14 nov 2023, 08:49
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini poz. 105 - TsC22D1
Întrebare:
Rugam sa concretizati coeficientul care trebuie luat in calcul la K=1, sau K=3
Răspuns (14 nov 2023, 13:23):
Conform prevederilor proiectului de execuție, listei centralizate de cantități, Capitolul II. Lucrări de terasamente, poz. 1, prevede Săpătura la 20 m cu buldozer din caseta sistemului rutier, debleu, la construcția rambleului, pământ gr. II, ϒ=1,90 t/m3. Astfel, la poz. 105 - TsC22D1, din caietul de sarcini, se va utiliza coeficientul K=1.
Data:
14 nov 2023, 09:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Care coeficient totuși se va folosi la pozițiile: 116 TsC22D1 k=2 sau k=3, 130 DI131 k = -5 sau k = -7? Vă rugăm să reveniți cu o concretizare
Răspuns (14 nov 2023, 13:23):
Conform prevederilor proiectului de execuție, listei centralizate de cantități, Capitolul II. Lucrări de terasamente, poz. 6, prevede Decaparea acostamentului existent cu buldozer până la 20m, cu întoarcerea pământului decapat după așternerea stratului de fundație din balast. Astfel, întoarcerea pământului decapat după așternerea stratului de fundație din balast, se va executa la 20 m. Drept urmare, la poz. 116 - TsC22D1, din caietul de sarcini, se va utiliza coeficientul K=2. Totodată, conform prevederilor proiectului de execuție, listei centralizate de cantități, Capitolul III. Lucrări de consolidare, poz. 1, prevede Consolidarea șanțului trapezoidal cu beton monolit clasa C30/37,XC4 XD3 XF4, H- 10cm. Astfel, corecția pentru fiecare 1 cm micșorare a grosimii stratului de beton se scade la norma Dl130, h=5cm (indicatorul normei de deviz DI130 prevede consolidarea cu beton monolit h=15cm). Drept urmare, la poz. 130 – DI131, din caietul de sarcini, se va utiliza coeficientul K= -5.
Data:
17 nov 2023, 08:38
Subiectul întrebării:
Clasa betonului
Întrebare:
Rugam sa concretizati clasa betonului la pozitiile cu nr. 336,338,337,375,411,477,479,515,517,578 - in denumirea articolului este mentionat beton clasa C30/37, iar in ca lista cu resurse este mentionat clasa C 25/30.
Răspuns (17 nov 2023, 14:23):
Se concretizează clasa betonului, care va fi utilizată la lucrările din pozițiile nr. 336, 338, 337, 375, 411, 477, 479, 515, 517, 578 din caietul de sarcini - C30/37.
Data:
17 nov 2023, 08:49
Subiectul întrebării:
Piatra sparta
Întrebare:
In denumirea pozitiilor nr. 33, 50, 163, 603, 647 este mentionata fractia pietrei sparte 16-32, iar in resurse este mentionata fractia 8-31.5 va rugam sa clarificati aceste neclaritati.
Răspuns (17 nov 2023, 14:23):
Se concretizează fracția pietrei sparte, care va fi utilizată la lucrările din pozițiile nr. 33, 50, 163, 603, 647 din caietul de sarcini - fr. 16-32.
Data:
17 nov 2023, 10:10
Subiectul întrebării:
Imbracamintea rutiera pozitia 187, 189
Întrebare:
Va rugam sa clarificati situatia privind volumul amestecului stabilizat cu ciment preparat in statii fixe de la pozitia 187 - DZ01A care ar trebui sa fie mai mare decit volumul asternut (in stare compactata) la pozitia 189 - DA10B.
Răspuns (17 nov 2023, 14:24):
Indicatorul normei de consum DZ01A ,,Prepararea în stații fixe a amestecului pentru rutiere stabilizate, executate din piatra sparta LA30, fr.16-32, stabilizat cu ciment (4%)”, care se măsoară la metru cub după compactare Drept urmare, volumele din pozițiile 187 (DZ01A) si 189 (DA10B) trebuie să fie egale (respectiv și sunt egale).
Data:
22 nov 2023, 11:40
Subiectul întrebării:
resursele la pozițiile 187 (DZ01A) si 189 (DA10B)
Întrebare:
Daca includem preturile pentru materialele la pozitia 187 si respectiv pozitia 189 se primeste ca se dubleaza pretul pentru materialul stabilizat cu ciment, solicitam sa clarificati aceste momente foarte importante. nu este clar care este scopul pozitiei 187 (DZ01A)? este introdusa doar ca scop informativ? putem indica preturile pentru resursele de la pozitia 187 ca fiind 0 (zero) - pentru a exclude orice eroare?
Răspuns (24 nov 2023, 09:38):
În poziția 187 DZ01A se prevede prepararea unui 1 m 3 de amestec pentru stratul rutier stabilizat cu Cimen (4%) iar poziția 189 DA10B se referă numai la lucrările de amenajare a acestuia, iar materialul granular stabilizat cu ciment fiind indicat cu scop informativ, fără preț.
Data:
22 nov 2023, 17:16
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție a contractului
Întrebare:
Buna ziua, ”Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie a contractului Antreprenorului după executarea integrală a contractului” - in acest caz garantia se retine pe o perioada de apr. 7 ani, acesta din urma este un termen prea mare pentru antreprenor. Precautati o varianta alternativa pentru problema data. Multumim
Răspuns (30 nov 2023, 11:35):
Luând în considerație că obiectivul de reconstrucție (reparație capitală) menționat, urmează a fi executat în baza unui proiect de execuție, acesta fiind elaborat în conformitate cu cerințele actelor normative de proiectare în vigoare, ce prevăd elaborarea unei construcții la parametrii de perspectivă de 20 de ani (a intensității și tipului traficului rutier), precum și în baza unor studii de teren actuale (geologie, hidrologie, topo-geodezie, expertize tehnice a lucrărilor de artă, etc), care are drept scop asigurarea nivelurilor minime de calitate și întrunirea în mod obligatoriu a exigenţelor esenţiale de calitate (A - rezistenţă şi stabilitate, B - siguranţă în exploatare; etc.), cu asigurarea unei durate de exploatare de 15 ani. Drept urmare, proiectul de execuție prevede intervenții la terasamentul drumului, amenajarea unui sistem rutier corespunzător cerințelor de perspectivă și amenajarea unui sistem de evacuare a apelor pluviale corespunzător. Mai mult, construcția urmează a fi executată cu utilizarea materialelor de construcții, în conformitate cu cerințele europene (în corespundere cu trecerea Republicii Moldova din data de 01.01.2021, la standardele europene), cerințele de calitate a acestora fiind superioare cu a celor de tip GOST (anulate) utilizate anterior, precum și cu utilizarea unor utilaje, echipamente și tehnologii moderne de punere în operă . Toate aceste masuri au drept scop realizarea unei construcții durabile, care asigură o durată de exploatare de minim 15 ani. În contextul celor expuse, se consideră ca perioada anterioară de un an, a garanției pentru obiectivul implementat respectiv garanția de bună execuție, este una subestimată, or în baza celor menționate, și experiența recentă în implementarea obiectivelor, constatăm că eventualele degradări/defecte se atestă în primii 5 ani de exploatare. Adițional menționăm că conform prevederilor Legii Nr. 721/1996, privind calitatea în construcții, pct. 24, l) s-a stabilit că termenul de garanție post recepție pentru lucrările de construcție va fi de 5 ani. Această reglementare este prevăzută expres, în contextul obligațiilor executanților lucrărilor de construcție, dar și a răspunderii patrimoniale a agenților economici, prin prisma termenului de remediere a viciilor. Astfel, luând în considerație cerințele de proiect, prin care se dorește realizarea unei construcții durabile, precum și în scopul sporirii responsabilității executanților, Autoritatea contractantă consideră ca perioada de garanție de 5 ani (inclusiv cu reținerea garanției de bună execuție, pentru această perioadă), astfel acoperind și garanția post recepție, este una argumentată.
Data:
23 nov 2023, 10:39
Subiectul întrebării:
Garantia de buna executie
Întrebare:
Garantia de buna executie pe un termen de 5 ani dupa parerea noastra este un termen exagerat care blocheaza activele antreprenorilor. Nu este clar din care considerente este indicat termenul anume de 5 ani si nu altul. Rugam sa ne informati in baza carui act legislativ in vigoare a fost indicat acest termen de 5 ani. Multumim anticipat.
Răspuns (30 nov 2023, 11:36):
Luând în considerație că obiectivul de reconstrucție (reparație capitală) menționat, urmează a fi executat în baza unui proiect de execuție, acesta fiind elaborat în conformitate cu cerințele actelor normative de proiectare în vigoare, ce prevăd elaborarea unei construcții la parametrii de perspectivă de 20 de ani (a intensității și tipului traficului rutier), precum și în baza unor studii de teren actuale (geologie, hidrologie, topo-geodezie, expertize tehnice a lucrărilor de artă, etc), care are drept scop asigurarea nivelurilor minime de calitate și întrunirea în mod obligatoriu a exigenţelor esenţiale de calitate (A - rezistenţă şi stabilitate, B - siguranţă în exploatare; etc.), cu asigurarea unei durate de exploatare de 15 ani. Drept urmare, proiectul de execuție prevede intervenții la terasamentul drumului, amenajarea unui sistem rutier corespunzător cerințelor de perspectivă și amenajarea unui sistem de evacuare a apelor pluviale corespunzător. Mai mult, construcția urmează a fi executată cu utilizarea materialelor de construcții, în conformitate cu cerințele europene (în corespundere cu trecerea Republicii Moldova din data de 01.01.2021, la standardele europene), cerințele de calitate a acestora fiind superioare cu a celor de tip GOST (anulate) utilizate anterior, precum și cu utilizarea unor utilaje, echipamente și tehnologii moderne de punere în operă . Toate aceste masuri au drept scop realizarea unei construcții durabile, care asigură o durată de exploatare de minim 15 ani. În contextul celor expuse, se consideră ca perioada anterioară de un an, a garanției pentru obiectivul implementat respectiv garanția de bună execuție, este una subestimată, or în baza celor menționate, și experiența recentă în implementarea obiectivelor, constatăm că eventualele degradări/defecte se atestă în primii 5 ani de exploatare. Adițional menționăm că conform prevederilor Legii Nr. 721/1996, privind calitatea în construcții, pct. 24, l) s-a stabilit că termenul de garanție post recepție pentru lucrările de construcție va fi de 5 ani. Această reglementare este prevăzută expres, în contextul obligațiilor executanților lucrărilor de construcție, dar și a răspunderii patrimoniale a agenților economici, prin prisma termenului de remediere a viciilor. Astfel, luând în considerație cerințele de proiect, prin care se dorește realizarea unei construcții durabile, precum și în scopul sporirii responsabilității executanților, Autoritatea contractantă consideră ca perioada de garanție de 5 ani (inclusiv cu reținerea garanției de bună execuție, pentru această perioadă), astfel acoperind și garanția post recepție, este una argumentată.
Data:
24 nov 2023, 09:27
Subiectul întrebării:
Cifra de afaceri anuală
Întrebare:
Solicităm o revizuire și micșorare a cifrei de afaceri solicitate conform punctului nr. 19 și 20 din anunțul de participare anexat. Această limitează participarea operatorilor economici la această procedura de achiziție
Răspuns (24 nov 2023, 09:34):
Este stabilita in conformitate cu art.21 (2) al Legii 131/2015, proportional contractului de urmeaza a fi atribuit.
Data:
1 dec 2023, 10:14
Subiectul întrebării:
Geocompozit PGM
Întrebare:
Buna ziua, conform fisei tehnice a produsului pentru aplicarea geocompozitului este necesar amorsarea cu emulsie bituminoasa in cantitate de 1.2 l/m2, in caietul de sarcini e prevazuta numai 0.3 l/m2, rugam clarificarea si corectarea cantitatii de amorsare conform normativelor, totodata este necesar de exclus scoabele din aceasta lucrare, din considerentul ca la acest tip de material nu este necesara fixarea mecanica
Răspuns (4 dec 2023, 11:47):
Conform prevederilor proiectului de execuție, listei centralizate de cantități, Capitolul IV. Amenajarea sistemului rutier, poz. 7, prevede amorsarea suprafețelor straturilor de baza cu emulsii bituminoase cationice cu rupere rapidă - 0,3 l/m2, întrucât se aplică pe un strat de bază din anrobat bituminos cu criblură AB31,5 (fiind un strat nou executat), din experiențele similare (la alte obiecte) este suficientă cantitatea prevăzută de - 0,3 l/m2, ulterior, până la aplicarea stratului de legătură din beton asfaltic deschis cu criblură BAD22,4, se amorsează iarăși cu emulsie bituminoasă - 0,3 l/m2
Data:
1 dec 2023, 10:20
Subiectul întrebării:
Restabilirea traseului si pichetarea axei
Întrebare:
Conform listei de cantitati este prevazut "Restabalirea traseului si pichetarea axei - 7.356 km". Includeti in caietul de sarcini si aceste lucrari
Răspuns (4 dec 2023, 11:48):
Cheltuieli legate de lucrările geodezice (restabilirea traseului si pichetarea axei) sunt incluse în cheltuieli de regie, în conformitate cu CP L.01.03-2012 ,,Instrucțiuni cu privire la calcularea cheltuielilor de regie la determinarea valorii obiectivelor” pct. 4 ,,Cheltuieli pentru organizarea de șantier”, subpct 4.6. ,,Cheltuieli legate de lucrările geodezice executate pentru realizarea lucrărilor de antrepriză: a) retribuțiile personalului (inclusiv contribuții la asigurările medicale şi sociale) care execută lucrările geodezice: b) valoarea materialelor, uzura, repararea, transportul utilajelor, instrumentelor şi aparatelor geodezice, inclusiv cheltuieli pentru studiile geodezice de bază recepționate de la organizația de proiectare şi prospectare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.