Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 1 260 876 MDL
Perioada clarificărilor: 24 oct 2023, 14:22 - 5 nov 2023, 15:29
Perioada de depunere a ofertelor: 5 nov 2023, 15:29 - 15 nov 2023, 15:29

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform Temei de proiectare
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Turcan
Telefonul de contact
79854555
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
24 oct 2023, 14:22
Data ultimilor modificări
15 nov 2023, 15:29
Achizitii.md ID
21109458
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
24 oct 2023, 17:16
Subiectul întrebării:
Care este procedura de investigare a accidentelor rutiere pentru determinarea Punctelor negre?
Întrebare:
Pentru inițierea proiectării cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere, având în vedere lipsa unei legislații interne, conform legislației UE este necesară o investigare a accidentelor rutiere cel puțin pentru ultimii 3 ani pentru stabilirea problemelor aferente infrastructurii în acest punct negru. Prin urmare, investigarea unui sector de concentrare a accidentelor rutiere se finalizează cu un raport cu detalii a cauzelor ce provoacă accidentele și propuneri de măsuri de îmbunătățire pe termen scurt, mediu și lung. Un asemenea raport poate și trebuie să servească ca temei pentru eventuale proiectări de reabilitare, iar de aici și întrebările: 1) Are ASD elaborate rapoarte de investigare acestor 2 sectoare, stabilite de concentrare a accidentelor rutiere? 2) Dacă da, de ce acestea nu sunt parte a ofertei? 3) În ce bază și sub ce raționament a fost stabilită necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc)? Sunt acestea cauze a accidentelor rutiere pe locațiile stabilite? De asemenea, în temeiul primei întrebări, consider că: 1) ASD trebuie să anuleze aceste achiziții, din motivul lipsei unei investigații a accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani, cel puțin, în baza definiției din RCR; 2) Această investigație (raportul de investigație) trebuie să stabilească erorile și cauzele care au adus la faptul că sectoarele sunt de concentrare a accidentelor rutiere, să stabilească factorii (om - vehicul - drum), iar ulterior să vină cu argumentări pe termen scurt, mediu și lung asupra măsurilor necesare de îmbunătățire, care vor sta la baza eventualei proiectări. 3) În lipsa unei astfel de analize, consider această achiziție neîntemeiată.
Răspuns (26 oct 2023, 14:38):
Scopul elaborării proiectului de execuție, inclusiv și ulterioara implementare a acestuia, este de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unor sectoare de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” conform legislației naționale, în baza definiției din RCR. Astfel, investigațiile accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani) sunt înregistrate (timpul producerii, cauzele, schema de producere a accidentului, prejudicii, etc.), drept urmare, definitivate ,,puncte negre” de către Inspectoratul General al Poliție (IGP), respectiv datelor colectate (ce conțin și date cu caracter personal), vor fi solicitate de către Prestator, după încheierea contractului. Referitor la investigația accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite și întocmirea raportul de investigație menționat de Dvs., care va stabili erorile și cauzele care au condus la producerea și concentrarea accidentelor rutiere pe sectorul nominalizat, va fi elaborat de către Prestator în cadrul elaborării proiectului de execuție, cu utilizarea datelor de la IGP (după încheierea contractului Prestatorul va obține materialele menționate), în scopul întocmirii raportului de investigație, care va sta la baza soluțiilor de proiect (mențiuni indicate și în tema de proiectare). Mai mult, Prestatorul în cadrul etapei de analiză tehnico-economică, va identifica, studia și propune minim 2 scenarii/ opțiuni tehnico-economice diferite, fundamentând și recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiții (desigur cu realizarea scopului de bază sus menționat a acestui proiect de excuție) . Necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc), sunt necesare pentru elaborarea proiectului de execuție (conținutul-cadru a documentației de proiect pentru construcții), fără de care nu se poate realiza un proiect de execuție, precum și nici adoptarea unei/unor soluții tehnice.
Data:
26 oct 2023, 15:09
Subiectul întrebării:
La răspunsul din 26.10.2023
Întrebare:
Consider că Dvs eronat încercați să induceți opinia că cele indicate sunt în documentele aferente acestei oferte comerciale, ceea ce nu este adevărat. Repet, oferta de achiziții a serviciilor de proiectare, dacă vă referiți la ”sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere” (puncte negre) poate avea loc doar după producerea unui raport de constatare (investigare) a accidentelor rutiere, care au format acest punct negru, iar Dvs nu ați făcut această investigație, sau dacă ați produs-o, nu o menționați în nici unul din documentele anexate la achiziție. Urmare celor expuse, consider că ceea ce faceți este cu încălcare gravă a legislației în vigoare. Pentru o asemenea achiziție, baza trebuie să fie Raportul de investigare a sectorului de concentrare a accidentelor rutiere sau Raportul inspecției de siguranță rutieră. Vă rog studiați ce înseamnă o procedură de investigare a accidentelor rutiere din punct de vedere a infrastructurii sau ce este o inspecție de siguranță rutieră. În cazul în care această achiziție nu va fi anulată, vom acționa în consecință, fiindcă diminuați importanța unei proceduri de siguranță a infrastructurii rutiere, stabilite legal
Răspuns (3 nov 2023, 15:29):
Menționăm că sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” s-au definitivat în conformitate cu legislația națională, în baza definiției din RCR, în cadrul analizei de către Inspectoratul General al Poliție (IGP) a investigațiilor accidentelor rutiere înregistrate pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani). Totodată, având în vedere lipsa unei proceduri legislative naționale, cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere, pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere (după caz, definitivat ,,punct negru”). Inclusiv, și necesitatea stringentă (se impune în mod imperios, fără amânarea acesteia) de sporire a siguranței circulației rutiere, în vederea stopării eventualelor prejudicii cauzate de accidentele rutiere. Drept urmare, ASD va acționa în conformitate cu cele relatate anterior (răspunsul din 26.10.2023). Mai mult, aspectele invocate de Dvs. sunt lipsite de acoperire legală, respectiv le considerăm neîntemeiate.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.