1
Perioada de actualizare
de la 26.09.2023 09:28
până la 02.10.2023 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 02.10.2023 09:00
până la 09.10.2023 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 280 000 MDL
Perioada clarificărilor: 26 sept 2023, 9:28 - 2 oct 2023, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 2 oct 2023, 9:00 - 9 oct 2023, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de renovare a sediului Agenției de Dezvoltare Regională mun. Chișinău, bd. Stefan cel Mare 180

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 180
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Hajder Gheorghe
Telefonul de contact
+37322220817
Datele achizitiei
Data publicării
26 sept 2023, 9:28
Data ultimilor modificări
26 sept 2023, 16:06
Achizitii.md ID
21094250
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.docx
Documentele la ofertă
-
26.09.23 09:28
caiet de sarcini.docx
Specificaţie tehnică
-
26.09.23 09:28
documentația standard.docx
Documentele la ofertă
-
26.09.23 09:28
descrierea obiectivului.docx
Documentele la ofertă
-
26.09.23 09:28
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Documentele la ofertă
-
26.09.23 09:28
formularul f5.docx
Documentele la ofertă
-
26.09.23 09:28
Data:
26 sept 2023, 16:06
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Conform anuntului de participare, se solicita garantie de buna executie emisa de o banca „conform anexei nr. 10”. Voi ati incercat macar sa verificati ce reprezinta aceasta anexa? Dupa documentatia standard anexa nr. 10 reprezinta graficul de executare. Si paradoxul ca tot in anunt se solicita graficul de executare conform anexei nr. 10. Ce reprezinta totusi anexa nr. 10? Graficul sau garantia de buna executie? Si incercati va rog sa va conformati cadrului legal. Nu exista garantie de buna executie emisa de o banca. Conform art. 153 din HG 638/2020: 153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate; 3) transfer pe contul autorității contractate.
Răspuns (27 sept 2023, 09:31):
Bună ziua. Dacă ați examinat documentația standard considerăm că ați înțeles ce reprezintă fiecare anexă, ori acestea au scrisă clară denumirea acestora. În partea ce ține garanția pentru ofertă, cît și de bună execuție, forma solicitată - „emisă de o bancă comercială”, ținem să vă informăm că fiecare bancă are modelul său de emitere a acestora, esența fiind aceiași. Cu referire la cadru normativ care stipulează formele de garanție de bună execuție, vă atragem atenția că acesta stipulează sintagma „dacă părțile agrează” și avînd în vedere că la lansarea procedurii condițiile de participare cît și de îndeplinire a contractului sunt stabilite de către autoritatea contractantă, respectiv și forma și cuantumul garanției de bună execuție le stabilește autoritatea contractantă. De aici, luînd în considerare în ansamblu suma estimativă a procedurii, termenul de executare a contractului ce urmează a fi atribuit (aproximativ 60 de zile) și condiția achitării facturilor (în decurs de 30 de zile), putem deduce că pentru obiectivul menționat vor fi spre achitare maximum 2-3 facturi fiscale, ultima fiind la termianrea lucrărilor. Acest fapt impune renunțarea la acceptarea formei de garanție de bună execuție prin rețineri succesive, ori acest lucru crează anumite riscuri pentru autoritatea contractantă. Respectiv ajungem la unica forma care paote fi acceptată și anume transfer la contul autorității contractante. Însă avînd în vedere că autoritatea contractantă este o instituție publică care acționează prin sistemul trezorerial și la moment nu dispune de cont pentru garanții, se accepta garanția de bună execuție sub forma de srisoare bancară cu valabilitatea pînă la 31.12.2023. Această formă de garanție nu limitează în nici un mod participarea la procedură și nu este discriminatorie. Respectiv participanții urmează să se conformeze cerințelor de partipare. Totuși dacă cele menționate vă limitează să partipați ori vă produce careva dificultăți la elaborarea ofertei și pregătirea docuemntelor de calificare, rugăm să ne informați.
Data:
29 sept 2023, 11:09
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
pozitiile 86,87,88,93 cream pozitia cu materialul corespunzator?
Răspuns (29 sept 2023, 13:45):
devizele urmează a fi elaborate conform normelor în constrcuții avînd la bază caietul de sarcini și catalogul de prețuri
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.