1
Perioada de actualizare
de la 31.07.2023 15:08
până la 11.08.2023 15:34
2
Propunerea ofertelor
de la 11.08.2023 15:34
până la 16.08.2023 15:34
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 13 427 160 MDL
Perioada clarificărilor: 31 iul 2023, 15:08 - 11 aug 2023, 15:34
Perioada de depunere a ofertelor: 11 aug 2023, 15:34 - 16 aug 2023, 15:34

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform Caietului de sarcini
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Turcan
Telefonul de contact
79854555
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
31 iul 2023, 15:08
Data ultimilor modificări
9 aug 2023, 15:34
Achizitii.md ID
21086557
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
08.cs lot 08 n06 causeni g119(g118).doc
Documentele la ofertă
-
8.08.23 16:57
dl intretinere (003)_07.08.2023.docx
Documentele la ofertă
-
8.08.23 16:57
anunț de participare g119 caus.docx
Documentele la ofertă
-
9.08.23 15:34
duae g119.doc
Documentele la ofertă
-
9.08.23 15:34
Data:
1 aug 2023, 14:25
Subiectul întrebării:
Comisia de recepție
Întrebare:
punctul 3.5. din contractul anexat prevede că: Lucrările nu vor fi considerate finalizate până când procesul-verbal a lucrărilor finalizate nu va fi semnat de comisia de recepţie, care confirmă că lucrările au fost executate conform contractului, vă rugăm să completați că comisia de întrunește în decurs de 7 zile maxim de recepționarea înștiințării din partea operatorului, iar în cazul în care aceasta nu se convocă în termenul lucrările se consideră executate, nu creați condiții pentru corupție să mergem să ne rugăm pe la diferiți șefuleți (cu bani în plicuri) să convoace comisia mai urgent, fiți și voi mai responsabili?
Răspuns (3 aug 2023, 08:32):
Procedura de recepție a lucrărilor se va desfășura în conformitate cu prevederile H.G. Nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepţie a construcţiilor şi instalaţiilor aferente. Astfel recepția lucrărilor se va desfășura în 2 etape. Recepția la terminarea lucrărilor (care va fi convocată de investitor după terminarea tuturor lucrărilor în șantier și recepționarea tuturor proceselor verbale lunare) iar recepţia finală se va convoca de către investitor în după expirarea perioadei de garanţie stabilită în contract.
Data:
2 aug 2023, 09:07
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție
Întrebare:
Buna ziua, HOTĂRÂRE Guvernului Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări la punctul 155. prevede că: Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanția de bună execuție a contractului în termen de 15 zile de la data semnării procesului-verbal la terminarea lucrărilor. Vă rugăm să modificați modelul de contract în condițiile în care cerința stabilită de dvs. este una ilegală..
Răspuns (4 aug 2023, 08:28):
Bună ziua. Potrivit art.68 din Legea nr.131/2015, 8) La achiziţia de bunuri, lucrări și servicii, autoritatea contractantă va cere ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie a acestuia. Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice. Potrivit pct.3 din Regulamentul de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente aprobat prin HG nr.285/1996, 3. Recepţia lucrărilor de construcţie şi a instalaţiilor aferente acestora se efectuează atît la lucrări noi, cît şi la intervenţiile în timp asupra construcţiilor existente (reparaţii capitale, consolidări, reconstrucţii, modificări, modernizări, extinderi etc.) şi se realizează în două etape: 1) recepţia la terminarea lucrărilor; 2) recepţia finală la expirarea perioadei de garanţie. Așadar, executarea integrală a contractului presupune inclusiv și expirarea perioadei de garanție prevăzută în contract ca urmare a căreia se face recepția finală. În contextual dat, autoritatea contractantă, conducându-se de normele citate supra, a prevăzut în contract care este momentul executării integrale a contractului și respectiv momentul când se returnează garanția de bună execuție. Cu referire la prevederile pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, menționăm că potrivit Legii nr.100/2017, Legea este un act normativ cu forţă juridică superioară față de hotărârea Guvernului. Așadar, atât timp cât Legea nr.131/2015 prevede că Garanţia de bună execuţie se returnează la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice, prevederea dată are prioritate față de prevederea de la pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, care se conține într-un act cu forţă juridică inferioară. Or, conform Hotărârii Curții Constituționale nr. 6 din 28 februarie 2023, s-a concluzionat că actul normativ subordonat legii nu poate conține norme cu caracter primar, iar conținutul actului normativ urmează să fie în strictă corespundere cu normele şi scopul legii şi nu poate introduce reglementări noi, altele decât cele stabilite de lege (a se vedea HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016, § 71; DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019, § 22).
Data:
2 aug 2023, 11:34
Subiectul întrebării:
Acostamente
Întrebare:
Buna ziua. In compartimentul acostamente este luata norma pentru incarcarea pamintului, dar nu este clar ce sa face ulterior. Nui data nici transportare, nici lucrari la descarcare....
Răspuns (4 aug 2023, 08:31):
Stimate Antreprenor, vă informăm că în caietul de sarcini la capitolul acostamente este utilizată norma TsC03F1, este necesar înlocuirea acestei norme cu TsC03B1. Caietul de sarcini a fost modificat.
Data:
4 aug 2023, 10:32
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In normativul DB 16 densitatea asfaltului este indicata 2.35, va rugam sa interveniti cu modificari.
Răspuns (4 aug 2023, 17:05):
Beneficiarul a analizat comentariile/solicitările parvenite, în perioada de clarificări de la operatorii economici și vă aduce la cunoștință următoarele: Normele de consum au fost stipulate conform normelor prevăzute în Win Smeta. Analizând certificatele de conformitate a producătorilor de mixtură asfaltică de pe teritoriul R.M. s-a stabilit că densitatea pentru mixtura Tip BA16 variază – în limitele 2390 Kg/m3 - 2480 Kg/m3, fapt ce denotă un consum de material mai mare față de ce prevede programul. În consecință beneficiarul vă informează că în toate caietele de sarcini se modifică consumul de material pentru simbolul DB16H, de la 0,0940t/m2 la 0,0974t/m2.
Data:
7 aug 2023, 17:49
Subiectul întrebării:
DF17A(F) - Marcaje
Întrebare:
In baza carui act normativ ati modificat norma de resurse pentru manopera si utilaje la executia marcajelor
Răspuns (9 aug 2023, 13:25):
Stimate Antreprenor, vă informăm norma DF17A(F) - Marcaje in caietul de sarcini este descrisa
Data:
11 aug 2023, 13:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A
Răspuns (11 aug 2023, 14:40):
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Data:
11 aug 2023, 13:35
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini. Valoarea estimata.
Întrebare:
Clarificati va rog care este valoarea estimativa veridica pentru prezenta procedura de achizitie publica, mentionam faptul ca pe platforma SIA RSAP MTender este indicata o valoare insa in Anuntul de participare o alta valoare.
Răspuns (11 aug 2023, 14:05):
1. Buna ziua. Din motive tehnice, care nu tin de Autoritate, in sistem nu poate fi modificata Valoarea estimata. La intrebarea noastra referitor la asta, ni s-a raspuns: ,,Lista modificărilor posibile: — adăugarea documentelor suplimentare sau schimbarea documentelor încărcate anterior; — mărirea perioadelor (este necesar de mări primele două perioade proporțional); — modificarea denumirii/descrierii lotului.,, Astfel, unica solutie a fost publicarea valorii estimative calculate (modificate) in Caietul de sarcini si in Anuntul de participare, la fel a fost modificata valoarea estimativa.
Data:
11 aug 2023, 14:44
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A. Mentionam faptul ca pentru elaborarea corecta a ofertei este necesar sa cunoastem tipul indicatoarelor, deoarece pretul de achizitie al acestuia difera semnificativ.
Răspuns (11 aug 2023, 14:50):
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Data:
11 aug 2023, 14:46
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Indicati va rog tipul si parametrii Stilpului din polietilena alba pentru dirijarea circulatiei aferent normei DF18A
Răspuns (11 aug 2023, 15:22):
cerintele tehnice si constuctia stalpilor de ghidare trebuie sa fie de tip D3 si sa corespunda in conformitate cu SM SR EN 12899-3:2010
Data:
11 aug 2023, 14:53
Subiectul întrebării:
indicatoare
Întrebare:
in temeiul legii 131/2015 art. 35 pct (2). Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată. Va rugam sa va conformati prevederilor legislative in vigoare. Atragem atentia ca pretul de achizitie difera de la 700 lei pina la 3500 lei deci este un element important tipul inficatoarelor solicitate.
Răspuns (11 aug 2023, 14:55):
Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.
Data:
11 aug 2023, 14:59
Subiectul întrebării:
Raport de verificare
Întrebare:
Va rugam sa publicati raportul de verificare al devizului de cheltuieli estimativ
Răspuns (11 aug 2023, 15:19):
Caietul de sarcini publicat este alcatuit conform devizului de cheltuieli estimativ.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.