Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21078833
1
Perioada de actualizare
de la
19.04.2023 21:41
până la 30.04.2023 22:52
până la 30.04.2023 22:52
2
Propunerea ofertelor
de la
30.04.2023 22:52
până la 12.05.2023 22:52
până la 12.05.2023 22:52
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
55 170 044 MDL
Perioada clarificărilor:
19 apr 2023, 21:41 - 30 apr 2023, 22:52
Perioada de depunere a ofertelor:
30 apr 2023, 22:52 - 12 mai 2023, 22:52
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Lucrări privind Construcția centrului cultural sportiv ,,Dacia Măgdăcești-Mioveni’’
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4829, MOLDOVA, Criuleni, s.Măgdăceşti, Mihai Eminescu, nr.14
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
19 apr 2023, 21:41
Data ultimilor modificări
28 apr 2023, 22:52
Achizitii.md ID
21078833
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lucrări privind Construcția centrului cultural sportiv ,,Dacia Măgdăcești-Mioveni’’
Buget: 55170044.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare.signed.pdf
anunt de participare.signed.pdf
tenderNotice
Anunt de participare
19.04.23 21:41
documentatia standard ccs.signed.pdf
documentatia standard ccs.signed.pdf
Documentele la ofertă
Documentatia Standard
19.04.23 21:41
f1_caiet de sarcini.pdf
f1_caiet de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
19.04.23 21:41
proiect de executie a1+a3 (1).pdf
proiect de executie a1+a3 (1).pdf
Documentele la ofertă
Proiect de executie
28.04.23 15:54
rezistenta stadion magdacesti pl1-27 (1).pdf
rezistenta stadion magdacesti pl1-27 (1).pdf
Documentele la ofertă
Rezistenta stadionului
28.04.23 15:54
caiet de sarcini desfasurat-f5.pdf
caiet de sarcini desfasurat-f5.pdf
Documentele la ofertă
Formularul 5
28.04.23 22:52
Data:
20 apr 2023, 10:56
Subiectul întrebării:
conditii de calificare
Întrebare:
Stimata Autoritate contractanta pentru a asigura transparenta procedurii solicitam sa fie exclusa conditia aberanta privind disponibilitatea de bani lichizi minim 20% din valoarea ofertei prezentate fara TVA - sau DVS credeti ca toti operatorii economici au asa suma rezervata si ii tin anume pentru procedura anuntata de DVS . Solicitam pentru a asigura transparenta si participarea tuturor operatorilor economici pe scara larga la procedura sa fie eliminata conditia data . Va multumim
Răspuns (20 apr 2023, 11:48):
Buna ziua! Fiece conditie stipulata in anuntul de participare este conform legislatiei in vigoare, iar conditia privind disponibilitatea de bani lichizi este una obligatorie si nici de cum nu poate fi exclusa, tinind cont de valoarea si complexitatea obiectului achizitiei! Va multumim pentru intelegere!
Data:
20 apr 2023, 11:55
Subiectul întrebării:
conditii de calificare
Întrebare:
linii de creditare sau active circulante se vor accepta in vederea indeplinicii conditiei disponibilitatea de bani lichizi minim 20% din valoarea ofertei prezentate fara TVA
Răspuns (20 apr 2023, 15:23):
Buna ziua! Da, se vor accepta! Va multumim!
Data:
20 apr 2023, 12:35
Subiectul întrebării:
motivul!!!
Întrebare:
Carei motivul ca ati anulat licitatia precedenta unde a fost ales castigatoru??
Răspuns (20 apr 2023, 15:29):
Buna ziua! Darea de seama privind anularea licitatiei este publicata pe saitul oficial al Agentiei Achizitiei Publice https://tender.gov.md/ro/bap, va rugam sa accesati pagina lor si ve-ti gasi toata informatia necesara, inclusiv si motivul anularii. Va multumim frumos!
Data:
20 apr 2023, 13:23
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Va rugam sa pubicati proiectul de executie.
Răspuns (20 apr 2023, 15:33):
Buna ziua! Privitor la proiectul de executie, va rugam sa va apropiati la sediul Primariei si cu mare drag vi-l prezentam. Va multumim pentru intelegere!
Data:
20 apr 2023, 13:24
Subiectul întrebării:
pct 10 Anunt de participare
Întrebare:
care este criteriul?
nu poate fi doua pct din lista?
Răspuns (20 apr 2023, 15:37):
Buna ziua! Reiesind din faptul ca licitatia noastra are un singur lot, D-stra depune-ti oferta doar pentru lotul dat. In caz ca existau mai multe loturi, a-ti fi putut depune oferta atit pentru un singur lot, cit si pentru toate loturile. Va multumim!
Data:
20 apr 2023, 13:56
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Stmată AC,
Conform anuntului de particpare Valabilitatea contractului este 30.06.2026 cu acoperire financiara pentru fiecare an separat, conform pct 40 din Anuntul de participare.
Intrebare: Disponibilitate de bani lichizi min 20% din valoarea fara TVA a ofertei: concretizati și totodata solicităm a scoate aest pct sau a micsora suma solicitata deorece acoperire finaciara pentru anul 2023 este de 8275506 lei???
Răspuns (20 apr 2023, 15:46):
Buna ziua! Precum am mentionat si la prima clarificare, conditia privind disponibilitatea de bani lichizi este stabilita conform cadrului legal. Dorim sa mentionam faptul, ca valoarea si complexitatea obiectului achizitiei, impune autoritatea contractanta la stabilirea unor conditii de siguranta pentru ea, dar in acelasi timp si legale. Pentru indeplinirea acestei conditii se vor accepta si linii de creditare. Va multumim pentru interes si intelegere!
Data:
20 apr 2023, 15:42
Subiectul întrebării:
pct 10 Anunt de participare
Întrebare:
pentru acest criteriu Agentia Achizitii Publice poate face notificari
Bifati doar un singur pct si nu toate din lista
Răspuns (20 apr 2023, 15:53):
Bine, atunci rectificam punctul 10 din Anuntul de Participare. 10. In cazul in care contractul este impartit pe loturi, un operator economic poate depune oferta -1) PENTRU UN SINGUR LOT.
Data:
20 apr 2023, 16:30
Subiectul întrebării:
Disponibiliate de bani lichizi
Întrebare:
Conform cărui art. din Legea privind achizițiile publice, solicitat anume 20% disponibilitate. Disponibilitatea de bani lichizi n-ar trebui sa depaseasca suma maxima pentru achitarea avansului, or, conform legii bugetului pentru anul 2023, AC au dreptul de achita în avans pina la 10% din suma alocata pentru anul bugetar. N-ar fi mai bine sa solicitati deja 100%. Popate instituțiile statului coboara un pic cu picioare pe pamint, de unde asa conditii? In loc sa facilitati si sa achitati ca in tarile civilizate avans, se impune OE sa dispuna de bani, chiar si daca i-ar avea, de ce ar fi obligat sa-i investeasca in avans in locul AC? Inca odata va rugam sa faceti trimitere exact la art. din lege ca va permite sa solicitati cifre exacte, și deasemnea, va rugam sa revizuiti termenul de garantie, deoarece conform legii calitatii in constructii termenul este de 5 ani.
Răspuns (20 apr 2023, 16:56):
Buna ziua! V-om analiza clarificarea D-stra si vom reveni cu un raspuns mai amplu pe parcursul zilei de maine. Va multumim!
Data:
20 apr 2023, 16:43
Subiectul întrebării:
Clasa Betonului
Întrebare:
Va rugam sa indicati corect clasele betonului!
Răspuns (20 apr 2023, 16:55):
Buna ziua! B 20 (C16/20). B 7,5 (C8/10).
Data:
21 apr 2023, 11:28
Subiectul întrebării:
Disponibiliate de bani lichizi
Întrebare:
Va rugam sa raspundeti la intrebarea din 20 apr 2023, 16:30 (Disponibiliate de bani lichizi)
Răspuns (21 apr 2023, 11:53):
Buna ziua! Va multumim ca a-ti revenit cu un mesaj, acordindu-ne posibilitatea de a va raspunde! Privitor la termenul de garantie asupra lucrarilor, autoritatea contractanta a cerut minim 10 ani, deoarece la executarea obiectului dat, in baza proiectului de executie sunt mai multe obictive de executie, dupa care se vor organiza lucrari de constructie in ETAPE. Cerem organizarea tuturor lucrarilor de executie a obiectivelor date in termen de 10 ani, atasam lista obiectivelor de facto, in baza proiectului de executie: 1) Teren de sport-7140,00 m2, 2) Bloc multifunctional de sport-2702,10 m2, 3)Teren de sport multifunctional - 3 buc, 20x32-1290,00 m2, 4) Parcare auto-2200,40 m2, 5) Cafenea ,,Bistro''-90,00 m2, 6) Tribune-872,00 m2, 7) Pista de alergare-3266,00 m2, 8) G.T.S.-60,00 m2, 9) Ingradire teren. Referitor la disponibilitatea de bani lichizi in valoare de minim 20 % din suma ofertei fara TVA, ramine a fi o cerinta obligatorie cu acceptarea liniilor de creditare. Va multumim pentru interes!
Data:
21 apr 2023, 12:11
Subiectul întrebării:
Disponibiliate de bani lichizi
Întrebare:
Va rugam sa raspundeti la intrebare, conform carui art. din legea solicitati asa cuantum? Deoarece este un abuz, asta referitor la disponibilitate, liniile de credit se achita si nu se deschide gratis, or, prin aceasta cerinta impuneti OP sa achite dobinda la banci, doar pentru a va demonstra, ceea ce nu puteti explica unde este prevazut asa cuantum? Garantia lucrarilor este exagerata, nici-un producator de anumite utilaje tehnologice nu ofera asa garantii, de ce OP este impus sa ofere asa garantii: Ex: daca pentru un conditioner, producatorul ofera 2-3 ani maxim, dstra solicitati 10 ani, dupa care logica se impun asa conditii. Raspundeti va rog?
Răspuns (21 apr 2023, 13:20):
Consideram ca cerinta privind disponibilitatea de bani lichizi nu contravine nici unei legi, iar in caz ca da, va rugam mult sa ne infomati care anume. Iar referitor la comparatia care a-ti facuto D-stra, este una total nepotrivita, obiectul nostru nu face parte din categoria UTILAJE, dar LUCRARI DE CONSTRUCTIE, a carui valoare si durata de functionare utila nu este comparabila cu cea a unui conditioner, care maxim ajunge la 60 MII LEI, pe cind obiectul nostru este de 66 MILIOANE LEI.
Data:
21 apr 2023, 14:51
Subiectul întrebării:
Disponibiliate de bani lichizi
Întrebare:
Stimati reprezentanți ai AC, din partea societatii civile se observa că, AC impun conditii contrar Art.7 Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiil publice lit.(c), or, în astfel de situații, anume AC ar trebui sa fie pregatite financiar pentru implementarea unor proiecte de infrastructura, dar nu invers. Solicitarea disponibilitati a unor sume cu mult mai mari decit cea prevazută în buget pentru valorificare, demonstrează ca de fapt AC, nu cunosc prevederile legale, și mai mult ca atât, solicită condiții de participare care nu pot fi justificate conform prevederilor legale. De 3 ori s-a solicitat să explicați, conform căror prevederi legale, are dreptul AC să impună așa cerințe, iar dstră, răspundeți cu întrebare la întrebare. Sperăm foarte mult că Autoritățile centrale, cît și alte instituții care monitorizează respectarea legii privind achizițiile publice, să intervină odată și să pună capăt acestor practici vicioase, și abuzuri din partea AC. Evident că o companie participantă la o licitație ca aceasta trebuie să demonstreze capacitate financiară, dar, corect ar fi ca acea capacitate financiara ar trebui să-i permită OE să poată iniția procesul de executare a lucrărilor, dar să nu se transforme în capacități de finanțare a proiectului. Mult succes!
Răspuns (21 apr 2023, 15:42):
Vă mulțumim!
Data:
25 apr 2023, 09:14
Subiectul întrebării:
Disponibilitate de bani lichizi.
Întrebare:
Se vede clar fără a cerceta că AC face parte din grupări care fac spălare de bani și nici o transparență.
Răspuns (25 apr 2023, 11:54):
Bună ziua! Vă amintim rolul secțiunii de clarificari, care este de a pune întrebări la subiect, cu scopul de a face anumite precizări în mersul procedurii de achiziție publică. Cu siguranță, acesta nu este spațiul destinat pentru a face acuzații sau declarații defăimătoare. O zi bună să aveți!
Data:
26 apr 2023, 16:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam sa prezentati poz.1.14 desfasurata din Lista cu cantitati de lucrari Nr. 15.2, dat fiind faptul că poz a fost ajustata. Lista resurselor necesare si normele de consum, intrucit solicitati si marcajul, or, in codul CG08C original, sunt resusrse cum ar fi: Ciment, nisip, si multe alte care dupa adoptarea avesteia, se schimba total receta.
Răspuns (26 apr 2023, 21:15):
Bună seara! Mâine revenim cu un răspuns, dar vă rugăm să ne mai scrie-ți, pentru a fi activă din nou clarificarea. Vă mulțumim!
Data:
26 apr 2023, 22:14
Subiectul întrebării:
Planul de Finantare
Întrebare:
Indicati care sunt resursele disponibile pentru executarea lucrărilor în condițiile în care termenul de execuție solicitat este de 24 luni, dar termenul de valabilitatea a contractului 30.06.2026, pe ani 2023? 2024? 2025?, inclusiv care document elaborat de primărie și aprobat de consiliul local prevede acest fapt.
Clarificare dată vine și în contextul alegerilor ce urmează, respectiv pot fi modificări atît în componența Consiliului local cît dna Primar poate să nu mai fie în funcție,
totodată, solicităm modificarea contractului cu indicarea exactă a limitelor de finanțare
Răspuns (27 apr 2023, 16:54):
Buna ziua, Vă mulțumim pentru întrebare! Conform deciziei de aprobare a bugetului pentru anul 2023, Decizia cu nr. 05/6 Din 9.12.2023 , a fost alocata initial suma de 8 milioane, pentru Reconstructia Centrului Cultural Sportiv. Aceasta suma urmeaza a fi majorata prin rectificarile ulterioare, fiind semnat atat Contractul de finantare nr. 225-C23258DL-2022, intre Institutia publica Oficiul National de Dezvoltare Regionala Locala si Primaria Magdacesti, in valoare de 10 milionae de lei, care vor fi valorificare in totalitate anul acesta. De asemenea, menționăm ca exista si un acord-cadru de Finantare intre UAT Mioveni si Primaria Magdacesti in valoare de 10 milioane lei, care vor putea valorificate in perioada 2023-2025. De mentionat este ca Primaria Magdacesti planifica incasari de peste 20 mln lei din vanzarea terenurilor in urmatorii 3 ani. Bugetele locale sunt aprobate pentru un an bugetar, nu pentru mai multi ani. Contractul este semnat intre Primaria Satului Magdacesti( Autoritatea contractanta) si Furnizorul de lucrari, nu intre primar si director. Respectiv, in cazul iesirii din functie a Primarului actual, termenii contractului nu se modifica, termenii contractului initial fiind suficienti pentru bunul mers al lucrarilor si executarea platilor. Luam in consideratie solicitarea D-stră, iar la urmatoarea sedinta a consiliului local va exista un proiect de decizie, discutat si pus la vot pentru a indica clar termenii si limitele de finantare pentru anii 2023-2026, desi traversam cu totii o perioada de incertitudine, atat la nivel national, cat si mondial, unde putem discuta de probabilitati, cu posibilitate de certitudini in proportie de 90%. Primaria Magdacesti a efectuat un plan de executare realist, reiesind din sursele de finantare identificate( contracte, acorduri de finantare), precum si in urma unei analize minutioase a veniturilor incasate precum si a posibilitatilor de incasare a veniturilor suplimentare. Furnizorul de lucrari are ca si centura de siguranta Contractul initial, care are prevederi clar specificate si suficiente ca să ii acorde garanții și certitudini. O zi frumoasă!!!
Data:
27 apr 2023, 08:58
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam sa prezentati poz.1.14 desfasurata din Lista cu cantitati de lucrari Nr. 15.2, dat fiind faptul că poz a fost ajustata. Lista resurselor necesare si normele de consum, intrucit solicitati si marcajul, or, in codul CG08C original, sunt resusrse cum ar fi: Ciment, nisip, si multe alte care dupa adoptarea avesteia, se schimba total receta.
Răspuns (27 apr 2023, 09:13):
Buna ziua! Lista resurselor necesare si normele de consum pentru poz.1.14 din Lista cu cantitati de lucrari Nr. 15.2 sunt:
• Dale rigide PVC tip Fonner si Flexi-Tile (inclusiv marcajul teren baschet, volei, tenis) - 1.05 m2/m2;
• Grund prenadez – 0.015 kg/m2;
• PRENADEZ – 0.60 kg/m2;
• Diluant prenadez – 0.08 kg/m2;
• Profil p.v.c., pervaz pardoseala – 1 m/m2;
• Muncitor deservire CM – 0.15 h-om/m2;
• Finisor MP – 1.55 h-om/m2;
• Utilaj de ridicat pentru lucrari de finisaj – 0.03 h-ut/m2;
Data:
27 apr 2023, 10:31
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va multumim pentru raspuns, dar va rugam sa explicati daca in poz.1.122 si 1.124, ramine doar manopera? Deoarece poz. originala are un sir de resurse, care sunt prevazute pentru confectionarea panoului de baschet, respectiv si a suportului pentru volei. Din contextul poz. rezulta ca ar trebui sa ramina doar manopera. Va rugam sa ne clarificati! Desemenea, in caietul de sarcini, la capitolul Timplarie nu sunt indicate caracteristicile exacte ale ferestrelor si usilor din PVC, ca de exemplu: Numarul de camere ale profilelor, tipul pachetului, sau cel putin coeficientul termic Uw? Ar fi fost bine ca in caietul de sarcini sa fie incluse dimensiunile atit a ferestrelor cit si a usilor, daca tot nu ati publicat proiectul de executie. De regula, devizierii atestati, includ dimensiunile in caietul de sarcini. Deci, va rugam ca in raspunsul dstra, sa fie incluse si dimensiunile timplariilor.
Răspuns (27 apr 2023, 14:23):
Bună ziua! La poziția 1.122 si 1.124, rămine doar manopera. Privitor la numărul de camere ale profilelor- 5 camere. Dar cel mai bine, indicați o adresă de email sau telefona-ți pe nr. 024834897 pentru a ne comunica pe ce adresă electronică să vă expediem proiectul de execuție format PDF, acolo deja este indicat numărul ferestrelor și dimensiunile lor.
Data:
27 apr 2023, 17:01
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini desfasurat f1A
Întrebare:
Atasati va rugam caietul de sarcini in format desfasurat cu detalierea materialelor si manopera
Răspuns (27 apr 2023, 23:27):
Caietul de sarcini este publicat, sau ce anume vă interesează?!
Data:
28 apr 2023, 09:04
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini F1 desfașurat
Întrebare:
Buna ziua, AC este obligata sa includa in caietul de sarcini, cerintele tehnice conform proiectului de executie. Pentru a avea loc un concurs corect, toti potentialii participanti trebuie sa propuna pretul in aceleasi conditii, or, publicarea dimensiunilor ferestrelor si usilor, cît și parametrii tehnici, nu e recomndare, ci mai degraba o obligatie a AC. Deci, va rugam frumos sa incarcati 1. Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări / Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). Asa este scris in documentatia standard.Vă rugam sa va conformrati macar elementar obligatiilor din partea AC. În caietul de sarcini sunt foarte multe poziții adptate, deci prezentati formularul desfășurat. Și cred că nu e corect, ca cine ar trebui sa vina la sediul primariei, sau sa solicite prin email care cerinte suplimentare, deoarece, aceste cerinte trebuie sa le intruneasca fiecare potential participant. O zi buna!
Răspuns (28 apr 2023, 16:01):
Bună ziua! S-a încărcat și proiectul de execuție!
Data:
28 apr 2023, 17:02
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Doriți ca pe aceasta platforma sa solicite doar clarificari, dar, obrăznicia dstra nu are limite. Răspundeți corespunzător la întrebările de mai sus, dar nu repetați același răspuns, doar ca să epuizați perioada de actualizare!
Răspuns (28 apr 2023, 23:25):
Nu avem nici un interes, ca să epuizăm perioada de actualizare în zadar, din contra, ne dorim ca în tot acest timp, să reușim să clarificăm toate punctele la care au apărut întrebări, pentru potențialii participanți. Pentru noi, această licitație, este una dintre cele mai complexe care au avut loc pînă acum și chiar ne dorim să se desfășoare corect și facem tot posibilul să răspundem cît mai explicit și rapid la clarificarile survenite. A fost publicat și caietul de sarcini desfășurat, în caz că mai apar careva neclarități sau s-a omis ceva, vă rugăm să ne aduce-ți la cunoștință. Vă mulțumim pentru înțelegere!!!
Data:
28 apr 2023, 17:07
Subiectul întrebării:
Solicitare vizita
Întrebare:
Unde putem sa ne apropiem sa vedem obiectul
Răspuns (28 apr 2023, 17:36):
Bună ziua! La sediul Primăriei, satul Măgdăcești, r-ul Criuleni, str. Mihai Eminescu 14.
Data:
28 apr 2023, 21:13
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam sa prezentati desfasurat poziția Nr.1.10; 1.18; 1.20; 1.22; 1.17 din Lista cu cantitati de lucrari Nr.15.4; 15.5; 15.6
Răspuns (28 apr 2023, 23:27):
A fost îcărcat și caietul de sarcini desfășurat, vă rugăm să-l analizați, îar în caz că mai apar careva neclarități, reveni-ți cu un mesaj. Vă mulțumim!
Data:
28 apr 2023, 21:42
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam sa prezentati desfasurat poziția Nr.1.9 din Lista cu cantitati de lucrari Nr.15.9.
Răspuns (28 apr 2023, 23:28):
A fost îcărcat și caietul de sarcini desfășurat, Formularul 5, vă rugăm să-l analizați, îar în caz că mai apar careva neclarități, reveni-ți cu un mesaj. Vă mulțumim!
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK