1
Perioada de actualizare
de la 28.03.2023 11:26
până la 10.04.2023 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la 10.04.2023 11:00
până la 20.04.2023 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 631 666,67 MDL
Perioada clarificărilor: 28 mart 2023, 11:26 - 10 apr 2023, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 10 apr 2023, 11:00 - 20 apr 2023, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de audit de securitate IT pentru Sistemul automatizat de plăți interbancare SAPI
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Elena Samoila
Telefonul de contact
022822237
Datele achizitiei
Data publicării
28 mart 2023, 11:26
Data ultimilor modificări
29 mart 2023, 16:35
Achizitii.md ID
21076863
CPV
72800000-8 - Servicii de audit informatic şi de testări informatice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
documentatia standard noua-model.docx
Documentele la ofertă
-
28.03.23 11:26
2. caiet de sarcini.docx
Documentele la ofertă
-
28.03.23 11:26
3. duae.doc
Criterii de eligibilitate
-
28.03.23 11:26
1. anunt de participare.docx
tenderNotice
-
29.03.23 16:35
Data:
28 mart 2023, 12:56
Subiectul întrebării:
Calificarea companiilor eligibile.
Întrebare:
Intelegem noi corect ca se doreste participarea doar a companiillor internationale de audit cum ar fi Big4 si altele din top10?
Răspuns (28 mart 2023, 14:00):
Bună ziua, În contextul întrebării Dvs, comunicăm următoarele: BNM își dorește o participare cât mai mare din partea companiilor de audit. Cerințele caietului de sarcini au fost create conform necesităților reale și actuale ale BNM pentru desfășurarea misiunii date de audit. Mulțumim.
Data:
28 mart 2023, 12:59
Subiectul întrebării:
Certificările expertilor cheie
Întrebare:
Rugam sa ne clarificati necesitatea certificarilor ISO27001, CISM, CRISC, CSSLP in contextul competentelor de audit al sistemelor informatice dovedite prin diplome/certificate obținute.
Răspuns (28 mart 2023, 14:01):
Bună ziua, În contextul întrebării Dvs, comunicăm următoarele: Certificările menționate sunt necesare pentru demonstrarea experienței și a calificărilor deținute în scopul asigurării desfășurării misiunii de audit, inclusiv prezentarea concluziilor relevante aferent eficienței măsurilor de control conform obiectivelor de audit stabilite în cadrul caietului de sarcini. Mulțumim.
Data:
28 mart 2023, 13:02
Subiectul întrebării:
Cerinţe faţă de membrii echipei de proiect ofertată
Întrebare:
Este posibilă cumularea Project Manager cu oricare rol al Expert cheie? Care credeti ca ar fi consecințele negative ale unei astfel de cumulări ?
Răspuns (28 mart 2023, 14:07):
Bună ziua, În contextul întrebării Dvs, comunicăm următoarele: Conform cerințelor caietului de sarcini ofertantul trebuie să pună la dispoziție în cadrul proiectului 3 experți cheie, conform rolurilor specificate. Mulțumim.
Data:
28 mart 2023, 13:05
Subiectul întrebării:
Clarificare 1
Întrebare:
Buna ziua, Solicitam sa indicati daca Ofertantul poate face uz de experti-cheie de la alti operatori economici.
Răspuns (28 mart 2023, 14:10):
Bună ziua, În contextul întrebării Dvs, comunicăm următoarele: Ofertantul poate face uz de experți-cheie de la alți operatori economici. Conform pct.12 din criterii de calificare cu referire la asociere sau subcontractare, „în scopul de a se completa după ariile de competenţă şi experienţă, pentru a răspunde în modul cel mai calitativ la cerinţele stipulate în Documentația de atribuire, pentru a oferi o echipă cu un nivel înalt de calificare, cu un set modern de instrumente şi metodologii şi uneori, în scopul diminuării preţurilor, operatorii economici se pot asocia, în vederea depunerii unei oferte comune, prin acord de asociere, sau pot nominaliza subcontractori. La fel trebuie să se califice atât compania confom cerintelor înaintate în anunțul de participare cât și echipa propusă. Mulțumim.
Data:
28 mart 2023, 13:14
Subiectul întrebării:
Experienta
Întrebare:
Ati indicat la pct 16/13 despre ”Deținerea experienței pentru auditarea sistemelor de plăți complexe, utilizate la nivel național și internațional”. Întelegem ca expertul trebuie să demonstreze această experiență prin deținerea Certificatului PCI-DSS?
Răspuns (28 mart 2023, 14:07):
Bună ziua, În contextul întrebării Dvs, comunicăm următoarele: Conform caietului de sarcini, deținerea certificatului PCI-DSS nu este obligatorie. Mulțumim.
Data:
29 mart 2023, 14:39
Subiectul întrebării:
Criterii
Întrebare:
1. Care sunt criterii pentru demonstrarea experientei de auditare a sistemelor de plati complexe utilizate la nivel național și internațional? 2. Intelegem ca este obligatorie experienta de auditare a sistemelor de plati complexe nationale? 3. Intelegem ca este obligatorie experienta de auditare a sistemelor de plati complexe internationale?
Răspuns (30 mart 2023, 08:30):
Bună ziua. Demonstrarea experienței de auditare a sistemelor de plăti complexe utilizate la nivel național și internațional va fi efectuată conform informațiilor ce vor fi prezentate și se referă la principalelor prestări similare efectuate în ultimii 3-5 ani de activitate și conform scrisorilor de recomandare din partea beneficiarilor/clienților. Menționăm faptul că, în scopul verificării și confirmării informațiilor declarate, ofertantul trebuie să fie dispus la solicitare să prezinte documente suport precum copia (extras) ale respectivului/ respectivelor contract/ contracte, acte/facturi/procese verbale ale serviciilor prestate (alte documente doveditoare) astfel încât autoritatea contractantă să poată identifica natura serviciilor prestate, valoarea acestora și prețul. Conform cerințelor caietului de sarcini „ofertantul trebuie să posede experiență pentru auditarea sistemelor de plăți complexe, utilizate la nivel național și internațional”. Mulțumesc.
Data:
29 mart 2023, 14:42
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
Din motive de securitate informationala și asigurare a unei proceduri de achizitie corecte și transparente, rugam sa introduceti la pct 16/10 in caietul de sarcini sintagma ”precum si caziere judiciare pentru fiecare expert-cheie” fapt ce va determina participarea operatorilor cu experti de o reputație ireproșabilă și integritate judiciara.
Răspuns (29 mart 2023, 16:37):
Bună ziua, Anunțul de participare a fost ajustat și plasat pe platformă, conform solicitării. Vă mulțumesc.
Data:
29 mart 2023, 14:46
Subiectul întrebării:
Descriere
Întrebare:
Solicitam sa descrieti la nivel de arhitectura fizica/logica/comunicatii sistemul SAPI.
Răspuns (30 mart 2023, 08:31):
Bună ziua. Arhitectura fizică a sistemului SAPI este bazată pe un mediu virtualizat. Componentele sistemului pot fi împărțite în patru niveluri funcționale: • Nivelul de gestiune a datelor; • Nivelul de aplicații de tip core; • Nivelul de integrare cu sistemele externe; • Nivelul de prezentare către utilizatorii sistemului. Comunicațiile între nivelurile funcționale ale sistemului sunt asigurate prin conexiuni securizate de rețea. De asemenea, modul de funcționare a SAPI consultat aici: https://www.bnm.md/files/Reg_%20SAPI.pdf Mulțumesc.
Data:
30 mart 2023, 15:40
Subiectul întrebării:
Experiența
Întrebare:
In contextul ”ofertantul trebuie să posede experiență pentru auditarea sistemelor de plăți complexe, utilizate la nivel național și internațional” rugam sa indicati numărul minim de clienți: a. nationali (din Republica Moldova) la care Ofertantul a prestat acest gen de servicii; b. internationali (din afara) la care Ofertantul a prestat acest gen de servicii.
Răspuns (31 mart 2023, 08:23):
Bună ziua. Conform cerințelor caietului de sarcini „Ofertantul trebuie să posede o experienţă specifică în prestarea serviciilor similare de cel puţin 5 ani în domeniu”. De asemenea, „Ofertantul trebuie să aibă experiență în prestarea serviciilor similare celor solicitate de BNM ca complexitate și valoare, în cel puțin 3 contracte finalizate cu succes în ultimii 3 ani”. Mulțumesc.
Data:
31 mart 2023, 13:02
Subiectul întrebării:
clarificari contract
Întrebare:
În raport cu prevederile Contractului privind Achiziția de Servicii aferent procedurii mai sus menționată, și având în vedere faptul ca activitatea Prestatorului trebuie să respecte standardele profesionale aplicabile și legislația în vigoare specifică acestei activități, facem următoarele propuneri de completare a clauzelor, în scopul îmbunătăţirii cadrului contractual: I. Partea generala a contractului 1. Art. 2.3 se modifica dupa cum urmeaza: Facturarea Electronica Prestatorul emite facturile aferente onorariilor în format electronic, respectiv în format ‘PDF’ sau ‘XML’, iar acestea vor fi transmise Beneficiarului prin e-mail. Adresele de e-mail care vor fi utilizate în scopul comunicării facturilor sunt următoarele: Din partea Prestatorului: ( adresa de email anonimziata pentru scopul acestei clarificari) (utilizată pentru transmiterea facturilor pe cale electronica și pentru primirea comunicărilor legate de facturile emise). (adresa de email anonimziata pentru scopul acestei clarificari) (utilizată exclusiv pentru transmiterea facturilor pe cale electronica; adresa de e-mail nu este monitorizată). Din partea Beneficiarului:……Orice schimbare a adreselor de e-mail stabilite pentru trimiterea, respectiv primirea facturilor electronice trebuie adusă de îndată la cunoștința celeilalte părți și va fi opozabilă acesteia după expirarea unui termen de trei zile lucrătoare de la aducerea la cunoștință. Beneficiarul își exprimă acordul cu privire la emiterea și utilizarea facturilor electronice și confirmă că deține mijloacele tehnice necesare primirii facturilor electronice, precum și faptul că are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea și lizibilitatea facturii transmise de Prestator în formatul menționat mai sus. Prestarea serviciilor se consideră încheiată în momentul în care sunt prezentate documentele de mai sus. 2. Art. 4.2 se modifica dupa cum urmeaza: Prestatorul este obligat să transmită factura în format electronic odată cu prestarea Serviciilor, pentru efectuarea plăţii. Pentru nerespectarea de către Prestator a prezentei clauze, Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a majora termenul de achitare prevăzut în punctul 3.4 corespunzător numărului de zile de întârziere şi de a fi exonerat de achitarea penalităţii stabilite în punctul 10.4. 3. Art. 5 se completeaza cu pct. 5.3 dupa cum urmeaza: Prestatorul se va asigura ca Serviciile sunt furnizate pe baza celor mai bune diligente si in concordanta cu interesele Achizitorului care sunt cunoscute de catre Prestator. Achizitorul este unicul responsabil pentru urmatoarele si nu numai: (A) luarea tuturor deciziilor la nivel de management si indeplinirea tuturor functiilor de conducere; (B) desemnarea uneia sau mai multor persoane care poseda o capabilitate adecvata, cunostinte si/sau experienta, de preferinta din randul top managementului, de a supraveghea Serviciile prestate de Prestator; (C) evaluarea adecvarii si a rezultatelor Serviciilor; (D) asumarea raspunderii cu privire la punerea in aplicare a rezultatelor Serviciilor si orice demers intreprins pe baza rezultatelor Serviciilor; (E) stabilirea si mentinerea controlului intern, incluzand, fara limitare, monitorizarea activitatilor in curs de desfasurare. 4. Art. 6.2 se completeaza cu lit. c) dupa cum urmeaza: Beneficiarul va pune la dispozitia Prestatorului informatiile si documentele necesare prestarii serviciilor si va asigura accesul personalului Prestatorului la sediul Beneficiarului, pentru prestarea serviciilor, daca este cazul. 5. Art. 6 se completeaza cu pct. 6.3 dupa cum urmeaza: Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator vor fi pregatite pentru uzul confidential al Beneficiarului si vor putea fi folosite doar pentru scopul mentionat in acest Contract. Beneficiarul va avea dreptul de a transmite aceste livrabile ori rapoarte catre autoritati sau institutii indreptatite prin lege sa aiba acces la acestea. Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator nu pot fi mentionate sau folosite pentru orice alt scop decat cu permisiunea scrisa obtinuta in prealabil din partea Prestatorului si semnarea in prealabil a unei scrisori de exonerare de raspundere, in forma agreata de Prestator, de catre terta parte care primeste acces la informatie. Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator nu trebuie distribuite sau copiate in intregime sau partial catre sau de catre alte persoane cu exceptia managementului Beneficiarului si in conformitate cu exceptiile mentionate in partea introductiva a prezentului articol, fara semnarea in prealabil a unei scrisori de exonerare de raspundere de catre terta parte care primeste informatia. Beneficiarul isi asuma intreaga responsabilitate de a obtine un exemplar semnat al scrisorii de exonerare de raspundere de la terta parte care va avea acces la livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator inainte de a-i fi inmanate. Beneficiarul este de acord sa despagubeasca Prestatorul fata de terti in cazul in care o scrisoare de exonerare de raspundere nu a fost obtinuta de la tertul care a primit acces la aceste informatii. Prestatorul nu isi asuma nicio responsabilitate pentru orice folosire a livrabilelor/ orice rapoarte, de orice terte parti sau pentru orice alt scop ce nu a fost agreat in mod expres de catre Prestator. 6. Se elimina art. 7.4 7. Art. 8.2 lit. b) se modifica dupa cum urmeaza: 8.2. Contractul poate fi rezolvit în mod unilateral de către: b) Beneficiar în caz de nerespectare, din vina sa exclusiva, de către Prestator a termenelor de prestare stabilite; 8. Completarea art. 8 cu punctul 8.6 dupa cum urmeaza: Contractul poate înceta și prin notificare scrisă de încetare a Prestatorului, expunând sau nu motivul încetării, cu un termen de preaviz de 30 zile, care începe să curgă în ziua următoare transmiterii notificării celeilalte părţi contractante. Încetarea Contractului nu va afecta obligaţia Beneficiarului de a plăti Prestatorului onorariile pentru serviciile îndeplinite în baza Contractului până la data încetării efective a Contractului. 9. Completarea art. 8 cu punctul 8.7 dupa cum urmeaza: Prestatorul va avea dreptul de a se retrage din Contract cu efect imediat prin predarea unei înștiințări scrise către Beneficiar dacă Prestatorul determină că circumstanțele s-au schimbat (inclusiv, fără limitare, schimbări ale legislației aplicabile sau ca urmare a unei decizii a unei autorități de stat sau a unei alte instituții profesionale relevante sau a unei structuri de proprietate a Beneficiarului sau afiliaților săi sau Prestatorul descoperă, după executarea Contractului, că unele informații importante pentru furnizarea Serviciilor nu au fost cunoscute de Prestator sau nu au fost divulgate și/sau partajate cu Prestatorul la momentul executării Contractului), în care executarea oricărei părți a Contractului de către Prestator ar fi ilegală sau altfel nelegală sau contradictorie cu regulile de independență sau etica profesională. 10. Completarea art. 8 cu punctul 8.8 dupa cum urmeaza: Prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contract indeplinita pana la data incetarii Contractului, indiferent de motiv, care va fi cuantificata prin munca efectiv prestata in realizarea livrabilelor, chiar daca acestea nu au fost predate. 11. Modificarea art. 9.2 dupa cum urmeaza: Pretenţiile privind calitatea serviciilor prestate sunt înaintate Prestatorului în termen de 5 zile de la predarea serviciilor 12. Modificarea art. 9.4 dupa cum urmeaza: În caz de recunoaştere a pretenţiilor, din vina exclusivă a Prestatorului, Prestatorul este obligat, într-un termen agreat de ambele Părți, să presteze suplimentar Beneficiarului cantitatea neprestată de servicii, iar în caz de constatare a calităţii necorespunzătoare, din vina exclusivă a Prestatorului, – să le substituie sau să le corecteze în conformitate cu cerinţele Contractului. 13. Modificarea art. 9.5 dupa cum urmeaza: Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea Serviciilor în limitele stabilite prin Contract. 14. Eliminarea art. 9.6 15. Modificarea art. 10.2 dupa cum urmeaza: Pentru refuzul nejustificat de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract, se va putea reţine garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1. 16. Modificarea art. 10.3 dupa cum urmeaza: Pentru prestarea cu întârziere a Serviciilor, din vina exclusivă a Prestatorului, Prestatorul poartă plata despăgubirii în valoare de 0,1% din suma Serviciilor neprestate, pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de 10% din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întârzierea depăşeşte 5 10 zile lucrătoare, Prestatorul prezintă Beneficiarului o explicaţie în formă scrisă. Dacă Beneficiarul acceptă, Prestatorul prelungeşte termenul de valabilitate a garanţiei de bună executare, în caz contrar se consideră ca fiind refuz de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract şi Prestatorului i se va reţine garanţia de bună executare a Contractului, în cazul în care a fost constituită în conformitate cu prevederile pct. 10.1. 17. Completarea art. 10 cu pct. 10.7 dupa cum urmeaza: 10.7. Plafonul maxim al răspunderii Prestatorului (inclusiv al partenerilor, directorilor şi angajaţilor acestuia) față de Beneficiar, pentru orice acţiuni, pierderi, despăgubiri, pretenţii, costuri sau cheltuieli provenite în orice mod din sau in legatura cu prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, va fi limitat la o sumă egală cu preţul contractului, iar acest plafon maxim se va aplica inclusiv pentru pierderi ori pagube cauzate terţilor de către prestator ori ca urmare a abaterilor săvârşite. 18. Completarea art. 10 cu pct. 10.8 dupa cum urmeaza: 10.8. Achizitorul va despagubi şi va garanta înlaturarea răspunderii Prestatorului, împotriva oricaror daune suferite ca urmare a unor solicitari ale terţilor, exceptând măsura în care se stabileşte definitiv pe cale judiciară că daunele respective au rezultat în principal din intenţia Prestatorului. 19. Completarea art. 11 cu pct. 11.2 dupa cum urmeaza: Toate drepturile de autor şi alte drepturi de proprietate intelectuală cu privire la orice este creat de Prestator înainte sau pe perioada prestării serviciilor, inclusiv fără limitare rapoarte, consultanţa scrisă, adrese, recomandări sau alte livrabile ale serviciilor furnizate Achizitorului (în cele ce urmează în acest articol denumite de asemenea “Livrabilele Serviciilor”) vor rămâne in proprietatea Prestatorului. La plata integrală a serviciilor prestate, Prestatorul furnizează Achizitorului dreptul de folosire a Livrabilelor Serviciilor în scopul prevăzut în prezentul Contract sau specificat în Livrabilele Serviciilor, în conformitate cu celelalte prevederi ale Contractului. 20. Completarea cu art. 13 Date cu Caracter Personal dupa cum urmeaza: Părțile confirmă faptul că Datele cu Caracter Personal furnizate de către Achizitor sau de către membrii personalului și reprezentanții săi vor fi prelucrate de către Prestator în calitate de Operator, în scopul sau în legătură cu: (i) furnizarea de Servicii; (ii) respectarea cerințelor legale, de reglementare sau profesionale aplicabile; (iii) soluționarea cererilor și abordarea comunicărilor din partea autorităților competente; (iv) administrarea contractelor, contabilitatea financiară, conformitatea internă și analiza riscurilor, precum și în scopurile relațiilor cu clienții; (v) utilizarea sistemelor și aplicațiilor (găzduite sau interne) pentru serviciile de tehnologie a informației și sistemelor de informații ("Scopurile"). În Scopurile indicate mai sus, Datele cu Caracter Personal pot fi dezvăluite / transferate și prelucrate de către Beneficiarii Datelor cu Caracter Personal (inclusiv Operatorii de Date cu Caracter Personal și Persoanele Împuternicite pentru Prelucrarea de Date cu Caracter Personal), conform indicațiilor din Declarația de Confidențialitate a Prestatorului aplicabilă. Transferurile de Date cu Caracter Personal pot include transferuri în afara Spațiului Economic European (SEE), dar numai cu condiția îndeplinirii obligațiilor legale prevăzute prin Legislația privind Protecția Datelor pentru astfel de transferuri . Clauza de mai sus este un rezumat al Declarației de confidențialitate a Prestatorului ("Declarația de Confidențialitate") și nu este o reflectare completă a Declarației de Confidențialitate, care este disponibilă la https://www.... (anonimizat pentru scopul acestei clarificari). În măsura în care nu implică un efort disproporționat, Achizitorul se va asigura că Declarația de Confidențialitate este adusă la cunoștința persoanelor vizate (membrii personalului său, reprezentanții, contractanții și clienții săi). II. Condițiile speciale ale contractului 21. Modificarea art. 14.5 dupa cum urmeaza: 14.5. Părţile nu vor dezvălui, publica și răspândi informaţiile confidenţiale nimănui altcuiva decât angajaţilor, consultantilor, reprezentantilor care au nevoie sa cunoască aceste informaţii. Dacă este necesară implicarea unei terţe părţi, aceasta se va face cu acordul celeilalte Părți și urmând a fi încheiate acorduri de confidenţialitate înaintea autorizării oricărei terţe Părţi. De asemenea, Prestatorul poate dezvălui informaţii confidenţiale: (a) afiliatilor Prestatorului; (b) subcontractorilor sau afiliaților Prestatorului care furnizează servicii în legătură cu acest contract şi care au agreat să fie ţinuţi de obligaţii similare privind confidenţialitatea, daca e cazul; (c) consultanţilor juridici ai Prestatorului, asigurătorilor sau altora după cum poate fi prevăzut prin lege, procese juridice sau administrative sau în conformitate cu standardele profesionale aplicabile sau în legătură cu litigii sau pentru protejarea intereselor legitime ale Prestatorului. 22. Modificarea art. 14.9 dupa cum urmeaza: La cererea uneia dintre Părţi, cealaltă Parte este obligată să-i înapoieze acesteia toate suporturile materiale (de stocare) puse la dispoziție ce conţin informaţii confidenţiale, inclusiv orice copie făcută după acestea sau să distrugă informaţii confidenţiale, iar orice informaţie ce se află pe suportul ce nu poate fi distrusă va fi ştearsă. Totuși, Prestatorul are dreptul de a păstra copii sau înregistrări ale acestor Informații Confidențiale în măsura prevăzută de orice legi, reglementări aplicabile sau de politica sa internă (inclusiv în legătură cu înregistrări și fișiere pe calculator care au fost create conform sistemelor automate de arhivare electronică și a procedurilor IT de back-up). 23. Modificarea art. 14.10 dupa cum urmeaza: Toate obligaţiile create prin acest capitol vor continua și după schimbarea sau terminarea relaţiei de afaceri dintre Părţi pe o perioadă de 2 ani. III. Anexa - ANGAJAMENT DE RESPECTARE A CERINŢELOR DE SECURITATE ALE BENEFICIARULUI 24. Punctul 3 se modifica astfel: 3. Să informeze persoanele cărora li se acordă acces la informaţiile confidenţiale despre natura confidenţială a informaţiilor furnizate si sa asigure respectarea de catre acestea a unor condiţii cel putin la fel de restrictive ca cele din prezentul Contract încheiat dintre Prestatorul și Beneficiar. Prestatorul asigură că obligaţiile de confidenţialitate şi neutilizare sunt respectate strict de către persoanele vizate în prezentul subpunct şi îşi asumă răspunderea deplină pentru acţiunile sau omisiunile angajaţilor, reprezentanţilor şi agenţilor săi. 25. Punctul 4 se modifica astfel: 4. Să nu divulge informaţiile confidenţiale primite, cu excepția celor prevăzute la pct. 2 al prezentei Anexe, nici unei terţe părţi şi să nu permită accesul terţilor la aceste informaţii fără acordul Beneficiarului și prin intermediul altor mijloace decât cele propuse de Beneficiar, dacă legea nu stabileşte altfel, sau dupa cum este altfel convenit prin Contract. 26. Punctul 7 se modifica astfel: 7. Prin derogare de la pct. 6 al prezentei Anexe, Prestatorul poate reţine documentele necesare în temeiul legii sau politicilor interne, conform prevedrilor din Contract.
Răspuns (31 mart 2023, 14:07):
Bună ziua, Modelul Contractului de achiziție este aprobat prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr.115/2021, prin urmare constituie un contract tip standard în care nu se permit și nu sunt admise modificări la capitolul clauze generale. Mulțumesc.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.