Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 8 648 260 MDL
Perioada clarificărilor: 27 febr 2023, 11:10 - 11 mart 2023, 14:10
Perioada de depunere a ofertelor: 11 mart 2023, 14:10 - 12 apr 2023, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de construcție și montaj a rețelelor de apeduct în comuna Sărățica Nouă, raionul Leova
Informația despre anulare
Motivul anulării
spre modificare
Data anulării
11 apr 2023, 14:16
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
6327, MOLDOVA, Leova, s.Sărăţica Nouă, Saratica Noua
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Raevschi Mihail Primaria saratica noua
Telefonul de contact
079697654
Datele achizitiei
Data publicării
27 febr 2023, 11:10
Data ultimilor modificări
11 apr 2023, 14:16
Achizitii.md ID
21074664
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
1 mart 2023, 14:00
Subiectul întrebării:
Garantie pentru oferta
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa publicati rechizitele bancare in vederea perfectarii garantiei prin transfer la contul autoritatii contractante, multumim anticipat.
Răspuns (1 mart 2023, 16:02):
conform cerintelor din anuntul de prticipare , Anexa nr. 9, prezentată de o bancă din RMoldova, format hirtie Semnat electronic de către operatorul economi
Data:
1 mart 2023, 14:20
Subiectul întrebării:
Forma 1desfasurat
Întrebare:
Publicați va rog forma 1 desfășurata pentru a elabora oferta cit mai corecta.
Răspuns (1 mart 2023, 16:06):
nu se publica, merge-ti cu adresare catre primarie prin posta de email si autoritatea contractanta v-a remite
Data:
1 mart 2023, 14:34
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Va rugam sa clarificati criteriul de calificare, punctul 2 Specificatii tehnice. Anexa 22.
Răspuns (1 mart 2023, 16:03):
specificatie tehnica - deviz de chletuieli
Data:
2 mart 2023, 08:27
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție
Întrebare:
Rugăm să fie clarificată forma garanție bancare.
Răspuns (3 mart 2023, 08:17):
Conform anuntului de participare, unde este clar stipulat cerinta in tabel - Anexa nr. 9, prezentată de o bancă din RMoldova, format hirtie
Data:
2 mart 2023, 08:48
Subiectul întrebării:
forma 1 desfășurată
Întrebare:
Prin ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69, anexa 23 din documentația standart aveți obligația să publicați forma 1 desfășurată, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfășurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționam nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune și prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfășurată așa cum prevede documentația standart, F1 desfășurată nu e identica cu F1 care ați publicat. Pentru a nu tergiversa procedura de achiziție prin contestarea licitație Vă recomandăm să Vă conformația cadrului legal.
Răspuns (3 mart 2023, 08:17):
spre modificare
Data:
2 mart 2023, 12:19
Subiectul întrebării:
anuntul
Întrebare:
In anunt la pct 19. Garanția de bună execuție a contractului, cuantumul 5% din valoarea ofertei se transferă/prezintă esalonat, dupa prezentarea procesului verbal de îndeplinire a lucrărilor. Va rugam sa concretizati cum se asigura garantia de buna executie noi intelegem ca vor fi retineri succesive din procesele verbale, va rugam sa precizati
Răspuns (3 mart 2023, 08:18):
transfer la contul a/c in cuantumul 5% din valoarea ofertei se transferă/prezintă esalonat, dupa prezentarea procesului verbal de îndeplinire a lucrărilor.
Data:
2 mart 2023, 12:49
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
In punctul 18 impuneti cerinta demonstrarii disponibilul de bani licizi 2 mln. lei, in cntextul art 7, lit c si i, art 18 din Legea 131 venim cu intrebarea in ce masura acasta cerinta e proportionala cu principiile liberei concurente si asigurarea participarii cit mai largi la procedura data. Prin ce se explica acasta cerere vadit excesiva?
Răspuns (3 mart 2023, 08:19):
conform cerintelor grupului de lucru
Data:
2 mart 2023, 15:11
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua! Stimata Autoritate Contractanta solicitam sa corectati in anuntul de participare p.2. (anume unde se solicita anexa 22 ? - aceasta anexa este alt document Avizul Agentia Supraveghere Tehnica ) dra aveti in vedere specificatia tehnica , va solicitam sa indicti pe intelesul tuturor clar si fara inventari - DEVIZUL DE CHELTUIELI F7.F5.F3 -faceti modificarea solicitata
Răspuns (3 mart 2023, 08:19):
spre modificare
Data:
2 mart 2023, 15:30
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Documente suplimentare se anexeaza initial cu oferta pe platforma ?? ori la solicitarea Autoritatii Contractante vom expedia la adresa de email ? In Duae conform p.5 A.1 este indicat ( Termen 3 zile de la solicitare) ? Concretizați va rog ,toate documentele le vom expedia la 3 zile de la solicitare preventiv îndeplinite cu data petrecerii LP ?
Răspuns (3 mart 2023, 08:20):
toate documentele conform anuntului de participare stipulat clar, INCLUSIV – documente suplimentare – conform DUAE, Capitolul V. Indicații generale pentru criteriile de calificare și selecție, pct. 5A.1
Data:
2 mart 2023, 15:40
Subiectul întrebării:
Forma 1 - NORME DE CONSUM
Întrebare:
Va aducem la cunostinta conform legii Achizitiilor Publice 131 ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69, anexa 23 suteti obligati sa anexati F1 desfasurata (norme de consum) . Se face public pe platforma pentru toti operatorii economici . Acest raspuns nu primim - Răspuns (1 mart 2023, 16:06): nu se publica, merge-ti cu adresare catre primarie prin posta de email si autoritatea contractanta v-a remite. Suntem toti Operatorii Economici egali ! Va sugeram sa examinati ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69, (anexa 23 din documentația standart aveți obligația să publicați forma 1 desfășurată)
Răspuns (3 mart 2023, 08:20):
spre modificare
Data:
3 mart 2023, 11:22
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
n punctul 18 impuneti cerinta demonstrarii disponibilul de bani licizi 2 mln. lei, in cntextul art 7, lit c si i, art 18 din Legea 131 venim cu intrebarea in ce masura acasta cerinta e proportionala cu principiile liberei concurente si asigurarea participarii cit mai largi la procedura data. Prin ce se explica acasta cerere vadit excesiva? Răspuns (3 mart 2023, 08:19): conform cerintelor grupului de lucru Va reamintim ca grupul de lucru in activitatea sa se conduce de Lege si nu face tot ce vrea. Deci cerem sa explicati cele intrebate, ori sa primim raspunsul prin contestatii?
Răspuns (3 mart 2023, 15:11):
Grupului de lucru a hotarit,coform cerintelor din anuntul de participare.
Data:
3 mart 2023, 15:43
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Retea de apeduct pozitia 42 catitatea 64.2m in text (30+20.20+14,m) =84m care totusi este cantitatea?
Răspuns (6 mart 2023, 10:44):
30+20,20+14= 64.20m
Data:
4 mart 2023, 18:31
Subiectul întrebării:
F1- descifrat ?
Întrebare:
Solicitam anexarea F1 descifrat , in documentația la pagina nr. 38 ( d s lp Sărățica noua 2022.docx) 1. Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări este o Nota, analizați va rog ! Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). Solicitam sa anexați F1 DESCIFRATA .
Răspuns (6 mart 2023, 10:57):
Buna ziua.Formularul nr.1 este incarcat pe platforma.
Data:
4 mart 2023, 18:37
Subiectul întrebării:
explicatie Contract model si anunt de participare (Garantia de buna executie)
Întrebare:
SOLICITAM sa clarificati : in contract model aveti scris in punctul 3.6.Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza notificării Beneficiarului către agentul bancar. Notificarea se va face după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora. In anuntul de participare este indicat in p.19: Garanția de bună execuție a contractului, cuantumul 5% din valoarea ofertei se transferă/prezintă esalonat, dupa prezentarea procesului verbal de îndeplinire a lucrărilor. ??? Explicati care va fi modalitatea garantiei de buna executie . Totul trebuie sa coincida cum in anunt de participare peste tot garantia de buna executie sa fie scris indentic. ???
Răspuns (6 mart 2023, 10:53):
conform anuntului de participare, Cind va fi indeplinit contractul pentru semnare cu o/e cistigator v-a fi expus punctul in contract conform anuntului de participare
Data:
6 mart 2023, 11:42
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Am solicitat sa publicati F1 desfasurata, dtre cu insistenta din necunoastere refuzati sa o faceti poate va adresati la cineva sa va consulte. prin refuzul dtre incalcati ordinul MF nr 69 si creati premeditat sitatie de conflict.
Răspuns (6 mart 2023, 17:00):
Buna ziua. Noi in institutie nu avem devizier,am schitat si sau executat devizele care sunt incarcate pe platforma.Pe aceste documente scrie clar ca este forma 1. Alta forma noi nu avem.Lucrarile noastre necesare sunt incarcate pe platforma.
Data:
6 mart 2023, 19:11
Subiectul întrebării:
Caietul desarcini
Întrebare:
F1 DESFASURATA CERETI DE LA AUTORUL DE PROIECT,
Răspuns (9 mart 2023, 09:11):
Cerintele noastre sunt publicate pe platforma,dv.depuneti oferta condorm caietului de sarcini publicat.
Data:
9 mart 2023, 10:14
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). Solicitam sa anexați F1 DESCIFRATA.
Răspuns (9 mart 2023, 10:29):
este incarcat
Data:
9 mart 2023, 11:52
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
D.S incarcata de dtre are asa un inscris : Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). De acuma aveti contestatie depusa pe documentatie , dar cu o insistenta de invidiat nu doriti sa publicati F1 desfasurata. Cosultati proiectantu sa o prezinte. pe subectul dat au fost deja decizii ANSC care nu va lasa loc de manevra.
Răspuns (9 mart 2023, 14:08):
ok.
Data:
9 mart 2023, 12:27
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta daca doriți sa executați proiectul dat Lucrări de construcție și montaj a rețelelor de apeduct în comuna Sărățica Nouă, raionul Leova , posibil si alte proiecte dra trebuie sa va conformați Legii Achizițiilor Publice in vigoare, nu ceea ce hotărați ori doriți - da sunt puncte (documente) care puteți sa le solicitați de la Operatori Economici dar conform legii. Nu înțelegem de ce trebuie sa inventați dra Legea - ea trebuie respectata. Sa terminat cu ce a fost cândva , confirmativa Legii .
Răspuns (9 mart 2023, 14:14):
Documentației standart stipulează: 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor sau serviciilor; 2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%); 3) declarații bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; 4) situația financiară pentru perioada de gestiune anterioară, avizat şi înregistrat de organele competente, și orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul își poate dovedi capacitatea economico-financiară. Ce ține de depunerea ofertelor conform documentației standart pct. 54 alin. 2: 51. Operatorul economic interesat de a participa la procedura de achiziție publică este obligat să depună până la expirarea termenului-limită stabilit de către autoritatea contractantă, o cerere de participare, în cazul aplicării prevederilor art. 33 alin. (7) și alin. (11) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. În celelalte cazuri, aceasta se depune odată cu oferta. 52. Oferta cuprinde următoarele formulare: 1) Propunerea tehnică; 2) Propunerea financiară; 3) DUAE; 4) Garanția pentru ofertă, după caz (anexa nr. 9). 53. Toate documentele menţionate la pct. 52 se completează fără nici o modificare sau o abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei. 54. Oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă: 1) Propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerinţele de calificare, precum şi cerinţele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține: a) graficul de executare a lucrării (anexa nr. 10); b) documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări. 2) Propunerea financiară-ofertantul elaborează propunerea financiară, astfel încât aceasta să furnizeze toate informaţiile solicitate cu privire la preţuri, tarife, precum şi la alte condiţii financiare şi comerciale legate de obiectul contractului de achiziţie publică de lucrări sau de servicii de proiectare și de lucrări. 55. Operatorii economici pregătesc ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare, publicat de către autoritatea contractantă în Buletinul achizițiilor publice, și depun ofertele în mod electronic, folosind fluxurile interactive de lucru puse la dispoziție de platformele electronice, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 33 alin. (7) şi alin. (11) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Data:
10 mart 2023, 15:33
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
Va rugam sa comunicati sursa de finantare si sa indicati suma alocarilor bugetare pentru anul 2023, multumim
Răspuns (10 mart 2023, 16:54):
Proiectul va fi finantat de Fondul National pentru Dezvoltare Regionala si Locala. In dependenta cum vor derula lucrarile asa va fi si alocatiile.
Data:
10 mart 2023, 23:34
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Va rugam sa comunicati sursa de finantare si sa indicati suma alocarilor bugetare pentru anul 2023, multumim Răspuns (10 mart 2023, 16:54): Proiectul va fi finantat de Fondul National pentru Dezvoltare Regionala si Locala. In dependenta cum vor derula lucrarile asa va fi si alocatiile. Deci sa înțelegem ca nu aveți o suma concreata alocata? Cum ramine cu prevederile LEGE Nr. 181 din 25-07-2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale art.67 Articolul 67. Plăţile bugetare ?
Răspuns (11 mart 2023, 12:07):
Suma concreta alocata,va fi in dependenta de suma contractul incheiat de autoritatea publica locala si agentul economic cistigator. Suma este indicata in anuntul de participare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.