1
Perioada de actualizare
de la 22.12.2022 10:26
până la 04.01.2023 08:00
2
Propunerea ofertelor
de la 04.01.2023 08:00
până la 18.01.2023 08:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 3 666 363 MDL
Perioada clarificărilor: 22 dec 2022, 10:26 - 4 ian 2023, 8:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 ian 2023, 8:00 - 18 ian 2023, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reabilitarea și consolidarea Centrului comunitar ”Poienița copilăriei” din satul Rediul Mare pentru dezvoltarea durabilă a localității
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
5132, MOLDOVA, Donduşeni, s.Rediul Mare (r-l Donduşeni), Rediul Mare
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Harabari Ludmila
Telefonul de contact
067514039
Datele achizitiei
Data publicării
22 dec 2022, 10:26
Data ultimilor modificări
1 ian 2023, 11:50
Achizitii.md ID
21070328
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
declaratie_ro.semnat.pdf declaratie_ro.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Declaratie
22.12.22 10:26
duae_ro_0.semnat.pdf duae_ro_0.semnat.pdf
Documentele la ofertă
DUAE
22.12.22 10:26
ds_lucrari.semnat.pdf ds_lucrari.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Documentatia standart
22.12.22 10:26
Data:
26 dec 2022, 10:06
Subiectul întrebării:
Anunțul de participare
Întrebare:
buna ziua, conform art.47 din legea nr.135 privind achizitiile publice termenul de depunere este de cel putin 14 zile, rugam modificarea perioadei de depunere
Răspuns (1 ian 2023, 11:44):
Mulțumim, revedem.
Data:
27 dec 2022, 11:40
Subiectul întrebării:
Anunțul de participare
Întrebare:
Buna ziua, Explicati-ne va rog, in baza carui act normativ solicitati; Cifra medie de afaceri pentru ultimii 3 ani 7 000 000 lei; daca licitatia este de 3 666 363 lei? Va rugam sa modificati cifra medie din 7 000 000 lei in 4 000 000 lei. In caz contrar, vom fi nevoiti sa contestam cerintele caietului de sarcini, potrivit pct.3, art.22 al legii privind achizitiile publice. Va multumim!
Răspuns (1 ian 2023, 11:42):
Referitor la cifra medie de afaceri, aducem la cunostinta urmatoarele.potrivit bunelor practici internationale, operatorul economic care participa la o procedura de achizitie publica urmeaza sa demonstreze fiabilitatea de a implementa un proiect finantat din banul public. In asemenea conditii nun putem vorbi de un potential ofertant a carui cifra medie de afaceri este egala sau sub limita viitorului proiect care urmeaza a fi implementat. In cazul in care operatorul economic are o cifra medie de afaceri cel putin egala cu valoarea viitorului contract denota faptul ca capacitatile acestuia nu este suficienta pentru implementarea proiectului, or o cifra medie de afaceri egala sau mai mica decit valoarea viitorului contract pune in pericol implementarea acestuia. Pe de alta parte nu putem sa vorbim de fiabilitatea unui operator economic care ar contracta banul public in situatia in care capacitatile lui, potrivit cifrei medii de afaceri sunt egale cu valoarea viitorului contract. Obligatiunile pe care le are acesta in cadrul altor contracte care cu siguranta inca sunt in curs de executare, va consuma resursele operatorului economic, iar pentru implementarea proiectului in cauza nu va mai face fata (reiesind din capacitatile acestuia - iar cifra medie de afaceri reflecta anume capacitatile operatorului economic.) Astfel, in contextul art. 15 din Legea nr, 131/2015 privind achizitiile publice, in coroborare cu art 7 din aceeasi lege, care prevede ca grupul de lucru pentru achizitii urmeaza sa excluda riscurile pentru autoritatea contractanta, a fost stabilita cifra medii de afaceri.
Data:
27 dec 2022, 11:46
Subiectul întrebării:
Clarificari:ISO 45001
Întrebare:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici. Va rugam sa modificati cerintele Anuntului de participare. Va multumim!
Răspuns (1 ian 2023, 11:42):
.Lipsa certificatul ISO 45001 nu va duce la descalificarea ofertantului.
Data:
29 dec 2022, 11:08
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam pentru devizul 2-1-1 poz. 6 si poz. 12 norma pentru scinduri
Răspuns (1 ian 2023, 11:44):
Poziția 6 consum scînduri-0,009976 m3/m2, poziția 12 consum de scînduri-0,01 m3/m2.
Data:
1 ian 2023, 13:08
Subiectul întrebării:
Anunțul de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta, conform art.15 din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice pct. e) asigură participarea largă a operatorilor economici la procedurile de achiziţie publică, in coroborare cu art. 7 din aceeasi lege, pct. h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici. Conform deciziei ANSC, rugam respectuos sa modificati cifra medie din 7 000 000 lei in 4 000 000 lei. In caz contrar, vom fi nevoiti sa contestam cerintele caietului de sarcini, potrivit pct.3, art.22 al legii privind achizitiile publice. Cu aceasta descriminare Autoritatea Contractanta promoveaza, sau face referinta la un anumit Agent Economic. Va multumim mult!
Răspuns (2 ian 2023, 11:23):
Stimate operator economic, Anunțul de participare, în care se solicită cifra medie de afaceri de 7 000 000 lei este legală și corespunde prevederilor Legii 131/2015 privind achizițiile publice, și anume, vedeți art. 21, pct.1 și 2. Vă mulțumum pentru participare.
Data:
2 ian 2023, 11:45
Subiectul întrebării:
Anunțul de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta cititi atent legea, conform art.21 din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice pct. c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/15 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege.
Răspuns (3 ian 2023, 19:10):
Grupul de lucru al autorităților contractante va examina și va evalua ofertele tuturor operatorilor economici participanți la licitația publică în strictă conformitate cu prevederile Legii 131/2015 privind achizițiile publice.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.