1
Perioada de actualizare
de la 19.12.2022 13:13
până la 01.01.2023 11:38
2
Propunerea ofertelor
de la 01.01.2023 11:38
până la 05.01.2023 11:38
3
Licitaţie

4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 583 500 MDL
Perioada clarificărilor: 19 dec 2022, 13:13 - 1 ian 2023, 11:38
Perioada de depunere a ofertelor: 1 ian 2023, 11:38 - 5 ian 2023, 11:38

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de dezvoltare a unui sistem de raportare a participanților profesioniști la piața de capital
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 77
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Larisa Strună
Telefonul de contact
+373 22 859 534
Datele achizitiei
Data publicării
19 dec 2022, 13:13
Data ultimilor modificări
28 dec 2022, 13:27
Achizitii.md ID
21070038
CPV
72200000-7 - Servicii de programare şi de consultanţă software
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
declarație.docx
Documentele la ofertă
- Declaratii
19.12.22 13:13
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
- Caiet de sarcini
19.12.22 13:13
anexa nr. 1.pdf anexa nr. 1.pdf
Documentele la ofertă
- Anexa 1
19.12.22 13:13
anunt de participare.pdf anunt de participare.pdf
tenderNotice
- Anunt de participare
19.12.22 13:13
duae.pdf duae.pdf
Documentele la ofertă
- DUAE
19.12.22 13:13
Data:
28 dec 2022, 13:27
Subiectul întrebării:
Criterii de eligibilitatea a operatorilor economici
Întrebare:
În Anunțul de participare, la pct. 11 din secțiunea 16 este specificată cerința ca: „Compania să dețină personal cu experiență profesională de cel puțin 10 ani în domeniu IT și a pieței financiare”, ceea ce reprezintă un criteriu exagerat de majorat și discriminatoriu față de ofertanți, întrucât companiile IT nu au necesitatea de cunoștințe speciale din domeniul pieței financiare pentru a dezvolta produsul în baza caietului de sarcini, care reprezintă toate componentele tehnice necesare. Astfel, solicităm să revizuiți acest criteriu de calificare.
Răspuns (30 dec 2022, 11:28):
Procedura de achiziții publice este efectuată în conformitate cu principiului tratamentului egal, imparțial și nediscriminatoriu în privința tuturor ofertanților și operatorilor economici (art. 7 lit. h din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice). Astfel, caracterul discriminatoriu urmează a fi perceput doar prin prisma drepturilor și obligațiilor în raport cu toți și cu fiecare ofertant în parte. În fapt, menționăm că criteriul de calificare și selecție stabilit la pct. 11 (aferent experienței de cel puțin 10 ani în domeniul IT și în domeniul pieței de capital al personalului ofertantului), este relevant și obligatoriu tuturor ofertanților. Astfel criteriul dat generează și impune anumite condiții identice pentru toți ofertanții, aceștia urmând a se conforma tuturor criteriilor considerate drept relevante pentru CNPF. În astfel de condiții, afirmația privind caracterul discriminatoriu al criteriului dat este una pur formală și declarativă, reprezentând, mai degrabă, nemulțumirea ofertantului cu condițiile stabilite de autoritate. Totodată, simpla nemulțumire a ofertantului aferent condițiilor stabilite în documentația de atribuire nu constituie temei just pentru anularea procedurii de achiziție conform art. 71 din Legea nr. 131/2015. Cu privire la caracterul exagerat de majorat al respectivei condiții (pct. 11 din secțiunea 16) menționăm că, odată ce astfel de criteriu de calificare și de selecția a fost inclus în Anunțul de participare, acesta a fost constatat drept o condiție necesară și obligatorie pentru ofertanți, în contextul obiectului achiziției publice. Mai mult, ofertantul nu poate invoca caracterul de oportunitate asupra deciziei Grupului de lucru aferent condițiilor achiziției publice. Totodată, este relevant faptul că, până în prezent, nici un alt ofertant nu a invocat un astfel de argument, ceea ce denotă faptul că, o astfel de condiție nu a fost considerată exagerat de majorată.
Data:
28 dec 2022, 18:38
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini - Pagina de înregistare în Sistem - Validare datelor
Întrebare:
în Caietul de sarcini - pagina 9 "Butonul ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE”. După verificarea informației în regimul ,,MOD DE VIZUALIZARE” a informației și datelor introduse, precum și asigurarea de faptul că, acestea sunt complete și veridice, utilizatorul accesează butonul ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE”. După accesarea butonului ,,VALIDARE ȘI EXPEDIERE” informația este automat procesată de sistemul de raportare electronic, iar pe ecran va apărea inscripția utilizator înregistrat cu succes." Întrebările: 1. Procesul de procesare a datelor implică vreo validare a datelor? La validarea datelor din Sistem se presupune integrarea cu registre externe (de exemplu, din Registrul de stat al persoanelor juridice și al întreprinzătorilor individuali, Registrul de stat al populației sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice)? 2. În descriere lipsește etapa semnării documentelor (cererii de înregistrare, rapoartelor). De aici rezultă că semnarea rapoartelor cu semnătură electronică digitală prin intermediul MSign nu este necesară în sistem - vă rugăm să confirmați dacă e așa?
Răspuns (29 dec 2022, 15:40):
Validarea datelor se efectuează până la expedierea rapoartelor și presupune inclusiv contrapunerea cu datele din registrele externe.
Data:
28 dec 2022, 18:52
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini - Modalitate de încărcare a datelor
Întrebare:
In Caiet de sarcini - pagina 27: Utilizatorul va selecta opțiunea de încărcare a datelor prin modalitatea 1 în cazul în care dispune de raportul zilnic completat în formatul XLS, XSLX sau XML care este absolut identic cu raportul predefinit disponibil în sistemul de raportare electronic. Întrebare: Este necesar să existe în sistem posibilitatea de a importa/exporta date într-unul dintre formatele specificate sau în toate?
Răspuns (29 dec 2022, 15:40):
Este necesara existența în sistem a posibilității de a importa/exporta date în toate formatele specificate XLS, XLSX sau XML
Data:
29 dec 2022, 11:04
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini - clarificari
Întrebare:
1. Stack-ul de tehnologii e flexibil ? 2. Ca stack de tehnologii / limbada/ frameworks e acceptabil pentru a dezvolta sistemul? 3. Sistemul este dezvoltat de la zero ori necesita sa fie integrat intr-un sistem deja existent? 4. Ce presupune CONSTRUCTOR DE DIAGRAME / GRAFICE? 5. Consideram ca, MENIUL ADMINISTRATORULUI SISTEMULUI DE RAPORTARE este descris insuficient, putem primi o descriere mai detailata, Va rog? 6. Costurile de infrastructura/ environment pentru perioda de dezvoltare va fi suportat de catre cine?
Răspuns (30 dec 2022, 11:35):
1. Stack-ul de tehnologii este predefinit, actualmente utilizat in infrastructura CNPF. 2. Sunt utilizate tehnologiile ExtJS / PHP / Firebird. 3. Sistemul se va baza pe o solutie existenta, fara necesistea dezvoltarii de la zero. E necesară crearea unui nou modul și integrarea lui în sistemul deja existent. (Sistemul urmează a fi creat, adaptat, configurat și integrat pe o platformă deja existent). 4. Un instrument flexibil care permite generarea de diagrame/grafice de către utilizatorii sistemului utilizând datele din sistem. Utilizatorii vor putea alege setul de date, criteriile de selectare, după care vor specifica tipul diagremelor/graficelor. 5. Consideram ca functionalul este descris suficient. Rugăm să concretizați ce nu eeste clar. 6. Costurile de infrastructura/ environment pentru perioda de dezvoltare vor fi suportate de executor.
Data:
29 dec 2022, 11:08
Subiectul întrebării:
Clarificari tehnice!
Întrebare:
1. Asistența de business în termeni de suport în ceia ce ține business-flow al softului si procese pentru fiecare flow va fi oferit ? 2. Detalii referitor la acest flow. Sistemul este unul web, deci cum aceste notificari pot aparea pe calculatorul administratorului? Sistemul de alerte, presupune ca alertele vor apărea pe calculatorul administratorului sistemului de raportare indiferent de faptul dacă acesta este autentificat (logat) sau nu în sistemul de raportare.......
Răspuns (30 dec 2022, 11:38):
1. Fluxurile (business-flow-urile), logica sunt descrise suficient in termenii de referinta. Rugăm să concretizați ce nu este clar. 2. Notificarile urmează a fi de tip Push notifications (Utilizatorul trebuie sa dețină o sesiune autentificată) sau E-mail.
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".