Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 300 000 MDL
Perioada clarificărilor: 13 dec 2022, 18:29 - 18 dec 2022, 13:00
Perioada de depunere a ofertelor: 18 dec 2022, 13:00 - 26 dec 2022, 12:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

servicii pază fizică pentru anul 2023
Informația despre anulare
Motivul anulării
art.7l alin. (1) lit. d) liniuţa 6 al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice, „valoarea serviciilor depășește cu peste 30 % valoarea estimativă stabilită în anunțul de participare ”
Data anulării
9 ian 2023, 17:06
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Sfatul Țării, nr.16
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Roman Frunza
Telefonul de contact
060002669
Datele achizitiei
Data publicării
13 dec 2022, 18:29
Data ultimilor modificări
9 ian 2023, 17:07
Achizitii.md ID
21069673
CPV
79700000-1 - Servicii de investigaţie şi de siguranţă
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Anulată
Data:
14 dec 2022, 13:38
Subiectul întrebării:
clarificari suma estimativă
Întrebare:
Suma estimativă inclusă în anunț de participare pe procedura achiziții publice nr. 21069673 Oficiul Avocatului Poporului este calculată incorect, cu încălcarea prevederilor pct. 1 al art. 4 al Legii 131/2015 privind achizițiile publice și a cerințelor legislației de muncă la compartimentul salarizării, orelor de muncă și de odihnă. La ședința de Guvern din 7 decembrie 2022 a fost aprobat începând cu 1 ianuarie 2023 cuantumul minim garantat al salariului în mărimea 4 000,00 lei, sau 23,67 lei pe ora. Conform anunțului de participare pe lotul nr.I este solicitat un post de pază fizică, cu regimul de lucru 24 ore din 24 ore, serviciile de pază tehnică. Astfel, cheltuieli la prestarea serviciilor solicitate se calculează în mod următor. 1. Cheltuieli salariale, calculate reieșind din cerințele legislației de muncă privind salarizarea (inclusiv adaosuri la salariu pentru lucru în timp de noapte, în zilele de sărbători) și orelor de muncă și de odihnă. În total orele de pază solicitate pentru anul 2023 constituie: - 24ore x 365 zile = 8 760 ore. 2. Cheltuieli salariale pentru o oră de pază pentru postul cu regim de lucru 24x24 ore, reieșind din salariu minim garantat (23,67 lei/ora) constituie: - 23,67 lei/ora + 16,7% adaos pentru lucru în orele de noapte + 3,7% adaos mediu pentru lucru în 13 zile de sărbători + 7,9% rezervarea fondului concediilor + 24% CNAS = 38,12 lei/ora; Astfel, doar cheltuieli salariale anuale pentru întreținerea postului de pază 24x24 ore vor constitui: 38,12 lei/ora x 8 760 ore = 333 931,20 lei Suma vizată nu include cheltuieli administrative, cheltuieli pentru procurarea uniformei, serviciilor de pază tehnică și profitul. Conform anunțului de participare autoritatea contractantă a alocat pentru serviciile solicitate 300 000 lei, care nu acoperă chiar și cheltuieli salariale. Reieșind din cele expuse considerăm că, suma estimativă (300 000 lei) indicată în anunț de participare este anormal scăzută și nu acoperă cheltuielile pentru prestarea serviciilor de pază fizică. Pentru acoperirea cheltuielilor salariale în anul 2023, stabilite de legislația în vigoare și prestarea serviciilor pazei tehnice suma estimativă urmează a fi majorată cel puțin pînă la 410 000 lei.
Răspuns (15 dec 2022, 10:47):
bună ziua ! mulțumim pentru remarcă.... suma indicată este estimativă, operatorii economici urmează să prezinte oferta conform legislației în vigoare, inclusiv cele menționate de dvs. suma estimativă nu afectează posibilitatea operatorului economic să formuleze oferta conform propriului calcul.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.