Selectaţi tipul procedurii
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
322 500 MDL
Perioada clarificărilor:
11 dec 2022, 14:05 - 20 dec 2022, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor:
20 dec 2022, 15:00 - 23 dec 2022, 15:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Servicii de pază fizică și tehnică pentru anul 2023
Informația despre anulare
Motivul anulării
Anularea procedurii de achiziție publică:
În temeiul art. 71 alin. (1) lit. d) – depășesc cu 30% valoarea estimată a achiziției, calculată conform prezentei legi.
Argumentare: S-a decis anularea procedurii de achiziție pe motivul că valoarea ofertei depășește cu 35,17 % valoarea estimată a achiziției.
În temeiul art. 71 alin. (1) lit. d) – depășesc cu 30% valoarea estimată a achiziției, calculată conform prezentei legi.
Argumentare: S-a decis anularea procedurii de achiziție pe motivul că valoarea ofertei depășește cu 35,17 % valoarea estimată a achiziției.
Data anulării
29 dec 2022, 13:33
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Vasile Alecsandri 119
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
11 dec 2022, 14:05
Data ultimilor modificări
29 dec 2022, 13:43
Achizitii.md ID
21069462
MTender ID
CPV
79700000-1 - Servicii de investigaţie şi de siguranţă
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
13 dec 2022, 13:11
Subiectul întrebării:
clarificari pe suma estimativă
Întrebare:
Suma estimativă inclusă în anunț de participare pe procedura achiziții publice nr. 21069462, inițiată de Comisia Electorală Centrală pe lotul nr. 1 (paza fizică) este calculată incorect, cu încălcarea cerințelor legislației de muncă la compartimentul salarizării, orelor de muncă și de odihnă.
La ședința de Guvern din 7 decembrie 2022 a fost aprobat începând cu 1 ianuarie 2023 cuantumul minim garantat al salariului în mărimea 4 000,00 lei, sau 23,67 lei pe ora.
Conform anunțului de participare pe lotul nr.I este solicitat un post de pază fizică, cu regimul de lucru 24 ore din 24 ore. Astfel, cheltuieli la prestarea serviciilor solicitate se calculează în mod următor.
1. Cheltuieli salariale, calculate reieșind din cerințele legislației de muncă privind salarizarea (inclusiv adaosuri la salariu pentru lucru în timp de noapte, în zilele de sărbători) și orelor de muncă și de odihnă.
În total orele de pază solicitate pentru anul 2023 constituie:
- 24ore x 365 zile = 8 760 ore.
2. Cheltuieli salariale pentru o oră de pază pentru postul cu regim de lucru 24x24 ore, reieșind din salariu minim garantat (23,67 lei/ora) constituie:
- 23,67 lei/ora + 16,7% adaos pentru lucru în orele de noapte + 3,7% adaos mediu pentru lucru în 13 zile de sărbători + 7,9% rezervarea fondului concediilor + 24% CNAS = 38,12 lei/ora;
Astfel, doar cheltuieli salariale anuale pentru întreținerea postului de pază 24x24 ore vor constitui:
38,12 lei/ora x 8 760 ore = 333 931,20 lei
Suma vizată nu include cheltuieli administrative, pentru uniforma, serviciilor de pază tehnică și profitul.
Conform anunțului de participare autoritatea contractantă a alocat pentru serviciile solicitate 300 080 lei, care nu acoperă chiar și cheltuieli salariale.
Reieșind din cele expuse considerăm că, suma estimativă (300 080 lei) indicată în anunț de participare pe lotul nr. 1 este anormal scăzută și nu acoperă cheltuielile pentru prestarea serviciilor de pază fizică. Pentru acoperirea cheltuielilor salariale în anul 2023, stabilite de legislația în vigoare și asigurarea activitatea economică a ofertantelor suma estimativă pe lotul nr. I urmează a fi majorată cel puțin pînă la 400 000 lei.
Răspuns (14 dec 2022, 12:18):
Bună ziua. Valoarea de achiziție indicată în anunțul de participare este unul estimativ. Operatorii economici interesați sunt invitați să își prezinte oferta de preț.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK