Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 63 785 000 MDL
Perioada clarificărilor: 4 nov 2022, 18:52 - 16 nov 2022, 16:03
Perioada de depunere a ofertelor: 16 nov 2022, 16:03 - 13 dec 2022, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B ) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească, IMSP SCM ”Gheorghe Paladi” și IMSP SCM ”Arhanghelul Mihail” (repetat 4)

Informația despre anulare
Motivul anulării
în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, având în vedere că au fost depuse oferte, care prin valoarea inclusă în propunerea financiară, depășesc valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice, procedura de achiziție publică privind „Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanțe de tip B) conform necesităților IMSP Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească, IMSP SCM ”Gheorghe Paladi” și IMSP SCM ”Arhanghelul Mihail” (repetat 4)”, se anulează.
Data anulării
2 febr 2023, 8:53
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
4 nov 2022, 18:52
Data ultimilor modificări
2 febr 2023, 8:54
Achizitii.md ID
21066838
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Ambulanțe de tip B
Buget: 63785000.0 MDL
Anulată
Data:
14 nov 2022, 12:14
Subiectul întrebării:
Какой критерий присуждения будет применен закупающим органом в случае поступления альтернативных предложений 4х4 и 4х2
Întrebare:
Статья 26. Критерии присуждения договора (3) Для определения наиболее выгодной с экономической точки зрения оферты в соответствии с положениями части (2) закупающий орган вправе применить один из следующих критериев присуждения: a) самая низкая цена; b) наименьшие затраты; c) оптимальное соотношение «цена/качество»; d) оптимальное соотношение «затраты/качество». (15) Закупающий орган не вправе использовать факторы оценки, ведущие к неограниченной свободе оценки. Статья 37. Правила описания товаров, работ и услуг (1) Технические спецификации товаров, работ и услуг, запрашиваемых закупающим органом, должны представлять собой четкое и полное описание предмета закупки, с тем чтобы выполнялись каждые требование и критерий, установленные закупающим органом. Статья 40. Документация по присуждению (1) Закупающий орган обязан устанавливать в документации по присуждению любые требования, критерии, правила и другую необходимую информацию для обеспечения оференту/кандидату полного, точного и ясного информирования относительно порядка применения процедуры присуждения. Вопрос: какой критерий присуждения будет применен закупающим органом в случае поступления альтернативных предложений 4х4 и 4х2?
Răspuns (14 nov 2022, 14:32):
Conform art. 26 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și pct. 21 din anunțul de participare criteriul de atribuire este indicat ,,cel mai scăzut preț”. În același timp, în documentația de atribuire, autoritatea contractată a indicat că se acceptă ,,oferte alternative”, o altă normă reglementată de Legea supra menționată, art. 44. În pct. 10 din anunțul de participare s-a menționat, se acceptă oferta alternativă la tracțiune, după cum urmează tracțiune 4x4, alternativ tracțiune 4x2”. Notă: Prioritar se vor evalua ofertele de bază cu tracțiune 4x4.
Data:
14 nov 2022, 13:09
Subiectul întrebării:
Numărul de vehicule necesare cu tracțiune 4x4 și cîte cu tracțiune 4x2
Întrebare:
În pct. 2.3 în anunțul de participare, ați indicat pentru oferta alternativă - un vehicul 4x2. Din toată oferta de 41 de vehicule, sunt necesare două vehicule cu tracțiune 4x2, însă în punctul 10 indicați că prioritar se vor evalua ofertele de bază cu tracțiune 4x4. Reflectați vă rog, cîte vehicule vor fi necesare cu tracțiune 4x4 și cîte cu tracțiune 4x2?
Răspuns (14 nov 2022, 14:34):
Conform documentației de atribuire, s-a indicat 41 ambulanțe tracțiune 4x4. Alternativ la tracțiunea 4x4 se acceptă tracțiune 4x2. Prioritar se vor evalua ofertele de bază cu tracțiune 4x4.
Data:
14 nov 2022, 13:18
Subiectul întrebării:
Cerința impusă privind prezentarea obligatorie a originalului - ,,Invoice"
Întrebare:
Conform obligațiunii stabilite la pct. 2.2 al Contractului aferent procedurii de achiziție, este solicitat imperativ prezentarea în original a următorului document : ,,Invoice=3 ex.". Însă, în același timp potrivit pct. 2.1 din contractul aferent procedurii de achiziție, stabiliți că livrarea bunurilor urmează a fi efectuată de către vînzător în condiții DDP - Incoterms 2020. Respectiv, bunurile livrate au un statut liber vămuit în Republica Moldova. Prin urmare, legislația fiscală a Republicii Moldova nu prevede posibilitatea facilitării eliberării unui astfel de act precum îl solicitați, mai mult ca atît, eliberarea unui astfel de act este în contrazicere cu obligațiunea fiscală de emitere a facturilor fiscale tipizate și reglementate prin legislația națională. Solicităm să excludeți respectiva divergență de impas și intenție de instigare la nerespectarea legislației fiscale ale Republicii Moldova.
Răspuns (14 nov 2022, 14:38):
Având în vedere că, în documentația de atribuire, s-a indicat ,,Notă: Numărul de ambulanțe care se vor încadra în mijloacele financiare alocate în baza Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) de 29.735.600,00 nu se vor supune taxelor vamale de import”, respectiv, este necesar de prezentat Invoice, iar pentru cantitatea rămasă se va prezenta factura fiscală. Modificările de rigoare au fost efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Data:
14 nov 2022, 13:24
Subiectul întrebării:
Roți de iarnă după sezon
Întrebare:
În punctul 2.3 în anunțul de participare, se solicită echiparea vehiculelor cu roți după sezonul corespunzător. Indicați vă rog în sezonul de iarnă, ce fel de roți se permit: cu protector mărit sau cu crampoane?
Răspuns (14 nov 2022, 14:45):
Conform documentației de atribuire s-a indicat ,,• Ambulanța este echipată cu roți din oțel, anvelope de iarnă/vară în conformitate cu anotimpul livrării și roată de rezervă, cu aceleași dimensiuni cu care este echipat automobilul”. Alte, cerințe față de roțile nu au fost solicitate.
Data:
14 nov 2022, 14:45
Subiectul întrebării:
Documente de însoțire a bunurilor irelevante
Întrebare:
Solicitați să armonizați cerințele documentației de însoțire a bunurilor prevăzute la pct. 2.2 al Contractului de achiziții cu cerințele legislației Republici Moldova relevante tranzacțiilor economice desfășurate și realizate pe teritoriul țării așa precum o pretindeți din scopul achiziției. În particular documentele impuse: invoice, packing list, CMR sunt acte relevante unei tranzacții comerciale internaționale care se desfășoară în acte de livrare decît cele impuse de către DVS și anume DDP - Incoterms 2020. Respectivele cerințe și solicitări de acte enumerate mai sus sunt improprii livrării DDP, însă emiterea unora din acestea precum este ,,invoice", este contrară cerinței imperative de emitere a formularului unificat de strictă evidență reglementat de legislația fiscală.
Răspuns (16 nov 2022, 15:25):
Solicitarea dvs. a fost satisfăcută parțial, a fost modificat din invoice în ,,invoce/factură fiscală”.CMR și packing list rămân ca documente obligatorii.
Data:
14 nov 2022, 15:05
Subiectul întrebării:
necesarul de mentenanță a consumabilelor
Întrebare:
Indicați vă rog, de către cine va fi prelucrat necesarul de mentenanță a consumabilelor?
Răspuns (16 nov 2022, 15:28):
Necesarul de mentenanță a consumabilelor va fi prelucrat de către beneficiarii finali.
Data:
15 nov 2022, 12:17
Subiectul întrebării:
Требование о принятие рабочей группой Закупающего органа действенных мер по устранению целенаправленном создании условий для недобросовестной конкуренции и устранения признакам коррупционной деятельности
Întrebare:
К вопросу от 14.11.2022, 12:14 и его ответа. Действительно, статья 44. (Оферта. Альтернативные оферты) пункт (9) Закона № 131 от 03-07-2015 предусматривает, что Закупающий орган имеет право разрешить или запросить подачу альтернативной оферты. Однако, при этом Закупающий орган должен указать в документации по присуждению обязательные минимальные требования, которым оферта должны соответствовать, и любые другие конкретные требования для представления альтернативных оферт, в особенности если альтернативные оферты могут быть поданы только в том случае, если подана оферта, не являющаяся альтернативной. (10) В ситуации, предусмотренной в части (9), закупающий орган должен удостовериться, что применение установленных критерия присуждения и факторов оценки возможно как в случае альтернативных оферт, удовлетворяющих минимальным требованиям, установленным в соответствии с положениями части (9), так и в случае соответствующих оферт, не являющихся альтернативными. (11) Закупающий орган обязан не принимать во внимание альтернативные оферты, не удовлетворяющие минимальным требованиям, установленным в соответствии с положениями части (9). Требование: Исходя из того, что Закупающий орган, разрешив подачу альтернативной оферты, не указал в документации по присуждению обязательные минимальные требования, которым оферта должны соответствовать, и любые другие конкретные требования для представления альтернативных оферт, в особенности если альтернативные оферты могут быть поданы только в том случае, если подана оферта, не являющаяся альтернативной, требую привести документацию по присуждению в строгое соответствие с положениями Закона № 131 от 03-07-2015 О государственных закупках. В противном случае, непринятие рабочей группой Закупающего органа действенных мер по устранению указанного несоответствия может свидетельствовать о целенаправленном создании условий для недобросовестной конкуренции и иметь признаки коррупционной деятельности.
Răspuns (16 nov 2022, 15:31):
În documentația de atribuire, s-a indicat că se acceptă oferte alternative doar pentru tipul de tracțiune: de bază 4x4/ alternativă 4x2.
Data:
16 nov 2022, 10:17
Subiectul întrebării:
Consumabile utilizate la efectuarea mentenanței
Întrebare:
În punctul 9.1 este indicat că mentenanța vehiculelor se va face gratuit. Concretizați vă rugăm, dacă consumabilele utilizate la efectuarea mentenanței vor fi contra-plată sau gratuite pentru vehicule cît și pentru echipamentele medicale?
Răspuns (16 nov 2022, 15:59):
Toți ofertanții vor examina existența facilităților tehnice necesare pentru serviciile pentru ambulanțe, în conformitate cu condițiile generale de garanție și ghidul de utilizare al producătorului. Perioada de reacție din momentul solicitării – maxim 24 de ore, Agentul economic, câștigător, va asigura deservirea tehnica și întreținerea ambulanțelor pe întregul teritoriu al țării, incluzând zonele zonale - Nord, Sud și Centru - asigurarea măsurilor de remediere (reparații) de până la 14 zile calendaristice, indiferent de tipul reparației (reparațiilor) . Timpul perioadei de garanție, la cererea rezonabilă a utilizatorului, repararea, ajustarea și mentenanța vehiculelor, conform specificațiilor din ghidurile producătorului, se vor face gratuit. Deservirea tehnica și reparațiile curente vor fi efectuate fără rând. Piesele de schimb și manoperă sunt gratuite, cu excepția consumabilelor pentru vehiculele stabilite de producător. 9.2 DESERVIREA ȘI MENTENANTA ECHIPAMENTELOR ȘI DISPOZITIVELOR MEDICALE Toți ofertanții vor examina existența facilităților tehnice necesare pentru serviciile pentru echipamente medicale, în conformitate cu condițiile generale de garanție și ghidul de utilizare al producătorului. Pe perioada de garanție: Perioada de reacție din momentul solicitării – maxim 24 de ore, Durata maximă de remediere a măsurilor maxim - 72 de ore, în cazul în care măsurile de remediere nu se execută în maxim 72 de ore, echipamentele și dispozitivele medicale vor fi înlocuite, gratuit. Înlocuirea temporară a echipamentului trebuie să fie asigurată în conformitate cu perioadele menționate mai sus. Timpul perioadei de garanție, la cererea rezonabilă a utilizatorului, repararea, ajustarea și mentenanța echipamentului medical conform specificațiilor din ghidurile producătorului, se vor face gratuit.
Data:
16 nov 2022, 10:53
Subiectul întrebării:
Minimul necesar de echipamente și instrumente
Întrebare:
Indicați vă rugăm frumos minimul necesar de echipamente și instrumente necesare pentru deservirea vehiculului care necesită să fie prevăzut la predarea mașinilor?
Răspuns (16 nov 2022, 15:35):
Minimul necesar de echipamente și instrumente au fost indicate în caietul de sarcini.
Data:
16 nov 2022, 12:31
Subiectul întrebării:
Echiparea suspensiei vehiculului
Întrebare:
Indicați vă rugăm frumos în documentele de licitație informația necesar-obligatorie pentru elaborarea ofertei, privind echiparea suspensiei vehiculului prin arcuri sau cu spirale?
Răspuns (16 nov 2022, 14:41):
Se acceptă ambele tipuri de suspensie, prin arcuri sau cu spirale, nefiind principial un anumit tip deoarece fiecare producător are construcția sa.
Data:
16 nov 2022, 13:01
Subiectul întrebării:
Întrebare la Răspunsul Dvs din (14 nov 2022, 14:45):
Întrebare:
Totuși care este prioritatea cauciucurilor cu protector curat sau cu crampoane în protector?
Răspuns (16 nov 2022, 15:36):
Se acceptă ambele tipuri, nefiind principial un anumit tip deoarece fiecare producător are construcția sa.
Data:
16 nov 2022, 13:37
Subiectul întrebării:
Numărul unităților de vehicule 4x4 și 4x2
Întrebare:
Indicați vă rog, cîte unități de vehicule se permit 4x4 și cîte 4x2? Prioritar va fi un criteriu egal cu ,,cel mai mic preț?” Licitația ar trebui distribuită pe loturi 4x4 și 4x2.
Răspuns (16 nov 2022, 15:39):
Numărul unităților de vehicule 4x4 - 41, iar în cazul 4x2 - la fel 41 ambulanțe.
Data:
16 nov 2022, 14:39
Subiectul întrebării:
Procedura de întocmire în invoice
Întrebare:
Explicați vă rog, care e procedura de întocmire în invoice a sumei revenite din acordul de împrumut al BDCE (CEB) , ce nu se supune taxelor vamale de import și suma revenită din achitarea din bugetul național al unei unități de ambulanță?
Răspuns (16 nov 2022, 15:42):
La etapa atribuirii contractului de achiziție publică se va acorda consultanța necesară în vederea întocmirii actelor necesare de import.
Data:
16 nov 2022, 15:08
Subiectul întrebării:
Referitor la lipsa de transparența a procedurii achiziției anunțate, constatata odată cu publicarea noului Anunțul de participare, publicat recent (14/11/2022, ora 13:50)
Întrebare:
Potrivit noului Anunț de participare publicat la 14/11/2022 ora 13:50 Dvs în calitate de autoritate contractantă în premieră informați operatorii economici despre anumite facilități fiscale ce vor beneficia eventualul operator economic desemnat cîștigător. Dincolo de faptul acestei profunde tăinuiri deghizate, conturează și confirmă repetat o lipsă de transparență totală a respectivei proceduri de achiziții, manifestata prin mușamalizarea uneia din cele mai valoroase informații ce are un impact direct asupra formării prețului final la ambulanțele ofertate.Conform redacției noi a anunțului publicat la 14/11/2022 ora 13:50, informație cu caracter de o ,,Notă” ce nu este deplin informativă și este una foarte ambiguă drept conținut. Respectiv conținutul, citez: ,,Numărul de ambulanțe care se vor încadra în mijloacele financiare alocate în baza Acordului cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Comisiei Europene (CED) de 29 735 600 nu se vor supune taxelor vamale de import” poartă un caracter declarativ, general și fiind neîntemeiat legal. În acest context, în calitate de operator economic interesat de participare în cadrul licitației, suntem într-o poziție incertitudine la formare a prețurilor, respectiv intr-o imposibilitate de a participa în licitația respectiva. Prin urmare, solicităm în regim de urgență să publicați informația mai detaliată și mai informativă a facilităților fiscale invocate, precum și să le includeți în redacția documentelor de atribuire pentru a proba cele invocate ulterior Serviciului Vamal drept argumentele de scutire, indicînd clar, complet și fără echivoc următoarele: 1. Care este determinativul valutar al sumei indicate de către Dvs: ,,29 735 600,00”. 2. Care este actul normativ cu indicarea prevederilor de referință: poziție, aliniat, pct., nr. ș.a. date de identificare a calificării statutului Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) drept proiect de asistență tehnică și investițională în derulare care cad sub incidența scutirilor de TVA, accize sau alte drepturi de import de achiziționare a mărfurilor (lucrări, servicii sau bunuri) din contul mijloacelor proiectului nominalizat de către Dvs; 3. Examinînd lista proiectelor aprobate de Guvern în care este indicat proiectul invocate de către Dvs, pentru care se efectuează livrarea cu aplicarea scutirii de TVA cu drept de deducere; 4. Indicați expres și exhaustiv ce aveți în vedere prin sintagma utilizată de către Dvs: ,,nu se supune taxelor vamale de import”. Or, drepturile de import conform legislației în vigoare include: ,,accize, taxă vamală, taxă pentru efectuarea procedurilor vamale și TVA”, prin urmare fiți expliciți și fără echivoc; 5. În cazul cînd vă propuneți să aveți 3 beneficiari ai acestor ambulanțe, iar procedura de achiziție o desfășoară CAPCS, cine vor prezenta scrisoarea oficială adresată Serviciului Vamal pentru aplicarea facilităților fiscale pretense; 6. Care sunt subiecții antreprenoriali eligibili facilităților fiscale și vamale invocate de către Dvs, potrivit Acordului invocat de către Dvs; 7. Care va fi metodologia de calculare a taxei de prorată fiscală, urmare a livrării unui astfel de lot de bunuri combinat (parțial scutit de taxe și parțial nescutit de deduceri); 8. Care va fi soluția facilităților fiscale aplicată în cazul ultimei ambulanțe finanțate neintegral din mijloace financiare alocate în baza Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei.
Răspuns (16 nov 2022, 15:57):
1. Conform sumelor alocate de către CEB și Guvernul RM. 2. Proiectului „Modernizarea Unităților de Ambulanță a Centrului Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească”, finanțat în baza Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB), semnat la 12 iulie 2018 (ratificat prin Legea nr. 171/2018). 3. HG 246/2010, anexa nr. 2 cu ultimele modificări. 4. Conform HG 246/2010, anexa nr. 2 cu ultimele modificări. 5. CAPCS. 6. Operatorul economic desemnat câștigător. 7. Numărul de ambulanțe care se vor încadra în mijloacele financiare alocate în baza Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) de 29.735.600,00. 8.La moment nu se cunoaște numărul exact de ambulante care se încadrează.
Data:
16 nov 2022, 15:32
Subiectul întrebării:
Solicitarea excluderii subiectivismului și factorului uman la excluderea eventualelor oferte prezentate, admis și tolerat în redacția actuală a anunțului de participare
Întrebare:
Prin procedura de achiziție publică propusă conform anunțuli de participare este admisă prezentarea ofertei alternative, nefiind actualizat și adaptat cerințele Anunțului de participare publicat în spiritul și textului reglementării imperative prevăzute în alin. 9 al art.44 din Legea nr. 131/2015 privind achiizțiile publice. Acest fapt facilitează grupul de lucru la aplicarea și implementarea unor atitudini subiective influențabile factorilor umani frecvent utilizați în practica achizițiilor publice și totodată contrazice vădit prevederilor imperative alin.9 al Legii sus enunțate. Determinativul indicat în Anunțul de participare drept: ,,Notă: prioritar se vor evalua ofertele de bază cu tracțiune 4x4,, are un caracter speculativ și ușor manevrabil spre o altă cerință decît cea obligatorie și imperativă. Din caracterul respectivei note se deduce faptul că întîi la evaluare își are oferta de bază cu tracțiune 4x4, respectiv oferta cu tracțiune 4x2 constituie o ofertă alternativă care poate fi valabilă doar în cazul prezentării ofertei de bază și anume cu tracțiunea 4x4. Însă, cu regret, acest aspect grupul de lucru îl ocolește astfel facilitînd marje de speculări și evaluări subiective care nu pot fi admise într-o procedurp de achiziție publică . De altfel, conform art. 44 alin.9 al Legii nr. 131/2015 autoritatea contractantă este obligată de a o preciza în dpocumentația de atribuire în mod special dacă oferta alternativă poate fi depusă special dacă oferta alternativă poate fi depusă numai în cazul în care a fost depusă și o ofertă ca nu este ofertă alternativă, adică de bază (tracțiune 4x4) Vă rugăm să aduceți redacția Anunțului de participare pe făgașul legalității âși excluderii
Răspuns (16 nov 2022, 15:58):
În documentația de atribuire, s-a indicat că se acceptă oferte alternative doar pentru tipul de tracțiune: de bază 4x4/ alternativă 4x2.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.