1
Perioada de actualizare
de la 02.11.2022 10:44
până la 19.11.2022 09:22
2
Propunerea ofertelor
de la 19.11.2022 09:22
până la 29.11.2022 09:22
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 4 091 387,15 MDL
Perioada clarificărilor: 2 nov 2022, 10:44 - 19 nov 2022, 9:22
Perioada de depunere a ofertelor: 19 nov 2022, 9:22 - 29 nov 2022, 9:22

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Restaurarea Conacului Russo și conservarea bisericii din lemn
din s. Macareuca, com. Cotova, raionul Drochia. Repetat
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
5214, MOLDOVA, Drochia, s.Cotova, comuna Cotova, raionul Drochia
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Berladean Ion
Telefonul de contact
025262236
Datele achizitiei
Data publicării
2 nov 2022, 10:44
Data ultimilor modificări
17 nov 2022, 9:22
Achizitii.md ID
21066568
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
declaratie_ro (4).doc
Documentele la ofertă
-
2.11.22 10:44
duae (3).doc
Criterii de evaluare
-
2.11.22 10:44
ds_lucrari (7).docx
Documentele la ofertă
-
2.11.22 10:44
1.docx
Documentele la ofertă
-
17.11.22 09:22
4.docx
Documentele la ofertă
-
17.11.22 09:22
5.docx
Documentele la ofertă
-
17.11.22 09:22
3.docx
Documentele la ofertă
-
17.11.22 09:22
2.docx
Documentele la ofertă
-
17.11.22 09:22
Data:
4 nov 2022, 11:00
Subiectul întrebării:
Procedura
Întrebare:
De ce a fost anulata procedura anterioară? ID ocds-b3wdp1-MD-1664358517767?
Răspuns (6 nov 2022, 09:36):
La publicarea repetată a procedurii de achiziție ,persoana care publica, din greșală n-a încărcat în sistem una din cele 5 părți ale Caietului de Sarcini (Lucrări de reparație Marca C). După examinarea pachetelor de documente și anunțarea cîștigătorului ,de către agentul economic a fost inspectat obiectul și atunci a fost identificat volumul de lucrări omis .Agentul economic a scris scrisoare de refuz și noi în aceeaș zi am anulat procedura și am publicat repetat procedura cu includerea în sistem și a documentului lipsă.
Data:
4 nov 2022, 11:02
Subiectul întrebării:
Valoarea estimativă
Întrebare:
Ce schimbări au fost făcute în cazul procedurii respective? suma la procedura anulata constituie aceeași suma si care constituie 4 091 387,15 lei fara TVA? sau ati greșit suma?
Răspuns (6 nov 2022, 09:23):
Suma nu s-a schimbat .
Data:
4 nov 2022, 11:04
Subiectul întrebării:
Lucrări suplimentare
Întrebare:
Conform deciziei grupului de lucru la procedura anulată anterior, citez:” În urma inspectarii obiectului și a evaluării volumelor de lucru și corelarea lor cu proiectul tehnic, conform caietului de sarcini au fost identificate lucrării suplimentare care nu au fost arătate in caietul de sarcini (lucrări generale de reparație Marca C)” costul acestor lucrări suplimentare nu este inclus în caietul de sarcini? sau nu ați luat în calcul acest criteriu?
Răspuns (6 nov 2022, 09:27):
Suma 4091387,15 lei include și costul lucrărilor neincluse inițial -Lucrări de reparație (Marca C)
Data:
7 nov 2022, 10:52
Subiectul întrebării:
Procedura
Întrebare:
Agentul economic a scris scrisoare de refuz, și dvs. ati decis anularea procedurii? În cazul refuzului au fost oprită garanția pentru ofertă de la acest operator economic, care constituie 40 000 lei? Autoritatea contractantă are dreptul de a vira garanţia pentru ofertă în bugetul propriu, ofertantul pierzînd suma constituită, atunci cînd acesta din urmă se află în oricare dintre următoarele situaţii: - oferta sa fiind stabilită cîştigătoare, ofertantul refuză să semneze contractul de achiziţie publică în perioada de valabilitate a ofertei.
Răspuns (8 nov 2022, 11:07):
Autoritatea contractantă nu poate opri garanția pentru ofertă de la operatorul economic ,deoarece n-a fost semnat contractul de achiziție publică și vina pentru refuzul contractului n-o poartă operatorul economic doar autoritatea contractantă a comis greșala neincluzînd un volum de lucrări .
Data:
7 nov 2022, 10:55
Subiectul întrebării:
Procedura
Întrebare:
Legea nr. 131/2015 privind Achizitiile Publice art. 71 alin. (2) După data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziţie publică, anularea procedurii, în cazurile prevăzute la alin.(1), se efectuează doar de către Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor!!! Dvs. specificati „După examinarea pachetelor de documente și anunțarea cîștigătorului...”, reese că nu vă conformați Legii Privind Achiziițiile Publice?
Răspuns (7 nov 2022, 11:41):
Potrivit art. 85 alin. (18) din legea menționată, autoritatea contractantă nu are dreptul de a încheia contractul de achiziții publice până la emiterea unei decizii finale pe marginea contestației de către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.Notificarea de la Agenție am primit-o practic în aceași zi cu anularea procedurii la cîteva ore ,conlucrăm cu agenția și suntem deschiși să ne conformăm cerințelor .
Data:
7 nov 2022, 11:00
Subiectul întrebării:
Certificatele ISO
Întrebare:
Legea nr. 131/2015, interzice impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, Standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001) - nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice, iar obligativitatea deținerii acestor certificate nu este specificată în legislația în vigoare după care Lege se conduce Autoritatea Contractantă? Manualul calitatii al firmei nu este de ajuns? sau nu garanteaza efectuarea lucrarilor calitative? Sau Autoritatea Contractnata cere Certificatele ISO de la anumită Agenție?
Răspuns (8 nov 2022, 11:09):
Obiectul investiției constitue un obiectiv culturaal istoric ,din aceste considerente autoritatea contractantă a găsit de cuviință să solicite și certificatele ISO ,ceea ce nu este interzis prin lege.
Data:
7 nov 2022, 11:04
Subiectul întrebării:
Sursa de finanțare
Întrebare:
Care este sursa de finanțare pentru procedura data?
Răspuns (8 nov 2022, 12:13):
La care procedură Vă referiți?
Data:
8 nov 2022, 12:20
Subiectul întrebării:
Sursa de finanțare
Întrebare:
La procedura data, initiata de dvs la data de 2 nov 2022, 10:44, care este Sursa de finantare?
Răspuns (13 nov 2022, 13:57):
Sursa de finanțare este Fondul Național de Dezvoltare Regională și Locală conform contractului.
Data:
8 nov 2022, 13:12
Subiectul întrebării:
Certificate ISO
Întrebare:
Ținând cont că acesta este deja a treia procedură inițiată de dvs, pentru a favoriza libera concurență și pentru a ușura participarea la procedură cerem revizuirea punctului ISO, precum că acest document nu este obligatoriu dar preferențial respectând principiile nedescriminării și egalitații în conformitate cu Legea Achizitiilor Publice nr. 131/2015.
Răspuns (13 nov 2022, 14:20):
În conformitate cu art.18 din Legea Achizitiilor Publice nr. 131/2015 criteriile proporționale de calificare și selectare raportate la obiectivul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c) capacitatea economică şi financiară; d) capacitatea tehnică şi/sau profesională; e) standarde de asigurare a calităţii; f) standarde de protecţie a mediului. Deasemenea p.41 din DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări prevede: Operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001), acestea trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Autoritatea contractantă nu crede că prin solicitarea Certificatelor ISO încălcă Legea Achizitiilor Publice nr. 131/2015,sau împedicăm libera concurență și îngreunăm participarea la procedură.
Data:
14 nov 2022, 09:22
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Publicati va rog formularul nr 5
Răspuns (16 nov 2022, 12:02):
Caietul de sarcini este publicat.
Data:
16 nov 2022, 15:30
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Rugam sa incarcati formularul 5 fara preturi nu caietul de sarcini
Răspuns (17 nov 2022, 09:24):
Mulțumim de întrebare .Verificați că deja am încărcat
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.