Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21064588
1
Perioada de actualizare
de la
27.09.2022 16:59
până la 09.10.2022 16:27
până la 09.10.2022 16:27
2
Propunerea ofertelor
de la
09.10.2022 16:27
până la 27.10.2022 16:27
până la 27.10.2022 16:27
3
Licitaţie
de la
28.10.2022 15:00
până la 28.10.2022 15:23
până la 28.10.2022 15:23
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
610 000 MDL
Perioada clarificărilor:
27 sept 2022, 16:59 - 9 oct 2022, 16:27
Perioada de depunere a ofertelor:
9 oct 2022, 16:27 - 27 oct 2022, 16:27
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Servicii de evaluare şi de analiză a asigurării calităţii sistemelor (servicii de testare a securității SI al BNM)
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
27 sept 2022, 16:59
Data ultimilor modificări
5 oct 2022, 15:22
Achizitii.md ID
21064588
MTender ID
CPV
72200000-7 - Servicii de programare şi de consultanţă software
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
documentatia standard_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 (2).docx
Documentele la ofertă
-
27.09.22 16:59
1. anunt de participare.doc
Istoricul documentului
-
1. anunt de participare.doc
ID: 9f443c66-ac0e-4f7c-9371-afb3f370ef26
Documentele la ofertă
-
1. anunt de participare.doc
ID: 9f443c66-ac0e-4f7c-9371-afb3f370ef26
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
5.10.22 15:22
Servicii de evaluare şi de analiză a asigurării calităţii sistemelor (servicii de testare a securității sistemului informatic al BNM)
Data:
28 sept 2022, 10:41
Subiectul întrebării:
Participare companii
Întrebare:
Buna ziua,
va rugam sa ne spuneti daca pot participa si companii din afara Republicii Moldova.
Multumim!
Răspuns (28 sept 2022, 11:11):
Da, pot participa companii din afara Republicii Moldova.
Data:
28 sept 2022, 12:52
Subiectul întrebării:
Participare companii 2
Întrebare:
Va rugam sa ne spuneti daca expertii companiilor din afara Republicii Moldova vor prezenta caziere judiciare din statul de origine. Multumim.
Răspuns (28 sept 2022, 13:00):
Bună ziua! În anunțul de participare pct. 16 avem clar stipulat: Eliberat de instituția competentă a Ministerului Afacerilor Interne, care reflectă informaţia despre neaplicarea sancţiunilor penale pe parcursul ultimilor 3 ani, sau de organul competent în țara de reședință a operatorului economic străin.
Data:
29 sept 2022, 11:41
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Buna ziua. Același expert poate participa pentru 2 poziții cheie dacă deține certificatele solicitate?
Răspuns (29 sept 2022, 15:25):
Da, acelasi expert poate participa pentru 2 pozitii cheie dacă detine certificarile solicitate.
Data:
30 sept 2022, 11:59
Subiectul întrebării:
clarificari caiet de sarcini
Întrebare:
Referitor la mentiunea “Penetration testing a infrastructurii expuse în rețeaua interbancară, inclusiv aplicațiile”, va rugam sa ne mentionati nr de aplicatii expuse in reteaua interbancara si tipul testarii ce urmeaza sa fie efectuata (blackbox/graybox)
Referitor la obiectul achizitiei, va rugam sa ne specificati ce tip de testare se doreste sa se efectueze pentru fiecare pentest specificat in caietul de sarcini (blackbox sau graybox)
Va rugam sa ne mentionati daca testarea completa a sistemului informatic al BNM se va face de la distanta (remote) – exceptand testarea Wifi sau din locatie (on-site);
Va rugam sa ne mentionati daca la punctul 2.5.2. din caietul de sarcini (certificari relevante în domeniul testării securității sistemelor informatice) este admisa certificarea OSCE (Offensive Security Certified Expert).
Răspuns (30 sept 2022, 13:25):
A se răspunsurile la întrebările Dvs:
1. Numarul de aplicatii expuse in reteaua interbancara vor fi pina la 5;
2. Testele pentru reteaua interbancara se va face conform pct. 2.3 ale cerintelor tehnice – de tip GrayBox;
3. Punctul 2.3.1 descrie tipurile de teste ce urmeaza a fi effectuate
4. Testele urmeaza a fi effectuate conform caietului de sarcini, in cazul posibilitatii efectuarii anumitor teste de la distanta acestea pot fi facute la distanta;
5. Certificarea OSCE poate fi admisa.
Data:
3 oct 2022, 09:55
Subiectul întrebării:
Detalii Tehnice
Întrebare:
Bună ziua.
Va rugăm să ne comunicați următoarele informatii:
1. Cite IP-uri interne/externe sunt planificate pentru testare?
2. Cite puncte de acces Wi-Fi există?
3. CLOUD-ul este privat, public sau hybrid?
4. Cîte servere fizice sunt? Dar virtuale?
5. Va fi oferit și cont de VPN pentru testare?
Mulțumesc.
Răspuns (3 oct 2022, 11:00):
Răspunsuri la întrebări:
1. Numar maxim de 10 IP-uri externe. Numarul de IP-uri interne va fi comunicat doar operatorului cîstigator.
2. Un singur punct de acces.
3. Nu sunt utilizate solutii cloud.
4. Informatia data va fi comunicata doar operatorului cîstigator.
5. Da, va fi acordat acces VPN pentru testare.
Data:
3 oct 2022, 10:26
Subiectul întrebării:
clarificari caiet de sarcini 2
Întrebare:
Referitor la testarea de la distanta : In cap.II Conditii speciale a contractului la pct 2.1 este indicat ca ”Prestarea serviciilor se va efectua de catre Prestator la Sediul Beneficiarului: MD 2005, mun Chisinau, bd, Grigore Vieru 1 BANCA NATIONALA A MOLDOVEI... Intelegem corect ca intreaga echipa de experti a operatorului economic trebuie sa se prezinte la sediul BNM pe parcursul proiectului or, intrebarea noastra anterioara a fost daca testarea completa a sistemului informatic al BNM poate fi facuta de la distanta?
Răspuns (3 oct 2022, 11:04):
Nu există explicit specificată cerința privind prezența fizică a întregii echipe la sediul BNM. În cazul unor teste specifice, dacă va fi necesar acestea pot fi efectuate de la distanță.
Totodată, nu toate testele vor putea fi efectuate de la distanță.
Data:
3 oct 2022, 11:51
Subiectul întrebării:
clarificari caiet de sarcini 3
Întrebare:
Intelegem corect ca pentru testarea minim a:
a. infrastructurii IT locale
b. aplicatiilor interbancare
c. punctelor de acces Wi-Fi
expertilor-cheie li se vor oferi spatiu de lucru in sediul BNM?
Răspuns (3 oct 2022, 16:09):
BNM va oferi spatiu de lucru in sediul BNM pentru efectuarea testelor de penetrare necesare.
Data:
3 oct 2022, 12:23
Subiectul întrebării:
Cazier judiciar
Întrebare:
Referitor la Cazier judiciar in pct.16/10 din Anuntul de participare se cere: ”Certificat care confirma neaplicarea sanctiunilor penale (cazier juridic) fata de ofertant”. Este obligatoriu sa se prezinte si cazierele juridice inclusiv ale expertilor ofertantului or, doar cazierul juridic al operatorului economic este insuficient pentru a demonstra nesăvârșirea de acțiuni ilegale a membrilor echipei?
Răspuns (3 oct 2022, 14:07):
Este necesar de prezentat certificatul care confirmă neaplicarea sancţiunilor penale (cazier juridic) faţă de ofertant (operator economic participant la procedura de achiziție).
Data:
4 oct 2022, 16:55
Subiectul întrebării:
semnatura electronica
Întrebare:
Referitor la semnatura electronica, va rugam confirmati daca pentru un ofertant nerezident se accepta semnatura electronica calificata, cu recunoastere la nivel UE, sau aceasta trebuie sa fie emisa doar in sistemul national din Moldova.
Răspuns (4 oct 2022, 16:56):
Se acceptă semnătura electronică cu recunoaștere la nivel UE.
Data:
4 oct 2022, 16:56
Subiectul întrebării:
cerinte de calificare si documente necesare a fi prezentate
Întrebare:
Referitor la cerintele de la punctul 16 din anuntul de participare, va rugam sa ne confirmati daca documentele de la sub-punctele 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 15 vor fi depuse odata cu oferta, separat de completarea informatiilor solicitate in DUAE. Daca raspunsul la intrebarea de mai sus este da, atunci va rugam sa ne confirmati: 1. Referitor la cerinta din anuntul de participare privind “Certificat de atribuire a contului bancar în MDL”, va rugam confirmati ca pentru un ofertant nerezident se va depune un document eliberat de banca corporate privind conturile detinute de ofertant.
2. Referitor la cerinta de a prezenta “Ultimul raport financiar, semnat de reprezentatul companiei de audit, de contabilul certificat sau avizate de către Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova. “ va rugam confirmati ca se va depune raportul de audit +situatiile financiare pe ultimul an incheiat.
3. Referitor la cerinta “Certificat cu privire la situația contribuabilului” – va rugam clarificati la ce tip de certificat va referiti – de ex, certificat de plata a taxelor?
Răspuns (5 oct 2022, 10:03):
A se vedea răspunsurile:
Este necesar a fi prezentate toate actele prevăzute în punctul 16 din Anunțul de participare o dată cu oferta.
1. Da, pentru nerezidenți se va depune un certificat eliberat de o bancă din țara nerezidentului privind conturile deținute de ofertant.
2. Referitor la ”Raportul financiar” - este necesar prezentarea ultimului raport financiar, semnat de reprezentatul companiei de audit, de contabilul certificat sau avizate de către Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova (nu este necesar de a fi prezentat raportul de audit, este necesară informația cu privire la situația financiară pe ultimul an încheiat). Se cere a fi contrasemnat de reprezentantul companiei de audit, de contabilul certificat sau avizat.
3. Da, este necesar de a fi prezentat un certificat cu privire la achitarea taxelor, impozitelor sau cu privire la lipsa datoriilor la bugetul de stat.
Data:
4 oct 2022, 17:00
Subiectul întrebării:
cerinte de calificar si criterii de performanta
Întrebare:
La punctul 16.14 din anuntul de participare sunt mentionati expertii cheie solicitati si profilul acestora, mentionand ca:“ofertantul trebuie sa faca dovada indeplinirii de catre expertii cheie a urmatoarelor cerinte”. In acelasi timp, la pag 10 din anuntul de participare, la paragraful “criterii de performanta” sunt reluate majoritatea cerintelor pentru experti. Va rugam confirmati daca cerintele pentru experti de la punctul 16.14 sunt obligatorii sau vor constitui baza de acordare a punctajului tehnic, in functie de competentele detinute de fiecare expert.
Ref la „criterii de performanta” - Numărul de proiecte similare din portofoliul prezentat, prestate unor instituții de importanță statală – proiecte in derulare. Va rugam definiti proiect in derulare – de ex proiect in desfasurare la momentul pregatirii/ depunerii ofertei sau se refera la o perioada de timp din cursul anului 2021/2022.
Ref la „criterii de performanta” – puteti clarifica cum se calculeaza punctajul pentru punctul 1.2?
Răspuns (5 oct 2022, 14:18):
A se vedea răspunsurile la întrebări:
1. Cerințele pct. 16.14 din cadrul Anunțului de participare sunt obligatorii;
2. Proiect in derulare – proiect pentru care este semnat un contract și prestarea servicilor este în derulare în momentul depunerii ofertei, sau prestarea serviciilor a luat sfârțit.
3. Pentru punctul 1.2 se va acorda punctaj maxim în cazul în care ofertantul dovedește experiența specifică solicitată, având la bază proiectele similare din portofoliu.
Data:
4 oct 2022, 17:04
Subiectul întrebării:
garantie, oferta financiara, caracter public oferta, clauze contractuale
Întrebare:
1 - Intelegem ca formularul de oferta permite prezentarea ofertei si in EUR sau USD. Intelegem ca pretul in platforma trebuie convertit in MDL; in cazul ofertelor in alta moneda decat MDL, documentatia mentioneaza cursul valutar publicat de BNM din ziua stabilita ca data limita de depunere, 25 octombrie. Avand in vedere ca termenul de depunere este 25 octombrie ora 10, va rugam sa ne confirmati daca putem folosi un curs valutar al BNM din alta data pentru a permite depunerea din timp. 2 - Pentru un ofertant nerezident, intelegem ca garantia va fi de 1% din valoarea ofertei financiare in EUR sau USD. Va rugam confirmati ca vom putea face plata in una din aceste valute in contul mentionat in documentatia de atribuire, in cazul in care optam pentru transfer bancar. 3 - Referitor la mentiunea din anuntul de participare referitoare la caracterul public al ofertei, intelegem ca putem depune in platforma de achizitii doar Specifcații tehnice, Specificații de preț, Formularul DUAE și garanția pentru ofertă, iar restul documentelor pot fi trimise pe email. Daca da, va rugam confirmati ca vom putea trimite pe email si documentele suport cerute in DUAE (certificat de inregistrare, raport financiar, documentele expertilor, declaratia privind experienta similara, ISO). Recomandarile privind experienta similara si certificatele ISO vor fi prezentate odata cu oferta? Informatiile din DUAE referitoare la experienta similara – pot fi anonimizate, daca separat declaratia de experienta similara poate fi depusa separat pe email? De asemeni, in documentatie sunt solicitate ISO 9001 si ISO 27001, dar DUAE mentioneaza ISO 9001 si ISO de mediu; va rugam, clarificati certificatele ISO solicitate. 4 - Va rugam confirmati daca pot fi propuse modificari asupra clauzelor contractuale inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.
Răspuns (5 oct 2022, 10:41):
1. Ofertele se prezintă în valuta: Se acceptă USD, EUR cu convertirea în lei moldovenești la termenul limită de depunere a ofertelor. Totodată, cu operatorii economici rezidenți, contractul adjudecat va fi semnat în MDL, în suma convertită în MDL la cursul BNM, din data termenului limită de depunere a ofertei 25.10.2022.
Da, se practică utilizarea altui curs cu o zi sau două înainte, apoi se vor face ajustări și convertirea în MDL la cursul BNM, din data termenului limită de depunere a ofertei 25.10.2022.
2. Da, garanția va fi de 1% din valoarea ofertei financiare EUR sau USD și transferul se va face la datele bancare indicate în Anunțul de participare.
3. Da, puteți depune pe platforma de achizitii doar Specifcații tehnice, Specificații de preț, Formularul DUAE și garanția pentru ofertă, iar restul documentelor pot fi trimise pe email.
Cu referire la formularul DUAE unde se mentioneaza ISO 9001 si ISO de mediu este capitol standard unde nu s-au făcut completări de prezentare a acestui certificat cu privire la mediu. Este necesar a fi prezentate toate ISO-urile solicitate în punctul 16, subpct. 15 din Anunțul de participare.
Ofertanții vor considera că toată informația plasată de către Ofertant în cadrul SIA „RSAP” M-Tender poartă un caracter public. Documentele ofertei care conțin informații confidențiale și sunt atribuite la secretul comercial, în vederea protejării proprietății intelectuale și a datelor cu caracter personal, în vederea respectării art.17 alin (2) din Legea nr.131/2015, se vor expedia autorității contractante prin email, la adresa: achiziții.contracte@bnm.md, până la termenul limită de depunere stabilit.
4. Modelul de contract este preluat din Documentația standard aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr.115 din 15.09.2021 unde au fost incluse condiții speciale în capitolul II Condiții speciale a contractului.
Data:
4 oct 2022, 17:05
Subiectul întrebării:
etape licitatie
Întrebare:
in platforma de achizitii vedem etapa 3 Licitatie cu termen 26.10.2022 15:00. La ce se refera aceasta etapa?
Răspuns (5 oct 2022, 10:45):
La data de 26.10.2022, ora 15:00 va fi demarată licitația electronică.
Licitaţie electronică – proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi/sau a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, permiţînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare.
Data:
5 oct 2022, 08:29
Subiectul întrebării:
Propunere ajustare
Întrebare:
Din motive de securitate informationala și asigurare a unei proceduri de achizitie corecte și transparente , rugam sa introduceti la pct 16/10 in caietul de sarcini sintagma ”precum si caziere judiciare pentru fiecare expert-cheie” fapt ce va determina participarea operatorilor cu experti de o reputație ireproșabilă și integritate judiciara.
Răspuns (5 oct 2022, 15:08):
Vor fi efectuate modificări la Anunțul de participare.
Data:
6 oct 2022, 12:30
Subiectul întrebării:
certificari experti
Întrebare:
Va rugam confirmati daca pentru certificarea CSSLP solicitata in profilul expertilor se accepta ca echivalent diplomele CISM sau CISA. Va rugam confirmati daca pentru certificarea CIPT se accepta ca echivalent diplomele CISA sau Certifed Data Privacy Solutions Engineer.
Răspuns (6 oct 2022, 13:28):
A se vedea răspunsurile la întrebările de clarificare:
1. Certificarea CSSLP nu poate fi înlocuite cu certificările CISA sau CISM;
2. Certificarea CIPT poate fi înlocuită cu certificarea CDPSE.
Data:
6 oct 2022, 12:38
Subiectul întrebării:
propuneri asupra clauzelor contractuale
Întrebare:
facem următoarele propuneri de completare a clauzelor, în scopul îmbunătăţirii cadrului contractual:
I. Partea generala a contractului
1. Art. 2.3 se modifica dupa cum urmeaza:
Facturarea Electronica
Prestatorul emite facturile aferente onorariilor în format electronic, respectiv în format ‘PDF’ sau ‘XML’, iar acestea vor fi transmise Beneficiarului prin e-mail. Adresele de e-mail care vor fi utilizate în scopul comunicării facturilor sunt următoarele:
Din partea Prestatorului: se va mentiona adresa de email (utilizată pentru transmiterea facturilor pe cale electronica și pentru primirea comunicărilor legate de facturile emise);se va mentiona adresa de email (utilizată exclusiv pentru transmiterea facturilor pe cale electronica; adresa de e-mail nu este monitorizată).
Din partea Beneficiarului: ...…
Orice schimbare a adreselor de e-mail stabilite pentru trimiterea, respectiv primirea facturilor electronice trebuie adusă de îndată la cunoștința celeilalte părți și va fi opozabilă acesteia după expirarea unui termen de trei zile lucrătoare de la aducerea la cunoștință.
Beneficiarul își exprimă acordul cu privire la emiterea și utilizarea facturilor electronice și confirmă că deține mijloacele tehnice necesare primirii facturilor electronice, precum și faptul că are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea și lizibilitatea facturii transmise de Prestator în formatul menționat mai sus.
Eliminarea prevederii: “Originalele documentelor prevăzute în punctul 2.2 se vor prezenta Beneficiarului cel târziu la momentul prestării serviciilor” din articolul “Originalele documentelor prevăzute în punctul 2.2 se vor prezenta Beneficiarului cel târziu la momentul prestării serviciilor Prestarea serviciilor se consideră încheiată în momentul în care sunt prezentate documentele de mai sus.”
2. Art. 4.2 se modifica dupa cum urmeaza:
Se elimina “prezinte Beneficiarului un exemplar original al facturii fiscale” si se reformuleaza astfel: Prestatorul este obligat să transmită factura în format electronic odată cu prestarea Serviciilor, pentru efectuarea plăţii. Pentru nerespectarea de către Prestator a prezentei clauze, Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a majora termenul de achitare prevăzut în punctul 3.4 corespunzător numărului de zile de întârziere şi de a fi exonerat de achitarea penalităţii stabilite în punctul 10.4.
3. Art. 5.2 se completeaza dupa cum urmeaza:
Când nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a Prestatorului Serviciilor.
4. Art. 5 se completeaza cu pct. 5.3 dupa cum urmeaza:
Serviciile prestate nu constituie o reprezentare, certitudine sau garantie, cu privire la faptul ca autoritatile fiscale sau alte autoritati de reglementare sau instantele de judecata vor fi de acord cu oricare din concluziile Prestatorului.
5. Art. 5 se completeaza cu pct. 5.4 dupa cum urmeaza:
Prestatorul se va asigura ca Serviciile sunt furnizate pe baza celor mai bune diligente si in concordanta cu interesele Achizitorului care sunt cunoscute de catre Prestator. Pana la limita maxima permisa de lege, Prestatorul exclude orice alte garantii, fie prevazute in mod expres sau implicite. Achizitorul este unicul responsabil pentru urmatoarele si nu numai: (A) luarea tuturor deciziilor la nivel de management si indeplinirea tuturor functiilor de conducere; (B) desemnarea uneia sau mai multor persoane care poseda o capabilitate adecvata, cunostinte si/sau experienta, de preferinta din randul top managementului, de a supraveghea Serviciile prestate de Prestator; (C) evaluarea adecvarii si a rezultatelor Serviciilor; (D) asumarea raspunderii cu privire la punerea in aplicare a rezultatelor Serviciilor si orice demers intreprins pe baza rezultatelor Serviciilor; (E) stabilirea si mentinerea controlului intern, incluzand, fara limitare, monitorizarea activitatilor in curs de desfasurare.
6. Art. 5 se completeaza cu pct. 5.5 dupa cum urmeaza:
Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator vor fi pregatite pentru uzul confidential al Achizitorului si vor putea fi folosite doar pentru scopul mentionat in acest Contract. Achizitorul va avea dreptul de a transmite aceste livrabile ori rapoarte catre autoritati sau institutii indreptatite prin lege sa aiba acces la acestea. Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator nu pot fi mentionate sau folosite pentru orice alt scop decat cu permisiunea scrisa obtinuta in prealabil din partea Prestatorului si semnarea in prealabil a unei scrisori de exonerare de raspundere, in forma agreata de Prestator, de catre terta parte care primeste acces la informatie. Livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator nu trebuie distribuite sau copiate in intregime sau partial catre sau de catre alte persoane cu exceptia managementului Achizitorului si in conformitate cu exceptiile mentionate in partea introductiva a prezentului articol, fara semnarea in prealabil a unei scrisori de exonerare de raspundere de catre terta parte care primeste informatia.
7. Art. 5 se completeaza cu pct. 5.5 dupa cum urmeaza:
Achizitorul isi asuma intreaga responsabilitate de a obtine un exemplar semnat al scrisorii de exonerare de raspundere de la terta parte care va avea acces la livrabilele si orice rapoarte intocmite de catre Prestator inainte de a-i fi inmanate. Achizitorul este de acord sa despagubeasca Prestatorul fata de terti in cazul in care o scrisoare de exonerare de raspundere nu a fost obtinuta de la tertul care a primit acces la aceste informatii. Prestatorul nu isi asuma nicio responsabilitate pentru orice folosire a livrabilelor/ orice rapoarte, de orice terte parti sau pentru orice alt scop ce nu a fost agreat in mod expres de catre Prestator.
8. Art. 6.2 se completeaza cu lit. c) dupa cum urmeaza:
Beneficiarul va pune la dispozitia Prestatorului informatiile si documentele necesare prestarii serviciilor si va asigura accesul personalului Prestatorului la sediul Beneficiarului, pentru prestarea serviciilor, daca este cazul.
9. Eliminarea art. 8.2 lit. b) si c) sau modificarea dupa cum urmeaza:
8.2. Contractul poate fi rezolvit în mod unilateral de către:
a) Beneficiar în caz de refuz al Prestatorului de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract;
b) Beneficiar în caz de nerespectare, din vina sa exclusiva, de către Prestator a termenelor de prestare stabilite;
c) Prestator în caz de nerespectare de către Beneficiar a termenelor de plată a Serviciilor;
d) Prestator sau Beneficiar în caz de nesatisfacere de către una dintre Părţi, din vina sa exclusiva, a pretenţiilor înaintate conform prezentului Contract.
10. Completarea art. 8 cu punctul 8.6 dupa cum urmeaza:
Contractul poate înceta și prin notificare scrisă de încetare a Prestatorului, expunând sau nu motivul încetării, cu un termen de preaviz de 30 zile, care începe să curgă în ziua următoare transmiterii notificării celeilalte părţi contractante. Încetarea Contractului nu va afecta obligaţia Beneficiarului de a plăti Prestatorului onorariile pentru serviciile îndeplinite în baza Contractului până la data încetării efective a Contractului.
11. Completarea art. 8 cu punctul 8.7 dupa cum urmeaza:
Prestatorul va avea dreptul de a se retrage din Contract cu efect imediat prin predarea unei înștiințări scrise către Beneficiar dacă Prestatorul determină că circumstanțele s-au schimbat (inclusiv, fără limitare, schimbări ale legislației aplicabile sau ca urmare a unei decizii a unei autorități de stat sau a unei alte instituții profesionale relevante sau a unei structuri de proprietate a Beneficiarului sau afiliaților săi sau Prestatorul descoperă, după executarea Contractului, că unele informații importante pentru furnizarea Serviciilor nu au fost cunoscute de Prestator sau nu au fost divulgate și/sau partajate cu Prestatorul la momentul executării Contractului), în care executarea oricărei părți a Contractului de către Prestator ar fi ilegală sau altfel nelegală sau contradictorie cu regulile de independență sau etica profesională.
12. Completarea art. 8 cu punctul 8.8 dupa cum urmeaza:
Prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contract indeplinita pana la data rezoluțiunii lui sau pana la data denuntarii unilaterale a Contractului, care va fi cuantificata prin munca efectiv prestata in realizarea rapoartelor, chiar daca acestea nu au fost predate.
13. Modificarea art. 9.2 dupa cum urmeaza:
Se elimina „depistarea deficienţelor de calitate” si se refmuleaza: Pretenţiile privind calitatea serviciilor prestate sunt înaintate Prestatorului în termen de 5 zile de la predarea serviciilor şi trebuie confirmate printr-un certificat eliberat de o organizaţie independentă neutră şi autorizată în acest sens.
14. Modificarea art. 9.4 dupa cum urmeaza:
Se elimina „în termen de 5 zile” si se reformuleaza: În caz de recunoaştere a pretenţiilor, din vina exclusivă a Prestatorului, Prestatorul este obligat, într-un termen agreat de ambele Părți, să presteze suplimentar Beneficiarului cantitatea neprestată de servicii, iar în caz de constatare a calităţii necorespunzătoare, din vina exclusivă a Prestatorului, să le substituie sau să le corecteze în conformitate cu cerinţele Contractului.
15. Modificarea art. 9.5 dupa cum urmeaza:
Se elimina „, inclusiv pentru viciile ascunse” din articol: Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea Serviciilor în limitele stabilite.
16. Modificarea art. 10.2 dupa cum urmeaza:
Se elimina „în caz contrar Prestatorul suportă o penalitate în valoare de 10% din suma totală a contractului.” din articol: Pentru refuzul nejustificat de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract, se va putea reţine garanţia de bună executare a contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1.
17. Modificarea art. 10.3 dupa cum urmeaza:
Pentru prestarea cu întârziere a Serviciilor, din vina exclusivă a Prestatorului, Prestatorul poartă plata despăgubirii în valoare de 0,1% din suma Serviciilor neprestate, pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de 5% din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întârzierea depăşeşte 5 10 zile lucrătoare, Prestatorul prezintă Beneficiarului o explicaţie în formă scrisă. Dacă Beneficiarul acceptă, Prestatorul prelungeşte termenul de valabilitate a garanţiei de bună executare, în caz contrar se consideră ca fiind refuz de a presta Serviciile prevăzute în prezentul Contract şi Prestatorului i se va reţine garanţia de bună executare a Contractului, în cazul în care a fost constituită în conformitate cu prevederile pct. 10.1.
18. Completarea art. 10 cu pct. 10.7 dupa cum urmeaza:
Plafonul maxim al răspunderii Prestatorului față de Achizitor, pentru orice acţiuni, pierderi, despăgubiri, pretenţii, costuri sau cheltuieli provenite în orice mod din sau legate de prezentul contract va fi limitat la o sumă egală cu preţul Contractului, iar acest plafon maxim se va aplica inclusiv pentru pierderi ori pagube cauzate terţilor ca urmare a abaterilor săvârşite de către Prestator.
19. Completarea art. 10 cu pct. 10.8 dupa cum urmeaza:
Plafonul maxim al răspunderii Prestatorului (inclusiv al partenerilor, directorilor şi angajaţilor acestuia) față de Achizitor, pentru orice acţiuni, pierderi, despăgubiri, pretenţii, costuri sau cheltuieli provenite în orice mod din sau in legatura cu prezentul contract, va fi limitat la o sumă egală cu preţul contractului, iar acest plafon maxim se va aplica inclusiv pentru pierderi ori pagube cauzate terţilor de către prestator ori ca urmare a abaterilor săvârşite.
20. Completarea art. 10 cu pct. 10.9 dupa cum urmeaza:
Achizitorul va despagubi şi va garanta înlaturarea răspunderii Prestatorului, împotriva oricaror daune suferite ca urmare a unor solicitari ale terţilor, exceptând măsura în care se stabileşte definitiv pe cale judiciară că daunele respective au rezultat în principal din intenţia Prestatorului.
21. Completarea art. 11 cu pct. 11.2 dupa cum urmeaza:
Toate drepturile de autor şi alte drepturi de proprietate intelectuală cu privire la orice este creat de Prestator înainte sau pe perioada prestării serviciilor, inclusiv fără limitare rapoarte, consultanţa scrisă, adrese, recomandări sau alte livrabile ale serviciilor furnizate Achizitorului (în cele ce urmează în acest articol denumite de asemenea “Livrabilele Serviciilor”) vor rămâne in proprietatea Prestatorului. La plata integrală a serviciilor prestate, Prestatorul furnizează Achizitorului dreptul de folosire a Livrabilelor Serviciilor în scopul prevăzut în prezentul Contract sau specificat în Livrabilele Serviciilor, în conformitate cu celelalte prevederi ale Contractului.
22. Completarea cu art. 13 Date cu Caracter Personal dupa cum urmeaza:
Părțile confirmă faptul că Datele cu Caracter Personal furnizate de către Achizitor sau de către membrii personalului și reprezentanții săi vor fi prelucrate de către Prestator în calitate de Operator, în scopul sau în legătură cu:
(i) furnizarea de Servicii; (ii) respectarea cerințelor legale, de reglementare sau profesionale aplicabile; (iii) soluționarea cererilor și abordarea comunicărilor din partea autorităților competente; (iv) administrarea contractelor, contabilitatea financiară, conformitatea internă și analiza riscurilor, precum și în scopurile relațiilor cu clienții; (v) utilizarea sistemelor și aplicațiilor (găzduite sau interne) pentru serviciile de tehnologie a informației și sistemelor de informații ("Scopurile").
În Scopurile indicate mai sus, Datele cu Caracter Personal pot fi dezvăluite / transferate și prelucrate de către Beneficiarii Datelor cu Caracter Personal (inclusiv Operatorii de Date cu Caracter Personal și Persoanele Împuternicite pentru Prelucrarea de Date cu Caracter Personal), conform indicațiilor din Declarația de Confidențialitate a Prestatorului aplicabilă. Transferurile de Date cu Caracter Personal pot include transferuri în afara Spațiului Economic European (SEE), dar numai cu condiția îndeplinirii obligațiilor legale prevăzute prin Legislația privind Protecția Datelor pentru astfel de transferuri .
Clauza de mai sus este un rezumat al Declarației de confidențialitate a Prestatorului ("Declarația de Confidențialitate") și nu este o reflectare completă a Declarației de Confidențialitate, care este disponibilă la https://www...... În măsura în care nu implică un efort disproporționat, Achizitorul se va asigura că Declarația de Confidențialitate este adusă la cunoștința persoanelor vizate (membrii personalului său, reprezentanții, contractanții și clienții săi).
II. Condițiile speciale ale contractului
23. Modificarea art. 10.1.1 dupa cum urmeaza:
Termenul de valabilitate al garanției bancare va depăşi cu cel puţin 30 zile calendaristice data planificată a semnării Actului de prestare a Serviciilor inclusiv toleranțele acceptate, conform Anexei nr. 2 dar nu mai mult de 14 zile de la terminarea contractului.
24. Modificarea art. 14.9 dupa cum urmeaza:
La cererea uneia dintre Părţi, cealaltă Parte este obligată să-i înapoieze acesteia toate suporturile materiale (de stocare) puse la dispoziție ce conţin informaţii confidenţiale, inclusiv orice copie făcută după acestea sau să distrugă informaţii confidenţiale, iar orice informaţie ce se află pe suportul ce nu poate fi distrusă va fi ştearsă. Totuși, Prestatorul are dreptul de a păstra copii sau înregistrări ale acestor Informații Confidențiale în măsura prevăzută de orice legi, reglementări aplicabile sau de politica sa internă (inclusiv în legătură cu înregistrări și fișiere pe calculator care au fost create conform sistemelor automate de arhivare electronică și a procedurilor IT de back-up).
25. Modificarea art. 14.10 dupa cum urmeaza:
Se elimina „nelimitată” din articol si se reformuleaza: Toate obligaţiile create prin acest capitol vor continua și după schimbarea sau terminarea relaţiei de afaceri dintre Părţi pe o perioadă de 2 ani.
26. Completarea art. 14 cu pct. 14.11 dupa cum urmeaza:
In masura in care va fi necesar, Prestatorul poate dezvălui informaţii confidenţiale: (a) afiliatilor Prestatorului; (b) subcontractorilor sau afiliaților Prestatorului care furnizează servicii în legătură cu acest contract şi care au agreat să fie ţinuţi de obligaţii similare privind confidenţialitatea, daca e cazul; (c) consultanţilor juridici ai Prestatorului, asigurătorilor sau altora după cum poate fi prevăzut prin lege, procese juridice sau administrative sau în conformitate cu standardele profesionale aplicabile sau în legătură cu litigii sau pentru protejarea intereselor legitime ale Prestatorului.
Răspuns (7 oct 2022, 16:24):
Modelul Contractului de achiziție este aprobat prin Ordinul MF nr.115/2021, prin urmare constituie un contract tip standard care nu se spune modiifcărilor, la capitolul clauze generale.
Data:
6 oct 2022, 13:55
Subiectul întrebării:
Certificat
Întrebare:
Se va accepta certificat de atribuire a contului bancar eliberat in 2021 daca nu exista modificari?
Răspuns (6 oct 2022, 14:11):
Se va accepta certificat de atribuire a contului bancar eliberat în 2021 dacă nu există modificări la datele bancare.
Data:
6 oct 2022, 14:11
Subiectul întrebării:
Prevederi Contractuale
Întrebare:
Propunem modificarea unor clauze contractuale dupa cum urmează:
2.3. Originalele documentelor prevăzute în punctul 2.2 se vor prezenta Benificiarului cel tîrziu la momentul prezentării livrabilelor/prestării serviciilor. Prestarea serviciilor se consideră încheiată în momentul în care sunt semnate actul de primire-predare apoi factura fiscală. Factura se va emite pe portalul E-FACTURA cu ciclu lung. (Astfel Beneficiarul nu trebuie pus in situatia ca sa-si exprime acorduri sau sa confirme/infirme anumite stari legale de functionare a circuitului actelor financiare)
Răspuns (7 oct 2022, 16:26):
Autoritatea contractantă dispune de dreptul de-a stabili cerințele necesare în caietul de sarcini și în contractul model, pentru a răspundere necesităților autorității contractante. Operatorii economici nerezidenți prezintă Invoice și față de ei nu se aplică cerințele facturii electronice.
Data:
6 oct 2022, 14:23
Subiectul întrebării:
Prevederi contractuale 2
Întrebare:
Conform prevederilor Codului Civil al Republicii Moldova, plata pentru prestarea serviciilor se face după prestarea acestora și nicidecum înainte sau pe parcurs. Astfel Beneficiarul se va asigura ca prestarea serviciilor va fi facuta in termen, calitativ și profesionist pina la semnarea actului de primire-predare. Propunem modificarea unor clauze contractuale dupa cum urmează:
4.2 Plata pentru serviciile prestate se va efectua în termen de 15 zile calendaristice de la recepționarea de către Beneficiar a actului de primire-predare și a livrabilelor de proiect (Rapoarte, Evaluări, Diagrame etc).
Răspuns (7 oct 2022, 16:26):
Pe lîngă aplicarea Codului civil, domeniul de achiziții publice este guvernat de legea specială, în conformitate cu normele juridice în vigoare, de prioritate constituie aplicarea normelor cu caracter special.
Data:
6 oct 2022, 14:38
Subiectul întrebării:
Clarificare contract 3
Întrebare:
Din perspectiva securitatii informationale consideram inacceptabil prevederea de aplicabilitate a reglementarilor și standardelor din tara de origine a serviciilor asa incit aceasta ar reprezenta un conflict de interese și amenintari la securitatea nationala. De exemplu in Romania exista astfel de prevedere ca testele de penetrare la institutii financiare nu pot fi aplicate de catre cetateni straini decat cu acordul institutiilor de monitorizare (BNR, DNSC). In cazul dat s-ar crea precedentul prin care BNM ar fi obligata sa accepte spre testare doar cetateni români fiind obligata contractual sa accepte aceasta stare asa incit in Republica Moldova nu exista o astfel de reglementare. Astfel, referitor la art 5.2 al contractului solicitam sa madificati dupa cum urmeaza:
5.2 Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări indirecte ale statului Republica Moldova.
Răspuns (7 oct 2022, 16:27):
Modelul Contractului de achiziție este aprobat prin Ordinul MF nr.115/2021, prin urmare constituie un contract tip standard care nu se spune modiifcărilor, la capitolul clauze generale.
Data:
7 oct 2022, 10:54
Subiectul întrebării:
Cerinte certificatelor si documentelor cu caracter personal
Întrebare:
Întrebarea: În scopul asigurării protectiei datelor cu caracter personal a echipei de proect (Cazier Judiciar, CV, certificate etc.) conform cerințelor Naționale, precum și GDPR , Vă rugăm să ne comunicați, dacă putem trimite datele personale ale echipei de proiect într-un fișier separat, în formă criptată, iar dacă compania noastră va fi selectată ca câștigătoare – se va furniza ulterior o cheie pentru a le decripta.
Răspuns (7 oct 2022, 12:39):
Da, se permite expediarea informației date într-un fișier separat în forma criptată.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK