1
Perioada de actualizare
de la 30.08.2022 17:54
până la 09.09.2022 11:30
2
Propunerea ofertelor
de la 09.09.2022 11:30
până la 12.09.2022 11:30
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 10 676 530 MDL
Perioada clarificărilor: 30 aug 2022, 17:54 - 9 sept 2022, 11:30
Perioada de depunere a ofertelor: 9 sept 2022, 11:30 - 12 sept 2022, 11:30

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

construcția rețelelor exterioare de aprovizionare cu apă, a turnurilor de acumulare și amenajarea teritoriului
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-5940, MOLDOVA, Făleşti, s.Răuţel, s.Rautel r-n Falesti
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Viorica Tcaciuc
Telefonul de contact
067389124
Datele achizitiei
Data publicării
30 aug 2022, 17:54
Data ultimilor modificări
7 sept 2022, 8:52
Achizitii.md ID
21062217
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro.pdf duae_ro.pdf
Documentele la ofertă
-
30.08.22 17:54
anunt_participare.semnat.pdf anunt_participare.semnat.pdf
Documentele la ofertă
-
30.08.22 17:54
duae_ro_0.doc
Documentele la ofertă
-
2.09.22 15:18
propunerea financiara.docx
Documentele la ofertă
-
6.09.22 17:18
ds_lucrari.pdf ds_lucrari.pdf
Documentele la ofertă
conține caietul de sarcini și lista cu cantitățile de lucrări, modelul contractului de achiziții, formularele pentru ofertanți
7.09.22 08:52
Data:
31 aug 2022, 14:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor.
Răspuns (1 sept 2022, 08:57):
normle de resurse a pozitiilor le aplicați conform normativelor în construcții
Data:
1 sept 2022, 09:58
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Rugam sa încărcați Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari (Devizul depaseste suma alocata) ce tine de normele de consum a unor pozitii .Pentru a nu face incomoditate dra la fiecare pozitie,ce tine norma de consum cu intrebari suplimentare . Va rugam respectuos sa anexati F1 desfasurata.
Răspuns (1 sept 2022, 14:17):
caietul de sarcini paginile 32-35 din documentația standart lista cu cantitățile de lucrări este inclusă în documentația standart paginile 36-56
Data:
1 sept 2022, 10:08
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini Formularul F.1
Întrebare:
Rugam sa încărcați Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari (Devizul depaseste suma alocata) ce tine de normele de consum a unor pozitii .Pentru a nu face incomoditate dra la fiecare pozitie,ce tine norma de consum cu intrebari suplimentare . Va rugam respectuos sa anexati F1 desfasurata.
Răspuns (1 sept 2022, 14:17):
caietul de sarcini paginile 32-35 din documentația standart lista cu cantitățile de lucrări este inclusă în documentația standart paginile 36-56
Data:
1 sept 2022, 10:44
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Sold disponibil 5 milioane sau 5 miliarde?
Răspuns (1 sept 2022, 14:24):
5 mln se descifrează 5 milioane (miliardul se abreviază mrd)
Data:
1 sept 2022, 11:07
Subiectul întrebării:
DUAE format Word
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta solicitam anexarea DUAE format WORD ,conform Ordinului nr. 72 al Ministerului Finanțelor din 11.06.2020 cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului Unic de Achiziții European, la inițierea procedurilor de achiziție publică autoritatea contractantă completează partea I-a, IV-a, V-a și a VI-a din DUAE. Totodată, autoritatea contractantă urmează să coreleze cerințele de calificare stabilite în anunțul de participare și documentația de atribuire cu cerințele din partea a IV- a din DUAE. DUAE (formular tipizat, adaptat conform specificului fiecărei proceduri în parte de către AC ) Solicitam anexare DUAE format WORD pentru suplinirea cu răspunsuri pentru OE.
Răspuns (1 sept 2022, 14:29):
formularul poate fi completat si în format pdf, varianta în Word o puteți descărca pe pagina Agenției achizitii publice
Data:
1 sept 2022, 12:51
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta va sugeram preventiv de solicitare o mulțime de documente obligatorii sa analizați ,consultați ,revizuiți : LEGE Nr. 131din 03-07-2015 (actualizata) privind achizițiile publice si toate modificările ce sunt la moment si anume ce documente trebuie solicitate obligatoriu si ce documente suplimentar se solicita in timp de 3 zile daca OE este pe locul 1- 3 conform DUAE . Va rugam sa ne respectați si munca noastră. Va sugeram sa respectați Legea achizițiilor publice ce tine anume de solicitare a documentației . La moment conform Legii achizițiilor publice ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări Publicat : 18-06-2021 în Monitorul Oficial Nr. 147-151 art. 658 , Secțiunea a 3-a Pregătirea/Elaborarea ofertelor : Oferta cuprinde următoarele formulare: 1) Propunerea tehnică; 2) Propunerea financiară; 3) DUAE - ; 4) Garanția pentru ofertă, după caz (anexa nr. 9)-ACESTEA DOCUMENTE SE INCARCA OBLIGTORIU IN SIARSAP ,iar celelalte cerințe La solicitarea AC dupa deschiderea ofertei: Secțiunea a 4-a Depunerea și deschiderea ofertelor Documentele justificative în sprijinul informațiilor declarate în DUAE - ce conțin date cu caracter personal, se prezintă separat, pe suport de hârtie sau în formă electronică, cu aplicarea semnăturii electronice, utilizând mijloace electronice de comunicare sau alte mijloace la etapa evaluării ofertelor, la solicitarea autorității contractante.(https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=126683&lang=ro) . Solicitam modificarea anunțului de participare conform Legii in vigoare.
Răspuns (1 sept 2022, 14:33):
Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Articolul 40. Documentaţia de atribuire (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Data:
1 sept 2022, 13:29
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Caiet de sarcini Întrebare: Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor. Răspuns (1 sept 2022, 08:57): Caiet de sarcini Întrebare: Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor. Răspuns (1 sept 2022, 08:57): normle de resurse a pozitiilor le aplicați conform normativelor în construcții Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Răspuns (1 sept 2022, 14:33):
caietul de sarcini paginile 32-35 din documentația standart lista cu cantitățile de lucrări este inclusă în documentația standart paginile 36-56
Data:
1 sept 2022, 14:40
Subiectul întrebării:
Răspuns (1 sept 2022, 14:24): 5 mln se descifrează 5 milioane (miliardul se abreviază mrd)
Întrebare:
Consideram ca 5 mln este o suma prea mica pentru a demara lucrarile, Va rugam sa modificati aceasta solicitare, ar fi bine sa solicitati ca antreprenorul sa dispuna de o suma nu mai mica de 120% din valoarea pretului ofertat
Răspuns (1 sept 2022, 14:45):
aceasta este poziția AC, este stabilită suma minima dar nu și maxima
Data:
1 sept 2022, 14:43
Subiectul întrebării:
Răspuns (1 sept 2022, 14:33): Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Articolul 40. Documentaţia de atribuire (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Întrebare:
Este nevoie sa mai cititi odata intrebarea 1 sept 2022, 12:51 , dupa care incercati sa dati raspuns, dar mai bine sa modificati anuntul
Răspuns (1 sept 2022, 14:51):
toate documentele solicitate în anunțul de participare sunt necesare pentru determinarea eligibilității ofertantului, capacității de exercitare a activității profesionale, capacității economice, financiare și tehnice.
Data:
1 sept 2022, 14:54
Subiectul întrebării:
Răspuns (1 sept 2022, 14:51): toate documentele solicitate în anunțul de participare sunt necesare pentru determinarea eligibilității ofertantului, capacității de exercitare a activității profesionale, capacității economice, financiare și tehnice
Întrebare:
Documentele justificative în sprijinul informațiilor declarate în DUAE - ce conțin date cu caracter personal, se prezintă separat, pe suport de hârtie sau în formă electronică, cu aplicarea semnăturii electronice, utilizând mijloace electronice de comunicare sau alte mijloace la etapa evaluării ofertelor, la solicitarea autorității contractante
Răspuns (2 sept 2022, 10:03):
Documentele solicitate au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Operatorii economici vor prezenta ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare.
Data:
1 sept 2022, 14:59
Subiectul întrebării:
Răspuns (1 sept 2022, 14:45): aceasta este poziția AC, este stabilită suma minima dar nu și maxima
Întrebare:
Da, dar cu 5mln nu poti demara lucrarile la un obiect precum Lucrări de construcție a sistemelor de aprovizionare cu apă a satului Răuțel, este nevoie de minim 7mln
Răspuns (2 sept 2022, 10:05):
AC nu va modifica anunțul de participare. În cazul în care veți organiza o licitație veți stabili condițiile Dvs
Data:
1 sept 2022, 15:07
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Ofertantul trebuie să dețină minim 75% din dotările (tehnică, utilaj și echipament) necesare executării lucrărilor, pentru dotările lipsă urmează să prezinte contracte de închiriere a utilajului, tehnicii sau echipamentului necesar- daca detinem un ciocan si un excavator asta cite % o sa fie?
Răspuns (2 sept 2022, 10:09):
se va calcula reieșind din necesarul de resurse conform formularului 3 deviz local de resurse și anexei nr. 14 la documentația standard Declarație privind dotările specifice, utilajul și echipamentul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului
Data:
1 sept 2022, 15:17
Subiectul întrebării:
DUAE
Întrebare:
duae_ro.pdf 5A.2 Informațiile care să îi permită autorității/entității contractante să obțină documentele indicate în anunțul de participare și în documentația de atribuire, sunt disponibile gratuit și direct prin accesarea unei baze de date naționale în orice stat? Dacă da, specificați informația care ar permite verificarea., solicitam sa completati
Răspuns (2 sept 2022, 10:12):
DUAE este o declarație pe proprie răspundere, prin care operatorul economic confirmă îndeplinirea criteriilor de calificare și selecție necesare în cadrul procedurilor de achiziție publică. poziția dată urmează să fie completată de operatorul economic
Data:
1 sept 2022, 15:38
Subiectul întrebării:
Oferta
Întrebare:
77.Operatorul economic a cărui informație prezentată în DUAE corespunde cerințelor/condițiilor specificate de către autoritatea contractantă în anunț/invitația de participare, are obligația să prezinte la cerere și fără întârziere documentele justificative. 78.Ofertantul clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire prezintă documentele justificative prin care demonstrează că îndeplineşte în totalitate cerinţele corespunzătoare criteriilor de calificare și de selecție, în conformitate cu informaţiile cuprinse în DUAE, ori Primaria Rautel se conduce dupa alte legi?
Răspuns (2 sept 2022, 10:13):
Documentele solicitate au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Operatorii economici vor prezenta ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare.
Data:
2 sept 2022, 10:00
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini Formularul Nr.5
Întrebare:
In repetate rinduri Va rugam sa încărcați Formularul de deviz Nr. 5 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari. Va rugam respectuos sa anexati Formularul Nr.5
Răspuns (2 sept 2022, 10:15):
formularul nr. 5 este Catalogul de prețuri unitare. Lista cu cantitățile de lucrări (formularul nr. 1) este inclus în documentația standart la paginile 36-56
Data:
2 sept 2022, 10:22
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz Nr.2-1-1 poz.87 - 99, conform normativelor in constructii elementele din beton se reflecta in buc, la d-ra este indicata unitatea de masura puț. Intrebare deci care unitate de masura o reflectam in deviz.
Răspuns (2 sept 2022, 10:29):
nu va fi considerată e roare dacă veți indica în bucăți sau puț
Data:
2 sept 2022, 11:29
Subiectul întrebării:
DUAE format word
Întrebare:
Solicitam sa incarcati conform Legii achizitiilor publice DUAE format Word , toti incarca documentatia conform legii ,dar la dra ea nu se refera ? Solicitam si anuntul de participare de revizuit si adaptat conform Legii achizitiilor publice . Nu este raspuns conform Legii : ( Răspuns (1 sept 2022, 14:29): formularul poate fi completat si în format pdf, varianta în Word o puteți descărca pe pagina Agenției achizitii publice) . Conform Ordinului nr. 72 al Ministerului Finanțelor din 11.06.2020 cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului Unic de Achiziții European, la inițierea procedurilor de achiziție publică autoritatea contractantă completează partea I-a, IV-a, V-a și a VI-a din DUAE. Totodată, autoritatea contractantă urmează să coreleze cerințele de calificare stabilite în anunțul de participare și documentația de atribuire cu cerințele din partea a IV- a din DUAE. Anexati DUAE FORMAT WORD!
Răspuns (2 sept 2022, 12:35):
unde este scris ca urmează sa încărcăm anume în format Word? DUAE este completată partea ce ține AC și încarcat. urmează să completați partea Dvs.
Data:
2 sept 2022, 13:17
Subiectul întrebării:
DUAE format word
Întrebare:
Stimata AC mai incapatinati n-am intilnit de cind participam la licitatii pe platforma achizitiilor publice ,Daca Legea spune ca trebuie sa anexati Duae cu capitolele indeplinite de dra unde respectiv in acest Duae indeplinim noi OE ,chiar nu va conformati legii achizitiilor publice ori doriti sa contestam anunțul de participare și documentația de atribuire ?
Răspuns (2 sept 2022, 14:31):
DUAE este completat si incarcat.
Data:
2 sept 2022, 13:19
Subiectul întrebării:
DUAE
Întrebare:
Solicitam anexare DUAE format WORD pentru suplinirea cu răspunsuri pentru OE
Răspuns (2 sept 2022, 14:32):
DUAE este completat si incarcat.
Data:
2 sept 2022, 13:34
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Articolul 40. Documentaţia de atribuire (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Întrebare:
AC acceptă documentul unic de achiziții european (DUAE), care constă într-o declaraţie pe proprie răspundere actualizată, ca dovadă preliminară în locul certificatelor eliberate de către autorităţile publice sau de către terţi, care confirmă că operatorul economic în cauză îndeplineşte condiţiile stipulate la Articolul 20. Prin urmare, AC va solicita ofertantului clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire să prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie înainte de atribuirea contractului. Cu toate acestea, conform Art. 20, alin. (7), AC poate solicita prezentare acelor documente justificative în orice moment pe durata desfăşurării procedurii, dacă acest lucru este necesar pentru a asigura desfăşurarea corespunzătoare a procedurii.
Răspuns (2 sept 2022, 14:32):
Documentele solicitate au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Operatorii economici vor prezenta ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare.
Data:
2 sept 2022, 13:40
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare - documente solicitate
Întrebare:
Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice Toate documentele solicitate de către AC sunt publicate ca parte a ofertei OE pe platforma. DUAE reprezinta doar criteriul de eligibilitate. Unul din principiile de baza a achizițiilor publice este Transparența, respectiv orice document prezentat de către OE este vizibil pe platforma electronică de achizitii publice. Date cu caracter personal nu ar trebui sa existe in cadrul unei proceduri de achizitie, ci doar date de serviciul ale reprezentantilor OE (telefon, email, adresa juridica de serviciu). Documentele ofertei trebuie sa fie publicate corect pe categorii: - oferta comerciala (formularele care contin Preturi); - documente de calificare -oferta tehnica; - alte documente (garantia pentru oferta si alte documente) - documente de eligibilitate (DUAE).
Răspuns (2 sept 2022, 14:33):
Documentele solicitate au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Operatorii economici vor prezenta ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare.
Data:
2 sept 2022, 13:46
Subiectul întrebării:
Anexare F1-DESFASURAT
Întrebare:
Solicităm publicarea formei F(1) desfășurată cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționăm nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, totodată și prin art. 37 din Legea 131.
Răspuns (2 sept 2022, 14:33):
totul este atasat
Data:
2 sept 2022, 14:10
Subiectul întrebării:
DUAE word :Răspuns (2 sept 2022, 12:35): unde este scris ca urmează sa încărcăm anume în format Word? DUAE este completată partea ce ține AC și încarcat. urmează să completați partea Dvs.
Întrebare:
AC trebuie sa (anexeze pe platforma) pentru OE catre supline cu raspunsuri , Potrivit art. 1 și 20 al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Documentul unic de achiziții european (DUAE) este un document furnizat în format electronic prin utilizarea formatului standard aprobat prin Ordinului nr. 72 al Ministerului Finanțelor din 11.06.2020, constând în declarația pe proprie răspundere a operatorului economic cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecție. Atât autoritatea contractantă, cât și operatorii economici participanți la procedura de achiziție urmează să completeze DUAE în rubricile corespunzătoare.
Răspuns (2 sept 2022, 14:34):
DUAE este completat si incarcat.
Data:
2 sept 2022, 14:46
Subiectul întrebării:
Răspuns (2 sept 2022, 14:34): DUAE este completat si incarcat.
Întrebare:
DUAE format Word se solicita de la dra ????? Este greu de inteles ??? Acesta este raspuns aberant ....nu ne jucam dar lucram . Daca sunteți AC ce trebuie sa ne rugam la dra, aveti si dra obligatiuni . Solicitam sa va conformați Legii achizițiilor publice in vigoare.
Răspuns (2 sept 2022, 15:02):
DUAE este completat si incarcat.
Data:
2 sept 2022, 15:11
Subiectul întrebării:
Documentatie de atribuire (ANUNT DE PARTICIPARE)
Întrebare:
Stimata AC raspunsurile dra si conditiile impuse se are de inteles ca doriti sa favorizati un anumit OE. Operatorul economic are dreptul să solicite autorității contractante clarificări pe marginea documentației de atribuire. La orice solicitare de acest fel, autoritatea contractantă răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități și cât mai repede posibil, conform art. 35 din Legea nr. 131/2015. Autoritatea contractantă nu discriminează niciun operator economic în legătură cu informațiile comunicate, iar documentația de atribuire de la data publicării anunțului de participare în Buletinul achizițiilor publice este pusă la dispoziția tuturor operatorilor economici în același volum și cu un conținut identic. Solicitam sa ne explicati in baza carei Legi solicitati bani lichizi in suma de 5 milioane ??? De ce nu plasati documentele solicitate mai sus ???DUAE format Word si F1- DESCIFRAT???
Răspuns (2 sept 2022, 15:24):
suma dată este pentru a demonstrarea capacitatea economică şi financiară a ofertantului, reieșind din faptul că lucrările urmează a fi executate în termen de 12 luni.
Data:
3 sept 2022, 19:07
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Solicităm publicarea formei F(1) desfășurată cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționăm nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, totodată și prin art. 37 din Legea 131. Stimata autoritate contractanta avem închipuire ca chiar nu cunoașteți ce este F1 -DESFASURAT , ați scris Răspuns (2 sept 2022, 14:33): totul este atasat. Repetat solicitam sa anexati F1 desfasurat si DUAE in format Word nu solicitati conform anuntul de participare. Legea nr. 131/2015 Articolul 20. Prin urmare, AC va solicita ofertantului clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire să prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie înainte de atribuirea contractului. Cu toate acestea, conform Art. 20, alin. (7), AC poate solicita prezentare acelor documente justificative în orice moment pe durata desfăşurării procedurii, dacă acest lucru este necesar pentru a asigura desfăşurarea corespunzătoare a procedurii.Repetat solicitam sa anexati F1 desfasurat si DUAE in format Word nu solicitati conform anuntul de participare.
Răspuns (4 sept 2022, 11:04):
Nu suntem obligati să publicăm formularul 1 desfășurat. toate cerințele sunt îndeplinite
Data:
4 sept 2022, 11:14
Subiectul întrebării:
ca decizia Agenţiei în ace după termenul-limită de depunere a ofertelor stabilit de către autoritatea contractantă, acesta în speţă fiind data de 01.09.2022. Astfel, într-o eventuală admitere (total sau parţial) a pretenţiilor contestatorului, dispunerea măsurilor de remediere după termenul-limită de depunere al ofertelor este lipsită de eficienţă şi, drept urmare, în astfel de condiţii, devine inevitabilă anularea procedurii de atribuire. Totodată, adoptarea unei eventuale decizii care efectiv nu va putea fi executată constituie o încălcare a drepturilor tuturor subiecţilor procedurii de atribuire. Suplimentar, în vederea aplicării prevederilor de mai sus, Agenţia a ţinut cont şi de măsura în care suspendarea executării actului administrativ este în corelaţie cu obiectul acţiunii înaintate şi, consecinţele acestei măsuri provizorii asupra interesului public, în măsura în care, aceasta va permite continuarea procedurii de achiziţie publică cu atribuirea unui contract în acest sens. Astfel, finalitatea procedurii de atribuire din speţă depinde de decizia ce urmează a fi luată cu referire la contestaţia ce formează fondul cauzei, ceea ce constituie un caz temeinic justificat şi previne participarea operatorilor economici în cadrul procedurii din speţă în condiţii inegale, astfel încât suspendarea acesteia, în speţă termenul-limită de depunere şi deschidere a ofertelor, apare ca fiind necesară. De altfel, prin această măsură interimară se protejează atât interesele autorităţii contractante prin asigurarea satisfacerii, în condiţiile Legii nr. 131/2015 a necesităţii sale, inclusiv prin promovarea concurenţei între operatorii economici, garantarea tratamentului egal şi nediscriminarea acestora şi asigurarea utilizării eficiente a fondurilor publice, cât şi interesul contestatorului de a participa în cadrul procedurii de atribuire şi de a dispune de şanse egale faţă de toţi participanţii de a deveni, în condiţiile legii, contractant. Reieşind din cele expuse, în temeiul art. 85 alin. (14) şi (15), art. 84 alin. (2) din Legea nr. 131/2015, Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor, d i s p u n e: Se suspendă procedura de achiziţie publică nr. MD-1660568371576 din 01.09.2022, în partea ce ţine de termenul-limită de depunere a ofertelor, până la adoptarea unei decizii pe marginea contestaţiei nr. 02/640/22 din 19.08.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL sau până a lua act Agenţia de eventuala renunţare la contestaţia în cauză de către operatorul economi.
Întrebare:
D E C I Z I E Nr. 03DS-38-22 Data: 22.08.2022 Prin contestaţia, înregistrată la Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor cu nr. 02/640/22 din 19.08.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL, adresa: mun.., număr de identificare (IDNO):, e-mail:, împotriva documentaţiei de atribuire elaborată de către Primăria or. Dondușeni, adresa: or. Dondușeni, str. Independenței, 49, număr de identificare (IDNO): 1007601006793, tel.: +37379549332 email: primariadonduseni@mail.ru, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii de achiziţie publică nr. MD-1660568371576 din 01.09.2022, în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică, având obiect „Extinderea, reconstructia si modernizarea sistemului de alimentare cu apa a or.Donduseni. Obiect 201713.Etapa IV”, s-a solicitat dispunerea măsurilor de remediere prin obligarea autorităţii contractante de a publica forma (F1) – Lista cu cantitățile de lucrări desfăşurată în cadrul documentaţiei de atribuire. În vederea emiterii prezentei decizii, Agenţia învederează prevederile art. 85 alin. (14) din Legea nr. 131/2015 care dispun că „în cazuri temeinic justificate şi pentru prevenirea unei pagube iminente, Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor, până la soluţionarea fondului cauzei, poate să dispună, prin decizie, în termen de 3 zile, inclusiv la cererea părţii interesate, suspendarea procedurii de achiziţie publică”, cât şi prevederile alin. (15) din acelaşi articol, potrivit căruia „în sensul prevederilor alin. (14), Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor soluţionează cererea de suspendare luând în considerare consecinţele acestei măsuri asupra tuturor categoriilor de interese ce ar putea fi lezate, inclusiv asupra interesului public”. Contestaţia a fost formulată împotriva documentaţiei de atribuire, fiind invocat „refuzul autorității contractante de a publica forma (F1) desfăşurată.”, care în consecință ar determina încălcarea principiilor transparenței achizițiilor publice. Prin urmare, este evident, în opinia Agenţiei, că nu poate fi exclus faptul că documentaţia de atribuire atacată ar putea să producă prejudicii şi ar încălca totodată principiul utilizării eficiente a banilor publici, asigurării concurenţei, imparţialităţii, tratamentului egal şi al nediscriminării prevăzute de art. 7 din legea prenotată. Totodată, se constată că fondul cauzei nu poate fi soluţionat înainte de primirea explicaţiilor formulate de către autoritatea contractantă, astfel cum prevede art. 85 alin. (13) din aceeaşi lege, iar având în vedere termenul de 20 de zile lucrătoare prevăzut la alin. (17) din articolul menţionat pentru soluţionarea acesteia în fond, este iminent faptul ca decizia Agenţiei în acest sens să fie adoptată după termenul-limită de depunere a ofertelor stabilit de către autoritatea contractantă, acesta în speţă fiind data de 01.09.2022. Astfel, într-o eventuală admitere (total sau parţial) a pretenţiilor contestatorului, dispunerea măsurilor de remediere după termenul-limită de depunere al ofertelor este lipsită de eficienţă şi, drept urmare, în astfel de condiţii, devine inevitabilă anularea procedurii de atribuire. Totodată, adoptarea unei eventuale decizii care efectiv nu va putea fi executată constituie o încălcare a drepturilor tuturor subiecţilor procedurii de atribuire. Suplimentar, în vederea aplicării prevederilor de mai sus, Agenţia a ţinut cont şi de măsura în care suspendarea executării actului administrativ este în corelaţie cu obiectul acţiunii înaintate şi, consecinţele acestei măsuri provizorii asupra interesului public, în măsura în care, aceasta va permite continuarea procedurii de achiziţie publică cu atribuirea unui contract în acest sens. Astfel, finalitatea procedurii de atribuire din speţă depinde de decizia ce urmează a fi luată cu referire la contestaţia ce formează fondul cauzei, ceea ce constituie un caz temeinic justificat şi previne participarea operatorilor economici în cadrul procedurii din speţă în condiţii inegale, astfel încât suspendarea acesteia, în speţă termenul-limită de depunere şi deschidere a ofertelor, apare ca fiind necesară. De altfel, prin această măsură interimară se protejează atât interesele autorităţii contractante prin asigurarea satisfacerii, în condiţiile Legii nr. 131/2015 a necesităţii sale, inclusiv prin promovarea concurenţei între operatorii economici, garantarea tratamentului egal şi nediscriminarea acestora şi asigurarea utilizării eficiente a fondurilor publice, cât şi interesul contestatorului de a participa în cadrul procedurii de atribuire şi de a dispune de şanse egale faţă de toţi participanţii de a deveni, în condiţiile legii, contractant. Reieşind din cele expuse, în temeiul art. 85 alin. (14) şi (15), art. 84 alin. (2) din Legea nr. 131/2015, Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor, d i s p u n e: Se suspendă procedura de achiziţie publică nr. MD-1660568371576 din 01.09.2022, în partea ce ţine de termenul-limită de depunere a ofertelor, până la adoptarea unei decizii pe marginea contestaţiei nr. 02/640/22 din 19.08.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL sau până a lua act Agenţia de eventuala renunţare la contestaţia în cauză de către operatorul economic care a formulat-o.
Răspuns (4 sept 2022, 11:34):
nu-mi este clar care este întrebarea Dvs
Data:
4 sept 2022, 11:15
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
ca decizia Agenţiei în acest sens să fie adoptată după termenul-limită de depunere a ofertelor stabilit de către autoritatea contractantă, acesta în speţă fiind data de 01.09.2022. Astfel, într-o eventuală admitere (total sau parţial) a pretenţiilor contestatorului, dispunerea măsurilor de remediere după termenul-limită de depunere al ofertelor este lipsită de eficienţă şi, drept urmare, în astfel de condiţii, devine inevitabilă anularea procedurii de atribuire. Totodată, adoptarea unei eventuale decizii care efectiv nu va putea fi executată constituie o încălcare a drepturilor tuturor subiecţilor procedurii de atribuire. Suplimentar, în vederea aplicării prevederilor de mai sus, Agenţia a ţinut cont şi de măsura în care suspendarea executării actului administrativ este în corelaţie cu obiectul acţiunii înaintate şi, consecinţele acestei măsuri provizorii asupra interesului public, în măsura în care, aceasta va permite continuarea procedurii de achiziţie publică cu atribuirea unui contract în acest sens. Astfel, finalitatea procedurii de atribuire din speţă depinde de decizia ce urmează a fi luată cu referire la contestaţia ce formează fondul cauzei, ceea ce constituie un caz temeinic justificat şi previne participarea operatorilor economici în cadrul procedurii din speţă în condiţii inegale, astfel încât suspendarea acesteia, în speţă termenul-limită de depunere şi deschidere a ofertelor, apare ca fiind necesară. De altfel, prin această măsură interimară se protejează atât interesele autorităţii contractante prin asigurarea satisfacerii, în condiţiile Legii nr. 131/2015 a necesităţii sale, inclusiv prin promovarea concurenţei între operatorii economici, garantarea tratamentului egal şi nediscriminarea acestora şi asigurarea utilizării eficiente a fondurilor publice, cât şi interesul contestatorului de a participa în cadrul procedurii de atribuire şi de a dispune de şanse egale faţă de toţi participanţii de a deveni, în condiţiile legii, contractant. Reieşind din cele expuse, în temeiul art. 85 alin. (14) şi (15), art. 84 alin. (2) din Legea nr. 131/2015, Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor, d i s p u n e: Se suspendă procedura de achiziţie publică nr. MD-1660568371576 din 01.09.2022, în partea ce ţine de termenul-limită de depunere a ofertelor, până la adoptarea unei decizii pe marginea contestaţiei nr. 02/640/22 din 19.08.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcţii” SRL sau până a lua act Agenţia de eventuala renunţare la contestaţia în cauză de către operatorul economic care a formulat-o.
Răspuns (4 sept 2022, 11:34):
formulați concret întrebarea
Data:
4 sept 2022, 15:13
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Stimata AC dacă dra nu doriți sa va conformati Legii Achizitilor publice de ce mai publicați licitație pe platforma? Solicitam repetata sa anexati documentele solicitate în repetate rânduri F1 - desfășurat aceasta sunteți obligați, formularu DUAE Word unde noi îl suplimim cu răspunsuri dar trebuie sa coincidă cu anunțul de participare altfel riscați sa va anuleze procedură de licitație pentru necoformare conform legii achizițiilor publice în vigoare. VA SUGERAM SA VA CONSULTAȚI CU REPREZENTAT DE LA ACHIZITII DACA NU CUMOASTETI. Noi ca OE în loc sa ne ocupam de pregătire a documentelor suntem nevoiți sa cerșim de la dra documente ,chiar va bateți joc .Va rugam anexat f1 desfășurat și DUAE independent pentru a-l suplini.
Răspuns (4 sept 2022, 15:48):
aveți dreptul să contestați
Data:
5 sept 2022, 15:42
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini formular 1 desfasurat
Întrebare:
Dra ati indicat toate documentele sunt anexate dar nu pe deplin ca exemplu : refuzul autorității contractante de a publica forma (F1) desfăşurată.”, care în consecință ar determina încălcarea principiilor transparenței achizițiilor publice 1. Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări (acesta este dar nu deplin) solicitam descifrat ???? Acest fapt vi se impune Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 Publicat : 18-06-2021 în Monitorul Oficial Nr. 147-151 art. 658 cu anexe unde in anexa 23 este NOTA ( CITITI NOTA ), documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, totodată și prin art. 37 din Legea 131. Analizati va rog nota !!!! Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare)
Răspuns (5 sept 2022, 16:18):
Stimate operator, în cazul în care nu sunteți satisfăcut de răspunsul oferit, aveți posibilitatea de a contesta. Vă dorim succes
Data:
5 sept 2022, 16:05
Subiectul întrebării:
anuntul de participare (diponibilitate bani lichizi 5 milioane ?)
Întrebare:
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, art 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului. D-stra incălcați principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințite la art. 7 Legii 131/15: b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; Presupunem că nici D-stre nu aveți toată suma pentru proiectul dat. Toti trebuie sa se conformeze Legii 131/2015, dar nu ce doreste AC .
Răspuns (5 sept 2022, 16:20):
Repetat Vă comunicăm că, în cazul în care nu sunteți satisfăcut de răspunsul oferit, aveți posibilitatea de a contesta conform cerințelor în vigoare: fără presupuneri și insinuări. AC consideră că actele procedurii sunt conforme legislației.
Data:
5 sept 2022, 16:19
Subiectul întrebării:
Răspuns (4 sept 2022, 11:04): Nu suntem obligati să publicăm formularul 1 desfășurat. toate cerințele sunt îndeplinite
Întrebare:
AC ESTE OBLIGATA sa anexeze F1-desfasurat PRIN Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 În scopul asigurării aplicării unei metodologii unice privind procedurile de achiziţii publice de lucrări, în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2018, nr. 424–429, art. 666) şi pct. 35 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020 1. Se aprobă Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări (se anexează). 2. Autorităţile contractante iniţiază şi desfăşoară procedurile de achiziţii publice de lucrări sau procedurile de achiziţii publice de servicii de proiectare și de lucrări conform Documentaţiei standard pentru realizarea achiziţiilor publice de lucrări. 3. Se abrogă Ordinul ministrului finanțelor nr. 176/2018 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2018, nr. 396-397, art. 1524), înregistrat la Ministerul Justiției cu nr. 1370 din 10 octombrie 2018. 4. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. Anexa nr. 23 la Documentația standard nr.69 din 7 mai 2021 https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=126683&lang=ro
Răspuns (5 sept 2022, 16:32):
Repetat Vă comunicăm că, în cazul în care nu sunteți satisfăcut de răspunsul oferit, aveți posibilitatea de a contesta conform cerințelor în vigoare: fără presupuneri și insinuări. AC consideră că actele procedurii sunt conforme legislației.
Data:
5 sept 2022, 17:18
Subiectul întrebării:
Răspuns (5 sept 2022, 16:32): Repetat Vă comunicăm că, în cazul în care nu sunteți satisfăcut de răspunsul oferit, aveți posibilitatea de a contesta conform cerințelor în vigoare: fără presupuneri și insinuări. AC consideră că actele procedurii sunt conforme legislației.
Întrebare:
Caiet de sarcini f1 desfasurat . Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicat.Noi consideram ca Dra nu doriti sa va conformati celor solicitate. Enumerati mai sus de cite ori se solicita de la Dra F1-desfasurat . Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020:  pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției.  pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant.  pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției.  Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem publicarea F1 DESFASURATE
Răspuns (6 sept 2022, 11:44):
CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013: pct.4.2.2 În Republica Moldova se utilizează două tipuri de norme de deviz: a) norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii. Normele de deviz orientative se utilizează pentru întocmirea devizului investitorului, de asemenea pot fi utilizate de către întreprinderile de construcţii-montaj; b) baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz individuale, care ţin cont de condiţiile reale de activitate a întreprinderii executant de lucrări. De regulă, această bază normativă se bazează pe normele de deviz orientative. Baza normativă proprie a utilizatorului se utilizează pentru întocmirea devizelor antreprenorului (determinarea valorii ofertelor), în conformitate cu pct. 4.2.3 al prezentei Instrucţiuni. pct. 4.1.6 Lista cu cantităţile de lucrări pe categorii se întocmeşte conform Formularului Nr.1 (se anexează ca exemplu). Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Data:
5 sept 2022, 18:17
Subiectul întrebării:
Documentatie anexata -Propunerea financiara de indeplinit in p.6 verificati ??? 10 % si in anunt de participare 5 % garantia de buna executie cu retineri succesive..???
Întrebare:
Explicati va rog care puncte suntt corecte cu garantia de Buna executie a contractului din anuntul de participare p.18. Garanția de bună execuție a contractului, în cuantum de 5% din suma totală a contractului. Din orice sumă ce urmează a fi achitată Antreprenorului pentru fiecare volum executat, vor fi reținute 5 %, care vor constitui în total cel mult 5% din suma totală a contractului.Suma reținută va fi rambursată Antreprenorului la sfârșitul perioadei de remediere adefectelor, după remedierea definitivă a defectelor depistate. ORI din 6. Garanția de bună execuție a contractului, constituie 10 % din prețul total ofertat și constituie ____________________________mii lei. ????
Răspuns (6 sept 2022, 09:57):
Mulțumim. corectăm în propunerea financiară. garanția de bună execuție va fi reținută conform anunțului de participare
Data:
5 sept 2022, 18:49
Subiectul întrebării:
DECLARAŢIE privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani.
Întrebare:
Atı solıcıtat oblıgatorıu acest document dar conform ORDIN Nr. 145 din 24-11-2020 În temeiul art. 11 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr. 160-164, art. 537), art.41 și 42 din Legea integrității nr.82/2017 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr. 229–243, art. 360) și art. 19 și 50 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr. 197-205, art. 402) 1. Se aprobă Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani (în continuare Declarație), parte componentă a documentației de atribuire, conform anexei. 2. În termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul/ofertantul asociat desemnat câștigător va prezenta Declarația autorității contractante și Agenției Achiziții Publice. Dın cıte cunoastem sunt date cu caracter personal sı se prezınta numaı dupa rezultatul procedurıı de achızıtıe publıca. Va rugam sa modıfıcatı ın anuntul de partıcıpare.
Răspuns (6 sept 2022, 10:05):
reieșind din termenii restrânși pentru realizarea procedurii de achiziție și proiectului toate actele vor fi prezentate din start. AC se obligă să păstreze confidențialitatea datelor care nu sunt supuse publicității
Data:
6 sept 2022, 15:38
Subiectul întrebării:
Propunere financiara -anunt de participare
Întrebare:
In propunere financiara in p.4 ??? ati indicat p.6 din anuntul de participare ( va rog analizati acest punct 6 din anunt, si care din ele ? 6. Tipul autorității contractante și obiectul principal de activitate (dacă este cazul, mențiunea că autoritatea contractantă este o autoritate centrală de achiziție sau că achiziția implică o altă formă de achiziție comună): APL ??? ORI 6. Garanția pentru ofertă ??? 4. Valoarea experienței similare (conform pct. 6 din anunțul de participare și anexei nr. 12) constituie ___________________________________ lei ???posibil este o gresala , modificati va rog pentru a indeplini corect .
Răspuns (6 sept 2022, 17:20):
valoarea experienței similare (conform poziției 8 din pct.15 din anunțul de participare). APL - administrație publică locală
Data:
7 sept 2022, 11:28
Subiectul întrebării:
ds lucrari ?
Întrebare:
Ati facut ceva modificari in documentatie ??? a fost publicata la data de 30.08 Documentele la ofertă conține caietul de sarcini și lista cu cantitățile de lucrări, modelul contractului de achiziții, formularele pentru ofertanți. Mai bine anexati f1-desfasurat cum anexeaza toate AC daca este solicitat de OE ( Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 În scopul asigurării aplicării unei metodologii unice privind procedurile de achiziţii publice de lucrări, în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice) si DUAE cu toate solicitarile din anuntul de participare. DUAE este cel mai important document care dra nu solicitati nimic in el, de exemplu: Capitolul IV. Criteriile de calificare și selecție a operatorilor economici Compartimentul se completează de către autoritatea/entitatea (coloana nr.2) contractantă și operatorii economici (coloana nr.3). Capitolul V. Indicații generale pentru criteriile de calificare și selecție Compartimentul se completează de către autoritatea/entitatea contractantă (coloana nr.2) și operatorii economici (coloana nr.3)- Conform Ordinului nr. 72 al Ministerului Finanțelor din 11.06.2020 cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului Unic de Achiziții European, la inițierea procedurilor de achiziție publică autoritatea contractantă completează partea I-a, IV-a, V-a și a VI-a din DUAE. Totodată, autoritatea contractantă urmează să coreleze cerințele de calificare stabilite în anunțul de participare și documentația de atribuire cu cerințele din partea a IV- a din DUAE. ????
Răspuns (7 sept 2022, 12:44):
pozitia 1 din Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-5-1 a fost exclusă sintagma ”din inox”.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.