1
Perioada de actualizare
de la 15.08.2022 17:32
până la 25.08.2022 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 25.08.2022 09:00
până la 06.09.2022 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 893 218,68 MDL
Perioada clarificărilor: 15 aug 2022, 17:32 - 25 aug 2022, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 25 aug 2022, 9:00 - 6 sept 2022, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Extinderea sistemului de apeduct
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3725, MOLDOVA, Străşeni, s.Pănăşeşti, Stefan cel Mare 53
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Bujoreanu Valeriu
Telefonul de contact
023777225
Datele achizitiei
Data publicării
15 aug 2022, 17:32
Data ultimilor modificări
17 aug 2022, 19:39
Achizitii.md ID
21061633
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
declaratie benefiar efectiv contract (1).doc
Documentele la ofertă
-
15.08.22 17:32
documentatie standard pentru lucrari.docx
Documentele la ofertă
-
15.08.22 17:32
anunt de participare apeduct.panasesti (4).signed.pdf anunt de participare apeduct.panasesti (4).signed.pdf
Documentele la ofertă
-
17.08.22 11:54
duae, apeduct.docx
Documentele la ofertă
-
17.08.22 11:54
Data:
16 aug 2022, 08:29
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 9 Declarație privind lista principalelor lucrări executate în ultimii 3 ani de activitate. D-stre de fapt ați modificat formularul aprobat de Ministerul Finanțelor, care prin ORDIN-ul Nr. OMF69/2021 din 07-05-2021 a aprobat Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări. Deci anexa nr. 13 are următorul conținut: lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate. Solicităm să fie modificat anunțul de participare în conformitate cu ORDIN Nr. OMF69/2021 din 07-05-2021
Răspuns (16 aug 2022, 09:02):
În acest caz autoritatea contractantă s-a condus de art. 22 p. 3 lit. (a) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care stipulează: În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; Autoritatea contractantă în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, a solicitat informația pentru ultimii trei ani.
Data:
16 aug 2022, 08:34
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 20 Certificat de înregistrare a întreprinderii / Extras din Registrul de Stat al persoanelor juridice. Copie. Valabil în ziua depunerii ofertelor. Vom menționa că certificatele la care faceți referință nu au termen de valabilitate. Dacă vom prezenta Extrasul din Registrul de Stat al persoanelor juridice eliberat în luna martie vom fi descalificați?
Răspuns (16 aug 2022, 09:06):
Nu veți fi descalificați.
Data:
16 aug 2022, 08:36
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 2 Propunere financiară și sub pct. 25 Oferta, sunt formulare diferite sau se repetă?
Răspuns (16 aug 2022, 09:11):
Este lăsat la discreția operatorilor economici cum să formuleze aceste documente, care sunt identice.
Data:
16 aug 2022, 08:41
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
pct. 16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici, sub pct. 28 Disponibilitate de bani lichizi, pentru executarea contractului în avans: Minim 100% din valoarea ofertei cu TVA; extras din cont curent; nu vi se pare prea restrictivă cerința dată? Încălcați principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințite la art. 7 Legii 131/15: b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; P.S. presupunem că nici D-stre nu aveți toată suma pentru proiectul dat.
Răspuns (16 aug 2022, 11:09):
Corectat 10%.
Data:
16 aug 2022, 08:45
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
pct. 20. Garanția de execuție a contractului în cuantum 10%. (Scrisoare de garanție bancară. Original.). Conform HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, și anume art. 153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate; 3) transfer pe contul autorității contractate. Solicităm să fie modificat anunțul de participare în conformitate cu HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări.
Răspuns (16 aug 2022, 11:10):
Corectat cu p.3
Data:
16 aug 2022, 08:53
Subiectul întrebării:
F(1) desfășurată
Întrebare:
Solicităm publicarea formei F(1) desfășurată cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționăm nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, totodată și prin art. 37 din Legea 131.
Răspuns (17 aug 2022, 10:02):
O vom publica
Data:
16 aug 2022, 10:34
Subiectul întrebării:
Sursa de finantare
Întrebare:
Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022?
Răspuns (16 aug 2022, 11:16):
Bugetul de stat. FNDRL. 10 mln. lei alocați pe perioada de implementare.
Data:
16 aug 2022, 10:54
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, Va rugam respectuos sa modificati cerinta prin care solicitati 16 000 000 lei cifra medie anuala de afaceri în ultimii 3 ani
Răspuns (16 aug 2022, 11:17):
Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei.
Data:
16 aug 2022, 10:55
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Conform ORDINULUI Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări al MINISTERULUI FINANȚELOR, 36. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, Va rugam respectuos sa modificati cerinta prin care solicitati 20 000 000 lei cifra medie anuala de afaceri în ultimii 3 ani
Răspuns (16 aug 2022, 11:18):
Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei.
Data:
16 aug 2022, 11:12
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Va fi acceptata o garantie de buna executie exprimata prin: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
Răspuns (16 aug 2022, 11:20):
3) Transfer pe contul autorității contractante.
Data:
16 aug 2022, 11:36
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2022, 11:18): Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei
Întrebare:
Valoarea estimată fără TVA 8 893 218,68 MDL aceasta este valoarea estimata
Răspuns (17 aug 2022, 09:45):
În anunțul de participare este indicată valoarea estimată.
Data:
16 aug 2022, 12:03
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
ursa de finantare Întrebare: Comunicati sursa de finansare si ce suma aveti alocata pentru anul 2022? Răspuns (16 aug 2022, 11:16): Bugetul de stat. FNDRL. 10 mln. lei alocați pe perioada de implementare. Azi au fost publicate localitatile cu care sa incheiat contracte de finantare, Panasastii nui. Confundati suma aprobata cu suma alocata?
Răspuns (17 aug 2022, 09:46):
Nu confund nimic.
Data:
16 aug 2022, 12:09
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Informație referitor la sistemul de management de mediu -Contractul cu întreprinderea ce urmează să gestioneze/ recicleze deșeurile de pe urma lucrărilor de construcție;Aceasta informatie se prezinta nemijlocit cind autoritatea contractata desemnata cistigatoare va incepe lucrarile? -Autorizație emisie poluanți în atmosferă, valabil pentru perioada de execuție a lucrărilor licitate; -Ordinul de numre a persoanei responsabile;
Răspuns (17 aug 2022, 09:47):
Corect
Data:
16 aug 2022, 12:13
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Informație referitor la sistemul de management de mediu -Contractul cu întreprinderea ce urmează să gestioneze/ recicleze deșeurile de pe urma lucrărilor de construcție; -Autorizație emisie poluanți în atmosferă, valabil pentru perioada de execuție a lucrărilor licitate; -Ordinul de numre a persoanei responsabile; Aceasta informatie se prezinta nemijlocit cind agentul economic desemnat cistigator si contractat incepe lucrarile?,in cazul in care aceasta informatie trebuie prezentata in momentul depunerii ofertelor incălcați principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințite la art. 7 Legii 131/15: b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici
Răspuns (17 aug 2022, 09:50):
Conform anunțului de participare.
Data:
17 aug 2022, 09:06
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
a fi acceptata o garantie de buna executie exprimata prin: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate; Răspuns (16 aug 2022, 11:20): 3) Transfer pe contul autorității contractante. Sa intelegem ca la o oferta de 10 mln. la semnarea contractului vom fi nevoiti sa transferam 1 mln. lei pe contul primariei? De e asa atunci ati depasit limitile unei achizitii. V notificam ca aveti si pbligatia asigurarii unei participari cit mai largi, iar principiul proportionalitatii masurelor chiar lati ignorat total.
Răspuns (17 aug 2022, 10:08):
Suntem de acord. P. 20 va fi modificat.
Data:
17 aug 2022, 09:09
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020:  pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției.  pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant.  pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției.  Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem repetat publicarea F1 DESFASURATE
Răspuns (17 aug 2022, 09:25):
In scurt timp vom publica cele solicitate
Data:
17 aug 2022, 09:56
Subiectul întrebării:
acte
Întrebare:
stimata autoritate contractanta, rugam sa va conformati documentatiei standart, referitor actelor de calificare, dar sa nu modificati cum va place Dvs, pentru a nu intra in contestatii, si a taragana procedura data Ca si autoritate contractanta trebuie sa cunoasteti, ca trebuie sa cooperati cu suma FARA TVA, la fel va rugam sa studiati legile achizitiilor publice, sau sa va informati din alta sursa veridica, referutor Anexei 13, ati impus niste certinte dubioase, mai cititi inca odata legea 131/2015 art.22 al.3 lit.4 Pentru Anexa 12 lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract SAU Pentru anexa 13 valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ULTIMUL AN de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract, iata asa se discifreaza acest alineat, pentru ca nu participam prima data la licitatii, va indemnam sa mai revedeti inca odata cele mentionate mai sus
Răspuns (17 aug 2022, 11:59):
Ne-am conformat.
Data:
17 aug 2022, 10:01
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Actele care le incarcam sunt publice, deciconform pct.11 din anuntul de participare dvs solicitati informatii confidentiale, rugam sa indicati legea dupa care vati condus, cind ati solicitat aceasta cerinta!! Oare in documentatia sandart sau in alta lege este stipulat ca aveti dreptul sa solicitati copia darii de seama IPC21 privind retinerea impozitului pe venit,a primelor de asigurare de asistenta medicala???? sunteti prima autoritate care solicita asa cerinte, de unde le scoateti? sau le alcatuiti acolo pe loc la primaria Panasesti?>?????
Răspuns (17 aug 2022, 10:50):
Nu suntem prima. Vezi primaria Strășeni. IPC tab.nr.1 nu conține date confidențiale, dar vom revedea pct.11.
Data:
17 aug 2022, 10:06
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Conform PCT.27 putem demontra prin linie creditara acest punct?
Răspuns (17 aug 2022, 11:26):
Da.
Data:
17 aug 2022, 10:08
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 09:47): Corect
Întrebare:
Dupa analizarea caietului de sarcini nu regasim deșeurile ce urmeaza a fi reciclate, si nu este clar care pot fi acestea reesind din lucrarile ce urmeaza a fi executate deasemenea nu se regasesc costuri pentru a transporta/ incarca aceste deseuri, va rugam sa concretizati ce deseuri urmeaza a fi reciclate cit si cantitatea acestora si specificati aceasta in caietul de sarcini
Răspuns (17 aug 2022, 10:51):
Pregătim caietul de sarcini F1
Data:
17 aug 2022, 10:15
Subiectul întrebării:
Anun de participare
Întrebare:
Consultind legea 133 privind protectia datelor cu caracter personal autoritatea contractanta impune participantii la licitatie sa faca publice date cu caracter personal, volumul carora conform legii nu sunt pertinente, adecvate, in ceea ce priveste scopul pentru care sunt colectate, constituind un abuz pasibil de raspundere contraventionala. Informatia solicitata urmeaza a fi prezentata de catre agentul economic doar in momentul atribuirii contractului, rugam a exclude din puct. 16. 11 informatia ce vizeaza personalul propus de a executa lucrarile licitate cu statut de angajati la momentul depunerii ofertei
Răspuns (17 aug 2022, 10:56):
Am raspuns mai sus la această întrebare
Data:
17 aug 2022, 10:21
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Se propune pt efectuarea lucrarii 5 specialisti, prin urmare agentul economic, are 100 angajati, cum vedeti Dvs prezentarea copiei darii de seama IPC21 privind retinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurarea obligatorie de asistenta medicala si a contributiilor de asigurari sociale de statut calculate pentru personalul propus de a executa lucrarile, propuneti delimitarea pentru fiecare angajat propus pentru executarea eventuala a lucrarilor sau poate prezentam forma anula IALS pentru anul 2021 pentru angajatii propusi>??Prin urmare ceea ce solicitati Dvs este necesar de prezentat 12 dari de seama IPC pentru anul 2021
Răspuns (17 aug 2022, 10:57):
Am răspuns mai sus la această întrebare.
Data:
17 aug 2022, 10:28
Subiectul întrebării:
Anut de participare
Întrebare:
Se creaza impresia ca anuntul de participare e pregatit pentru un anumit agent economic, sau de un grup de lucru cu interes meschi or incompetent, nu vom prezenta informatia solicitata, deoarece e abuziva, consultati legea 131.
Răspuns (17 aug 2022, 10:58):
Vom ține cont de cele solicitate.
Data:
17 aug 2022, 10:31
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 09:46): Nu confund nimic
Întrebare:
Specificati suma alocata pentru anul 2022, specificati ce lucrari din caietul de sarcini sunt prioritare pentru anul 2022
Răspuns (17 aug 2022, 11:01):
Am specificat că suma este alocată pentru perioada de implementare 12 luni, după semnarea contractului cu finanțatorul. Dacă în anul 2022 se vor finaliza lucrările, atunci va fi alocată toată suma.
Data:
17 aug 2022, 10:32
Subiectul întrebării:
Garantie de buna executie
Întrebare:
Un milion in contul autoritatii - cei cu voi?
Răspuns (17 aug 2022, 11:01):
Se va modifica
Data:
17 aug 2022, 10:37
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 09:47): Corect
Întrebare:
Cei corect , ce poluantii in atmosfera acest proiect a fost coordonat/ avizat?
Răspuns (17 aug 2022, 11:03):
Da, a fost avizat de autoritățile competente.
Data:
17 aug 2022, 10:40
Subiectul întrebării:
Răspuns (16 aug 2022, 11:18): Valoarea estimată este de 10 671 862,42 lei
Întrebare:
De cind valoarea estimata inclusiv TVA?
Răspuns (17 aug 2022, 11:05):
Modificat.
Data:
17 aug 2022, 10:45
Subiectul întrebării:
Oferta conforma
Întrebare:
Vom fi descalificati in cazul vom face o oferta conforma si care nu incalca legea 131 cit si documentatia standart publicata de dumneavoatra, ignorind anuntul de participare?
Răspuns (17 aug 2022, 11:56):
Conform anunțului de participare.
Data:
17 aug 2022, 11:12
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 11:03): Da, a fost avizat de autoritățile competente
Întrebare:
Specificati autoritatile ce ce au avizat acest proiect
Răspuns (17 aug 2022, 11:55):
ANSP, A.Mediului
Data:
17 aug 2022, 11:13
Subiectul întrebării:
Ordinul de numre a persoanei responsabile
Întrebare:
Aceasta persona trebuie sa detina careva studii?
Răspuns (17 aug 2022, 11:57):
Certificatul de studii nu va fi solicitat.
Data:
17 aug 2022, 11:16
Subiectul întrebării:
Contractul cu întreprinderea ce urmează să gestioneze/ recicleze deșeurile de pe urma lucrărilor de construcție
Întrebare:
este obligatoriu de depus acest acest contract odata cu oferta, iar in cazul in care nu va fi publicat odata cu oferta, ofertantul va fi descalificat?
Răspuns (17 aug 2022, 11:57):
Anunțul de participare nu prevede.
Data:
17 aug 2022, 11:21
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 10:58): Vom ține cont de cele solicitate
Întrebare:
Ve-ti modifica anuntul de participare astfel incit sa nu fie abuziv?
Răspuns (17 aug 2022, 11:58):
S-a modificat.
Data:
17 aug 2022, 11:26
Subiectul întrebării:
Răspuns (17 aug 2022, 10:50): Nu suntem prima. Vezi primaria Strășeni. IPC tab.nr.1 nu conține date confidențiale, dar vom revedea pct.11.
Întrebare:
Bine
Răspuns (17 aug 2022, 11:58):
Am revăzut.
Data:
17 aug 2022, 16:03
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
3. Certificat ISO 9001 Copie. Valabil pentru perioada de execuție a lucrărlor licitate; Ati mai inventat o cerinta, va invederem ca certificatele ISO se dau pe min 1 an, deci in caz ca am primit certificat la 1ianuarie 2022 si e valabil pina la 31 decembrie 2022 venind la acasta licitatie cu termen de executare de 6 luni voi fi respins?
Răspuns (17 aug 2022, 16:14):
Nu veți fi respins.
Data:
17 aug 2022, 16:09
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
Răspuns (17 aug 2022, 10:50): Nu suntem prima. Vezi primaria Strășeni. IPC tab.nr.1 nu conține date confidențiale, dar vom revedea pct.11. Nu va inspirati de la primaria Straseni, nu e o autoritate de luat lectii, este documentatia standart cu instructiuni clare iar cerintele fata de ofertati urmeaza a fi cit mai putin restrictive ca sa aveti din ce alege. Acum vor fi atitea licitatii ca puteti sa nu aveti nici ofertanti la asa conditii, sau credeti ca oamenii profesionisti au plecat doar din Panasasti
Răspuns (17 aug 2022, 16:21):
Vedeți anuntul de participare. Cerința este exlusă. Autoritatea contractantă are experiența, când operatorul economic, are în dotare doar extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice, așa că vrem ca să câștige licitația un operator economic onest, care are posiibilitatea de a îndeplini contractul calitativ și în termen.
Data:
17 aug 2022, 16:34
Subiectul întrebării:
caet de sarcini
Întrebare:
Vedeți anuntul de participare. Cerința este exlusă. Autoritatea contractantă are experiența, când operatorul economic, are în dotare doar extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice, așa că vrem ca să câștige licitația un operator economic onest, care are posiibilitatea de a îndeplini contractul calitativ și în termen. 1. experienta similara +recomandarile de la beneficiar+actul de receptie la terminarea lucrarilor+contractul 2.dotarile tehnice minime , exavatoare, buldozere, aparate de sudura....., numarul de angajati in anul precedent se vede din bilantul contabil, fondurile fixe se vad si ele in bilant. 3. garantia bancara 4. avizul AST 5. CIFRA DE AFACERI CERINTA CU BANII LICHIZI, O FORMALITATE ABSURDA, ISI TRANSFERA DE LA UNUL LA ALTUL, SCOT EXTRASUL SI INTORC BANII, Olinie de creditare pe o suma char si mai mica arata ca a fost verificat cel putin de o banca care nu incredinteaza banii la intimplare.
Răspuns (17 aug 2022, 19:37):
De acord.
Data:
19 aug 2022, 08:57
Subiectul întrebării:
Publicații caietul de sarcini
Întrebare:
Publicații caietul de sarcini (Forma 1)
Răspuns (19 aug 2022, 10:48):
Este publicat, vedeți toate documentele.
Data:
24 aug 2022, 13:33
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Poz 6 de ce nu a-ti sters din resurs tabla? ea este in utilaj
Răspuns (25 aug 2022, 08:20):
Devizul a fost întocmit conform proiectului de execuție și verificat de organele competente.
Data:
24 aug 2022, 15:26
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
De la poz 118 pina la 121 a-ti indicat codul AcE11A1 dar trebu AcE10A1, camine de 1,0 m nu de 1.5 m.
Răspuns (25 aug 2022, 08:20):
Devizul a fost întocmit conform proiectului de execuție și verificat de organele competente.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.