Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 3 994 670 MDL
Perioada clarificărilor: 15 aug 2022, 16:15 - 25 aug 2022, 8:00
Perioada de depunere a ofertelor: 25 aug 2022, 8:00 - 2 sept 2022, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Extinderea, reconstructia si modernizarea sistemului de alimentare cu apa a or.Donduseni. Obiect 201713.Etapa VI

Informația despre anulare
Motivul anulării
Conform Legii achizitii publice nr.131 din 03.07.2015, art.71 alin.(1),lit.g), art.80 alin.(1), art.82 alin.(1), art.84 alin.(1), art.86 alin.(2), lit.a), alin.(3) și alin.(5)
Data anulării
19 sept 2022, 16:58
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-5102, MOLDOVA, Donduşeni, or.Donduşeni (r-l Donduşeni), str.Independenței 49
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Padnevici Alina
Telefonul de contact
+37379549332
Datele achizitiei
Data publicării
15 aug 2022, 16:15
Data ultimilor modificări
19 sept 2022, 16:58
Achizitii.md ID
21061631
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
16 aug 2022, 10:29
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
In anunt lipseste cerinta privind experienta similara, este o scapare sau nu e nevoe?
Răspuns (16 aug 2022, 10:47):
Buna ziua, cititi pct.9 din anuntul de participare. Multumim!
Data:
16 aug 2022, 10:33
Subiectul întrebării:
CAIETUL DE SARCINI
Întrebare:
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam F 1 desfasurata
Răspuns (16 aug 2022, 10:51):
Forma 1 este publicata.
Data:
16 aug 2022, 10:51
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
n anunt lipseste cerinta privind experienta similara, este o scapare sau nu e nevoe? Răspuns (16 aug 2022, 10:47): Buna ziua, cititi pct.9 din anuntul de participare. Multumim! Ce fel de obiecte vor fi considerare caexperienta similara, gazoductele, retelile electrice,...?
Răspuns (16 aug 2022, 10:55):
In domeniul lucrarilor solicitate de catre Autoritatea contractanta
Data:
17 aug 2022, 18:14
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Nu confundati F1 cu F1 desfasurata ele nu se inlocuesc, cititi nota din anexa 23 a documentatiei standart
Răspuns (18 aug 2022, 11:44):
Autoritatea contractanta a publicat documentatia pe platforma conform HG nr.638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizitii publice de lucrari, F1 este publicata conform devizului general solicitat de la autor de proiect. Fiecare Agent Economic participant este in drept de a examina obiectul cu iesire la fata locului.
Data:
18 aug 2022, 10:45
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020:  pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției.  pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant.  pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției.  Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem publicarea F1 DESFASURATE Subiectul întrebării
Răspuns (18 aug 2022, 11:44):
Autoritatea contractanta a publicat documentatia pe platforma conform HG nr.638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizitii publice de lucrari, F1 este publicata conform devizului general solicitat de la autor de proiect. Fiecare Agent Economic participant este in drept de a examina obiectul cu iesire la fata locului.
Data:
18 aug 2022, 12:44
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Autoritatea contractanta a publicat documentatia pe platforma conform HG nr.638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizitii publice de lucrari, F1 este publicata conform devizului general solicitat de la autor de proiect. Fiecare Agent Economic participant este in drept de a examina obiectul cu iesire la fata locului. Sa intelegem ca refuzati sa va conformati cerintelor ?
Răspuns (18 aug 2022, 13:53):
Dupa cum am mentionat mai sus, AC a publicat documentatia pe platforma conform HG nr.638 din 26.08.2020 pentru Aprobarea Regulamentului privind achizitii publice de lucrari.Totodata, conform ordinului MF nr.69 din 07.05.2021, pct.15 Ofertantului i se permite să viziteze şi să examineze amplasamentul lucrării sau obiectul supus proiectării, inclusiv împrejurimile, și să obțină toate informațiile care pot fi necesare în vederea elaborării ofertei. Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform F1 publicata.
Data:
18 aug 2022, 12:46
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
poate publicati min. f5 fara preturi?
Răspuns (18 aug 2022, 13:55):
Va orientati strict dupa F1 publicata
Data:
18 aug 2022, 12:57
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Deviz 2-1-1, sectiunea 1.5, p. 116. In Winsmeta, stratul de asfalt este de 7 cm, in Deviz dvs. este de 6 cm. Aveti nevoie de un coeficient?
Răspuns (19 aug 2022, 10:27):
nu
Data:
24 aug 2022, 15:16
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
CEREM PUBLICAREA F1 DESFĂŞURATĂ CU INCLUDEREA CONSUMURILOR DE RESURSE LA FIECARE POZIŢIE, MENŢIONĂM NU FORMA 5 CI 1 DESFĂŞURATĂ
Răspuns (24 aug 2022, 15:20):
Forma 1 cu lista cantitati de lucrari este publicata
Data:
24 aug 2022, 15:22
Subiectul întrebării:
Procedura de achizitie
Întrebare:
Tinind cont ca la procedura respectiva, sa depus contestatie , solicitam sa suspendati licitatia, sau sa prelungiti perioada de clarificari pina cind se va emite decizia ANSC, in acest sens!!!!
Răspuns (24 aug 2022, 15:30):
Bine
Data:
24 aug 2022, 17:23
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Avem nevoie de forma nr.5 al caietului de sarcini
Răspuns (25 aug 2022, 07:58):
Forma 1
Data:
24 aug 2022, 17:39
Subiectul întrebării:
PRocedura de achizitie
Întrebare:
Răspuns (24 aug 2022, 15:21): Bine Asteptam careva intervetii din partea Dvs, sau parerea ANSC nu va intereseaza?
Răspuns (25 aug 2022, 07:58):
Asteptam decizia ANSC
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.