1
Perioada de actualizare
de la 29.07.2022 08:38
până la 17.08.2022 09:10
2
Propunerea ofertelor
de la 17.08.2022 09:10
până la 14.09.2022 09:10
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 46 398 632,67 MDL
Perioada clarificărilor: 29 iul 2022, 8:38 - 17 aug 2022, 9:10
Perioada de depunere a ofertelor: 17 aug 2022, 9:10 - 14 sept 2022, 9:10

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea centralizată de consumabile medicale conform necesităților IMSP, pentru anul 2023

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
29 iul 2022, 8:38
Data ultimilor modificări
12 aug 2022, 17:09
Achizitii.md ID
21060804
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Data:
29 iul 2022, 22:37
Subiectul întrebării:
*Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, pentru care se va prezinta - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Pentru producatorii autohtoni la fel se aplica aceasta prevedere?
Răspuns (1 aug 2022, 08:33):
Buna dimineața. Producătorii autohtoni, tot înregistrează produsele la Agenția Medicamentului și Dispozitivelor medicale, deci este o solicitare pentru toți participanții, fără excepții. VĂ mulțumim pentru întrebare.
Data:
1 aug 2022, 11:09
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta
Întrebare:
Va rugam sa micsorati garantia pentru oferta din 2% in 1 %, licitatia are o valoare mare
Răspuns (3 aug 2022, 11:14):
Conform ordinului intern al CAPCS, suma alocată pentru această procedură nu depășește pragul stabilit pentru ca valoarea garanției de ofertă să fie indicată 1%.
Data:
1 aug 2022, 15:11
Subiectul întrebării:
Limitarea concurentei
Întrebare:
Buna ziua! solicitarea dvs cu inregistrare la AMDM pana la momentul deschiderii ofertelor limiteaza extrem de tare buna concurenta. In 2023 din cauza acestor limitari veti crea un dificit extrem de mare al produselor pentru uz medical in Moldova. Nu puneti in pericol viata cetatenilor RM limitind accesul la servicii medicale din cauza ca va fi un dificit de produse organizat de CAPCS. SOLICITAM sa schimbati cerinta si sa permiteti participarea la procedura de achizitie in baza declaratiei pe proprie raspundere asa cum a fost pana in prezent.
Răspuns (1 aug 2022, 15:13):
Conform art.8 alin (5) al legii 102/2017 privind dispozitivele medicale, Agenţia asigură ca procedura de înregistrare a dispozitivelor medicale să fie finalizată în termen de 30 de zile de la data depunerii unei cereri valide şi achitării taxei de înregistrare ( pentru DM ce nu dețin CE). Iar conform ordinului nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 emis de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, pct. 12, Agenția înregistrează în termen de 10 zile lucrătoare în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale.
Data:
1 aug 2022, 16:11
Subiectul întrebării:
79 Saci/pungi autoclavabile, 50- 80L
Întrebare:
79 Saci/pungi autoclavabile, 50- 80L
Răspuns (1 aug 2022, 16:22):
Buna ziua. Ați omis Întrebarea. Trimiteți vă rog clarificarea încă o dată.
Data:
1 aug 2022, 16:15
Subiectul întrebării:
78 Saci deseuri (galbene) 50 l
Întrebare:
Pozitile de mai jos nu sunt dispozitive medicale si nu necesita inregistrarea la AMED. 79 Saci/pungi autoclavabile, 50- 80L 78 Saci deseuri (galbene) 50 l va rugam sa excludeti sintagma *Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, pentru care se va prezinta - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Răspuns (5 aug 2022, 15:35):
Buna ziua. S-au operat modificări, vă rugăm să verificați.
Data:
3 aug 2022, 09:27
Subiectul întrebării:
Lotul 44 -45
Întrebare:
Buna ziua. Pentru lotul 44-45 Cearsafuri medicale, nu este indicat sterile sau nesterile .
Răspuns (3 aug 2022, 09:29):
Bună ziua. In cazul în care nu este indicat un parametru stabil, atunci acesta nu va constitui criteriu la evaluare și pot fi oferite ambele tipuri.
Data:
3 aug 2022, 09:44
Subiectul întrebării:
Întrebare: Buna ziua. Pentru lotul 44-45 Cearsafuri medicale, nu este indicat sterile sau nesterile .Răspuns (3 aug 2022, 09:29): Bună ziua. In cazul în care nu este indicat un parametru stabil, atunci acesta nu va constitui criteriu la evaluare și pot fi oferite ambele tipuri.
Întrebare:
Nu este corect. Semicostul la sterile și nesterile este deferit.
Răspuns (3 aug 2022, 09:49):
Fiecare operator economic decide ce va oferta, autoritatea contractantă nu are stabilit o cerință stabilă privitor la acest parametru.
Data:
3 aug 2022, 10:56
Subiectul întrebării:
Înregistrarea în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Buna ziua. Legea obliga agentii economici sa inregistreze dispozitivele medicale la punerea pe piata, nu la participarea in licitatii. Dvs va asumati responsabilitati in plus... CAPCS nu e responsabil de controlul respectarii legii ce prevede inregistrarea dispozitivelor medicale. Dva puneti impiedimente artificiale de participare in licitatie si ingreunati atat lucrul agentilor economic, cat si a AMDM care e nevoita sa inregistreze dispozitive mendicale care poate nicioadata nu vor fi comercializate... Va rugam sa nu ingreunati artificial situatia agentiolor economic... Ati inceput de la ridicarea valorii garantiei de la 1% la 2%... acum soicitati ca dispozitivele medicale sa fie inregistrate inainte de participarea in licitatie... Asta sunt reforme? Dvs cunoastti foarte bine cat de precara este situatia economica in tara. Pntru ce blocati bani in plus pe garantii care stau pe conturile Dvs fara niciun sens (in cazul in care sunt garantii prin transfer)?
Răspuns (4 aug 2022, 12:23):
Bună ziua. Conform ordinului intern al CAPCS, suma alocată pentru această procedură nu depășește pragul stabilit pentru ca valoarea garanției de ofertă să fie indicată 1%. Ce ține de prima parte a clarificării, ținem să vă informăm că CAPCS este responsabil de achiziționarea și livrarea unor bunuri de calitate, iar calitatea acestora este verificată de către organele abilitate.
Data:
3 aug 2022, 11:07
Subiectul întrebării:
Inregistrarea dispozitivelor la momentul deschiderii ofertei
Întrebare:
Va rugam sa ne explicati cum se aplica criteriile selectiv la CAPCS. Cum se face ca la aceasta procedura de achzitii https://achizitii.md/ro/public/tender/21060647/ , nu se cere ca dispozitivele sa fie inregistrate la momentul prezentarii ofertei, iar in prezenta procedura de achizitii,se cereti inregistrare la momentul depunerii ofertei. Care sunt criteriile DVs? De ce se aplica selectiv?
Răspuns (3 aug 2022, 11:11):
Fiecare procedura se demarează și se evaluează individual de alte proceduri de achiziție. Astfel nu pot fi comparate cerințele.
Data:
3 aug 2022, 11:29
Subiectul întrebării:
78 Saci deseuri (galbene) 50 l 79 Saci/pungi autoclavabile, 50- 80L
Întrebare:
Aceste pozitii nu sunt dispozitive medicale si nu necesita inregistrarea la AMED. Va rugam sa excludeti sintagma *Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, pentru care se va prezinta - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Răspuns (5 aug 2022, 15:35):
Buna ziua. S-au operat modificări, vă rugăm să verificați.
Data:
3 aug 2022, 15:53
Subiectul întrebării:
masca pentru examinare simpla
Întrebare:
va rog mult sa specificati unde urmeaza sa fie utilizate aceste masti si de catre cine. Si ca sa nu astept raspunsul de la specialistii dvs., indiferent de raspuns, sa modificati in specificatii prin adaugarea standardelor (EN..., CE), in dependenta de utilizare. NB! In institutiile medico sanitare publice utilizarea mastilor simple urmeaza sa fie certificate si totodata clasificate,, deoarece voi, CAPCS nu ati introdus nici un certificat, va multumesc
Răspuns (4 aug 2022, 14:38):
CAPCS achiziționează dispozitive medicale (măști pentru examinare simple) doar pentru instituțiile medico-sanitare publice conform listei de distribuție anexată. Toate cerințele ce ține de standarde, certificări și condiții de plasare pe piață ține de competența Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, iar noi ca autoritate contractantă solicităm extrasul din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Lotul nr.78 Saci deseuri (galbene) 50 l
Data:
4 aug 2022, 13:06
Subiectul întrebării:
Dimensiuni (Lungime, Latime)
Întrebare:
Specificati va rog care dimensiuni aproximative (lungime, latime) in cm care va fi acceptate pentru saci cu volumul solicitat 50L?
Răspuns (5 aug 2022, 15:35):
Buna ziua. S-au operat modificări, vă rugăm să verificați.
Lotul nr.79 Saci/pungi autoclavabile, 50-80L
Data:
4 aug 2022, 13:07
Subiectul întrebării:
Dimensiuni (Lungime, Latime)
Întrebare:
Specificati va rog care dimensiuni aproximative (lungime, latime) in cm care va fi acceptate pentru saci/pungi cu volumul solicitat 50-80L?
Răspuns (5 aug 2022, 15:36):
Buna ziua. S-au operat modificări, vă rugăm să verificați.
Data:
4 aug 2022, 17:41
Subiectul întrebării:
Inregistrarea dispozitivelor la momentul deschiderii ofertei
Întrebare:
Stimate CAPCS. Cum fiecare procedura se examineaza individual si nu pot fi comparate intre ele? Dvs glumiti? Oare nu toate procedurile sunt organizae de catre CAPCS? Ce sta la baza decizei ca intro licitatie DM trebuie sa fie inregistrate la momentul licitatiei , iar in alta licitatie nu? De ce pentru aceasta licitatie ati luat decizia ca DM sa fie inregistrate, iar la alte licitatii nu ? Va rugam sa raspundeti clar. Prin aceasta decizie Dvs nu faceti decat sa diminuati concurenta in procedura de achiztie... E un abuz din partea Dvs... si dvs stiti foarte bine asta. Legea nu prevede ca la participare in licitatii DM sa fie inregistrate. Legea prevede la introducerea pe piata sa fie inregistrate... Solicitam sa indicati motivul si baza legala in temeiul careia solicitati ca DM sa fie inregistrate la momentul depunerii ofertei.
Răspuns (5 aug 2022, 13:20):
Dispozitivele medicale se înregistrează la AMDM în baza Procedurile administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care dețin marcaj CE au fost aprobate prin Ordinul AMDM Nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 Cu privire la aprobarea procedurilor administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care deţin marcaj CE., Astfel CAPCS reeșind din atribuțiile sale funcționale nu poate să accepte un produs care nu este înregistrat deoarece nu poate ști dacă dispozitivul propus spre achiziție va fi posibil de înregistrat în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale. Totodată, în cazul în care produsele nu ar fi înregistrate până la contractare ar presupune reținerea garanției de ofertă, iar dacă până la livrare ar presupune reținerea garanției de bună execuție. Deci nu poate fi catalogată ca fiind un abuz al autorității contractante, atât timp cât există suficient timp pentru înregistrarea bunurilor.
Data:
4 aug 2022, 18:09
Subiectul întrebării:
CAPCS este responsabil de achiziționarea și livrarea unor bunuri de calitate, iar calitatea acestora este verificată de către organele abilitate.
Întrebare:
Raspunsurile Dvs privind Inregistrarea DM sunt evazive si ne clare. Reiese ca pana acum Dvs nu ati urmarit ca sa fie livrate bunuri de claitate? Solicitam repetat sa va revizuiti solicitarea abuziva prin care cereti ca DM sa fie inregistreate la momentul depunerii ofertei. Pe ce lege va bazati? Legea zice clar ca agentii economici trebuie sa notifice AMDM celputin cu 10 zile inainte de plasarea DM pe piata. Daca agentul economic nu castiga licitatia, la ce bun sa fie inregistrat DM? La ce bun sa incarcati cu lucru artifical AMDM? Daca ati urmari buna concurenta... cel putin ati putea introduce solicitarea ca produsul ofertt sa fie inregistrat pana la semnarea contractului. Agentii economici care vor vedea ca au un pret bun in lictiatie si au sanse sa castige, vor inregistra pana la semnarea contractului DM... in caz contrar... Dvs abuzati de statutul Dvs stiind ca nimeni nu va va contesta deschis...
Răspuns (5 aug 2022, 13:22):
Dispozitivele medicale se înregistrează la AMDM în baza Procedurile administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care dețin marcaj CE au fost aprobate prin Ordinul AMDM Nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 Cu privire la aprobarea procedurilor administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care deţin marcaj CE., Astfel CAPCS reieșind din atribuțiile sale funcționale nu poate să accepte un produs care nu este înregistrat deoarece nu poate ști dacă dispozitivul propus spre achiziție va fi posibil de înregistrat în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale. Totodată, în cazul în care produsele nu ar fi înregistrate până la contractare ar presupune reținerea garanției de ofertă, iar dacă până la livrare ar presupune reținerea garanției de bună execuție. Deci nu poate fi catalogată ca fiind un abuz al autorității contractante, atât timp cât există suficient timp pentru înregistrarea bunurilor.
Data:
5 aug 2022, 11:29
Subiectul întrebării:
Inregistrarea Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Va rugam sa excludeti cerinta " *Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, pentru care se va prezinta - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale avizat cu ştampila umedă." . Legea prevede obligativitatea inregistrarii cu 10 zile inainte de plasarea pe piata si nu prevede ca la inainarea ofertelor in achizitii publice DM trebuie sa fie inregistrat. In cazul in care insistati pe inregistrare la depunerea ofertei, solicitam sa indicati expres norma legala pe care va pazati.
Răspuns (5 aug 2022, 13:23):
Dispozitivele medicale se înregistrează la AMDM în baza Procedurile administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care dețin marcaj CE au fost aprobate prin Ordinul AMDM Nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 Cu privire la aprobarea procedurilor administrative pentru notificarea dispozitivelor medicale care deţin marcaj CE., Astfel CAPCS reieșind din atribuțiile sale funcționale nu poate să accepte un produs care nu este înregistrat deoarece nu poate ști dacă dispozitivul propus spre achiziție va fi posibil de înregistrat în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale. Totodată, în cazul în care produsele nu ar fi înregistrate până la contractare ar presupune reținerea garanției de ofertă, iar dacă până la livrare ar presupune reținerea garanției de bună execuție.
Lotul nr.1 Ac pentru punctie lombara 18 G
Data:
5 aug 2022, 17:16
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
Bună Ziua, Pentru a avea parte de o colaborare de succes pe parcursul anului 2023, vă rugăm să efectuați următoarele modificări din contract, care creează impedimente și cheltuieli adiționale nejustificate pentru livrarea bunurilor. Punctul 2.2: Documentația de însoțire a Bunurilor include: - Certificatele de calitate indicate în Specificații - Instrucțiunea de utilizare în limba de stat sau altă limbă de circulație internațională (Engleză/Rusă) – la livrare Astfel, în cazul livrării bunurilor pe contract ca de exemplu: mănuși, seringi, vată etc, bunuri a căror instrucțiune de utilizare este indicată pe ambalaj sau în unele cazuri nu este necesară, atașarea adițională a acestor instrucțiuni sau certificate vor face anevoioasă livrarea bunurilor și va genera cheltuieli adiționale agenților economici și resurse nejustificabile pentru tipărirea acestora. Solicităm modificarea punctelor din contract stipulate mai sus cu indicarea că vor fi prezentate la solicitare după caz sau în cazul în care instrucțiunea lipsește pe ambalaj.
Răspuns (8 aug 2022, 15:35):
Bună ziua. Va fi modificat pct.2.2. din contract. Vă mulțumim
Lotul nr.1 Ac pentru punctie lombara 18 G
Data:
5 aug 2022, 17:16
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
Bună Ziua, Pentru a evita surplusul de bunuri comandate și nelivrate sau obligațiunea vânzătorului de a aduce cantități de bunuri suplimentare, vă rugăm să faceți următoarele modificări în contract. Punctul 2.3: Reducerea sau majorarea cantității bunurilor care urmează să fie livrate să fie cu acordul Vănzătorului.
Răspuns (8 aug 2022, 11:35):
Bună ziua.Conformul modelului de contract anexat la HG 1128/2016 pct 2.3 prevede că Beneficiarul poate solicita o majorare sau o reducere argumentată a cantităţii Bunurilor cu 15% faţă de cea contractată iniţial, informînd despre aceasta Vînzătorul și Centrul cu 10 zile înainte de livrare. Astfel, pct 2.3 din contract reprezintă un drept al beneficiarului și nu obligațiunea vânzătorului, deci decade necesitatea includerii acordului vânzătorului la pct-ul dat.
Lotul nr.1 Ac pentru punctie lombara 18 G
Data:
5 aug 2022, 17:18
Subiectul întrebării:
Termen de valabilitate restant
Întrebare:
Bună Ziua, Luând în considerație faptul că bunurile date vor fi livrate pe parcursul anului 2023 și vor fi utilizate în același an, rugăm să schimbați termenul de valabilitate restant din cel puțin 80% la momentul livrării în cel puțin 60% pentru dispozitivele medicale cu termen de valabilitate de 2 ani și mai mult și de cel puțin 80% pentru dispozitivele medicale cu termen de valabilitate mai mic de 2 ani. Astfel Vânzătorii vor putea oferi produse la un preț mai mic, deoarece cantitățile mici de marfă au cheltuieli de transport mai mari per unitate.
Răspuns (10 aug 2022, 15:10):
Bună ziua. Vor fi operate modificări în anunțul de participare și modelul de contract privind termenul de valabilitate a produselor.
Lotul nr.1 Ac pentru punctie lombara 18 G
Data:
5 aug 2022, 17:19
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
Bună Ziua, Pentru a avea parte de o colaborare de succes pe parcursul anului 2023, vă rugăm să efectuați următoarele modificări din contract, care creează impedimente și cheltuieli adiționale nejustificate pentru livrarea bunurilor. Punctul 2.2: Documentația de însoțire a Bunurilor include: - Certificatele de calitate indicate în Specificații - Instrucțiunea de utilizare în limba de stat sau altă limbă de circulație internațională (Engleză/Rusă) – la livrare Astfel, în cazul livrării bunurilor pe contract ca de exemplu: mănuși, seringi, vată etc, bunuri a căror instrucțiune de utilizare este indicată pe ambalaj sau în unele cazuri nu este necesară, atașarea adițională a acestor instrucțiuni sau certificate vor face anevoioasă livrarea bunurilor și va genera cheltuieli adiționale agenților economici și resurse nejustificabile pentru tipărirea acestora. Solicităm modificarea punctelor din contract stipulate mai sus cu indicarea că vor fi prezentate la solicitare după caz sau în cazul în care instrucțiunea lipsește pe ambalaj.
Răspuns (8 aug 2022, 15:36):
Bună ziua. Va fi modificat pct.2.2. din contract. Vă mulțumim
Lotul nr.13 Bandaj elastic - 7 m x 12 cm
Data:
6 aug 2022, 15:12
Subiectul întrebării:
Cantitatea
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 11:57):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare.
Lotul nr.18 Cateter de aspirare pentru igiena cavitii bucale Fr 10 (Neonatologie/Pediatrie)
Data:
6 aug 2022, 15:13
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 12:04):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Institutul Mamei și Copilului si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.20 Cateter de aspirare pentru igiena cavitii bucale Fr 8 (Neonatologie/Pediatrie)
Data:
6 aug 2022, 15:13
Subiectul întrebării:
Cantitatea
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 12:04):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Institutul Mamei și Copilului si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.23 Cateter de aspiratie CH 16
Data:
6 aug 2022, 15:14
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:55):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Dacă să analizăm lista de distribuție pentru lotul dat, nu se pot depista instituții care ar fi indicat o cantitate prea mare. Vă mulțumim
Lotul nr.26 Cateter de aspiratie CH 18, cu supapă
Data:
6 aug 2022, 15:14
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (10 aug 2022, 14:11):
Buna ziua. Vom opera modificări la lotul dat, micșorând cantitatea până la 37890 bucăți conform listei de distribuție rectificate. Ținând cont că sistemul nu permite micșorarea sumei alocate pentru lotul dat, aceasta va fi posibil doar în actele anexate.
Lotul nr.34 Cateter urinar (Nelaton) (marimi disponibile) CH 10"
Data:
6 aug 2022, 15:14
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:06):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Institutul Mamei și Copilului si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.41 Cateter urinar (Nelaton) (marimi disponibile) CH 8"
Data:
6 aug 2022, 15:15
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:07):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Institutul Mamei și Copilului si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.79 Saci/pungi autoclavabile, 50-80L
Data:
6 aug 2022, 15:15
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:14):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP SR Cahul si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.89 Sisteme stomice
Data:
6 aug 2022, 15:15
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (10 aug 2022, 14:13):
Buna ziua. Vom opera modificări la lotul dat, micșorând cantitatea până la 6865 bucăți conform listei de distribuție rectificate (s-a exclus necesarul AMT Rîșcani). Ținând cont că sistemul nu permite micșorarea sumei alocate pentru lotul dat, aceasta va fi posibil doar în actele anexate.
Lotul nr.100 Sonda nazo-gastrica (tip Levin) CH 10
Data:
6 aug 2022, 15:16
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:07):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Institutul Mamei și Copilului si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.108 Spatule din lemn (apasatoare de limba),sterile
Data:
6 aug 2022, 15:16
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (10 aug 2022, 15:12):
Buna ziua. Vom opera modificări la lotul dat, micșorând cantitatea până la 10322 bucăți conform listei de distribuție rectificate. Ținând cont că sistemul nu permite micșorarea sumei alocate pentru lotul dat, aceasta va fi posibil doar în actele anexate.
Lotul nr.109 Specula ginecologica tip Cusco L
Data:
6 aug 2022, 15:16
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2022, 13:27):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. Totodată a fost telefonat IMSP Spitalul CLinic Bălți si au confirmat necesitatea înaintată.
Lotul nr.112 Tampoane impregnate cu alcool (large size)
Data:
6 aug 2022, 15:17
Subiectul întrebării:
Cantitate
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Răspuns (10 aug 2022, 15:25):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare. AM observat o crește a numărului total din motiv că anul curent au depus necesar si instituții care anul precedent nu au achiziționat centralizat și instituții republicane și municipale care au ridicat numărul de cutii necesare.
Lotul nr.1 Ac pentru punctie lombara 18 G
Data:
7 aug 2022, 19:28
Subiectul întrebării:
Bariere pentru libera concurență
Întrebare:
Impunerea cerinței ca la data deschiderii să fie înregistrate produsele ofertate în Registrul dispozitivelor medicale este o barieră a liberei concurențe. În cazul în care un operator reușește să găsească un furnizor în ultimile zile de depunere a ofertei, timp pentru înregistrare nu-i mai rămîne. Vă rugăm să rețineți, acea ofertă poate fi cu mult mai avantajoasă economic, doar că din cauza unor astfel de limitări - plata va fi mai mare într-un final, fiind acceptate doar produse înregistrate. Mai mult decît atît, dacă accesați Registul programărilor, luna august nu mai sunt locuri disponibile. Plus că mai durează cîteva săptămîni pînă este procesat dosarul pentru includerea produselor în Registru. Chiar dacă se făcea programarea la AMED la data anunțării prezentei proceduri de achiziție, la data deschiderii produsele nu vor fi înregistrate, o spunem în cunoștință de cauză. Astfel, în cazul în care CAPCS dorește să asigure doar livrarea produselor înregistrate, drept măsură sau cerință poate fi neeaceptatea facturilor fiscale după livrarea produselor, dacă în acestea nu sunt reflectate numărul înregistrării în Registul dispozitivelor medicale, sau un act la factură care să reflectea această informație. Reiterăm, prin impunerea acestei cerințe la deschiderea ofertelor, în loc să progresăm, mergem în regresie, creînduse impedimente pentru operatorii care ar putea depune oferte avantajoase, dar care nu mai pot aplica din motiv că a găsit acel furnizor cu cîteva zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor. Vă rugăm să excludeți această cerință. PS. Prezenta clarificare se referă la toate pozițiile din cadrul prezentei proceduri de achiziție.
Răspuns (10 aug 2022, 15:25):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Data:
8 aug 2022, 09:33
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta
Întrebare:
Conform ordinului intern al CAPCS, suma alocată pentru această procedură nu depășește pragul stabilit pentru ca valoarea garanției de ofertă să fie indicată 1%. Va rugam sa publicati, sau sa dati lincul la ordin.
Răspuns (10 aug 2022, 15:27):
Bună ziua. Conform art. 68 alin 6 al legii nr.131/2015 privind achizițiile publice, Cuantumul garanţiei pentru ofertă nu trebuie să depăşească 2% din valoarea ofertei fără taxa pe valoarea adăugată, prin urmare la decizia grupului s-a decis includerea de 2% și aceasta nu va fi modificată, întrucât este o situație dificilă atât la nivel național cât și global și pentru a avea siguranța că ofertele depuse nu vor fi retrase, astfel punând în pericol activitatea laboratoarelor și a instituțiilor medicale la nivel național. Vă mulțumim
Data:
8 aug 2022, 09:55
Subiectul întrebării:
Termen de livrare
Întrebare:
Inconterms 2020 DDP - Franco Destinație Vămuit, cu transportul Vînzătorului pe parcursul anului 2023: a) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, nu depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza într-o singură tranșă, pînă la data de 31 martie 2023; b) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza:- la fiecare 2 luni, în proporție de a câte 10% per lot din cantitatea totală contractată (I tranșă: pînă la 28 februarie 2023, II tranșă: pînă la 30 aprilie 2023, III tranșă: pînă la 30 iunie 2023, IV tranșă: pînă la 31 august 2023, V tranșă: pînă la 31 octombrie 2023, VI tranșă: pînă la 31 decembrie 2023), iar restul 40% din cantitatea totală contractată - livrarea se va efectua doar la solicitarea în scris a Beneficiarului, în termen de 20 zile calendaristice din data plasării bonului de comandă, conform necesităților reale ale beneficiarului. 1)Si daca beneficiarul nu este de acord cu asa livrare, sau cum de obicei , au pe stoc pe 2 ani inainte si refuza primirea marfii, AC ce face? 2) daca restul 40% se cere la solicitatarea in scris a beneficiarului, iar ei nu plaseaza comanda, sa intelegem ca este refuz de primire a marfii. In asa caz se primeste tacit ca se micsoreaza valoarea contractului fara acord aditional legal.? 3) Ati facut nu regula in livrare, da un haos total , fara vre-o logica explicabila.
Răspuns (8 aug 2022, 11:46):
Bună ziua. În conformitate cu contractul model aprobat prin HG 1128/2016, unde livrarea urmează să fie efectuată conform graficului și conform deciziei ANSC Nr. 03D-560-21 Data 12.08.2021 (DIta EstFarm SRL-CAPCS Lista de baza pentru medicamente pentru anul 2022) , grupul de lucru a repartizat cantitățile necesare pentru un an direct proporțional pentru 60% din total. În cazul în care beneficiarul nu va fi deacord cu condițiile de livrare, acesta va scrie motivele pentru care nu va dori semnarea contractului în adresa AC. Conform condițiilor actuale de livrare stipulate în contract, se asigura o livrare de minim 60% din totalul cantităților contractate.
Data:
8 aug 2022, 11:25
Subiectul întrebării:
Contract model
Întrebare:
Vă rugăm să excludeți din model contract act de predare-primire - nu este necesar pentru această categorie de produse
Răspuns (8 aug 2022, 15:37):
Bună ziua. Se va exclude actul de predare-primire din contract.
Data:
8 aug 2022, 12:00
Subiectul întrebării:
Cantitate contractata
Întrebare:
In acelas timp scrieti "Conform condițiilor actuale de livrare stipulate în contract, se asigura o livrare de minim 60% din totalul cantităților contractate." si "Conformul modelului de contract anexat la HG 1128/2016 pct 2.3 prevede că Beneficiarul poate solicita o majorare sau o reducere argumentată a cantităţii Bunurilor cu 15% faţă de cea contractată iniţial, informînd despre aceasta Vînzătorul și Centrul cu 10 zile înainte de livrare. Astfel, pct 2.3 din contract reprezintă un drept al beneficiarului și nu obligațiunea vânzătorului, deci decade necesitatea includerii acordului vânzătorului la pct-ul dat.". Adica contractul asiga DOAR minim 60% din totalul cantitatii si in acelas timp beneficiarul nu poate schimba cantitatea fara acordul vanzatorului.
Răspuns (8 aug 2022, 13:11):
Beneficiarul va comanda 40% la necesitate, înafara graficului, așa cum este stipulat și în condițiile procedurii și modelului de contract, ,,iar restul 40% din cantitatea totală contractată - livrarea se va efectua doar la solicitarea în scris a Beneficiarului, în termen de 20 zile calendaristice din data plasării bonului de comandă, conform necesităților reale ale beneficiarului,,
Data:
8 aug 2022, 13:51
Subiectul întrebării:
Inregistrarea DM la momentul depunerii ofertei
Întrebare:
Stimate CAPCS. Cerintele voastre abuzive au creat un rand artificial la AMDM si au blocat toate inregistrarile pana la data de 29 AUGUST. Datorita cerintelor voaste fara sens, agentii economici sau aruncat sa blocheze programari la AMDM si din cauza DVS operatorii economici care au de introdus DM deja contractate, nu pot depune notificari la AMDM. Cefaceti DVSe un abuz total... Dvs creati probleme nu doar agentilor economici ce vor sa participe in licitatie... ci si agentilor economici care vor sa inregistreze dispozitive medicale, si nu o pot face deoarece toate notificarile sunt ocupate din cauza cerintelor dvs abuzive de a inregistra DM la momentul depunerii ofertei. Va rugam sa intrati pe pagina AMDM si sa ne explicati cum sa inregistram dispozitivele medicale daca nu mai exista locuri pana la 29 augus? Maine porobabil nu vor mai fi locuri nici pana in luna septembrie... Ati provovocat un blocaj total ... si daca institutiile medicale nu vor primi la timp unele dispozitive medicale, pentru ca acestea nu pot fi inregistrate din cauza supra incarcarii AMDM... e numai din cauza CAPCS.
Răspuns (10 aug 2022, 15:27):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Lotul nr.44 Cearsafuri medicale ~ 200*150 cm
Data:
8 aug 2022, 17:04
Subiectul întrebării:
Inregistrarea cearsafurilor
Întrebare:
Care este sensul inregistrarii acestor cearsafuri, daca ele sunt simple consumabile, care se arunca la fiecare 10 min. Certificat CE necesar pentru inregistrare poate fi doar la cele sterile. In cazul de fata, cearsafurile sunt nesterile. Va rugam sa excludeti sintagma -Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale. Nu vedem sens
Răspuns (10 aug 2022, 15:28):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Lotul nr.45 Cearsafuri medicale ~ 50*40cm
Data:
8 aug 2022, 17:05
Subiectul întrebării:
Inregistrare
Întrebare:
Care este sensul inregistrarii acestor cearsafuri, daca ele sunt simple consumabile, care se arunca la fiecare 10 min. Certificat CE necesar pentru inregistrare poate fi doar la cele sterile. In cazul de fata, cearsafurile sunt nesterile. Va rugam sa excludeti sintagma -Vor fi acceptate doar dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale. Nu vedem sens
Răspuns (10 aug 2022, 15:28):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Lotul nr.86 Set pentru anestezie epidurala, cu filtru, ac G18
Data:
8 aug 2022, 17:30
Subiectul întrebării:
Lot 86
Întrebare:
Va rugam sa modificati continutul- sringa 10 ml in 10-20 ml.ca la ultimile negocieri. Important ca volumul serigii sa nu fie mai mic, dar daca e mai mare-nu are o valoare relevanta pentru specialisti. Nu putem impune producatorii pentru 1500 buc sa schimbe linia de ambalare. Va rugam sa indicati grosimea filtrului de lichid . asa set trebuie sa contina si filtru de aer, care va rugam sa-l indicati. In punctul V expres se primeste ca seringa trebuie sa fie radioopaca. Va rugam sa modificati in cateter radioopac.
Răspuns (11 aug 2022, 16:23):
Buna ziua. În urma analizei pieței vor fi operate modificări. Ținând cont că filtrul de aer a fost depistat doar la un singur producător, grupul de lucru nu poate include intenționat un parametru care ar restrânge concurența. Vă mulțumim
Data:
8 aug 2022, 17:40
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Va rugam sa plasati anuntul de participare in format ord. va multumim.
Răspuns (10 aug 2022, 16:50):
Buna ziua. Anunțul de participare a fost convertit din word și semnat electronic și din el se poate copia informația. Totodată la procedura de achiziție sunt anexate formularele în formatul Excel care urmează a fi completate. Grupul de lucru nu vede necesitatea de a încărca și formatul word. Vă mulțumim.
Data:
8 aug 2022, 18:45
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta
Întrebare:
Conform ordinului intern al CAPCS, suma alocată pentru această procedură nu depășește pragul stabilit pentru ca valoarea garanției de ofertă să fie indicată 1%. Va rugam sa publicati, sau sa dati link la ordin. Tinem sa remarcam ca anul trecut la aceata licitatie garantia de oferta era de 0,5 %. O adevarata bataie de joc fata de operatorii economici.
Răspuns (10 aug 2022, 16:53):
Bună ziua. Conform art. 68 alin 6 al legii nr.131/2015 privind achizițiile publice, Cuantumul garanţiei pentru ofertă nu trebuie să depăşească 2% din valoarea ofertei fără taxa pe valoarea adăugată, prin urmare la decizia grupului s-a decis includerea de 2% și aceasta nu va fi modificată, întrucât este o situație dificilă atât la nivel național cât și global și pentru a avea siguranța că ofertele depuse nu vor fi retrase, astfel punând în pericol activitatea instituțiilor medicale la nivel național. Vă mulțumim
Data:
8 aug 2022, 18:51
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
Buna ziua, in continuare asteptam sa fie modificare in contractul anexat la procedura dupa cum ati raspuns mai sus. 2.2. Documentaţia de însoţire a Bunurilor include: - factura fiscală și actul de predare/primire - 3 ex., - Certificatele de calitate indicate în Specificaţii; - Instrucțiunea de utilizare tradusă în limba de stat sau altă limbă de circulație internațională (Engleză/Rusă) - la livrare
Răspuns (10 aug 2022, 16:57):
Buna ziua. Modificările sunt efectuate toate o dată pentru a nu comite erori modificând zilnic câte o cerință. Vă mulțumim.
Data:
11 aug 2022, 16:29
Subiectul întrebării:
înregistrare AMED
Întrebare:
Bună ziua, Suntem una dintre companiile interesate de a participa la licitația publică nominalizată. Am analizat documentele de calificare și am constatat că unul dintre criteriile de calificare este Dovada înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Considerăm că acest criteriu este binevenit, întru livrarea produselor de calitate. Menționăm că suntem o companie mare, care vom oferta un spectru mare de produse. Totodată, aducem la cunoștință că avem concurenți activi, care la rîndul lor tot vor oferi un spectru mare de produse. Reiterăm că, dacă vom depune toți participanții la Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale actele pentru înregistrarea produselor ofertate, vom îngreuna activitate acesteia, ca rezultat vom obține înregistrarea produselor tardiv (după deschiderea ofertelor). Propunem în felul următor: Dovada înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale să fie prezentată la încheierea contractului. Această să fie propusă într-un set comun cu garanția de bună execuție și Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și ne încadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani
Răspuns (12 aug 2022, 17:09):
Buna ziua. Se vor opera modificări în cerințele și criteriile obligatorii pct.16.10 din Anunțul de Participare. Vă mulțumim.
Data:
11 aug 2022, 16:31
Subiectul întrebării:
Garantie Bancara
Întrebare:
Solicitam reducerea garantiei bancare pana la-0.5%
Răspuns (12 aug 2022, 16:22):
Bună ziua. Conform art. 68 alin 6 al legii nr.131/2015 privind achizițiile publice, Cuantumul garanţiei pentru ofertă nu trebuie să depăşească 2% din valoarea ofertei fără taxa pe valoarea adăugată, prin urmare la decizia grupului s-a decis includerea de 2% și aceasta nu va fi modificată, întrucât este o situație dificilă atât la nivel național cât și global și pentru a avea siguranța că ofertele depuse nu vor fi retrase, astfel tergiversând semnarea contractelor și punând în pericol activitatea instituțiilor medicale și a pacienților. Grupul de lucru va evalua în regim rapid ofertele depuse pentru a putea returna garanțiile pentru oferte, în conformitate cu art.68 alin 7 lit b) Autoritatea contractantă nu are dreptul să pretindă plata garanţiei pentru ofertă şi va restitui imediat documentul de garanţie pentru ofertă după producerea oricăruia din următoarele evenimente: încheierea unui contract de achiziţii publice şi depunerea garanției de bună execuție a contractului. Vă mulțumim
Data:
12 aug 2022, 09:35
Subiectul întrebării:
înregistrare AMED
Întrebare:
Deja este imposibil de a face programare urgenta la AMED. Solicitam prezentatrea inregistrarii la incheerea contractelor.
Răspuns (12 aug 2022, 17:10):
Buna ziua. Se vor opera modificări în cerințele și criteriile obligatorii pct.16.10 din Anunțul de Participare. Vă mulțumim.
Lotul nr.17 Cateter de aspirare pentru igiena cavitatii bucale adult
Data:
12 aug 2022, 11:05
Subiectul întrebării:
Cateter aspiratie
Întrebare:
Cateter de aspirare pentru igiena cavitatii bucale adult e tot acelas cateter de aspiratie, pe care solicitati in restul loturilor. Copiati de pe an ce trece una si aceeas. Macar indicati marimea solicitata
Răspuns (12 aug 2022, 17:10):
Buna ziua. S-a adăugat mărimea de 20Fr în specificațiile tehnice. Vă mulțumim.
Data:
12 aug 2022, 12:24
Subiectul întrebării:
Bandaj elastic
Întrebare:
Vă rugăm să adăugați în Specificarea tehnică deplină solicitată de către autoritatea contractantă pentru loturile 10 - Bandaj elastic - 2 m x 8 cm, 11 - Bandaj elastic - 3-4 m x 10 cm, 12 - Bandaj elastic - 5-6 m x 12 cm, 13 - Bandaj elastic - 7 m x 12 cm o abatere admisă în procente de la dimensiunea lungimii ,pentru a nu ne pomeni in situația când la licitațiile trecute au fost descalificate ofertele cu lungimea mai mare și un preț mai mic în favoarea ofertelor cu prețuri mai mari.
Răspuns (12 aug 2022, 15:27):
Bună ziua. Analizând ofertele care au fost depuse la procedurile precedente, pentru anul 2022, menționăm că nu au fost descalificări privind lungimea bandajelor și s-au contractat cu succes toate loturile. În conformitate cu art.35 alin 1) al legii 131/2015 privind achizițiile publice, Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, în cazul de față 9 zile. Totodată grupul de lucru solicită respectuos că, atunci când se roagă o modificare, să fie specificat parametrul optim care să permită participarea în cadrul procedurii, fără a schimba semnificativ specificația bunurilor și care ar permite o concurență activă. Oricare clarificare urmează să fie însoțită de propuneri care vor fi analizate de grupul de lucru. Ținem să vă informăm că înainte de a demara procedurile , caietul de sarcini este plasat pe site-ul https://capcs.md/5243-2/ , la TRANSPARENȚĂ, unde proiectele sunt supuse consultărilor publice, pentru a evita multitudinea de clarificările asupra specificațiilor tehnice după publicarea Anunțului de Participare. Vă mulțumim
Data:
12 aug 2022, 15:33
Subiectul întrebării:
înregistrare AMED
Întrebare:
Am analizat documentele de calificare și am constatat că unul dintre criteriile de calificare este Dovada înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Considerăm că acest criteriu este binevenit, întru livrarea produselor de calitate. Propunem în felul următor: Dovada înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale să fie prezentată la încheierea contractului.
Răspuns (12 aug 2022, 17:11):
Buna ziua. Se vor opera modificări în cerințele și criteriile obligatorii pct.16.10 din Anunțul de Participare. Vă mulțumim.
Lotul nr.85 Set ginecologic
Data:
12 aug 2022, 16:18
Subiectul întrebării:
Dimensiunile cearșafului
Întrebare:
În atenția celor interesați, Rugăm să indicați dimensiunile minime acceptate pentru cearșaf.
Răspuns (12 aug 2022, 17:11):
Bună ziua. S-a adăugat minim 40cm x60cm. Vă mulțumim
Data:
12 aug 2022, 16:52
Subiectul întrebării:
Întrebare către CAPCS +AMMD
Întrebare:
Pe site la Agenția Medicamentului sunt multe produse înregistrate cu certificatele expirate , cum putem sti dacă aceste înregistrări sunt valide sau deja a expirat înregistrarea odată cu exprimarea certificatelor ? Pote fi situație de confuz in momentul in care participând la licitație agentul economic face captura screen cu numarul inregistrarii
Răspuns (12 aug 2022, 17:13):
Buna ziua. Se vor opera modificări în cerințele și criteriile obligatorii pct.16.10 din Anunțul de Participare. Toate numere de înregistrare vor fi verificate, chiar dacă se face captura ecranului. Printscreenul este pentru a verifica încă o dată pe acesta dacă numărul este corect în caz că acesta nu se regăsește în Registru. Vă mulțumim
Data:
12 aug 2022, 16:55
Subiectul întrebării:
Garantie Bancara si perioada de valabilitate a ofertei
Întrebare:
Noi cunoastem cat de "rapid" si "profesionist" face autoritatea contractanta evaluarea!!! Atunci reduceti perioada de valabilitate a ofertei.
Răspuns (12 aug 2022, 17:19):
Bună ziua, termenul de valabilitate a ofertei a fost indicat 120 de zile astfel în cât să asigure perioada de evaluare a ofertelor depuse, eventualelor contestații depuse de către operatorii economici, care pot dura 30 de zile examinare, termenul de așteptare pentru semnarea contactelor, 10 zile pentru semnare și prezentarea contractelor către CAPCS. Menționăm că 120 de zile este un termen orientativ și nu obligă autoritatea contractată să evaluare ofertele în 120 de zile. Mulțumim pentru clarificare și înțelegere.
Data:
14 aug 2022, 14:38
Subiectul întrebării:
Mostre
Întrebare:
Solicitati prezentarea mostrelor cu specificare obligatorie a modelului articolului, producătorului și țării de origine pe ambalajul original al mostrei. vream sa precizam ca nu intotdeauna producatorul indica modelul (codul din catalog) pe produs. Mostrele se evaluaza dupa calitate si de cele mai multe cazuri sunt transmise cite o unitate prin intermediul postei. cu atat mai mult, producatorul nu va schimba linia de producere pentru o mostra, ca sa fie conforma cerintelor CAPCS. la unele produce, cum sunt microperfuzoare, cearsafuri nesterile, catetere, informatia se indica pe cutia originala, si aceea la comanda. In cazul in care ofertantul castiga lotul, la comanda se introduc aceste indicatii. la licitatiile anterioare nu era luat in calcul acest lucru, dar la licitatiile din 2022, ati facut licitatii repetate cu descalificarea OE. Va rugam sa excludeti asa cerinta pentru a nu lasa iarasi institutiile medicale fara necesarul contractat.
Răspuns (15 aug 2022, 09:08):
Buna ziua. Prezentarea mostrelor cu indicarea modelului articolului, producătorului și țării de origine pe ambalajul este o cerință obligatorie care permite grupului de lucru să identifice și să compare cu documentele oferite de operatorul economic în cadrul procedurii de achiziție. Produsele oferite trebuie să dețină certificate de calitate, iar acestea se dau doar în urma unor analize și nu poate un dispozitiv medical care va urma să fie produs ulterior, la comandă, după cum menționați în textul clarificării, să dețină certificate de calitate la momentul deschiderii ofertelor. Mostrele sunt parte a dosarului pe durata valabilității contractului și trebuie să fie ambalate corespunzător. Pentru produsele care nu se solicită ambalarea individuală, cum sunt măștile nesterile care vin în cutii de câte 100, se prezentă cutia și respectiv numărul de măști solicitate în cerințele obligatorii. Mostrele prezentate necorespunzător sunt suspecte și nu pot fi evaluate ca o dovadă a produselor ce sunt oferite. Vă mulțumim
Data:
14 aug 2022, 14:46
Subiectul întrebării:
Producator
Întrebare:
in cazul in care producatorul/exportatorul fabrica produsul la alta uzina (China la comanda) care este indicata pe ambalaj, in specificatia tehnica se indica ambele?
Răspuns (15 aug 2022, 09:09):
Bună ziua. Da, se specifică toate datele legate de produsul oferit.
Data:
14 aug 2022, 15:02
Subiectul întrebării:
Formulare
Întrebare:
Va rugam sa ne dati explicatii, formulerele specificatiei de pret si tehnice, trebuie se fie conform anexei 22. 23 sau este de ajuns de indeplinit formularele atasate?
Răspuns (15 aug 2022, 09:10):
Buna ziua. Formularele atașate sunt conform anexelor din Documentația Standard și sunt completate coloanele de autoritatea contractantă conform cerințelor și au rămas de completat coloanele de către operatorul economic. Deci sunt aceleași formulare și da, puteți completa doar formularele atașate și să le prezentați conform cerințelor obligatorii din anunțul de participare.
Data:
15 aug 2022, 10:27
Subiectul întrebării:
Raspuns la mostre
Întrebare:
Nu suntem de acortd cu raspunsul de mai sus, nici o firma nu detine pe loc cite 10000 catetere sau 50000 microperfuzoare, cum si alte produse in cantitatile solicitate. Certificatul de calitate CE, ISO, producatorul il detine pe o perioada determinata de timp. Deaceea si va lamurim, in cazul in care ofertantul castiga lotul, producatorul deja produce cantitatea respectiva dupa cerintele solicitate. si codul din catalog nu se indica obligator pe mpstra/produs. este un cod de referinta pentru comanda. Va rugam sa excludeti sintagma.
Răspuns (15 aug 2022, 10:29):
Nu este clară solicitare. Despre care sintagma este vorba?
Data:
15 aug 2022, 15:13
Subiectul întrebării:
Codul produsului pe mostra
Întrebare:
Nu suntem de acortd cu raspunsul de mai sus, nici o firma nu detine pe loc cite 10000 catetere sau 50000 microperfuzoare, cum si alte produse in cantitatile solicitate. Certificatul de calitate CE, ISO, producatorul il detine pe o perioada determinata de timp. Deaceea si va lamurim, in cazul in care ofertantul castiga lotul, producatorul deja produce cantitatea respectiva dupa cerintele solicitate. si codul din catalog nu se indica obligator pe mpstra/produs. este un cod de referinta pentru comanda. Va rugam sa excludeti codul produsului pe mostra
Răspuns (15 aug 2022, 15:38):
Certificatele CE au o valabilitate de 3-5 ani, ca ulterior acesta se reînoiește la necesitate, chiar și pentru dispozitivele medicale la comandă. Grupul de lucru solicită prin cerința obligatorie, ca mostrele să fie etichetate corespunzător și să fie identificat cu ușurință modelul produsului și/sau codul de referință, care se găsește în catalog și certificatele de calitate și care va fi inclus și în formularul Specificației Tehnice. Ce ține de numărul lotului produs, grupul de lucru nu are nici o cerință pentru acesta și desigur că poate să difere numărul lotului indicat pe produsul prezentat ca mostră și numărul lotului adus ulterior în țară, în cazul desemnării ofertei câștigătoare. Codul de referință reprezintă un set de caracteristici care nu se modifică la fiecare lot fabricat, el face diferența în cazul în care sub aceeași denumire se regăsesc mai multe modele distincte cu parametri diferiți. Pentru identificarea produsului, producătorii utilizează mai multe modalități cum sunt Model și/sau număr de catalog (REF) și/ sau Denumire Comercială. Evaluarea mostrelor prezentate începe cu compararea modelului/ codul/ denumirea, țara de origine și producătorul indicat în formularul Specificației Tehnice și cele identificate pe mostra propusă. Vă mulțumim
Lotul nr.19 Cateter de aspirare pentru igiena cavitii bucale Fr 6 (Neonatologie/Pediatrie)
Data:
16 aug 2022, 16:55
Subiectul întrebării:
Cateter aspiratie
Întrebare:
Ce tip de conector?
Răspuns (16 aug 2022, 16:59):
Bună ziua. Oferta operatorului economic trebuie să corespundă cerințelor minime expuse în specificația tehnică a bunurilor solicitate, ceilalți parametri rămânând la discreția Operatorilor economici. În clarificările depuse pe platformă se indică care dintre parametrii solicitați împedică participarea largă a operatorilor economici și cum ar trebui să fie corectate specificațiile tehnice aducând argumentele de rigoare, fără a modifica esența și destinația inițială a bunurilor solicitate. Pentru mai multe detalii puteți analiza și procedura pentru anul 2022 accesând https://achizitii.md/ro/public/tender/21042773/. Vă mulțumim pentru clarificare.
Data:
16 aug 2022, 17:03
Subiectul întrebării:
Halate
Întrebare:
Va rugam sa indicati devierea admisibile la lungimea halatelor. Fiecare producator are standartele sale
Răspuns (17 aug 2022, 07:34):
Buna ziua. Toate loturile cu halate au lungimi cu devieri admisibile cum ar fi indicarea CEL PUȚIN sau ±5 cm. Vă rugăm să nu adăugați clarificări care pot doar tergiversa procedura de achiziție.
Data:
16 aug 2022, 17:11
Subiectul întrebării:
GBE
Întrebare:
De ce garantia de buna execute trebuie sa fie pina la 31.01.2022, daca contractul este valabil pina la 31.12.2023?
Răspuns (17 aug 2022, 07:44):
Conform art 68 alin 9 al legii 131/2015 privind achizițiile publice, Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului. Valabilitatea garanției de bună execuție se stabilește de către grupul de lucru în scopul eficacității raportului de monitorizare a contractelor
Data:
16 aug 2022, 17:11
Subiectul întrebării:
GBE
Întrebare:
De ce garantia de buna execute trebuie sa fie pina la 31.01.2024, daca contractul este valabil pina la 31.12.2023?
Răspuns (17 aug 2022, 07:44):
Conform art 68 alin 9 al legii 131/2015 privind achizițiile publice, Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului. Valabilitatea garanției de bună execuție se stabilește de către grupul de lucru în scopul eficacității raportului de monitorizare a contractelor
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.