+373 22 003 999

Vă rugăm să ne adresați întrebările dvs. la adresa de e-mail info@achizitii.md sau în chat.

1
Perioada de actualizare
de la 26.07.2022 11:25
până la 17.08.2022 08:43
2
Propunerea ofertelor
de la 17.08.2022 08:43
până la 13.09.2022 10:43
au rămas 25 de zile
3
Licitaţie

4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 3 911 343,04 MDL
Perioada clarificărilor: 26 iul 2022, 11:25 - 17 aug 2022, 8:43
Perioada de depunere a ofertelor: 17 aug 2022, 8:43 - 13 sept 2022, 10:43

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te
Achiziţionarea centralizată a reagenților de laborator - biochimie conform necesităţilor instituţiilor medico-sanitare publice (IMSP) pentru anul 2023
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Fax
---
Datele achizitiei
Data publicării
26 iul 2022, 11:25
Data ultimilor modificări
12 aug 2022, 17:33
Achizitii.md ID
21060598
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
26.07.22 11:25
declaratie.docx
Documentele la ofertă
-
26.07.22 11:25
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
26.07.22 11:25
model contract - achizi_ionarea reagenți biochimie 2023.doc
Documentele la ofertă
-
26.07.22 13:51
lista de distribuție reagenți biochimici 2023 10.08.2022.xlsx
Documentele la ofertă
-
10.08.22 14:07
formularele specificațiilor tehnice și de preț 10.08.2022.xlsx
Documentele la ofertă
-
10.08.22 14:07
declaratie cu privire la inregistrare la amdm (3).docx
Documentele la ofertă
-
12.08.22 17:33
Data:
29 iul 2022, 09:56
Subiectul întrebării:
Pct.10 Dovada Inregistrarii in Registrul de stat al Dispozitivelor medicale, cit si referinta la acest subiect din descrierea tehnica solicitata pentru fiecare lot in parte
Întrebare:
Buna ziua! Solicitam grupului de lucru sa fie modificata cerinta in cauza, avind in vedere ca la momentul participarii la procedura, unele produse pot fi in procesul de inregistrare. Totodata, in cazul participarii pe toate loturile, prezentarea numarului de inregistrare pentru fiecare produs va lua foarte mult timp, luind in consideratie ca va fi necesar de accesat registrul electronic si de cautat fiecare produs aparte. Drept urmare, solicitam sa fie modificat punctul 10 si sa aiba urmatorul continut (cum este redactat de obicei la licitatii): Declaratia cu privire la înregistrarea în Registru de Stat al Dispozitivelor Medicale prin care participantul se obligă să înregistreze în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale bunurile contractate pînă la momentul livrării acestora- original - confirmat prin aplicarea semnăturii electronice de către administratorul companiei indicat în Extrasul Registrului de Stat al persoanelor juridice sau de către persoana împuternicită atât și în cazul delegării sau împuternicirii persoanei, la ofertă se anexează actul/documentul de împuternicire. Vă multumim!
Răspuns (29 iul 2022, 10:00):
Conform art.8 alin (5) al legii 102/2017 privind dispozitivele medicale, Agenţia asigură ca procedura de înregistrare a dispozitivelor medicale să fie finalizată în termen de 30 de zile de la data depunerii unei cereri valide şi achitării taxei de înregistrare ( pentru DM ce nu dețin CE). Iar conform ordinului nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 emis de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, pct. 12, Agenția înregistrează în termen de 10 zile lucrătoare în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale.
Data:
29 iul 2022, 10:06
Subiectul întrebării:
Răspuns (29 iul 2022, 10:00): Conform art.8 alin (5) al legii 102/2017 privind dispozitivele medicale, Agenţia asigură ca procedura de înregistrare a dispozitivelor medicale să fie finalizată în termen de 30 de zile de la data depunerii unei cereri valide şi achitării taxei de înregistrare ( pentru DM ce nu dețin CE). Iar conform ordinului nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 emis de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, pct. 12, Agenția înregistrează în termen de 10 zile lucrătoare în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale.
Întrebare:
Solicitarea a fost sa fie modificat punctul 10 si sa aiba urmatorul continut (cum este redactat de obicei la licitatii): Declaratia cu privire la înregistrarea în Registru de Stat al Dispozitivelor Medicale prin care participantul se obligă să înregistreze în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale bunurile contractate pînă la momentul livrării acestora.
Răspuns (29 iul 2022, 10:09):
Conform termenilor legali de înregistrare este posibil a înregistra bunurile până la depunerea ofertelor. Această cerința este obligatori și va rămâne obligatorie.
Data:
29 iul 2022, 15:23
Subiectul întrebării:
Răspuns (29 iul 2022, 10:00): Conform art.8 alin (5) al legii 102/2017 privind dispozitivele medicale, Agenţia asigură ca procedura de înregistrare a dispozitivelor medicale să fie finalizată în termen de 30 de zile de la data depunerii unei cereri valide şi achitării taxei de înregistrare ( pentru DM ce nu dețin CE). Iar conform ordinului nr. A07.PS-01.Rg04-201 din 13.10.2017 emis de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, pct. 12, Agenția înregistrează în termen de 10 zile lucrătoare în Registrul de Stat al dispozitivelor Medicale.
Întrebare:
Este vorba si de o munca imensa (si fara sens), legata de colectarea datelor din registrul de stat. Consideram ca declaratia pe propria raspundere este suficienta. Va solicitam, totusi, sa mai analizati cerinta data.
Răspuns (29 iul 2022, 16:11):
Este nevoie de a demonstra că produsele oferite sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, care vor fi verificate de către specialiștii achiziții din cadrul CAPCS.
Data:
29 iul 2022, 15:30
Subiectul întrebării:
Pct.10 Dovada Inregistrarii in Registrul de stat al Dispozitivelor medicale (cu prezentarea numarului de inregistrare din Registrul de Stat)
Întrebare:
Colectarea datelor din registrul de stat este o munca imensa (si fara sens). Consideram ca declaratia pe propria raspundere este suficienta. Va solicitam, totusi, sa mai analizati cerinta data.
Răspuns (29 iul 2022, 16:12):
Este nevoie de a demonstra că produsele oferite sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, care vor fi verificate de către specialiștii achiziții din cadrul CAPCS.
Data:
29 iul 2022, 16:18
Subiectul întrebării:
Răspuns (29 iul 2022, 16:12): Este nevoie de a demonstra că produsele oferite sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, care vor fi verificate de către specialiștii achiziții din cadrul CAPCS. Subiectul întrebării
Întrebare:
Deci, o declaratia pe propria raspundere este suficienta?
Răspuns (29 iul 2022, 16:28):
Declarația în care să se regăsească numerele de înregistrare pentru fiecare lot, care ar putea fi verificate în Registrul online al Dispozitivelor Medicale.
Data:
1 aug 2022, 15:04
Subiectul întrebării:
Dovada inregistrarii
Întrebare:
In oferta tehnica se regasesc codurile de referinta al tuturor produselor propuse. Daca CAPCS insista ca toate produsele sa fie obligatoriu inregistrate la momentul deschiderii ofertelor, de ce CAPCS nu isi asuma si responsabilitatea de a verifica de sine statator conform codului de referinta/modelul articolului daca produsul e inregistrat sau nu? De ce CAPCS percepe sume imense de bani de la IMSP-uri pentru organizarea procedurilor de achizitie care pot fi organizate de IMSP-uri, dar tot lucrul il pune pe umerii operatorilor economici?
Răspuns (1 aug 2022, 15:09):
Buna ziua. Pentru a evita descalificare ofertelor din motiv că nu sunt produse înregistrate conform solicitării autorității contractante, operatorul economic urmează să prezinte ca dovadă numărul de înregistrare în Registrul online al Dispozitivelor Medicale. O zi frumoasă.
Data:
1 aug 2022, 17:14
Subiectul întrebării:
Lot 41, Lot 79 Cantitati eronate
Întrebare:
Buna ziua! Pentru lotul nr.41 Cholesterol total- solicitati (flacoane cu volumul 40-175 ml.), dar cantitatea ceruta este de 6ml pentru CS Baimaclia. Pentru lotul nr.79 Urea - solicitati (flacoane cu volumul 40-175 ml.), dar cantitatea ceruta este de 6ml pentru CS Baimaclia. Rugam sa faceti modificari.
Răspuns (8 aug 2022, 16:00):
Buna ziua. Se vor opera corectări pentru loturile menționate.
Data:
3 aug 2022, 08:23
Subiectul întrebării:
inregistrarea in Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Stimat CAPCS. Cum explicati faptul ca a toate licitatiile solicitati sa fie o declaratie prin care se obliga inregistrarea, iar la aceasta licitatie solicitati sa fie inregistrat la momentul licitatiei? Dva va dati seama ce radn ar fo la AMDM daca toti agentii economici ar inregistra nu DM ce intentioneaza sa le introduca pe piata (avand deja un contract de livrare) ci toate DM cu care merg in licitatii? Dvs intelegeti cu cat incarcati agenda AMDM prin astfel de cerinte? , cel putin, Dupa desemnarea castigatorului este o perioada de 10 zile de asteptare, dupa care 5 zile de incheiere a contractului... Poate totusi solicitati pana la incheierea contractului sa fie inregistrate DM?
Răspuns (10 aug 2022, 14:03):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Data:
3 aug 2022, 08:23
Subiectul întrebării:
inregistrarea in Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Stimat CAPCS. Cum explicati faptul ca a toate licitatiile solicitati sa fie o declaratie prin care se obliga inregistrarea, iar la aceasta licitatie solicitati sa fie inregistrat la momentul licitatiei? Dva va dati seama ce radn ar fo la AMDM daca toti agentii economici ar inregistra nu DM ce intentioneaza sa le introduca pe piata (avand deja un contract de livrare) ci toate DM cu care merg in licitatii? Dvs intelegeti cu cat incarcati agenda AMDM prin astfel de cerinte? , cel putin, Dupa desemnarea castigatorului este o perioada de 10 zile de asteptare, dupa care 5 zile de incheiere a contractului... Poate totusi solicitati pana la incheierea contractului sa fie inregistrate DM?
Răspuns (10 aug 2022, 14:03):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Data:
3 aug 2022, 11:14
Subiectul întrebării:
Extras/Numar de inregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Întrebare:
Buna ziua, Dvs. solicitati Numar de inregistrare din Registru de stat al Dispozitivelor Medicale, de asemenea solicitati si Extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale pentru fiecare pozitie in parte. Va fi suficient daca in oferta vom indica doar Numarul de inregistrare pentru fiecare pozitie in parte?? Multumim.
Răspuns (3 aug 2022, 11:16):
Bună ziua. Principalul în documentele din oferte să se regăsească numărul de înregistrare din Registru de stat al Dispozitivelor Medicale, care să poată fi verificat de către grupul de lucru CAPCS. Da, va fi suficient să ne prezentați numărul de înregistrare pentru fiecare lot în parte. Vă mulțumim pentru clarificare.
Data:
3 aug 2022, 17:47
Subiectul întrebării:
Lot 2, Lot 61, Lot 81, Lot 83 Cantitati eronate
Întrebare:
Buna ziua! Pentru lotul nr.2 ASAT- solicitati (flacoane cu volumul 40-175 ml.), dar cantitatea ceruta este de 16ml pentru SR Leova; Pentru lotul nr.61 Fier - solicitati (flacoane cu volumul 500-1000 ml.), dar cantitatea ceruta este de 100ml pentru CS Talmaza; Pentru lotul nr.81 Urea - solicitati (flacoane cu volumul 500-1000 ml.), dar cantitatea ceruta este de 100ml pentru CS Ciniseuti; Pentru lotul nr.83 Acid uric - solicitati (flacoane cu volumul 40-175 ml.), dar cantitatea ceruta este de 3ml pentru CS Iabloana. Rugam sa faceti modificari.
Răspuns (8 aug 2022, 16:10):
Buna ziua. Vor fi operate modificări. Mulțumim
Data:
5 aug 2022, 14:32
Subiectul întrebării:
termenii de livrareIn cazul in care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, nu depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza оntr-o singură tranșă, pоnă la data de 31 martie 2023
Întrebare:
Solicitam sa clarificati daca livrarea va fi efectuata fara comanda prealabila a clientului. Totodata va rugam sa prelungiti termenul luind in consideratie faptul ca contractele nu vor fi inregistrate atit de repede.
Răspuns (8 aug 2022, 15:43):
Bună ziua. Dacă în contract este stipulat livrarea pe tranșe atunci beneficiarul nu va face comandă, doar va fi informat când ii va fi livrată marfa până la 31 martie 2023. Totodată o dată semnat contractul, condițiile acestuia sunt obligatorii pentru toate părțile acestuia. Ce ține de înregistrarea contractelor, este devreme de a face careva prognoze. Vă mulțumim.
Data:
5 aug 2022, 17:22
Subiectul întrebării:
Buget mic: Lot 11 Albumin, Lot 29-32 Creatinin, Lot 62,63 LDH-L, Lot 68,69 Proteina Totala
Întrebare:
Buna ziua, Va rugam sa revedeti bugetul pentru Lot 11 Albumin, Lot 29-32 Creatinin, Lot 62,63 LDH-L, Lot 68,69 Proteina Totala; Luând în considerație licitațiile anterioare si pentru a evita situația din anul 2021, vă rugăm să măriți bugetul alocat acestor produse. Multumim.
Răspuns (9 aug 2022, 14:32):
Buna ziua. La moment sistemul electronic nu permite modificările la nivelul bugetelor alocate. Totodată prețurile pentru loturile procedurii de achiziție au fost luate conform ofertelor desemnate câștigătoare pentru anul 2022
Data:
8 aug 2022, 10:15
Subiectul întrebării:
Termen si conditii de livrare
Întrebare:
2. Termenele şi condiţiile de livrare 2.1. Livrarea Bunurilor se efectuează de către Vânzător în condiţii Incoterms: Inconterms 2020 DDP - Franco Destinație Vămuit, cu transportul Vînzătorului pe parcursul anului 2023: a) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, nu depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza într-o singură tranșă, pînă la data de 31 martie 2023; b) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza: - la fiecare 2 luni, în proporție de a câte 10% per lot din cantitatea totală contractată (I tranșă: pînă la 28 februarie 2023, II tranșă: pînă la 30 aprilie 2023, III tranșă: pînă la 30 iunie 2023, IV tranșă: pînă la 31 august 2023, V tranșă: pînă la 31 octombrie 2023, VI tranșă: pînă la 31 decembrie 2023), iar restul 40% din cantitatea totală contractată - livrarea se va efectua doar la solicitarea în scris a Beneficiarului, în termen de 20 zile calendaristice din data plasării bonului de comandă, conform necesităților reale ale beneficiarului. Cum procedam in cazul cind beneficiarul nu accepta marfa conform transelor?Motivind ca nu au surse banesti sau nu au nevoie de aceste produse,sau au aceste pozitii in stoc?
Răspuns (8 aug 2022, 15:48):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Totodată, beneficiarul semnând contractul își asuma toate condițiile acestuia. Fiecare situație apărută va fi rezolvată corespunzător.
Data:
9 aug 2022, 08:52
Subiectul întrebării:
Pct.10 Dovada Inregistrarii in Registrul de stat al Dispozitivelor medicale, cit si referinta la acest subiect din descrierea tehnica solicitata pentru fiecare lot in parte
Întrebare:
CAPCS. Rugam sa intrati pe pagina AMDM si sa vedeti ca pana la 30 august nu sunt locuridisponibile pentru a depune notificarile pentru inregistrarea DM. Va rugam sa ne explicati, cum putem participa in aceasta licitatie din 5 septembrie, cand nu mai avem nicio sansa sa inregistram DM. Dvs artificial reduceti concurenta in licitatie...si asta se vede cu ochiul liber... Solicitam sa ne raspundeti clar, cum putem participa in aceasta licitatie cand nu mai exista posibilitatea de a rezerva locuri pentru depunerea notificarii la AMDM.
Răspuns (10 aug 2022, 14:03):
Buna ziua. Vor fi operate modificări la pct 16.10 din anunțul de participare și în specificațiile tehnice în parte ce ține de înregistrarea DM În Registrul Dispozitivelor Medicale.
Data:
12 aug 2022, 11:17
Subiectul întrebării:
Descriere (parametri) biochimie: limita minima de detectie, coeficientul de variatie (intraserial, extraserial), interferente
Întrebare:
Buna ziua, Solicitam excluderea informatiei cu privire la: limita minima de detectie, coeficientul de variatie intraserial, extraserial, interferente, consideram ca parametrii solicitati nu servesc ca criteriu de baza in evaluarea ofertelor. Acesti parametri au fost elaborati conform odinului Ministerului Sanatatii nr.701 din 18.01.2010 privind specificatiile standard in achizitionarea testelor pentru investigatii de laborator, insa parametrii mentionati deviaza (variaza) de la producator la producator, sau chiar in unele cazuri lipsesc in instructiiuni. De asemenea si unitatile de masura la fel difera. Din studiul care am facut la acest subiect, parametrii selectati se modifica de catre producatori, si instructiunile de utilizare periodic se renoveaza. Nici un producator nu intruneste in intregime parametrii solicitati in licitatie.
Răspuns (12 aug 2022, 17:26):
Bună ziua. Parametrii menționați supra nu pot fi excluși atâta timp cât nu există un ordin nou sau alt act legislativ unde să se regăsească specificațiile standard pentru reactivele solicitate. Vă mulțumim
Data:
13 aug 2022, 15:06
Subiectul întrebării:
modele analizoare
Întrebare:
Buna ziua, Va rugam sa indicati modelele analizoarelor pentru urmatoarele loturi: 17,21, 84, 85. Va multumim anticipat.
Răspuns (15 aug 2022, 08:43):
Buna ziua. Grupul de lucru CAPCS achiziționează reactivi pentru dispozitive medicale de tip deschis și fiecare instituție are analizatorul său. Vă mulțumim
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".