Răspuns (10 iun 2022, 10:01):
Buna dimineața! Stimate operator economic, grupul de lucru al IMSP AMT Buiucani, acționează doar in conformitate cu cadrul legal.
Legea 131/2015, Articolul 40. Documentaţia de atribuire, punct. (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, punct (6) Cuantumul garanţiei pentru ofertă nu trebuie să depăşească 2% din valoarea ofertei fără taxa pe valoarea adăugată. Punct .(12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv.
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind
achizițiile publice de lucrări Secțiunea a 4-a Stabilirea criteriilor de calificare și selecție
40. Criteriile de calificare stabilite de către autoritatea contractantă au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului.
41. Criteriile de calificare și selecție a ofertanților/candidaților utilizate în cadrul procedurii de achiziție publică de lucrări sunt:
1) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
2) capacitatea de exercitare a activității profesionale;
3) capacitatea economică și financiară;
4) capacitatea tehnică;
5) standardele de asigurare a calității;
6) standardele de protecție a mediului.
42. Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat.
Secțiunea a 9-a Garanția de bună execuție a contractului
151. Autoritatea contractantă solicită ofertantului, înainte de semnarea contractului, depunerea pe parcursul perioadei de încheiere a contractului a unei asigurări a executării contractului sub formă de garanție de bună execuție. Garanția de bună execuție a contractului se elaborează conform cerințelor stabilite în documentația de atribuire și se constituie de către ofertant în scopul asigurării autorității contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului de achiziție publică de lucrări.
152. Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte:
1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului;
2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări. Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului.
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
3) transfer pe contul autorității contractate.
Va multumim. O zi reusita!