1
Perioada de actualizare
de la 06.05.2022 17:43
până la 27.05.2022 13:14
2
Propunerea ofertelor
de la 27.05.2022 13:14
până la 18.06.2022 13:14
3
Licitaţie

4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 226 142 MDL
Perioada clarificărilor: 6 mai 2022, 17:43 - 27 mai 2022, 13:14
Perioada de depunere a ofertelor: 27 mai 2022, 13:14 - 18 iun 2022, 13:14

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea Centralizată a Dispozitivelor medicale cu coduri generice pentru Grupul I Grupul I Bloc Operator, Reanimare și IV Diagnostic, conform necesităților IMPS beneficiare, pentru anul 2022
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
6 mai 2022, 17:43
Data ultimilor modificări
25 mai 2022, 13:14
Achizitii.md ID
21056165
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Lot nr. 7 Lampa chirurgicala cu 2 sateliti (caracteristici medii) Cod 130240
Data:
9 mai 2022, 14:05
Subiectul întrebării:
Bugetul
Întrebare:
Bugetul de 3 000 MDL este gresit, care este bugetul corect?
Răspuns (17 mai 2022, 16:00):
Bugetul va fi corectat.
Data:
10 mai 2022, 15:20
Subiectul întrebării:
Valabilitatea contractului 31.12.2022
Întrebare:
Buna ziua, tinand cont ca solicitati termenul de valabilitate a ofertei 120 zile, iar termenul de livrare este până la 75 zile, valabilitatea contractului până la 31.12.2022 este prea mica. Rugăm sa revizuiți termenul de valabilitate a ofertei, pentru a reusi livrarea in anul 2022
Răspuns (17 mai 2022, 16:15):
Termenul de valabilitate a ofertei de 120 zile nu influențează la executarea contractelor. Termenul de valabilitate a ofertelor cuprinde: perioada de evaluarea a ofertelor, termenul de așteptare (11 zile), termenul de soluționare a contestațiilor, după caz, (20 de zile lucrătoare), termenul de semnare și prezentare a contractelor, care poate dura în cadrul procedurilor centralizate până la 2 luni.
Data:
11 mai 2022, 10:03
Subiectul întrebării:
DOPPLER AL VASELOR EXTRA SI INTRACTANIENE
Întrebare:
Se solicita monitorizare unilaterala si bilaterala. Monitorizarea bilarelara sa fie realizata prin sonde robotizate sau casca? Rugam sa specificati.
Răspuns (17 mai 2022, 15:51):
Se va accepta monitorizarea bilaterală prin metoda prevăzută de producător.
Data:
11 mai 2022, 12:33
Subiectul întrebării:
Buget
Întrebare:
Verificati bugetul pentru laser diod si Autorefractometru. E prea mic bugetul
Răspuns (17 mai 2022, 15:51):
Prețul a fost planificat conform ultimei proceduri de achiziții a dispozitivului din 2021.
Lot nr. 48 Ecoencefalograf Cod 300400
Data:
11 mai 2022, 17:58
Subiectul întrebării:
Lot 48 Econcefalograf
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa descifrati semnificatia parametrilor: A+P, A+A, A+M
Răspuns (17 mai 2022, 15:51):
1) Regimul А+Р – monitorizarea concomitentă a ecogramei si pletismogramei. 2) Regimul A+A - monitorizarea concomitentă a două ecograme din două zone diferite care sunt obținute de la doi transductori aplicați concomitent. 3) Regimul A+M - monitorizarea concomitentă a ecogramei si structurilor mediane ale creierului.
Lot nr. 3 Ventilator pulmonar Adult, pediatric (caracteristici avansate) Cod 110330
Data:
12 mai 2022, 12:17
Subiectul întrebării:
Display LCD
Întrebare:
Buna ziua, vă rog mult să diminuați dimensiunea ecranului "Mărimea ≥ 15 inch" în "Mărimea ≥ 12 inch" pentru a permite mărirea spectrului de producatori, luind in consideratie ca acest parametrul nu diminuiaza in nici un caz parametrii de performanta a ventilatorului.
Răspuns (17 mai 2022, 15:52):
Modificarea nu este argumentată. Toate echipamentele moderne au un șir de regimuri de lucru, de parametri monitorizați și ca urmare au nevoie și de un display cât mai mare pentru a le afișa. Modificările pot fi efectuate în avantajul utilizatorului și beneficiarului și nu în dezavantaj acestuia. La ziua de astăzi există foarte multe produse care au un display de 15 inch și mai mare.
Lot nr. 25 Lampa germicida (varianta mobila) Cod 130160
Data:
12 mai 2022, 20:26
Subiectul întrebării:
caracteristici tehnice
Întrebare:
vor fi primite si xaminate lampi cu reflector daca va putem demonstra eficacitatea sau ca in tot anu va axati la unu singur Importator ???? sil favorizati ?
Răspuns (18 mai 2022, 09:28):
Parametrul tehnic „Lămpile fără reflector - da” va fi exclus, verificați caietul de sarcini atașat modificat.
Lot nr. 23 Lampa germicida (varianta stationara) Cod 130140
Data:
12 mai 2022, 20:30
Subiectul întrebării:
Specificatii
Întrebare:
Fiti amabili care lampa UV de 30 W este pentru 10m2, din cite cunoatem , lampa UV de 30w este pentru 27-40m2 in dependenta de producator ,diametru la lampa. Specificati va rog, Mersi
Răspuns (17 mai 2022, 15:54):
Conform cerințelor caietului de sarcină se solicită „≥ 10 m²” (mai mare sau egal ca 10 m²), deci dă posibilitatea tuturor producătorilor să participe fără a exista o careva limită maximă.
Lot nr. 24 Lampa germicida (varianta stationara 20m) Cod 130150
Data:
12 mai 2022, 20:33
Subiectul întrebării:
caracteristici
Întrebare:
Buna Seara, lampa UV pentru 20m2, spuneti va rog care este puterea in Watti
Răspuns (17 mai 2022, 15:55):
În cazul dat nu este relevant să indicăm puterea în watti din motivul că fiecare producător produce lampa sa cu diferită eficacitate de dezinfectare, respectiv puterea poate fi diferită. Conform caietului de sarcină se solicită, ca să se ofere „cu 1 tub, area de dezinfectare ≥ 20 m²”.
Data:
12 mai 2022, 20:46
Subiectul întrebării:
Documente, Acte
Întrebare:
Buna , fiti amabili, da pentru ptoducatorii autohtoni aveti careva cerinte mai loiale la prezentarera actelor , sau va axati doar la Importatori, noi achitam impozite si asigurari medicale din care Dstra faceti procurari, si produsele noastra nu sunt mai rele dar chiar intrec producatorii straini, plus ca suntrm alaturi si in 24 de ore il putem inlocui in caz de difect. Ceia ce nu poate garanta fizic un importator. Dar din pacate noi nu avem posibilitatea sa facem CE. NU avem unde.
Răspuns (18 mai 2022, 15:22):
Urmare a clarificării depuse de dvs. menționăm că bunurile sunt destinate pentru instituțiile medico-sanitare publice, iar conform Hotărârii de Guvern nr. 1128/2016 CAPCS desfășoară procedurii de achiziții publice de privind achiziționarea dispozitivelor medicale. Mai mult decât atât, în cerințele de calificare este menționat următoarele: Pentru dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale să se prezinte - certificat/extras de înregistrare în Registrul de stat a dispozitivelor medicale emis de Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale- copie * Pentru dispozitivele medicale care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a AMED se vor prezenta Certificatele : Certificat de la producător ce atestă calitatea produsului ISO 13485 – valabil - copie *Certificat de conformitate CE, declarație de conformitate CE în funcție de evaluarea conformității cu anexele corespunzătoare pentru produsele oferite – valabil; despre modalitatea de înregistrare a dispozitivelor medicale în registrul Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale vă adresați la AMDM.
Data:
18 mai 2022, 15:28
Subiectul întrebării:
Corp cu lampa bactericida
Întrebare:
Bună ziua, corpu pentru lampa bactericida nu este utilaj medical, da de uz general. În acest caz va fi acceptat avizu ANSP, in care este menționat ca se folosește în instituții medicale.?
Răspuns (18 mai 2022, 15:38):
Corp cu lampa bactericida sunt destinate și utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificatul/declarație CE demonstrează și asigură că produsele au fost evaluate de producător, respectă normele europene în materie de siguranță, sănătate și protecție a mediului.
Data:
18 mai 2022, 19:10
Subiectul întrebării:
Corp cu lampa bactericida
Întrebare:
Vati axat doar pe CE, daca va prezentam dacă va prezentam rezultate de laborator la utilaj și certificat CE la Lampa bactericida+ certificat ANSP, o sa acceptați producătorii autohtoni sau nu? Sau ramineți la poziții ferme ca producătorii noștri nu merita susținere, și ramineti cu importatorii?
Răspuns (24 mai 2022, 16:02):
După cum s-a menționat mai sus dispozitivele medicale ce urmează a fi achiziționate sunt destinate a fi utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificate corespunzător pot asigura corespunderea normele europene în partea ce ține de siguranță, sănătate și protecție a mediului.
Data:
18 mai 2022, 19:26
Subiectul întrebării:
Acte
Întrebare:
Bună seara, faceti trimitere la Agenția medicamentului privind înregistrarea corp cu lampa bactericida, dar aceasta nu face parte din utilaj medical deoarece are un spectru larg de folosinta schimbind tubu pe unu floriscent. Faceți trimitere la ISSO dar, "WHAT YOU NEED TO KNOW ABOUT ISO 13485 ЧТО ТАКОЕ МЕДИЦИНСКИЕ ПРИБОРЫ? Медицинское изделие представляет собой такой продукт как инструмент, машина, имплантат или соответствующий реагент, который предназначен для диагностики или предотвращения заболеваний, а также других медицинских проблем " in ordinea data ar fi cazul ca tubul bactericid ori sa fie înregistrat la AMED sau sa dețină CE. În cest caz toți operatorii sunt egali.
Răspuns (25 mai 2022, 08:32):
Conform documentației de atribuire este menționat Pentru dispozitivele medicale Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale să se prezinte - certificat/extras de înregistrare în Registrul de stat a dispozitivelor medicale emis de Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale- copie sau Pentru dispozitivele medicale care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a AMED se vor prezenta Certificatele : Certificat de la producător ce atestă calitatea produsului ISO 13485 – valabil - copie *Certificat de conformitate CE, declarație de conformitate CE în funcție de evaluarea conformității cu anexele corespunzătoare pentru produsele oferite.
Lot nr. 49 Doppler a vaselor extra și intra craniene (Duplex) Cod 300500
Data:
19 mai 2022, 11:07
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Buna ziua, Rugăm respectuos să clarificați solictarea : 1. Sonde Sonda 2 MHZ, mod: CW, PW da 2. Sonda 4 MHZ, mod: CW, PW da Indicăm faptul că aceste sonde se utilizează pentru vasele carotide și periferice și constructiv nu pot fi dotate cu mod CW la nici un producător. Deci, solictăm să fie exclusă cerința de mod CW pe ambele sonde solictate. Multumim anticipat.
Răspuns (23 mai 2022, 14:33):
Parametrii tehnici vor fi corectați. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 49 Doppler a vaselor extra și intra craniene (Duplex) Cod 300500
Data:
19 mai 2022, 14:38
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Buna ziua, Rugăm respectuos să clarificați solictarea : 1. Sonde Sonda 2 MHZ, mod: CW, PW da 2. Sonda 4 MHZ, mod: CW, PW da Indicăm faptul că aceste sonde se utilizează pentru vasele carotide și periferice și constructiv nu pot fi dotate cu mod CW la nici un producător. Deci, solictăm să fie exclusă cerința de mod CW pe ambele sonde solictate. Multumim anticipat. Vă rugăm un raspuns relevant la solictarea în cauză.
Răspuns (23 mai 2022, 14:32):
Parametrii tehnici vor fi corectați. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 25 Lampa germicida (varianta mobila) Cod 130160
Data:
19 mai 2022, 20:17
Subiectul întrebării:
corp cu lampa bactericida(stationara-mobila)
Întrebare:
Buna seara , notiunea de iradiere 180 grade si 360 grade este introdusa in certificatu de calitate sau se regaseste doar in pasaport de utilizare? mersi, sau daca e notiune generala va rog sa elimenati di caietul de sarcini, deoarece fiecare din tuburi ori in reflector ori fara reflecta pe exterior 360 de grade iradierea, sau Dstra aveti in vedere ca 360 de grade sa dezinfecteze in prejuru tubului bactericid, atunci non sens, e o pirghie a producatorului/importatorului de a fi protejat prin o conditie neesentiala ?
Răspuns (20 mai 2022, 15:24):
Conform cerințelor caietului de sarcină se solicită „ Unghiul de iradiere 360 grade”. Deci, este necesar ca dispozitivul să dezinfecteze la 360 de grade în jurul său.
Data:
19 mai 2022, 20:26
Subiectul întrebării:
declarație CE
Întrebare:
In UE cit si in R.Moldova declaratia de conformitete la Corpurile pentru lampi bactericide atit si pentru recirculatoarele Bactericide (Iradiatoare bactericide) este eliberata de PRODUCATOR pe propria raspundere, deja tine de Dstra sa va informati de Organismul de Certificare Moldova Standart. Dacalicitatia tine de interes personal puteti sa no faceti. In alta ordine de idei participantii, ar trebui sa prezinte incercari de laborator la utilaj + CE certificat la TUB care asigura nemijlocit IRADIEREA BACTERICIDA .
Răspuns (25 mai 2022, 13:12):
După cum s-a menționat mai sus dispozitivele medicale ce urmează a fi achiziționate sunt destinate a fi utilizate în instituțiile medico-sanitare publice și doar certificate corespunzător pot asigura corespunderea normele europene în partea ce ține de siguranță, sănătate și protecție a mediului. Certificatul CE/declarație de conformitate CE se prezintă pentru întregul dispozitiv medical
Data:
25 mai 2022, 16:54
Subiectul întrebării:
Corp pentru lampa bactericida
Întrebare:
Bună ziua, suntem producători locali, bunurile noastre sunt testate în laborator și avem Certificare de la Moldova Standart, ANSP, Lampile din utilaje sunt cu certificate CE, vor fi acceptate sau nu
Răspuns (27 mai 2022, 12:18):
Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Data:
25 mai 2022, 21:16
Subiectul întrebării:
Privitor la înregistrarea utilajelor la AMED
Întrebare:
Bună ziua cind procurați ventilatoare pentru institutie medicala Dstra solicitați ca ele sa fie înregistrate la AMED??? Doar e pentru institutie medicala? Sau poate faceți excepție și pentru corpusile pentru lampi Bactericide.
Răspuns (27 mai 2022, 12:19):
Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Data:
25 mai 2022, 21:18
Subiectul întrebării:
Privitor la înregistrarea utilajelor
Întrebare:
Avem în vedere de ventilatoare de aer.
Răspuns (27 mai 2022, 12:20):
Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
Data:
25 mai 2022, 21:28
Subiectul întrebării:
Acte
Întrebare:
Noi producătorii autohtoni va achitam impozite din care voi procurați utilaje, iar voi va stergiti picioarele de noi, stimulind importatorii, sau poate ei va stimulează cumva ? Schimbați-vă atirnarea fata de noi, sau vom fi nevoiți sa mergem în instanta de judecata. Să aveți o zi buna.
Răspuns (27 mai 2022, 12:20):
Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. Mai mult de cât atât, pct. 4 din HG 10/20.01.2021, reglementează că se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrii grupului de lucru să își îndeplinească atribuțiile contrar prevederilor legale. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică.
Lot nr. 7 Lampa chirurgicala cu 2 sateliti (caracteristici medii) Cod 130240
Data:
26 mai 2022, 17:15
Subiectul întrebării:
Lot nr. 7 Lampa chirurgicala cu 2 sateliti (caracteristici medii) Cod 130240
Întrebare:
Rugam in Specificatia tehnica la "Dimensiunea cimpului, cm Diamterul 24-34 cm" sa adaugati +/- 1 cm asa cum este si la temperatura culorii o marja de eroare, altfel cu o dimensiune fixa se va incadra doar un singur producator.
Răspuns (27 mai 2022, 12:20):
Procedura de achiziție publică a fost publicată la data de 06.05.2022, iar conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), în speță fiind 8 053 142 lei. De asemenea, alin. (5) din articolul de mai sus, prevede că în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în termen, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenele prevăzute la alin. (4), aceasta din urmă este în drept să nu răspundă. Astfel, clarificările care au fost depuse în termenele prevăzute de lege, au fost examinate și au fost luate în considerație, conform principiilor de bază ale achizițiilor publice (clarificările depuse pot fi vizualizate în cadrul SIA RSAP (Mtender)). Totodată, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea, conform art. 82 alin. (1) din Legea sus menționată. În același timp, CAPCS a luat în considerare prevederile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. În această ordine de idei, art. 23 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, prevede că, În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. Astfel, în temeiul normelor imperative menționate supra, CAPCS reține faptul că specificațiile tehnice au fost elaborate în corespundere cu necesităților obiective, totodată această decizie nu creează obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică.
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".