Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21055163
1
Perioada de actualizare
de la
18.04.2022 17:14
până la 28.04.2022 11:00
până la 28.04.2022 11:00
2
Propunerea ofertelor
de la
28.04.2022 11:00
până la 10.05.2022 10:00
până la 10.05.2022 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
2 346 076,52 MDL
Perioada clarificărilor:
18 apr 2022, 17:14 - 28 apr 2022, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor:
28 apr 2022, 11:00 - 10 mai 2022, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Lucrări de demolare, lucrări de consolidări, lucrări de instalare stratului polimeric, instalarea invelitorii
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4404, MOLDOVA, Călăraşi, or.Călăraşi, str. Biruinta nr.1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
18 apr 2022, 17:14
Data ultimilor modificări
19 apr 2022, 12:09
Achizitii.md ID
21055163
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Reparația acoperișului și amenajarea întrării în IP Gimnaziul Hîrjauca
Buget: 2346076.52 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
19 apr 2022, 12:09
Subiectul întrebării:
Clarificari:ISO 45001
Întrebare:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punc pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici.
Răspuns (21 apr 2022, 10:28):
Autoritatea contractantă se conduce dupa decizia grupului de lucru și Legea achizițiilor publice nr.131/2015. În baza art. 29 , art. 40 al prezentei legi grupul de lucru a hotărît de a include ISO 45001 - sistem de management al sănătății și securității în muncă avînd în vedere că este preconizat un complex de lucrări la înnălțime.Totodată, membrii grupului de lucru își mențin condițiile stipulate în anunți de participare ca fiind echitabile pentru toți OE și nu poate fi ajustat pentru fiecare OE separat, totodată se consideră că soluția dată mărește considerabil gradul de responsabilitate a ofertanților, vă indemnăm să depuneți oferta în asociere cu un OE ce îndeplinește condițiile indicate de AC.
Rugăm să vă conformați cerințelor indicate în anunți.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK