Selectaţi tipul procedurii
21052049
1
Perioada de actualizare
de la
18.02.2022 10:40
până la 24.02.2022 15:50
până la 24.02.2022 15:50
2
Propunerea ofertelor
de la
24.02.2022 15:50
până la 06.03.2022 15:50
până la 06.03.2022 15:50
3
Licitaţie
de la
07.03.2022 14:00
până la 07.03.2022 14:09
până la 07.03.2022 14:09
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 856 500 MDL
Perioada clarificărilor:
18 febr 2022, 10:40 - 24 febr 2022, 15:50
Perioada de depunere a ofertelor:
24 febr 2022, 15:50 - 6 mart 2022, 15:50
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
construcția cazangeriei pentru necesitățile instituției
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
7719, MOLDOVA, Căuşeni, s.Constantinovca (r-l Căuşeni), S.Constantinovca r-ul Căușeni
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Bahcivanji
Telefonul de contact
067704326
Datele achizitiei
Data publicării
18 febr 2022, 10:32
Data ultimilor modificări
7 mart 2022, 14:30
Achizitii.md ID
21052049
MTender ID
CPV
45250000-4 - Lucrări de construcţii de uzine, de exploatări miniere şi de uzine de fabricaţie şi de construcţii pentru industria petrolului şi a gazului
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
2 anunt_de_participare_lucrari_Constantinovca.semnat.pdf
Istoricul documentului
-
2 anunt_de_participare_lucrari_Constantinovca.semnat.pdf
ID: 02b5a862-0cf5-436a-a767-83c7c33d12d5
Documentele la ofertă
-
202202181034_2 anunt_de_participare_lucrari_Constantinovca.pdf
ID: 02b5a862-0cf5-436a-a767-83c7c33d12d5
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
18.02.22 10:44
5 caiet de sarcini.semnat.pdf
Istoricul documentului
-
5 caiet de sarcini.semnat.pdf
ID: b05e9ebf-e8ff-4a18-b251-10bc5b80948d
Documentele la ofertă
-
202202181034_5 caiet de sarcini.pdf
ID: b05e9ebf-e8ff-4a18-b251-10bc5b80948d
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
18.02.22 10:44
Data:
18 febr 2022, 15:21
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
denumirea Fjndital IТACA CH KR 150" e obligatorie sau nu?
Răspuns (18 febr 2022, 16:54):
referitor la întrebarea adresată: autoritatea contractantă insistă ca caietul de sarcini trebuie respectat suta la suta după proiectul de execuție. În cazul în care ve-ți opta pentru un analog vom avea temei ca să se socoată greșeală însemnată și descalificarea fără solicitarea clarificărilor.
Data:
18 febr 2022, 15:23
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
In capitolul 3 Utilaj din caietul de sarcini indicati direct model si marca de produs, se insista pe ele sau venim cu sintagma analogic sau echivalent?
Răspuns (18 febr 2022, 16:54):
referitor la întrebarea adresată: autoritatea contractantă insistă ca caietul de sarcini trebuie respectat suta la suta după proiectul de execuție. În cazul în care ve-ți opta pentru un analog vom avea temei ca să se socoată greșeală însemnată și descalificarea fără solicitarea clarificărilor.
Data:
18 febr 2022, 21:09
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Insistati pe denumiri de produs iar legea 131 indica :Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
(2) Specificațiile tehnice pot descrie și caracteristici referitoare la procesul sau metoda specifică de producție sau de execuție a lucrărilor, furnizare a bunurilor sau prestare a serviciilor solicitate sau la un proces specific pentru o altă etapă a ciclului de viață al acestora chiar și în cazul în care astfel de factori nu fac parte din substanța lor materială, cu condiția să aibă legătură cu obiectul contractului și să fie proporționale cu valoarea și obiectivele acestuia.
(3) Specificațiile tehnice pot preciza totodată dacă este necesar transferul drepturilor de proprietate intelectuală.
(4) Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire.
(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale.
(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
DECI repetam Se insists pe raspunsurile precedents privind denumirile si marcile indicate in caietul de sarcini?
Răspuns (21 febr 2022, 16:28):
Conform contractului de antrepriză încheeat între benefeciar și proiectant sa realizat un proiect de execuție conform cerințelor solicitantului în conformitate cu legislația RM. Cu toate acestea proiectantul deține dreptul de autor asupra lucrării lui. Conform art. 10, alin. 1, lit. c), a Legii nr. 139 din 02.07.2010, privind dreptul de autor și drepturile conexe, se prevede expres că autorul este în drept la respectarea integrității operei – dreptul la protecția operei sale contra oricărei denaturări, schimonosiri sau a oricărei alte atingeri aduse, care prejudiciază onoarea sau reputația autorului. Dar fiindcă Legea 131/2015 prevede ca Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială, proiectantul a stat de accord, ca autoritatea contractantă să accepte măcar și 10 analoguri cu condiția că ele să corespundă sută la sută cu caracteristicele solicitate în proiectul de execuție. Pentru a nu ne întâlni în instanța de soluționare a contestațiilor autoritatea contractantă va accepta si expresia analog sau echivalen. Vă urăm succese la participare
Data:
21 febr 2022, 11:58
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
In capitolul 3 Utilaj din caietul de sarcini indicati direct model si marca de produs, se insista pe ele sau venim cu sintagma analogic sau echivalent?
Răspuns (18 febr 2022, 16:54):
referitor la întrebarea adresată: autoritatea contractantă insistă ca caietul de sarcini trebuie respectat suta la suta după proiectul de execuție. În cazul în care ve-ți opta pentru un analog vom avea temei ca să se socoată greșeală însemnată și descalificarea fără solicitarea clarificărilor.
Cun ramine cu corectarea caetului de sarcini la prevederile art. 37 din Legea 131? (6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”
Răspuns (21 febr 2022, 16:27):
Conform contractului de antrepriză încheeat între benefeciar și proiectant sa realizat un proiect de execuție conform cerințelor solicitantului în conformitate cu legislația RM. Cu toate acestea proiectantul deține dreptul de autor asupra lucrării lui. Conform art. 10, alin. 1, lit. c), a Legii nr. 139 din 02.07.2010, privind dreptul de autor și drepturile conexe, se prevede expres că autorul este în drept la respectarea integrității operei – dreptul la protecția operei sale contra oricărei denaturări, schimonosiri sau a oricărei alte atingeri aduse, care prejudiciază onoarea sau reputația autorului. Dar fiindcă Legea 131/2015 prevede ca Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială, proiectantul a stat de accord, ca autoritatea contractantă să accepte măcar și 10 analoguri cu condiția că ele să corespundă sută la sută cu caracteristicele solicitate în proiectul de execuție. Pentru a nu ne întâlni în instanța de soluționare a contestațiilor autoritatea contractantă va accepta si expresia analog sau echivalen. Vă urăm succese la participare
Data:
21 febr 2022, 18:35
Subiectul întrebării:
Documentati de licitare
Întrebare:
Innainte de a plasa prostii pe platforma consultati legea la care va referiti in speta art. 2. Alin 2) Prezenta lege reglementează raporturile ce apar la crearea şi valorificarea operelor literare, artistice şi ştiinţifice (drept de autor), a interpretărilor, fonogramelor, videogramelor şi emisiunilor organizaţiilor de difuziune (drepturi conexe), precum şi alte drepturi care sînt recunoscute în legătură cu activitatea intelectuală din domeniul literaturii, artei şi ştiinţei.
Aici mai precizam ca NCM A. 07.02-2012 prevede ca dupa aprobarea documentatiei de catre Beneficiar responsabilitate si toate drepturile trec la beneficiar. Deci muzicantul proiectant sa isi mai tempereze ambitiile ca calca de acu pe Codul Penal prin amenintarile sale
Răspuns (22 febr 2022, 15:50):
Vă mulțumim pentru informația furnizată. Pe viitor vom ține cont de toate cele expuse de dvs.
Data:
22 febr 2022, 17:06
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
punctul 21 din anunt prevede prezentare obligatorie a Raportului financiar pentru anul 2021, cum sa intelegem acasta cerinta reesind di faptul ca ,, În conformitate cu alin. (3), art.33 al Legii contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie:
pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2021);
pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2021)."
Răspuns (23 febr 2022, 13:13):
În conformitate cu alin. 3, art. 33 al Legii contabilității și raportării financiare 287/2017, raportului financiar pentru anul 2021 se prezintă în parcurs de până la 150 zile (adică începînd cu 02.01.2022 și pînă la limita admisibilă). Un agent economic responsabil care se pregătește să participle la procedurile de achiziție anunțate de instituțiile bugetare, se pregătește din start cu toate actele necesare dar nu caută nodul în papură pentru a se evidenția
Data:
23 febr 2022, 15:14
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
punctul 21 din anunt prevede prezentare obligatorie a Raportului financiar pentru anul 2021, cum sa intelegem acasta cerinta reesind di faptul ca ,, În conformitate cu alin. (3), art.33 al Legii contabilității și raportării financiare 287/2017, termenul de prezentare a situațiilor financiare individuale, raportului conducerii și raportului auditorului constituie: pentru entitățile de interes public - 120 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 aprilie 2021); pentru restul entităților - 150 zile de la ultima zi a perioadei de gestiune (30 mai 2021)."
Răspuns (23 febr 2022, 13:13):
În conformitate cu alin. 3, art. 33 al Legii contabilității și raportării financiare 287/2017, raportului financiar pentru anul 2021 se prezintă în parcurs de până la 150 zile (adică începînd cu 02.01.2022 și pînă la limita admisibilă). Un agent economic responsabil care se pregătește să participle la procedurile de achiziție anunțate de instituțiile bugetare, se pregătește din start cu toate actele necesare dar nu caută nodul în papură pentru a se evidenția
Si totusi prezentam bilantil pe 2021 sau pe 2020. ?
Răspuns (23 febr 2022, 16:35):
Aveți dreptate că puteți prezenta raportul în decurs de 150 zile. Dar pentru a participa la licitație, trebuie să îndepliniți toate condițiile solicitate de benefeciar care se asigură din toate punctele de vedere că va benefecia de un obiect din punct de vedere calitativ și cantitativ, fără a atrage în timpul executării lucrărilor întrebări adăugătoare din cauza ca antreprenorul nu poate îndeplini cerințele solicitate. Acum noi vă adresăm o întrebare – ar fi un motiv că nu doriți să prezentați raportul pentru anul 2021, datorii inregistrate care nu doriți să le afișați?
Data:
24 febr 2022, 09:58
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Aveți dreptate că puteți prezenta raportul în decurs de 150 zile. Dar pentru a participa la licitație, trebuie să îndepliniți toate condițiile solicitate de benefeciar care se asigură din toate punctele de vedere că va benefecia de un obiect din punct de vedere calitativ și cantitativ, fără a atrage în timpul executării lucrărilor întrebări adăugătoare din cauza ca antreprenorul nu poate îndeplini cerințele solicitate. Acum noi vă adresăm o întrebare – ar fi un motiv că nu doriți să prezentați raportul pentru anul 2021, datorii inregistrate care nu doriți să le afișați?
Problema nu e in ce vrem noi sa Dtre ci in respectarea Legei de catre toti participantii la procedura. Aici vom veni cu cererea sa precizati daca bilantul urmeaza a fi prezentat su confirmarea de la biroul de statistica?
Răspuns (24 febr 2022, 15:38):
obligatoriu, în caz contrar acest raport ar fi inutil
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK