1
Perioada de actualizare
de la 04.01.2022 09:37
până la 26.01.2022 16:45
2
Propunerea ofertelor
de la 26.01.2022 16:45
până la 28.02.2022 16:45
3
Licitaţie

4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Ofertele au fost evaluate
Valoarea estimată fără TVA 32 600 000 MDL
Perioada clarificărilor: 4 ian 2022, 9:37 - 26 ian 2022, 16:45
Perioada de depunere a ofertelor: 26 ian 2022, 16:45 - 28 febr 2022, 16:45
Începutul licitației: nu va fi folosită

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform documentaţiei de atribuire
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Victoria Eșanu
Telefonul de contact
022504714
Datele achizitiei
Data publicării
4 ian 2022, 9:15
Data ultimilor modificări
13 ian 2022, 13:36
Valoarea estimată (fără TVA)
32 600 000 MDL
Achizitii.md ID
21049600
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Durata contractului
1 mart 2022 09:27 - 30 dec 2025 09:32
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare CPV: 22520000-1 - Echipamente de gravură uscată
Cantitatea: 6.0
Unități de măsură: Bucata
Documentele procedurii de achiziție
declaratie eng.doc
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie ro.signed.pdf declaratie ro.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie eng.signed.pdf declaratie eng.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
documentatia standard ro.docx
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie ro.doc
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
modificat_duae ro 13.01.22.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae ro 13.01.22.signed.pdf modificat_duae ro 13.01.22.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae eng 13.01.2022.signed.pdf modificat_duae eng 13.01.2022.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae eng 13.01.2022.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.signed.pdf modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
MODIFICAT_Anunt de participare Eng 01.02.2022.signed.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
2.02.22 11:16
MODIFICAT_Anunt de participare Ro 01.02.2022.signed.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
2.02.22 11:21

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

DEEPLACE

Preţul ofertei: 20 241 886 MDL
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
2
Denumirea participantului:

SELP

Preţul ofertei: 20 316 563,10 MDL
Statut: Învingător
Motivul: Motivele sunt expuse în scrisoarea de înştiinţare
Documentele de calificare
Documentele depuse cu oferta
3
Denumirea participantului:

UAB "Garsų pasaulis"

Preţul ofertei: 25 014 387 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
4
Denumirea participantului:

ANY Biztonsági Nyomda Nyrt.

Preţul ofertei: 27 701 092,92 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
5
Denumirea participantului:

Mühlbauer ID Services GmbH

Preţul ofertei: 31 505 925,48 MDL
Statut: în aşteptare
6
Denumirea participantului:

Veridos GmbH

Preţul ofertei: 41 910 612,16 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
7
Denumirea participantului:

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Preţul ofertei: 47 001 179,02 MDL
Statut: în aşteptare
Istoria licitației
Vezi licitația
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 17:03
Subiectul întrebării:
System information
Întrebare:
Dear Sirs, Please inform us: 1. After the system is delivered, how many people are expected to be educated? 2. Is it necessary to develop a pilot or demo system that is also suitable for the personalization of the cards (ID-1 format) which includes chips? 3. Does the delivered system need to be able to personalize ID-1 format cards with and without chip? Is there a target date for when it should be suitable for ID-1 format chip cards, or should it work in parallel from a given date? 4. Please, give us the functional technical description of the ID-1 format cards with chip (e-ID). Thank you.
Răspuns (21 ian 2022, 17:30):
1. After delivery of the equipment, the technical and production team will be trained - up to 25 specialists in the field. 2. - 3. According to the Tender specifications, the system must be unique for all types of passport documents, including for ID-1 chip cards. 4. The eID chip card contains the same data for personalization as the ID card. The eID card contains the NXP company’s chip, with the operating system MTCOS Pro 2.2 of the MASKTECH company.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 17:14
Subiectul întrebării:
Personalization of passports
Întrebare:
Dear Sirs, Please inform what is the type of the machine which will be used for the personalization of the passports with PC data page? Thank you.
Răspuns (21 ian 2022, 17:31):
The equipment for the personalization of passports is the object of the procurement provided in the Lot no. 2.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:22
Subiectul întrebării:
clarifications to the technical requirements of lot 2
Întrebare:
Technical specifications of personalization equipment "Requirements for travel passports' blank forms personalization equipment with polycarbonate-type data page". The impression after studying these requirements is that some of the requirements are taken from big centralized machine specifications and put into the requirements for totally contradicting desktop-type equipment. Accordingly, we have the following questions: 1) Clause 2 General requirements for the customization process. The first paragraph mentions technical terms "Stereo Laser Image (SLI)" and "ImagePerf®". Please explain why such requirements are listed, as the technical requirements for document blanks do not oversee usage of such technologies. Moreover, both of these technologies are proprietary technologies of certain companies and cannot be required in public procurement procedure unless the procuring organization ensures equal and transparent supply of those technologies to all participating bidders; 2) Clause 3 General equipment requirements. The second paragraph mentions "Modular system...". Such requirement is not compatible with the required desktop-type equipment therefore please remove it; 3) Clause 3 General equipment requirements. The third paragraph mentioned “The supply system shall allow continuous supplying without stopping the equipment” is not compatible with the requirement in second paragraph “The size of the equipment shall be such that the cost of its location is minimal, desktop-type equipment”. In fact, the continuous supply feature increases the size of the equipment and its space due to the place taken by the feeder and the exit stacker. Additionally, a manual supply equipment is more ergonomic as it is front operated, therefore it just needs the space for the operator to stand in front. On the contrary, a continuous supply equipment will need significant space for the operator to walk around on top of its way more important footprint. Therefore, we request to choose only one option (continuous or manual), and our suggestion is to keep manual, as it will take least space and cost; 4) Clause 3.1 The laser engraving module shall meet the following requirements. The fourth paragraph mentions “To allow engraving of CLI/MLI”. How should we understand this - "CLI and MLI" or "CLI or MLI"? Our comment is that the use of both CLI and MLI is not common on the same document, and we suggest to use only MLI; 5) Clause 3.1 The laser engraving module shall meet the following requirements. The fourth paragraph mentions “To allow engraving of CLI/MLI security feature in parallel with the alphanumeric engraving.” This requirement is not compatible with the requirement for small desktop-type equipment following a requirement in Clause 5. Equipment productivity requirement "Equipment productivity: minimum 60 blank forms / hour"; 6) Clause 3.1 The laser engraving module shall meet the following requirements. The sixth paragraph mentioned “To be equipped with an exhaust system” is not relevant for a polycarbonate documents with laser personalization, because it does not generate any dangerous exhaust (unlike PVC documents). Accordingly, please remove this requirement; 7) Clause 3.1 The laser engraving module shall meet the following requirements. The seventh paragraph mentions “Adjustable resolution in the range of 300-1200 dpi”. 1200 dpi is more related to ink-jet printer, and too high for desktop-type laser engraving equipment. Therefore, please change this requirement to “Adjustable resolution in the range of 300-600 dpi”. 8) Clause 4. Technical requirements for the equipment management software. The seventh paragraph mentions “Control of the personalization machine, by displaying the degree of the machine's loading in the personalization site, including the possibility of activating and deactivating jobs, etc.” This requirement is not compatible with the requirement to have the possibility of manual loading of the blank forms. Accordingly, please remove this requirement.
Răspuns (21 ian 2022, 17:34):
1) The requirements are optional and not mandatory. 2) The modular system is compatible with the desktop-type equipment, respectively the given requirement cannot be removed. 3) The Public Services Agency maintains the given condition, according to the Tender Specifications. 4) CLI/MLI – to read CLI or MLI (Changeable or Multiple Laser Image) - is a common name for these security features. According to the Technical specification we are usingMLI. 5) It is required the equipment that includes CLI/MLI (Changeable or Multiple Laser Image) of any dimension, and it must meet the technical requirements provided for in the Tender Specifications regarding the productivity of not less than 60 blank forms per hour, which must personalize consecutively the alphanumeric fields and photo image using MLI. 6) According to the Tender Specifications. 7) According to the Tender Specifications. 8) According to the Tender Specifications.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:57
Subiectul întrebării:
Annex No. 2 of Contract, "Object of purchase: Specialized equipment and program product for personalization of identity documents from the National passport system, driving licenses and registration certificates" [Contract for Lot No. 2] in connection with Annex no. 23 to standard documentation
Întrebare:
Could you please explain the unit number given for Lot No. 2 in Annex 23 of the standard documentation which is "6"? As the same unit number is given for item 1.1, Specialized equipment for personalization of travel passports blanks (booklets) with polycarbonate-type data page, in Annex no. 2 of Contract, "Object of purchase: Specialized equipment and program product for personalization of identity documents from the National passport system, driving licenses and registration certificates", could you please confirm that the Contracting Authority requests 6 personalization machines for passports to be provided?
Răspuns (21 ian 2022, 17:37):
This is to confirm that Lot no. 2 provides for the purchase of 6 personalization machines.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:32
Subiectul întrebării:
"REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name ""Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf""), sections 2.3.2 and 2.3.4 (page 10)"
Întrebare:
If the Contracting Authority will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to, it would be important for any bidder to evaluate the status of the machines with our own eyes, get information like year of manufacturing, delivery, life time, production environment, etc. For this purpose we kindly ask for permission of a site visit at the earliest convenience of Contracting Authority considering the short time frame until bid submission."
Răspuns (24 ian 2022, 16:42):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:35
Subiectul întrebării:
REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), sections 2.3.2 and 2.3.4 (page 10)
Întrebare:
We understand that you will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to. In this connection, please confirm that you will ensure all required data for Software integration of the said machines will be provided to the successful bidder. Also, please confirm that you will provide maintenance, spare parts, consumables, etc. for the said machines without the successful bidder being involved.
Răspuns (24 ian 2022, 16:42):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:35
Subiectul întrebării:
REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), section 2.8 Requirements for the system maintenance (page 17)
Întrebare:
To ensure the requested service lead times (SLAs) as given in section 2.8.3, it is required to have remote access to the personalization system for the Contractor. Please confirm that the Contracting Authority will allow and provide such remote system access for monitoring purposes while keeping all relevant state of the art security precautions.
Răspuns (24 ian 2022, 16:42):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:37
Subiectul întrebării:
10 REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), section 2.6 Requirements for scalability and recovery (page 14) disaster plan Please confirm that CA is requesting personalization to take place at one central site only instead of a decentral concept with several personalization sites distributed over the country. If so, please confirm that any disaster recovery plan shall consider establishing alternative means of operation at the one and the same site.
Întrebare:
Please confirm that CA is requesting personalization to take place at one central site only instead of a decentral concept with several personalization sites distributed over the country. If so, please confirm that any disaster recovery plan shall consider establishing alternative means of operation at the one and the same site.
Răspuns (24 ian 2022, 16:42):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:41
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, section 2.3.5
Întrebare:
The quality control procedure shall be performed at the automated workplace of the operator of the Technical Control Section. Should we assume a Q&A station is needed per each SCP 60 Machine? So, at least 2 per machine, i.e. 10 in total as a minimum?
Răspuns (24 ian 2022, 16:42):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:44
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, 2.4.4. BAC and EAC PKI
Întrebare:
Please confirm our understanding that BAC and EAC PKI already exist and that only the appropriate interface from the Personalization System to these PKI systems needs to be offered. Furthermore, please confirm that CA will take care of PKI and certificate management system so that this is not scope of this tender.
Răspuns (24 ian 2022, 16:43):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:46
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, section 2.4.5 (b) page 12: Advanced qualified electronic signature and (MSign) authentication.
Întrebare:
We suppose that the citizen shall be able to use the signature and authentication certificate at home on his/her private PC. For this purpose a PKI middleware is required. Shall the middleware software and the corresponding licenses for the citizens of Moldova be included in the offer?
Răspuns (24 ian 2022, 16:43):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:47
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, section 2.4.5 (b) page 12: Advanced qualified electronic signature and (MSign) authentication.
Întrebare:
Can we assume that the existing trust center will deliver signature certificates that comply with all regulations for "Advanced qualified electronic signature" certificates in Moldova?
Răspuns (24 ian 2022, 16:43):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:48
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf Page 23 4.1.1
Întrebare:
Is there a printer for pin letters and envelops or shall it be offered by the bidder?
Răspuns (24 ian 2022, 16:44):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:49
Subiectul întrebării:
File "0001.0012-00.CT.01.05.pdf" - Techn. Spec. for Perso. System for ID3 Docs., section 2 of Technical Requirements
Întrebare:
Please confirm that the four security features "touch laser engraving", MLI, SLI and ImagePerf are only meant as examples or options. To comply with the requirement fully, it is sufficient to provide at least one of the four features or an equivalent. If it was the case that all four features are mandatory, this may be interpreted as a discriminatory requirement because Stereo Laser Image (SLI) is patented by only by one specific provider. Unless CA have an agreement with the IPR holder to ensure parity quoting for all bidders. Furthermore, please note that if ImagePerf becomes a mandatory requirement, this will not be realizable anymore with desktop personalization machines but only with significantly larger machines and the cost of which is significantly higher than desktop personalization machines. Also, securing a passport's data page with all four features at the same time is exaggerated and to some degree redundant.
Răspuns (24 ian 2022, 16:44):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
22 ian 2022, 16:38
Subiectul întrebării:
Annex no. 23 to Standard Documentation in connection with Contract for Specialized equipment and program product for personalization of identity documents from the National passport system, driving licenses and registration certificates (CPV code: 22520000-1) and Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates (CPV Code: 22400000-4), section 3
Întrebare:
Please confirm that the prices in Annex 23 may be quoted in Euro currency.
Răspuns (24 ian 2022, 16:45):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
23 ian 2022, 10:25
Subiectul întrebării:
Scope of supply
Întrebare:
Please confirm that scope of supply of lot no. 2 is: - personalization software - desktop laser engraving personalization machines for ID3 passports with polycarbonate data page (6 units) - maintenance of the above for 3 years Everything else, eg IT infrastructure of the system, ID1 perso. machines for ID1 or ID3 with paper data page ,will be provided and maintained by the Customer including provision of spares, consumables, etc.
Răspuns (24 ian 2022, 16:45):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
26 ian 2022, 15:15
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf
Întrebare:
Re. section 2.2.1: "The system shall provide the data retrieval from the PSA systems regarding the list of documents orders and the nominal data per order." Could you please clarify if CA will provide the order file or just the applications and then the bidder would have to create the order file.
Răspuns (26 ian 2022, 15:27):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
26 ian 2022, 15:39
Subiectul întrebării:
Call for applications, Annex no. 2 to the Standard documentation, section 24 in connection with Contract for Specialized equipment and program product for personalization of identity documents from the National passport system, driving licenses and registration certificates, section 3
Întrebare:
In case the offer of the awarded bidder is in EURO, could you please communicate the source for the exchange rate EUR / lei MDL mentioned in section 3 of the contract, so that the bidder can consider it? In this connection, could you please confirm that the price given in the contract in EURO remains fix over the whole contract period?
Răspuns (26 ian 2022, 15:40):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări