1
Perioada de actualizare
de la 04.01.2022 09:37
până la 26.01.2022 16:45
2
Propunerea ofertelor
de la 26.01.2022 16:45
până la 28.02.2022 16:45
3
Licitaţie

4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Ofertele au fost evaluate
Valoarea estimată fără TVA 394 905 000 MDL
Perioada clarificărilor: 4 ian 2022, 9:37 - 26 ian 2022, 16:45
Perioada de depunere a ofertelor: 26 ian 2022, 16:45 - 28 febr 2022, 16:45
Începutul licitației: nu va fi folosită

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Conform documentaţiei de atribuire
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Victoria Eșanu
Telefonul de contact
022504714
Datele achizitiei
Data publicării
4 ian 2022, 9:15
Data ultimilor modificări
13 ian 2022, 13:36
Valoarea estimată (fără TVA)
394 905 000 MDL
Achizitii.md ID
21049600
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Durata contractului
1 mart 2022 09:27 - 30 dec 2025 09:32
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare CPV: 22400000-4 - Timbre, carnete de cecuri, bancnote, acţiuni, materiale publicitare, cataloage şi manuale
Cantitatea: 3165000.0
Unități de măsură: Bucata
Documentele procedurii de achiziție
declaratie eng.doc
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie ro.signed.pdf declaratie ro.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie eng.signed.pdf declaratie eng.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
documentatia standard ro.docx
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
declaratie ro.doc
Documentele la ofertă
-
4.01.22 09:37
modificat_duae ro 13.01.22.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae ro 13.01.22.signed.pdf modificat_duae ro 13.01.22.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae eng 13.01.2022.signed.pdf modificat_duae eng 13.01.2022.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_duae eng 13.01.2022.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.signed.pdf modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.docx
Documentele la ofertă
-
13.01.22 13:36
MODIFICAT_Anunt de participare Eng 01.02.2022.signed.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
2.02.22 11:16
MODIFICAT_Anunt de participare Ro 01.02.2022.signed.signed.pdf
Documentele la ofertă
-
2.02.22 11:21

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingator.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Preţul ofertei: 130 477 483,02 MDL
Statut: Învingător
Motivul: Motivele sunt expuse in scrisoarea de instiintare.
Documentele de calificare
Documentele depuse cu oferta
2
Denumirea participantului:

Veridos GmbH

Preţul ofertei: 159 698 183,59 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
3
Denumirea participantului:

UAB "Garsų pasaulis"

Preţul ofertei: 176 912 645,44 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
4
Denumirea participantului:

Mühlbauer ID Services GmbH

Preţul ofertei: 187 043 553,53 MDL
Statut: în aşteptare
5
Denumirea participantului:

Thales DIS Finland Oy

Preţul ofertei: 195 509 113,54 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
6
Denumirea participantului:

SELP

Preţul ofertei: 246 782 180,43 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
7
Denumirea participantului:

DEEPLACE

Preţul ofertei: 260 665 165,22 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
8
Denumirea participantului:

ANY Biztonsági Nyomda Nyrt.

Preţul ofertei: 272 415 990,70 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
9
Denumirea participantului:

Compania Nationala "Imprimeria Nationala" S.A.

Preţul ofertei: 352 931 646,83 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Istoria licitației
Vezi licitația
Contestație
Depune o contestație
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
5 ian 2022, 13:32
Subiectul întrebării:
Termenul de depunere a ofertelor
Întrebare:
Ați putea vă rog frumos extinde termenul de depunere a ofertelor. O lună nu este suficientă pentru a pregăti ofertele pentru o licitație atît de complexă. Vă mulțumim anticipat.
Răspuns (11 ian 2022, 15:10):
Bună ziua, vă informăm că termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit cu 17 zile, până la data de 21.02.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
12 ian 2022, 17:53
Subiectul întrebării:
3 Requests
Întrebare:
1. Please modify the requirement No. 7 from the list of requirements regarding ISO 14298 so to request it only from the manufacturer of the blankets. We find it discriminatory to request this ISO from all the participants, this way only the manufacturers would be able to participate. 2. Please modify the requirement No. 10 from the list of requirements regarding the intellectual property rights so as to accept not only the participants who have the ownership over those objects, but as well to accept the participants who have the right to use the intellectual property rights under license. 3. Please clarify the meaning of the requirement No. 12. If the participant is not the manufacturer of the equipment, would it be sufficient that the delivery will be carried out by the participant?
Răspuns (13 ian 2022, 15:51):
We here inform you that all the requirements specified in point 17 of the Contract Notice were established taking into account the needs of the contracting authority and the reduction of risks when carrying out the tasks entrusted and established in the Statute of the Public Services Agency.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
14 ian 2022, 12:53
Subiectul întrebării:
The technical requirements, technical tasks (of confidential nature)
Întrebare:
Please inform about the way the potential bidders can ask questions in regard to The technical requirements, technical tasks (of confidential nature). These questions may relate to the content and/or the understanding of the provisions.
Răspuns (19 ian 2022, 13:22):
All clarifications (including those regarding technical specification of confidential nature) are requested according to the provisions of article 35 of Law no. 131/2015 on Public Procurement. All clarifications are published on AIS SRPP (SIA RSAP) (MTender).
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
17 ian 2022, 17:48
Subiectul întrebării:
Achiziție
Întrebare:
Reference is being made to the tender document "REQUIREMENTS FOR TRAVEL PASSPORTS' BLANK FORMS PERSONALIZATION EQUIPMENT WITH POLYCARBONATE-TYPE DATA PAGE", clause "2. General requirements for the customization process". The first paragraph mentions technical term "ImagePerf®". Please explain why such requirement is listed as the technical requirements for document blanks do not oversee usage of such technology?
Răspuns (19 ian 2022, 16:39):
In Clause 2 of the tender document "REQUIREMENTS FOR TRAVEL PASSPORTS' BLANK FORMS PERSONALIZATION EQUIPMENT WITH POLYCARBONATE-TYPE DATA PAGE" the general requirements for the technologies that the equipment may maintain, but which are not mandatory, are indicated. The mandatory requirements include only the technologies used in the passport personalization process and are indicated/described in the document “Technical requirements of passport” within the public procurement procedure.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
17 ian 2022, 17:53
Subiectul întrebării:
pu ambele loturi
Întrebare:
Please confirm that in order to fulfill part 15 of the table in clause "17. Brief description of criteria regarding eligibility of economic operators that can determine their elimination and of selection/pre-selection criteria; the minimum level (s) of requirements eventually imposed; mention the required information (DUAE, documentation) of the "Annex no. 2 to the Standard documentation approved by Order of the Minister of Finance no. 115 as of 15.09.2021", the bidder (or leader of the association/consortium, as the case may be) shall exclusively rely only upon its own personal experience and turnover, i.e. it cannot rely on its parent, subsidiary or otherwise related companies.
Răspuns (19 ian 2022, 16:39):
In case of participation of an associated tenderer, the leader of the association in question must meet the requirements of the conditions stipulated in subpoint 15 and/or 16 of point 17 of the Contract Notice.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 13:48
Subiectul întrebării:
Electronic auction
Întrebare:
Dear Sirs, Please indicate if an electronic auction will take place for this tender. If so, when and what are the conditions? Thank you.
Răspuns (19 ian 2022, 16:41):
According to point 21 of the Contract Notice, the electronic auction is not applied in the public procurement procedure.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 16:52
Subiectul întrebării:
General information
Întrebare:
Dear Sirs, Please kindly inform about the following: -How many orders can be expected in one year? Are the mentioned amounts expected to be delivered in one or more shipments per year (there will be one or more orders)? What is the minimum and the maximum quantity of one order? -When is the award decision expected approximately? It is important to know it because of the very long lead-time of the raw materials (paper, cover, chip), we have to indicate our needs to the providers in time. -We would like to kindly ask you to prolong with at least 3 months the lead-time of the orders of this year (2022) due to the significant lack of chip which affects the whole world. Thank you.
Răspuns (21 ian 2022, 17:26):
We would like to inform you that the first order is fixed and shall be delivered according to the draft Contract. Subsequently, the annual delivery schedule will be negotiated between the parties, being flexible, but the deliveries shall be made at least twice a year. The minimum quantity for ordering passport blank forms shall be 100,000 pcs., the maximum - 250,000 pcs. The tender award decision shall to be taken in March-April this year. The delivery time has been set based on the needs of the Public Service Agency and cannot be extended.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 17:00
Subiectul întrebării:
Passport technical questions
Întrebare:
Dear sirs, Please kindly inform about the following: 1. Would it be possible to recommend that the chip be placed in the cover rather than in the data page? 2. We would like to get information about the thickness of the cover material. 3. Regarding the passport cover: in the technical description one cover color is indicated: burgundy red. Can we expect to produce only 1 type of "ordinary passport"? Do we have to deliver the entire quantity from this one type? 4. In the technical description of the passport’s data page in point 7.1.2.1., there is required a semi-transparent Diffractive Optically Variable Image Device (DOVID). Do we understand correctly that this DOVID element does not have to include metalized parts? (because the metalized parts cannot be laser-engraved) 5. In case of the passport: Does the tactile element have to appear on the data page or on the title page? 6. Inner pages: Does the manufacturer have a free hand in the design, or is there a specific idea for the design of the graphics? Can the variable graphics on page pairs be specified by the manufacturer, or will be there specific customer requirements for the design (e.g., displaying elements that change by page pair in the background)? 7. In the point 11.1.5. e.) the graphic feature printed with iridescent ink is mentioned. Does it refer to the OVI motif, or the iridescent ink motif? Should it be placed on the inner side of the back cover? Could you give us its exact size? Thank you.
Răspuns (21 ian 2022, 17:29):
1. A chip placed in the cover is not accepted, according to the Technical specification it shall be in PC (Polycarbonate page) 2. The thickness of the cover is indicated in the Technical specification. 3. According to the technical documentation, the colour must be burgundy red and the deliveries shall be preformed in accordance with the Annual Delivery Schedule. 4. Yes, it shall not include metalized parts. 5. According to point 7.1.2 the Data page and the Title page shall contain a tactile element for blind embossing (roughing). The Data page shall contain an embossed element with tactile effect (3D) that shall be applied during the personalization process. 6. The Public Services Agency has the draft design that shall be finalized with the winner of the public procurement procedure. 7. According to the Technical specification, point 11.1.5e., the graphic feature printed with iridescent ink shall be on the inner side of the cover. The size and design will be finalized with the winner of the public procurement procedure, as it is a design element.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 17:15
Subiectul întrebării:
Transport
Întrebare:
Dear Sirs, Please confirm if security transportation is required for the transportation of the documents. Thank you
Răspuns (21 ian 2022, 17:31):
The delivery and transport conditions are indicated in the model of the contract published on the AIS RSAP (MTender).
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 17:18
Subiectul întrebării:
Demonstrate the qulality of supply of goods
Întrebare:
Dear Sirs, according to point 17.11 of Annex 2, we need to provide at least one confirmation regarding the quality of delivery of goods and or provision of similar services ( for each lot separately.. ) Can we submit a reference letter issued by our customers? Thank you
Răspuns (21 ian 2022, 17:32):
According to the Tender documentation, the economic operators are obliged to provide a confirmation for the lot to which the offer is submitted. In case of submitting Tender Offers for both lots, it is sufficient to submit a single confirmation, provided that it refers to both objects of procurement of the 2 lots.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:19
Subiectul întrebării:
clarifications to the technical requirements of lot 1
Întrebare:
I. Technical specifications of document blank type PA, ST MD 35-37603221-217:2021, general technical requirements, clause 6.6, page 33. It is required that laser perforation must be applied pages 3 to 34, however it is not mentioned that the back cover must also be laser perforated. Please confirm that back cover shall be perforated as well. II. Technical specifications of document blank type PA, ST MD 35-37603221-217:2021, security features, clause 7.1.2.1., page 35. The DOVID is required to be semitransparent. Please explain the term semitransparent. Does it mean that DOVID shall contain metallized elements or does it mean that it shall be of a common yellowish shade? III. Technical specifications of document blank type PA, ST MD 35-37603221-217:2021, security features, clause 7.1.2.1., page 35. Please confirm that raised (tactile 3D) laser engraving feature shall be created during personalization of the data page. IV. Technical specifications of document blank type PA, ST MD 35-37603221-217:2021, the pages of the passport booklet, clause 11.2.1, page 43 and Personalization of data page, clause 12.3.1, page 46. The corresponding clauses state that PC card‘s title page shall include blind embossed tactile feature and that data page shall be personalized with information engraved in MLI. Please confirm that both sides of the PC card shall have surface embossed features. Please clarify whether data side of the PC card shall have more embossed structure elements in addition to MLI, otherwise please confirm that it shall be sufficient for the data side to contain only the MLI structure embossing.
Răspuns (21 ian 2022, 17:33):
I. Punching of pages 3-34 – Yes, but punching of the cover – No. II. Yellowish shade. III. Yes. IV. The point 11.2 from Technical Specification ST MD 35-37603221-217:2021 is confirmed. Both sides of the polycarbonate (PC) card contain embossing elements. The side of the card (PC) - the data page contains embossing elements and MLI elements.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:53
Subiectul întrebării:
contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf - increase / decrease in the quantity of the Goods
Întrebare:
In 2.8 the reduction of the annual volume should be compensated in the following year but 2.9 needs clarification: How will be the process be in the last contract year in case of reduction?
Răspuns (21 ian 2022, 17:35):
All supplies will be purchased and delivered by the end date of the contract.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:54
Subiectul întrebării:
contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf 2.14 - warranty period
Întrebare:
Re. warranty period for blank docs.: Pls. confirm that warranty period starts with delivery of blank doc.
Răspuns (21 ian 2022, 17:36):
We confirm that the warranty period for the blank forms starts to run from the date of their delivery.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
18 ian 2022, 20:59
Subiectul întrebării:
contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf 2.14 - warranty period
Întrebare:
Re. warranty period for blank docs.: Pls. confirm that warranty period starts with delivery of blank doc.
Răspuns (21 ian 2022, 17:37):
The fact that the warranty period for the blank forms starts to run from the date of their delivery is confirmed.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
19 ian 2022, 07:56
Subiectul întrebării:
documentatie
Întrebare:
1. In anuntul de participare la pagina 10 sunt scrise cu rosu urmatoarele: “În cazul participării la procedura de achiziție publică a operatorului economic nerezident, acesta este obligat să prezinte documentele justificative recunoscute pe teritoriul Republicii Moldova potrivit cadrului normativ în vigoare (apostilate, legalizate etc., după caz).” Va rugam sa clarificati la ce anume se refera cerinta , ce documente trebuie sa prezinte un operator economic nerezident in Republica Moldova si care este procedura de apostilare si legalizare in Republica Moldova 2. In anuntul de participare, la punctul 12 se solicita urmatoarele: Asigurarea livrării echipamentului de personalizare a blanchetelor de pașapoarte doar de către producătorul acestuia - Declarație pe proprie răspundere. Copia în format electronic de pe documentul pe suport de hârtie cu semnătură olografă fără aplicarea semnăturii electronice sau documentul confirmat prin semnătura electronică a operatorului economic. (semnătura electronică recunoscută pe teritoriul Republicii Moldova) – Va rugam sa confirmati ca cerinta este aplicabila doar pentru Lotul 2. Va rugam totodata sa confirmati ca pentru Lotul 1 nu sunt solicitate servicii de personalizare ci doar livrarea de produse. 3. Va rugam sa acceptati modificarea art .4.4 din modelul de contract Furnizorul este responsabil pentru toate defectele identificate ale bunurilor, ale caror cauze confirmate au existat inainte de a fi livrate cumparatorului si, prin urmare, Furnizorul va fi responsabil pentru toate pierderile directe suportate dupa livrarea acestora Cumparatorului. In Art 4.4 Furnizorul este responsabil pentru toate defectele de fabricatie identificate ale bunurilor, ale caror cauze confirmate au existat inainte de a fi livrate cumparatorului si, prin urmare, Furnizorul va fi responsabil pentru toate pierderile directe suportate dupa livrarea acestora Cumparatorului, limitate la valoarea produsului livrat. 4. La art. 6.1. lit. c din modelul de contract se precizeaza urmatoarele “ În baza prezentului Contract, Furnizorul se obligă:….. c) să asigure condiţiile corespunzătoare pentru recepţionarea Bunurilor de către Cumpărător, în termenele stabilite, în corespundere cu cerinţele prezentului Contract”. Va rugam sa detaliati conditiile pe care trebuie sa le asigure Furnizorul pentru receptionarea bunurilor. 5. La art. 10.3. si 10.4 din modelul de contract - Sanctiuni Furnizorul plateste 0,1%/ zi din suma bunurilor nelivrate, dar nu mai mult de 3 % din valoarea contractului, iar cumparatorul plateste 0,01%/zi din suma neachitata la termen, dar nu mai mult de 0,2% din suma neachitata la timp. Va rugam sa modificati cuantumul penalitatilor astfel incat cuantumul platit de Furnizor - 0,1%/ zi din suma bunurilor nelivrate, dar nu mai mult de 3 % din valoarea contractului sa fie in corespundere cu cunatumul penalitatilor platite de Cumparator.
Răspuns (21 ian 2022, 14:54):
1. În conformitate cu prevederile Regulamentului privind aplicarea apostilei aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 163/2007. 2. Se confirmă că cerinţa de la pct. 12 este aplicabila doar pentru Lotul nr. 2. Se confirmă că Lotul nr. 1 prevede doar achiziționarea şi livrarea bunurilor/produselor. 3. Modelul contractului se menține în redacție publicată pe SIA RSAP (MTender). 4. Modelul contractului se menține în redacție publicată pe SIA RSAP (MTender). 5. Modelul contractului se menține în redacție publicată pe SIA RSAP (MTender).
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
19 ian 2022, 08:57
Subiectul întrebării:
garantie participare
Întrebare:
Va rugam sa ne comunicati care este valabilitatea Scrisorii de garantie bancara pentru participare cu oferta la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica.
Răspuns (21 ian 2022, 14:56):
Conform pct. 28 din Anunțul de participare, termenul de valabilitate al ofertelor constituie 180 zile, respectiv scrisoarea de garanție bancară pentru ofertă urmează să fie valabilă 180 zile din momentul termenului limită de depunere a ofertelor.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
19 ian 2022, 09:07
Subiectul întrebării:
lot 1
Întrebare:
Avand in vedere cerinta exprimata in caietele de sarcini cu privire la toleranta dintre marginea documentelor si desenul imprimat, toleranta mai mica decat cea prevazuta, de exemplu, de standardul ICAO -0,75 mm pentru dimensiunea fizica a unui pasaport (DOC 9303, partea 4, capitolul 2, sectiunea 2.2) - va rugam sa fiti de acord cu majorarea acestui parametru. In fapt, acest parametru este important pentru potrivirea datelor personalizate cu desenul imprimat. Bunele practici in domeniu includ variante alternative mult mai eficiente pentru a realiza o potrivire mai buna, cum ar fi utilizarea unui sistem de citire automata a unui semn imprimat sau personalizarea blocului de date personale odata cu denumirea campurilor.
Răspuns (21 ian 2022, 14:57):
Toleranța conform Sarcinii tehnice și ICAO.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:15
Subiectul întrebării:
1 Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova (file "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf") in connection with Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf"), Technical Specifications, Annex no. 22 of standard documentation, Price Specifications, Annex no. 23 of standard documentation and Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates, annexes 2 and 3 (file name "contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf") eID vs. ID In the "Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova", on page 4 a table is given with all document types which are scope of supply of Lot 1. Here, it is mentioned that there shall be an ID card without chip (CA) and with chip (e-CA). However, in all other tender documents, at the relevant places, only "CA" is given and "e-CA" is missing, eg in the technical specifications only a document for CA is provided and none for e-CA. Also, in the price specifications (annex 2) and the delivery plan (annex 3) of the contract for Lot 1, only CA is mentioned and not e-CA. That is why we kindly would like to ask you to provide at least - a specification for chip and operating system for e-CA complementing the spec. for CA (assuming that all requirements for CA are applicable for e-CA, too). - a delivery plan with quantities for e-CA - a quantity split between CA and e-CA - Modify Annexes 22 and 23 of Standard Documentation to consider e-CA
Întrebare:
1 Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova (file "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf") in connection with Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf"), Technical Specifications, Annex no. 22 of standard documentation, Price Specifications, Annex no. 23 of standard documentation and Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates, annexes 2 and 3 (file name "contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf") eID vs. ID In the "Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova", on page 4 a table is given with all document types which are scope of supply of Lot 1. Here, it is mentioned that there shall be an ID card without chip (CA) and with chip (e-CA). However, in all other tender documents, at the relevant places, only "CA" is given and "e-CA" is missing, eg in the technical specifications only a document for CA is provided and none for e-CA. Also, in the price specifications (annex 2) and the delivery plan (annex 3) of the contract for Lot 1, only CA is mentioned and not e-CA. That is why we kindly would like to ask you to provide at least - a specification for chip and operating system for e-CA complementing the spec. for CA (assuming that all requirements for CA are applicable for e-CA, too). - a delivery plan with quantities for e-CA - a quantity split between CA and e-CA - Modify Annexes 22 and 23 of Standard Documentation to consider e-CA
Răspuns (24 ian 2022, 16:36):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:16
Subiectul întrebării:
File "0001.0012-00.CT.01.05.pdf" - Techn. Spec. for Perso. System for ID3 Docs., section 2 of Technical Requirements
Întrebare:
Please confirm that the four security features "touch laser engraving", MLI, SLI and ImagePerf are only meant as examples or options. To comply with the requirement fully, it is sufficient to provide at least one of the four features or an equivalent. If it was the case that all four features are mandatory, this may be interpreted as a discriminatory requirement because Stereo Laser Image (SLI) is patented by only by one specific provider. Unless CA have an agreement with the IPR holder to ensure parity quoting for all bidders. Furthermore, please note that if ImagePerf becomes a mandatory requirement, this will not be realizable anymore with desktop personalization machines but only with significantly larger machines and the cost of which is significantly higher than desktop personalization machines. Also, securing a passport's data page with all four features at the same time is exaggerated and to some degree redundant.
Răspuns (24 ian 2022, 16:36):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:18
Subiectul întrebării:
3 Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf"), section 7.1.2 Security Features, page 38: 7.1.2.1 The data page shall be protected with […] - raised (tactile 3D) laser engraving feature. raised (tactile 3D) Please confirm that provision of any tactile laser engraving (e.g. numbers or letters) during personalization will be fully compliant with this requirement. If not, please note that another interpretation of this requirement would make it a discriminatory requirement especially in connection with point 12.5b) of the Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name ""ST MD 35-37603221-217_2021.pdf"") as such a requirement could be complied with only by using Stereo Laser Image (SLI) patented by only by one specific provider, unless the Contracting Authority have an agreement with the Intellectual Property Rights holder to ensure parity quoting for all bidders. If the Contracting Authority has a sort of agreement with Idemia, as patent holder for SLI, that they have to offer this to any bidder in the MDA tender on the same terms & conditions as for themselves, then it would still be a fair competition.
Întrebare:
3 Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf"), section 7.1.2 Security Features, page 38: 7.1.2.1 The data page shall be protected with […] - raised (tactile 3D) laser engraving feature. raised (tactile 3D) Please confirm that provision of any tactile laser engraving (e.g. numbers or letters) during personalization will be fully compliant with this requirement. If not, please note that another interpretation of this requirement would make it a discriminatory requirement especially in connection with point 12.5b) of the Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name ""ST MD 35-37603221-217_2021.pdf"") as such a requirement could be complied with only by using Stereo Laser Image (SLI) patented by only by one specific provider, unless the Contracting Authority have an agreement with the Intellectual Property Rights holder to ensure parity quoting for all bidders. If the Contracting Authority has a sort of agreement with Idemia, as patent holder for SLI, that they have to offer this to any bidder in the MDA tender on the same terms & conditions as for themselves, then it would still be a fair competition.
Răspuns (24 ian 2022, 16:36):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:20
Subiectul întrebării:
Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf Page 23 4.1.1
Întrebare:
Is there a printer for pin letters and envelops or shall it be offered by the bidder?
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:20
Subiectul întrebării:
Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf")
Întrebare:
Can you please confirm that the 5 passport types the contracting authority needs (PD, PS, PC, PT, PH ) a paper data page has to be personalized by the Diletta 800i and laminated by the a laminator which the contracting authority has? If this is wrong, please explain which types of passports will have a paper data page. Please provide in any case the total quantities and a delivery plan for each of the passport types with the paper data page.
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:21
Subiectul întrebării:
2.4.5 (b) page 12: Advanced qualified electronic signature and (MSign) authentication.
Întrebare:
Can we assume that the existing trust center will deliver signature certificates that comply with all regulations for "Advanced qualified electronic signature" certificates in Moldova?
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:22
Subiectul întrebării:
2.4.5 (b) page 12: Advanced qualified electronic signature and (MSign) authentication.
Întrebare:
We suppose that the citizen shall be able to use the signature and authentication certificate at home on his/her private PC. For this purpose a PKI middleware is required. Shall the middleware software and the corresponding licenses for the citizens of Moldova be included in the offer?
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:23
Subiectul întrebării:
2.4.4. BAC and EAC PKI
Întrebare:
Please confirm our understanding that BAC and EAC PKI already exist and that only the appropriate interface from the Personalization System to these PKI systems needs to be offered.
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:24
Subiectul întrebării:
2.4.4. BAC and EAC PKI
Întrebare:
Please confirm that CA will support PKI and certificate management system and that this is not scope of this tender.
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:25
Subiectul întrebării:
Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf") and Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf")
Întrebare:
9 Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf") and Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf") Q&A The quality control procedure shall be performed at the automated workplace of the operator of the Technical Control Section. Should we assume a Q&A station is needed per each SCP 60 Machine? So, at least 2 per machine, i.e. 10 in total as a minimum?
Răspuns (24 ian 2022, 16:37):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:26
Subiectul întrebării:
REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), section 2.6 Requirements for scalability and recovery (page 14)
Întrebare:
Please confirm that CA is requesting personalization to take place at one central site only instead of a decentral concept with several personalization sites distributed over the country. If so, please confirm that any disaster recovery plan shall consider establishing alternative means of operation at the one and the same site.
Răspuns (24 ian 2022, 16:38):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:26
Subiectul întrebării:
Technical Specification of Passport with polycarbonate data page (file name "ST MD 35-37603221-217_2021.pdf") and Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf")
Întrebare:
Re. Design / Artwork of the Blank Documents: Will this be provided by the Contracting Authority?
Răspuns (24 ian 2022, 16:38):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:27
Subiectul întrebării:
REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), section 2.8 Requirements for the system maintenance (page 17)
Întrebare:
To ensure the requested service lead times (SLAs) as given in section 2.8.3, it is required to have remote access to the personalization system for the Contractor. Please confirm that the Contracting Authority will allow and provide such remote system access for monitoring purposes while keeping all relevant state of the art security precautions.
Răspuns (24 ian 2022, 16:39):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:28
Subiectul întrebării:
13 REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), sections 2.3.2 and 2.3.4 (page 10) Perso machines We understand that you will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to. In this connection, please confirm that you will ensure all required data for Software integration of the said machines will be provided to the successful bidder. Also, please confirm that you will provide maintenance, spare parts, consumables, etc. for the said machines without the successful bidder being involved.
Întrebare:
We understand that you will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to. In this connection, please confirm that you will ensure all required data for Software integration of the said machines will be provided to the successful bidder. Also, please confirm that you will provide maintenance, spare parts, consumables, etc. for the said machines without the successful bidder being involved.
Răspuns (24 ian 2022, 16:39):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:28
Subiectul întrebării:
"REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name ""Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf""), sections 2.3.2 and 2.3.4 (page 10)"
Întrebare:
If the Contracting Authority will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to, it would be important for any bidder to evaluate the status of the machines with our own eyes, get information like year of manufacturing, delivery, life time, production environment, etc. For this purpose we kindly ask for permission of a site visit at the earliest convenience of Contracting Authority considering the short time frame until bid submission."
Răspuns (24 ian 2022, 16:39):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
21 ian 2022, 20:55
Subiectul întrebării:
Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova (file "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf") in connection with Techn. spec. for ID card (ID1; file name "ST_MD_35_37603221_204_2021_ID_CA.pdf"), Technical Specifications, Annex no. 22 of standard documentation, Price Specifications, Annex no. 23 of standard documentation and Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates, annexes 2 and 3 (file name "contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdf")
Întrebare:
In the "Technical requirements for software interaction during the production of documents of the National Passport System of the Republic of Moldova", on page 4 a table is given with all document types which are scope of supply of Lot 1. Here, it is mentioned that there shall be an ID card without chip (CA) and with chip (e-CA). However, in all other tender documents, at the relevant places, only "CA" is given and "e-CA" is missing, eg in the technical specifications only a document for CA is provided and none for e-CA. Also, in the price specifications (annex 2) and the delivery plan (annex 3) of the contract for Lot 1, only CA is mentioned and not e-CA. That is why we kindly would like to ask you to provide at least - a specification for chip and operating system for e-CA complementing the spec. for CA (assuming that all requirements for CA are applicable for e-CA, too). - a delivery plan with quantities for e-CA - a quantity split between CA and e-CA - Modify Annexes 22 and 23 of Standard Documentation to consider e-CA
Răspuns (24 ian 2022, 16:44):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
22 ian 2022, 16:38
Subiectul întrebării:
Annex no. 23 to Standard Documentation in connection with Contract for Specialized equipment and program product for personalization of identity documents from the National passport system, driving licenses and registration certificates (CPV code: 22520000-1) and Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates (CPV Code: 22400000-4), section 3
Întrebare:
Please confirm that the prices in Annex 23 may be quoted in Euro currency.
Răspuns (24 ian 2022, 16:44):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
24 ian 2022, 18:53
Subiectul întrebării:
Deadline for bidder queries
Întrebare:
As some bidder questions which have been submitted in time until the original deadline of Jan. 19, 2022, 9:30am have not been answered until the deadline, the tender procedure was suspended until CA has answered all questions. In the following, the tender procedure continued with new deadlines for questions as well as for bid submission considering the time period of suspension. All this in accordance with art. 35 of the Law No. 131/2015 on public procurement from the Rep. of Moldova. Therefore, the 2nd deadline for submitting questions was 23.01.2022, 17:45. All the above questions which were not responded by explaining that they have been submitted too late compared to the original deadline, have been submitted in time for the 2nd deadline. That is why we kindly ask you to give proper and relevant responses to all these questions. Even more so, as currently the deadline for submission of questions has been extended again to Jan. 26, 16:45.
Răspuns (26 ian 2022, 15:25):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
25 ian 2022, 14:10
Subiectul întrebării:
Administrative documents
Întrebare:
Good afternoon, Please kindly inform, in case of using a subcontractor, which documents/appendixes need to be submitted by the subcontractor. Thank you
Răspuns (26 ian 2022, 15:26):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
Data:
26 ian 2022, 15:37
Subiectul întrebării:
Call for applications, Annex no. 2 to the Standard documentation, section 24 in connection with Contract for Blanks of identity documents of the National Passport System, driving licenses and registration certificates, section 3
Întrebare:
In case the offer of the awarded bidder is in EURO, could you please communicate the source for the exchange rate EUR / lei MDL mentioned in section 3 of the contract, so that the bidder can consider it? In this connection, could you please confirm that the price given in the contract in EURO remains fix over the whole contract period?
Răspuns (26 ian 2022, 15:39):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări