Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
01.12.2021 10:14
până la 16.12.2021 09:00
până la 16.12.2021 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la
16.12.2021 09:00
până la 21.12.2021 09:00
până la 21.12.2021 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 000 000 MDL
Perioada clarificărilor:
1 dec 2021, 10:14 - 16 dec 2021, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor:
16 dec 2021, 9:00 - 21 dec 2021, 9:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Serviciilor de curăţenie a sediilor DP şi IP a mun. Chişinău
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2001, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Tighina 6
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
1 dec 2021, 10:14
Data ultimilor modificări
15 dec 2021, 16:42
Achizitii.md ID
21047865
MTender ID
CPV
90900000-6 - Servicii de curăţenie şi igienizare
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Serviciilor de curăţenie a sediilor DP şi IP a mun. Chişinău
Buget: 1000000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
15 dec 2021, 16:42
Subiectul întrebării:
documentația standard bunuri servicii
Întrebare:
Formularele de cerere 22 și 23 nu sunt completate. Vă rugăm să modificați documentația standard bunuri servicii.docx
Răspuns (16 dec 2021, 08:31):
Formularele 22 și 23 le completați conform datelor din anunțul de participare și caietului de sarcini.
Data:
15 dec 2021, 16:50
Subiectul întrebării:
Anunțul de participare incorect
Întrebare:
Criteriile specificate în anunțul de participare nu corespund Ordin Ministerul Finanțelor 115. Si anume: oferta 3.1 nu este in Ordinul 115, Nu se solicita Anexele 8 si 7, Nu se solicita Anexele 22 si 23. Va rugam sa modificarile corecte in conformitate cu Legea 131/2015 si Ordinul Ministerului Finantelor 115.
Răspuns (16 dec 2021, 08:31):
Conform pct. 48 din documentația standard este descris ce formulare cuprinde oferta, respectiv anexele 22 și 23 se includ în ofertă. În rest aveți obligativitatea să depuneți documentele solicitate în anunțul de participare. Cererea de participare se depune odată cu oferta la fel și declarația privind valabilitatea ofertei. Astfel AC a respectat toate prevederile legale la întocmirea documentelor procedurii menționate.
Data:
15 dec 2021, 16:52
Subiectul întrebării:
Clarificari punct 7
Întrebare:
Ce, în mod concret, documentul trebuie furnizat în paragraful 7 Dovada Dreptului pentru prestarea serviciilor?
Răspuns (16 dec 2021, 08:32):
În extrasul din registrul persoanelor juridice ofertantul va avea indicat la genul de activitate serviciile menționate
Data:
15 dec 2021, 16:56
Subiectul întrebării:
modificare punctul 12
Întrebare:
Genul de activitate (Activități de întreținere și curățare a clădirilor)nu se supune autorizării sanitare pentru funcționare. temei legal: art. 23(2), din Legea nr 10-XVi din 02.03.2009 privind supravegherea de stat a sănîtății publice; Anexa nr.4 la legea nr.231 din 23.09.2010 cu privind la comerțul interior; Art. 6 alin (8) din legea nr. 160 din 22.07.2011 priving reglementarea prin autorizare a activitâții de întreprinzător; Anexa nr.1 la HG nr 1014 din 17.10.2018 cu privire la aprobarea Metodologiei controlului de stat asupaq activitâții de întreprinzător în baza analizei riscurilor efectuate de către ANSP. Vă rugăm să schimbați punctul 10 criterilor prvind eligibilitatea operatorului economici.
Răspuns (16 dec 2021, 08:32):
Nu s-a solicitat autorizație de funcționare. Citiți răspunsul de mai sus.
Data:
15 dec 2021, 18:43
Subiectul întrebării:
Cerințe spălarea ferestre
Întrebare:
1)Potrivit punctului 6 din Specificația tehnică a Dvs. este menționat ”6.Serviciile de curăţenie includ: spalarea/curăţarea holurilor, coridoarelor şi scărilor de acces-zilnic de 2 ori, dezinfectarea pardoselilor-zilnic o dată pe zi, ştergerea pervazurilor-zilnic o dată pe zi, dezinfectarea balustradelor-zilnic o dată pe zi, ştergerea uşilor şi a FERESTRELOR-ZILNIC, colectarea şi depozitarea gunoiului în locuri special amenajate-zilnic o dată pe zi, întreţinerea grupurilor sanitare-zilnic minimum 2 ori pe zi, pervazul exterior a geamurilor la etajul I se va spăla şi curăţa o dată în săptămînă. ”
Este sub întrebare parte a textului ”ştergerea uşilor şi a FERESTRELOR-ZILNIC”, presupunem că este o greșeală de tipar dar dorim să concretizăm. Dvs. doriți zilnic să se șteargă ferestrele? Este o condiție abuzivă și inutilă. Din experiența noastră de peste 5 ani, la contracte similare cu instituții publice spălarea ferestrelor se efectuează 2 ori pe an.
2)Care este metrajul ferestrelor? pe fiecare adresă în parte
Răspuns (16 dec 2021, 08:33):
Se solciită ștergerea și nu spălarea acestora. Pentru a vedea metrajul aveți ocazia să vizitați toate locațiile și să examinați volumul de lucru.
Data:
15 dec 2021, 18:47
Subiectul întrebării:
Certificat ISO
Întrebare:
Conform anunțului vostru de participare p.11 solicitați obligator certificat ISO 9001. Conform achizițiilor publice această solicitare nu intră în documentația standard și nu este un punct obligatoriu. În așa mod dvs. favorizați anumiți agenți economic, respectiv se crează o concurență selectivă și dubioasă.
Solicităm respectuos această cerință să fie scoasă sau schimbată din ”Obligator” în „Facultativ”
Răspuns (16 dec 2021, 08:34):
CErtificatul ISO 9001 va permite AC achiziționarea serviciilor de o calitate înaltă. Nu este o cerință abuzivă ci are rol de a asigura AC de achiziționarea serviciilor necalitative.
Data:
15 dec 2021, 18:54
Subiectul întrebării:
Valoarea estimativă joasă a contractului
Întrebare:
Analizând pe fond internațional și ulterior național, putem clar declara o mărire consistentă asupra costurilor și anume.
-----------1) Majorarea constantă a costurilor pentru materie primă și industria energetică cu peste 30% în unele cazuri și peste 40%. Acest fapt generează ulterior ridicarea prețurilor la restul mărfurilor în cazul nostru (soluții pentru curățenie, consumabile, utilaje).
------------2) În plus se ridică și salariu minim pe țară conform HG nr.165/2010, în 2020 fiind 2775 lei, în 2021 fiind 2935 lei, respectiv în 2022 la fel va fi majorat.
------------3) Este prognozată de la BNM referitor la inflația din 2022 Trimestrul I 13,4 % Trimestrul II 14,7 % Ce la fel afectează puternic posibilitatea de cumpărare.
În acest context pentru a oferi servicii calitative pentru dvs. și posibilitatea ca angeții economici să ofere servicii bune fără a recurge la cele mai ieftine și puțin calitative produse, salarii minime (respectiv și lucrători mai puțin motivați și eficienți) sau alte modalități ne etice de a reduce din costuri.
Recomandăm anual să luați în calcul aceste majorări și respectiv să ridicați și dumeavoastră valoarea estimată a contractului anual. Actual această valoare este identică cu cea din anul 2020 de 1 000 000 lei, chiar dacă după toate punctele sus enumerate este clar că costurile,salariile, inflația s-au ridicat strigător în 2022 comparativ cu 2 ani în urmă.
----------------În concluzie, menționăm că dvs. ca intreprindere de stat terbuie să oferiți exmplu pentru alții și să nu încurajați servicii necalitative, concurență toxică, modalități ne etice de a reduce prețurile cum ar fi salarii în plic sau alte acțiuni. Insistent sugerăm să luați in calcul aceste criterii și să reevaluați valoarea estimativă a contractului. Mulțumim.
Răspuns (16 dec 2021, 08:37):
Suma estimativă este calculată conform art.4 din Legea nr. 131/2015 prividn achizițiile publice și conform mijloacelor financiare alocate. Analizînd clarificările adresate de Dumneavoastră vă atragem atenția că acestea se contrazik între ele și nu au rol de a calrifica careva neînțelegeri.
Data:
15 dec 2021, 18:56
Subiectul întrebării:
Personal necesar
Întrebare:
Din experiența voastră rugăm să ne anunțați de
1) Numărul aproximativ de angajați necesar pentru efectuarea serviciilor de curățenie, pentru fiecare clădire în parte
2) Este necesar ca personalul să fie pe tot parcursul orarului 7:00-15:00, iar dacă da câte persoane?
Răspuns (16 dec 2021, 08:38):
4-5 angajați per obiectiv dintre care după finisarea curățeniei rămîn pînă la 15:00 min. 2 persoane. Totuși ofertantul are obligația de a elabora oferta desinestătător pentru îndeplinirea serviciilor menționate. Nr. indicat este aproximativ.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK