1
Perioada de actualizare
de la 13.04.2021 10:56
până la 23.04.2021 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 23.04.2021 09:00
până la 05.05.2021 09:00
3
Licitaţie

4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 4 434 342,23 MDL
Perioada clarificărilor: 13 apr 2021, 10:56 - 23 apr 2021, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor: 23 apr 2021, 9:00 - 5 mai 2021, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de Construcție str.Muncii(conform proiectului de execuție) și reparaţie parțială a str. A. Mateevici, Șt. Cel Mare,35/37,113, Viilor,9 din m. Soroca
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3000, MOLDOVA, Soroca, mun.Soroca (r-l Soroca), Ștefan cel Mare ,5
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
SencoValentina Senco
Telefonul de contact
023083463
Datele achizitiei
Data publicării
13 apr 2021, 10:56
Data ultimilor modificări
14 apr 2021, 15:36
Achizitii.md ID
21038441
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anunț lp drumuri 21.docx
Documentele la ofertă
anunț
13.04.21 10:56
documentatia_standard_lucrari(17).docx
Documentele la ofertă
Document standard
13.04.21 10:56
duae21.docx
Documentele la ofertă
DUAE
13.04.21 10:56
Data:
14 apr 2021, 15:36
Subiectul întrebării:
Criterii si cerințe de calificare
Întrebare:
Buna ziua, in baza carui act normativ solicitati la Capitolul criteriile, privind eligibilitatea operatorilor economici, din documentația de atribuire - pozitia 36 ”Posesia în proprietate a uzinei de producer a mixturilor asfaltice în raza de cel mult 80 km de la şantier” idem pozitia 38 ”Posesia în proprietate a autocamioanelor dotate cu prelate termoizolante în scopul păstrării temperaturii mixturii asfaltice pe parcursul transportării de la uzina la şantier”? Cerintele respective contravin prevederilor legislatiei in vigoare si incalca principiile asigurarii concurentei si combaterii practicilor anticoncurentiale in domeniul achizitiilor publice, tratament egal, impartialitate si nediscriminare in raport cu toti furnizorii si operatorii economici, a se vedea art. 7 din Legea nr. 131 din 03.07.2015. Prin urmare solicitam anularea cerintelor mentionate.
Răspuns (15 apr 2021, 13:09):
În conformitate cu art 37 , p. (14) al Legii 131/2015 privind achizițiile publice : Autoritatea contractantă are dreptul de a impune în documentația de atribuire , în măsura în care acestea sunt compatibile cu dreptul comunitar, condiții speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmărește obținerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecția mediului și promovarea dezvoltării durabile. În acest context , cerința cu privire la transportarea betonului asfaltic care se efectua la o distanță nu mai mare de 80 km și se va realiza cu autobasculante adecvate, acoperite cu prelate termoizolante, nu este un moft , un capriciu sau un pas de a încălca principiile concurenței . Conform CP D.02.25:2021 ” Drumuri și poduri , Mixturi asfaltice executate la cald , Condiții tehnice de proiectare, preparare și punere în operă a mixturilor asfaltice ” punctul 7.1.9 , Mixturile asfaltice se transportă la locul destinației cu autobasculante adecvate, acoperite cu prelate, imediat după încărcare, urmărindu-se ca pierderile de temperatură pe tot timpul transportului, să fie minime. Benele mijloacelor de transport vor fi curate și uscate. Conform punctului 7.1.5, acest fapt este necesar pentru menținerea temperaturii în condițiile de transportare ( distanță, mijloace de transport, condiții climaterice, … ) pentru ca la punerea în operă să fie asigurate temperaturile de așternere și compactare. Sunt mai multe metode , măsuri care por fi luate pentru a reduce răcirea în timpul transportului , una dintre care fiind și reducerea sau micșorarea distanței de transport, acest lucru poate fi realizat prin amplasarea unității de producere cît mai aproape posibil de șantier. Această facilitate de producție mai aproape conduce la micșorarea timpului de transport și implicit conduce la o scădere a răcirii mixturii în timpul transportării. Conform datelor din literatura de specialitate în primele 15 min de la așternere scăderea de temperatură a mixturilor asfaltice poate fi de 30 0C, ceia ce corespunde valorii limită a intervalelor normative calculate. Rezultă că pentru distanțe mai mari de 80 km există riscul ca mixtura sfaltică să nu mai fie aptă de a fi pusă în operă. Este evident că cu cât distanță dintre stația de producere și locul de punere în operă este mai mic, cu atît calitatea execuției este mai mare. Distanțele de transport sînt limitate nu numai pentru temperatură dar și pentru evitarea producerii fenomenului de segregare. Sunt interzise de asemenea frânările și accelerările bruște în timpul transportării . Deci , despre toate aceste și multe altele, poate fi citit în normativele și literatura de specialitate și includerea acestor mențiuni în caietul de sarcini este doar pentru a satisface condițiile calității lucrărilor de reparație solicitate și nicidecum impunerea cărorva obstacole sau motive de descriminare. Cu respect V. Senco
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".