1
Perioada de actualizare
de la 19.03.2021 14:53
până la 29.03.2021 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 29.03.2021 10:00
până la 07.04.2021 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 525 432 MDL
Perioada clarificărilor: 19 mart 2021, 14:53 - 29 mart 2021, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 29 mart 2021, 10:00 - 7 apr 2021, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reparatia strazii I.Creanga din or. Vadul lui Voda
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2046, MOLDOVA, mun.Chişinău, or.Vadul lui Vodă, Strada Ștefan cel Mare,60
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ana Morosanu
Telefonul de contact
022 416273
Datele achizitiei
Data publicării
19 mart 2021, 14:53
Data ultimilor modificări
24 mart 2021, 8:38
Achizitii.md ID
21037485
CPV
45233140-2 - Lucrări de drumuri
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
caiet-sarcini.semnat.pdf caiet-sarcini.semnat.pdf
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
documentatia_standard_creanga.semnat.pdf documentatia_standard_creanga.semnat.pdf
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
duae.creanga.doc
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
documentatia_standard_creanga.doc
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
anunt_de_participare.semnat.pdf anunt_de_participare.semnat.pdf
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
duae.creanga.semnat.pdf duae.creanga.semnat.pdf
Documentele la ofertă
24.03.21 08:38
Data:
19 mart 2021, 18:12
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Capitolul criteriile, privind eligibilitatea operatorilor economici, din documentația de atribuire - pozitia 15 prevede ”Minim ani de experiență a lucrărilor similare - 3 ani” Acest criteriu de calificare impus încalcă principiul nediscriminării și limitează participarea la licitație a operator economici interesati. Mai mult ca atît criteriul nu se regăsește și încalcă prevederile Legii 131/2015 articol 22. și a HG 638/2020. Legislația prevede prezentarea informațiilor din ultimii 3 sau 5 ani, dar nu minim 3 ani. Solicităm excluderea critreiului dat, fiind ilegal.
Răspuns (20 mart 2021, 23:25):
HG Nr. 638 din 26-08-2020 privind achizițiile publice de lucrări - pct. 42 - Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat şi pct. 38. - riteriile de calificare și selecție au ca scop demonstrarea eligibilității ofertantului sau candidatului, potențialului tehnic, profesional și economico-financiar, precum și respectarea standardelor de asigurare a calității și protecției mediului de către fiecare operator economic participant la procedură, potențial care trebuie să reflecte posibilitatea concretă a acestuia de a îndeplini contractul de achiziții publice de lucrări și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa este declarată câștigătoare.
Data:
22 mart 2021, 18:07
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Reiterăm - Criteriul de calificare ”Minim ani de experiență a lucrărilor similare - 3 ani” - este unul abuziv și ilegal și limitează participarea la licitație a operator economici interesati. Dvs. va contraziceti singuri, HG Nr. 638 din 26-08-2020 privind achizițiile publice de lucrări pct. 41 prevede clar criteriile de calificare și anume 1) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; 2) capacitatea de exercitare a activității profesionale; 3) capacitatea economică și financiară; 4) capacitatea tehnică; 5) standardele de asigurare a calității; 6) standardele de protecție a mediului. La ACESTE criterii de calificare autoritatea contractantă are dreptul sa stabileasca cerinte minime! Dar Legea 131/2015 art. 22. 3) prevad clar că în scopul verificării Capacitatea tehnică şi/sau profesională Autoritatea contractanta ARE DREPTUL SĂ CEARĂ URMĂTOARELE: a) lista lucrărilor similare executate în ULTIMII 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii; c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7); d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ULTIMII 3 ani; e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului; f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului; g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze. În ce măsură experiența de minim 3 ani caracterizeaza eligibilitatea, potențialului tehnic, profesional și economico-financiar, precum și respectarea standardelor de asigurare a calității și protecției mediului? Poți să ai experiență de zeci de ani și să execuți lucrări de calitate dubioasă. Aceste aspecte se confirma prin celelacte acte solicitate de AC, dotări de utilaje și personal, rapoarte financiare, Certificate de la FISC, Avizul Agenției de Supraveghere Tehnică, Procesul verbal de receptie la terminarea lucrărilor, Srcirori de recomandare a beneficiarilor, personal tehnic atestat angajat, lipsa sancțiunilor și litigiilor etc.. Toate acestea nu au nici o legatură cu ani de experientă, unul doi, trei sau zece! Ori potrivit logicii DVS. dacă pentru contract de 500 mii sunt necesari trei ani de experiență, atunci pentru realizarea unui contract de de 10 mln lei vor fi necesari 20 de ani de exprientă similară? Solicităm excluderea critreiului ”Minim ani de experiență a lucrărilor similare”
Răspuns (23 mart 2021, 16:08):
Urmeaza să modificăm documentația.
Data:
23 mart 2021, 11:35
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Capitolul 1. pozitia 1 -TsC19B1 - Strat de agregate naturale cilindrate, avind functia de rezistenta filtranta, izolatoare, aerisire, antigeliva si anticapilara, Ați indicat dvs., vă rugăm să verificați.. că nu corespunde cu pozitia data TsC19B1
Răspuns (23 mart 2021, 16:07):
Urmează să modificăm documentația.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.