Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
18.03.2021 12:09
până la 24.03.2021 10:56
până la 24.03.2021 10:56
2
Propunerea ofertelor
de la
24.03.2021 10:56
până la 26.03.2021 10:56
până la 26.03.2021 10:56
3
Licitaţie
de la
29.03.2021 15:00
până la 29.03.2021 15:23
până la 29.03.2021 15:23
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
258 300 MDL
Perioada clarificărilor:
18 mart 2021, 12:09 - 24 mart 2021, 10:56
Perioada de depunere a ofertelor:
24 mart 2021, 10:56 - 26 mart 2021, 10:56
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Ventilator pulmonar audit, pediatrice (caracteristici avansate), necesar pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6501, MOLDOVA, Anenii Noi, or.Anenii Noi, str. Piaţa 31August 4
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
18 mart 2021, 12:09
Data ultimilor modificări
18 mart 2021, 14:00
Achizitii.md ID
21037396
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Ventilator pulmonar audit, pediatrice (caracteristici avansate)
Buget: 258300.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
1 anunt - ventilator pulmonar.pdf
1 anunt - ventilator pulmonar.pdf
tenderNotice
Anunt participare
18.03.21 12:09
caiet de sarcini - ventilator pulmonr .pdf
caiet de sarcini - ventilator pulmonr .pdf
Specificaţie tehnică
caiet de sarcini - ventilator pulmonr .pdf
18.03.21 12:09
Data:
18 mart 2021, 14:00
Subiectul întrebării:
Limitarea concurentei.
Întrebare:
Potrivit pct. 21 subpct. 2) din Hotărârea Guvernului nr. 667 din 27.05.2016, pentru aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, grupul de lucru este obligat să asigure participarea pe scară largă a operatorilor economici la procedurile de achiziție, în scopul asigurării concurenței și combaterii concurenței neloiale în domeniul achizițiilor publice, iar art. 7 lit. c) din Legea nr. 131/15 prevede expres că unul dintre principiile fundamentale a relațiilor privind achizițiile publice este principiul concurenței, care presupune asigurarea condițiilor de manifestare a concurenței în așa fel încât orice operator economic, cu calificare și oferta corespunzătoare necesității reale a autorității, să poată participa la procedura de atribuire și să dispună de posibilitatea egală de a fi desemnat câștigător. Astfel, reieșind din prevederile legale enunțate, autoritatea contractantă prin înaintarea cerințelor trebuie să nu creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurilor de achiziție publică, ci să ofere posibilitatea reală operatorilor economici care reprezintă întreprinderile mici și mijlocii să poată participa la procedura de achiziție. Art. 37 al. (9) prevede expres că specificațiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire și nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurența între operatorii economici. În cazul în care autoritatea contractantă nu v-a ține cont de solicitările operatorilor economici, prin modificarea parametrului, acest fapt v-a fi catalogat drept abuz din partea autorității contractante, iar noi ne vom adresa cu o solicitare la autoritățile competente în vederea inițierii verificărilor de rigoare.
Răspuns (22 mart 2021, 09:52):
Achiziția se va efectua în baza HG 494/ 08.07.2020, pentru aprobarea Regulamentului cu privire
la achizițiile publice necesare pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19.
Daca obiectul achiziției este necesar pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19 pct. 4 valoare estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, este mai mică decât pragul prevăzut în pct. 3 ( 800 mii lei ), se aplică prevederile Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 665/2016.
Pentru informații - Hotărârea Guvernului nr. 667 din 27.05.2016 este abrogată și a întrat în vigoare HG nr 10 din 20.01.2021 - Regulamentul cu privire la activitatea Grupului de lucru.
La moment în Anenii Noi ca și în toată țara suferă mulți pacienți de COVID -19- pentru unii acest aparat este o speranță de a supravețui.
Data:
19 mart 2021, 13:21
Subiectul întrebării:
Cerintele supraevaluate
Întrebare:
Va rugam sa argumentati necesitatea cerintilor solicitate si anume:
- Volum total de 20-2500 ml - luind in consideratie ca Vt maximal administrat la pacient s e calculeaza - 10ml/1kg la masa ideala a corpului. - aveti nevoie sa ventilati pacienti cu masa ideala corporala de 250 kg? Este absolut eficient volum tidal maxim de 1800 -2000 ml.
Flux inspir - 3 -180 l/min - la majoritatea pacientilor fluxul adecvat prezinta valoare in jur de 60 l/min, in cazuri mai rare pina la 100 l/min. Este absolut eficient un flux de 3-120 l/min
Presiune inspir - 0-100 cmH2O - PIP maximal in norma utilizat in ventilatie prezinta valorile de 40 cmH2O, tot ce e mai mare ridica probabilitatea barotraumei. Majoritate pacientilor cu COVID necesita pentru tratament presiune de max 30-35 cm, Este absolut destul pentru un ventilator presiune de inspir 0-60 cmH2O.
Peep/Cpap - 0-50 cmH2O - PEEP nu se seteaza niciodata mai mult de 20 cmH2O.
Luind in consideratie toate acestea va rog sa schimbati cerintile solicitate conform necesitatii reale. Si sa nu folositi cifre utlizate de producator in scopul "marketingului", ridicind prin asta pragul de intrare in licitatie.
Răspuns (22 mart 2021, 09:59):
Sunt diferiți pacienț și cu masa de dură 200 kg .
Achiziția se va efectua în baza HG 494/ 08.07.2020, pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice necesare pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19. Daca obiectul achiziției este necesar pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19 pct. 4 valoare estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, este mai mică decât pragul prevăzut în pct. 3 ( 800 mii lei ), se aplică prevederile Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 665/2016.
Data:
22 mart 2021, 10:18
Subiectul întrebării:
Încălcați drepturile prevăzute de legea 131/2015 Art. 37 al. (6)
Întrebare:
Încălcați drepturile prevăzute de legea 131/2015 Art. 37 al. (6) alți agenți economici, ca i-au dat caietul de sarcini pentru această licitație de modelul 110330 produs de Medtronic ROMÂNIA, distribuitor în Republica Moldova de Oxivit Med SRL
Răspuns (22 mart 2021, 10:29):
Ne-am consultat cu AAP
Necesităm de urgență de acest dispozitiv . Pacienții decedează .
Data:
22 mart 2021, 11:20
Subiectul întrebării:
Acest lucru nu vă oferă dreptul de a încălca legea! Această procedură va fi atacată și declarată ilegală
Întrebare:
Acest lucru nu vă oferă dreptul de a încălca legea! Această procedură va fi atacată și declarată ilegală
Răspuns (22 mart 2021, 13:01):
Încă o dată vă informăm Că achiziția se efectuează în conformitate cu HG nr HG 494/ 2020 și HG 665/2016- Regulamentul cu privire la achizițiile publice de valoare mică - și nu în conformitate cu Lege 131/2015. Dacă o să blocați intenționat achiziția o să fim nevoiți că solicităm de a vă întroduce în LISTA DE INTERDICŢIE A OPERATORILOR ECONOMICI Несмотря на то, что данный аппарат закупается по программе борьбы с Ковидом, этот аппарат после пандемии также будет использоваться, поэтому он закупается не на временное пользование, а на основании прописанных законом генеральных спецификаций. Вам как врачу (вы взялись рассуждать о медицинских протоколах, применяемых в лечении Ковида, о чем может дискутировать только врач) должно быть известно что протоколы для разных больных (дети, взрослые, худые, с избыточным весом, пожилые) - для всех разные. Также многое зависит от состояния пациента. Поэтому наш запрос сформирован на основании молдавского законодательства, запрошенной спецификации соответствует много брэндов представленных на рынке РМ и она никоим образом не сужает список возможных претендентов участников торга. Если вас не устраивают параметры прописанные в генеральных спецификациях на общественные закупки, обращайтесь с данными претензиями по адресу - а именно в орган, их писавший и утверждавший. Имейте совесть,
Data:
23 mart 2021, 09:33
Subiectul întrebării:
Bună ziua
Întrebare:
Ținînd cont de faptul că acest dispozitiv este achiziționat în cadrul
programului de combatere a infecției Covid -19, acesta va rămîne în incinta
instituției și va fi folosit și după pandemie.
La stabilirea cerințelor tehnice au fost folosite specificațiile generice.
Consultați legislația și specificațiile generice pentru dispozitivul solicitat
pentru a vă convinge despre lipsa interesului pentru favorizarea unei marci
sau a unui operator.
În calitatea DVS de medic (v-ați angajat să discutați protocoalele medicale
utilizate în tratamentul Covid, pe care numai un medic le poate discuta),
trebuie să știți că protocoalele pentru diferite categorii de pacienți (copii,
adulți, cu masa corporală normală sau cei supraponderali, precum și
vârstnicii) sunt diferite.
De asemenea, contează mult și starea pacientului.
Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă întîi de
toate cerinţelor autorităţii contractante. Art. 37 din Legea 131/2015
stabilește regulele privind descrierea bunurilor.
Operatorii economici ar trebui să privească și să trateze prevederile art. 37
în ansamblu, nu doar frînturi și/sau aliniate scoase din context.
Cît privește aplicarea principiului asigurării concurenţei şi combaterea
practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice vă comunicăm
că instituția noastră s-a consultat cu mai multe instituții mediclae din țară, a
studiat alte proceduri de achiziții care au avut ca obiect al achiziției
ventilatoarele pulmonare(în baza specificațiilor generice) și am constat că
cel puțin 3 operatori economici au intrat la fiecare procedură publică.
Este interesul nostru, al autorității contractante să obținem aceste
dispozitive medicale, în termeni cit mai rapizi, să aibă o calitate
satisfăcătoare și la un preț cît mai mic. Interesul operatorilor economici
este – profictul.
Depunerea unei eventuale contestații ar duce doar la tergiversarea
achiziției. Operatorii economici care au reclamații aferente Specificațiilor
Generice, vă recomandăm să le înaintați instituției competente, care le-a
emis.
Invităm cît mai mulți operatori economici să dea curs invitației noastre.
Răspuns (23 mart 2021, 10:56):
Mulțumim pentru consultare . Vă invităm să participați la procedură
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK