Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21035480
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
810 000 MDL
Perioada clarificărilor:
29 ian 2021, 19:02 - 12 febr 2021, 14:48
Perioada de depunere a ofertelor:
12 febr 2021, 14:48 - 23 febr 2021, 15:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Elaborarea studiilor de fezabilitate care să demonstreze oportunitatea și necesitatea inițierii parteneriatului public-privat , justificarea tehnică și economică a proiectului, caracteristicile principale, indicatorii tehnico-economici și financiari ai parteneriatului, identificarea, analiza și partajarea riscurilor de proiect, precum și determinarea celei mai avantajoase opțiuni de implementare a parteneriatului public-privat.
Informația despre anulare
Motivul anulării
Pentru lotul 1, lotul 2 anularea procedurii s-a efectuat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. a.
Argumentare:
în legătură cu lipsa ofertelor pentru lotul 1 şi lotul 2 grupul de lucru a decis anularea procedurii de achiziţie pentru loturile respective.
Pentru lotul 3 anularea procedurii s-a efectuat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. g.
Argumentare:
In caietul de sarcini elaborat pentru studiul de fezabilitate, pentru implementarea proiectelor investiţionale: sporirea eficienţei economice a sistemului de iluminare stradală în municipiul Chişinău prin parteneriat public-privat, a fost omisă clauza privind necesitatea desfăşurării auditului energetic, obligaţie prevăzută de art. 19 alin. 3 din legea nr. 139 din 19.07.2018 cu privire la eficienţa energetică.
Pentru lotul 4 anularea procedurii s-a efectuat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. d (pct. 3)
Argumentare:
Conform pct. 14 al Anunţului de Participare şi pct 9.1 al caietului de sarcini, Participantul trebuie să prezinte „informaţii cu privire la experienţa similară” în domeniul elaborării studiilor de fezabilitate.
Analizînd lista studiilor de fezabilitate a S.R.L. Biroul de proiectări ’’Urban-Design” se atestă lipsa exeperienţei în elaborarea studiilor de fezabilitate pentru sedii administrative.
Argumentare:
în legătură cu lipsa ofertelor pentru lotul 1 şi lotul 2 grupul de lucru a decis anularea procedurii de achiziţie pentru loturile respective.
Pentru lotul 3 anularea procedurii s-a efectuat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. g.
Argumentare:
In caietul de sarcini elaborat pentru studiul de fezabilitate, pentru implementarea proiectelor investiţionale: sporirea eficienţei economice a sistemului de iluminare stradală în municipiul Chişinău prin parteneriat public-privat, a fost omisă clauza privind necesitatea desfăşurării auditului energetic, obligaţie prevăzută de art. 19 alin. 3 din legea nr. 139 din 19.07.2018 cu privire la eficienţa energetică.
Pentru lotul 4 anularea procedurii s-a efectuat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. d (pct. 3)
Argumentare:
Conform pct. 14 al Anunţului de Participare şi pct 9.1 al caietului de sarcini, Participantul trebuie să prezinte „informaţii cu privire la experienţa similară” în domeniul elaborării studiilor de fezabilitate.
Analizînd lista studiilor de fezabilitate a S.R.L. Biroul de proiectări ’’Urban-Design” se atestă lipsa exeperienţei în elaborarea studiilor de fezabilitate pentru sedii administrative.
Data anulării
5 mart 2021, 11:22
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Columna, 106
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
29 ian 2021, 19:02
Data ultimilor modificări
5 mart 2021, 11:22
Achizitii.md ID
21035480
MTender ID
CPV
79314000-8 - Studiu de fezabilitate
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Anulată
Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate, pentru implementarea proiectelor investiționale Sporirea eficienței economice a sistemului de iluminare stradală în municipiul Chișinău prin parteneriat public-privat
Data:
6 febr 2021, 10:48
Subiectul întrebării:
Documentele în format WORD
Întrebare:
Buna ziua, în calitate de potențial ofertant, solicităm atașarea documentelor : DOCUMENTAȚIA STANDARD și DUAE în format WORD.
Răspuns (9 febr 2021, 13:57):
Documentația în format WORD poate fi solicitată prin expedierea unui mesaj la adresa de e-mail smip.dgect@cmc.md
Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate, pentru implementarea proiectelor investiționale Sporirea eficienței economice a sistemului de iluminare stradală în municipiul Chișinău prin parteneriat public-privat
Data:
6 febr 2021, 12:00
Subiectul întrebării:
Modificarea criteriilor de eligibilitate.
Întrebare:
Prin prezenta, dorim să aducem la cunoștința Autorității Contractante că elaborarea unui studiu de fezabilitate se elaborează în baza unui contract de prestări servicii.
Astfel, în cazul unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii, în scopul ”demonstrării experienței operatorului economic în domeniul de activitate aferent obiectului contractului
ce urmează a fi atribuit” (Conform documentației de atribuire - lista criteriilor de eligibilitate), Autoritatea Contractantă urmează să se ghideze strict de art.22. alin.(2), lit.a) și nu de alin.(3), lit.a).
În această ordine de idei, în scopul respectării normelor legale, Autoritatea Contractantă urmează să modifice conținutul documentației de atribuire, unde ofertanții vor prezenta lista studiilor de fezabilitate elaborate anterior pe parcursul perioadei de 3 ani și nu 5 ani.
Răspuns (10 febr 2021, 14:40):
Se acceptă.Operatorii economici participanți urmează să asigure demonstrarea experienței în domeniul de activitate aferent obiectului contractului prin furnizarea listei studiilor de fezabilitate elaborate anterior în ultimii 3 ani, conţinînd valori, perioade de prestare, beneficiari. Termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit până la data de 21.02.2021
Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate, pentru implementarea proiectelor investiționale Sporirea eficienței economice a sistemului de iluminare stradală în municipiul Chișinău prin parteneriat public-privat
Data:
6 febr 2021, 12:22
Subiectul întrebării:
Restricții la participare.
Întrebare:
Conform art. 16, alin.(1), legii nr.131 privind achizițiile publice, orice operator (rezident sau nerezident) are dreptul de a participa orice procedură de atribuire a contractului de achiziții publice pe teritoriul Republicii Moldova.
Considerăm criteriul de eligibilitate ”demonstrarea experienței similare prin prezentarea a cel puțin a 1 studiu de fezabilitate pe teritoriul Republicii Moldova în perioada 2018-2020, ori legea nr.131 nu face referire la o apartenență geografică ca locație sau experiență.
Solicităm, excluderea acestui criteriu drept restrictiv față de unii ofertanți nerezidenți cu experiență similară la nivel internațional.
Răspuns (10 febr 2021, 13:09):
Obiecția înaintată este una nefondată, iar solicitarea privind excluderea criteriului care stipulează ”demonstrarea experienței similare prin prezentarea a cel puțin a 1 studiu de fezabilitate pe teritoriul Republicii Moldova” este respinsă din următoarele argumente. Conform art.16. alin (1) din Legea 131/2015 „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociaţie de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice.”, or Autoritatea Contractantă oferă posibilitatea oricărui operator care întrunește criteriile de eligibilitatea să participe la procedura de achiziție, în sensul dat menționăm că acesta urmează să completeze Capitolul II din DUAE, compartimentul A, inclusiv făcând referință la Tara de origine, orașul/ localitatea rezident al cărui este operatorul economic participant. Demonstrarea experienței similare prin elaborarea unui studiu de fezabiltiate pe teritoriul Republicii Moldova este necesară pentru a demonstra capacitatea profesională a ofertantului și cunoașterea de către acesta a reglementărilor naționale aplicabile domeniului în care este necesar elaborarea Studului de fezabiltiate, precum și reducerea rscurilor autorității contractante.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK