+373 22 003 999

Vă rugăm să ne adresați întrebările dvs. la adresa de e-mail info@achizitii.md sau în chat.

1
Perioada de actualizare
de la 01.02.2021 14:00
până la 13.02.2021 10:44
2
Propunerea ofertelor
de la 13.02.2021 10:44
până la 25.02.2021 10:44
3
Licitaţie

4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 2 140 423 MDL
Perioada clarificărilor: 1 febr 2021, 14:00 - 13 febr 2021, 10:44
Perioada de depunere a ofertelor: 13 febr 2021, 10:44 - 25 febr 2021, 10:44

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.


Achiziționarea centralizată de implanturi oftalmologice (cristaline), conform necesităților IMSP - beneficiari pentru anul 2021 (repetat)
Informaţia despre solicitant
Denumirea
CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE
Codul fiscal/IDNO
1016601000212
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mariana Jantuan
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Fax
---
Datele achizitiei
Data publicării
1 febr 2021, 14:00
Data ultimilor modificări
11 febr 2021, 10:44
Achizitii.md ID
21034766
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de evaluare
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Achiziţia nu a avut loc
Achiziţia nu a avut loc
Lotul nr.15 Benzi de silicon
Buget: 3180.0 MDL
Achiziţia nu a avut loc
Documentele procedurii de achiziție
duae ajustat.doc
Documentele la ofertă
DUAE
1.02.21 14:00
declaratie_ro.doc
Documentele la ofertă
Declaratie pentru operatorii economici
1.02.21 14:00
date bancare.docx
Garanțiile la contract
Date Bancare
1.02.21 14:00
lista de distributie.xlsx
Documentele la ofertă
LIsta de distribuție
1.02.21 14:00
documentatia_standard_bunuri.semnat.pdf documentatia_standard_bunuri.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Documentația Standard
1.02.21 14:00
anunt_de_participare.semnat.pdf anunt_de_participare.semnat.pdf
tenderNotice
Anuntul de participare
1.02.21 14:00
formulare 4.1 și 4.2 modif 11.02.2021.xlsx
Documentele la ofertă
Formularele F4.1 Specificației tehnice și F4.2 de Preț
11.02.21 10:44
Data:
2 febr 2021, 17:29
Subiectul întrebării:
Lotul 10. Hialuronat de sodiu 1%
Întrebare:
Specificatiile tehnice anuntate pentru acest LOT si anume Greutate Moleculara cu diapazonul 2.8-3.2 milioane Daltoni favorizeaza vadit doar un singur producator si anume BIOTECH VISION CARE, MODEL: BIO-HYALUR 1%. Vedeti linkul (pagina 3, BIO-HYALUR RANGE): https://www.biotechhealthcare.com/wp-content/uploads/2019/04/09.-BIO-HYALUR-RANGE.pdf Pentru a asigura concurenta egala si pentru a nu limita intentionat participarea altor operatori economici, vă rugăm să măriți limita superioară a diapazonului de greutate moleculara exprimată în Daltoni pina la minimum 4.5 milioane Daltoni.
Răspuns (8 febr 2021, 11:06):
Buna ziua. Vor fi efectuate modificări la parametrul dat, după analiza și consultarea tuturor specialiștilor coopatati din cadrul instituțiilor beneficiare.
Data:
4 febr 2021, 13:13
Subiectul întrebării:
Mostre
Întrebare:
Dvs solicitati prezentarea mostrelor odata cu oferta (desi in alte licitatii publicice solicitati prezentarea mostrelor la solicitare). Aducerea mostrelor implica cheltuieli economice considerabile din partea agentilor economici, rugam sa modificati cerinta pentru mostre, ca acestea sa fie prezentate la solicitare de potentialii castigatori. Termenul de valabilitate a ofertelor este de 90 zile. Consideram ca 90 zile este suficient ca sa solicitati si sa examinati mostrele. Va multumim anticipat.
Răspuns (4 febr 2021, 15:07):
Buna ziua. 90 zile sunt pentru a acoperi toate etapele procedurii de achiziție și nu este dedicată doar etapei de evaluare. Totodată, Procedura este pentru anul actual și care e probabilitatea că o sa vă încadrați în termenul stabilit de grupul de lucru? Când se solicită o modificare se propune cum se doreste a fi modificata cerința pentru a putea fi examinata de grupul de lucru. În parte ce ține de alte licitații despre care menționați între paranteze, pot să vă informez că pentru prima procedură de achiziție pentru anul 2021 (LP20/00114) la fel s-a solicitat mostrele să fie prezentate o dată cu depunerea ofertelor. Multumesc, o zi frumoasa.
Data:
8 febr 2021, 15:04
Subiectul întrebării:
apirogenic
Întrebare:
Buna ziua. Va rugam sa specficati daca pentru loturile 10 si 13, cerinta "apirogen" se refera pentru seringa si canula sau la substanta "Hialuronat de sodiu" si "Viscoelastic".Totodata va rugam sa ne comunicati daca se accepte oferte cu produse care nu sunt apirogene. Va multumim,
Răspuns (9 febr 2021, 11:41):
Buna ziua. Atit continutul, cit si seringa si canula trebuie sa fie apirogene.
Lotul nr.1 Câmpuri operatorii pentruchirurgia globului ocular
Data:
8 febr 2021, 17:32
Subiectul întrebării:
Lotul nr.1 Câmpuri operatorii pentruchirurgia globului ocular. Materialul cîmpului.
Întrebare:
Vă rugăm să specificați dacă materialul nețesut a cîmpului chirurgical trebuie să aibă o capacitea înalta de absorbţie pentru lichide.
Răspuns (9 febr 2021, 11:41):
Materialul din care e compus cimpul chirurgical nu trebuie sa fie cu capacitate de absorbtie.
Lotul nr.1 Câmpuri operatorii pentruchirurgia globului ocular
Data:
9 febr 2021, 09:47
Subiectul întrebării:
Specificații făcute la comanda
Întrebare:
CAPCS da-ti un diapazon cu privire la mărimile "Câmpurilor operatorii", conform legii trebuie sa acordați o concurenta. Specificațiile anexate sunt stric sub un producător care de anii de zile se lucrează pe acest principiu. Anexează linkul si convertește inch to cm. https://www.alconnordicsurgicalproducts.com/node/646
Răspuns (11 febr 2021, 10:03):
Buna ziua. Parametrii sunt indicați la solicitarea beneficarului final, iar la momentul de față sunt mai mulți producători care fabrică acest produs cu mărimile date. Conform articolului 82 alin (1) al legii 131 privind achizițiile publice, Orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege.
Lotul nr.4 Cutit oftalmic pentru incizia de bază chirurugia cataractei lama de 1.2 mm
Data:
9 febr 2021, 10:23
Subiectul întrebării:
Lotul nr.4 Cutit oftalmic pentru incizia de bază chirurugia cataractei lama de 1.2 mm
Întrebare:
În descrierea tehnică, se menționează că se solicită oferirea unui produs cu „Lama de 1,2 mm cu tăiș lateral Tip MSL 26”. Codul produsului "MSL 26" prespune faptul că specificațiile tehnice au fost pregătite pe baza catalogului de produse de la producătorul japonez MANI Inc (vă rugăm să accesati linkul: http://www.mani.co.jp/en/pdf/O3OphthalmicKnife.pdf) și unde codul produsului MSL 26 corespunde cu lățimea lamei de 2,65 mm (accesati va rog același link al catalogului, pagina nr.3). Vă rugăm să revizuiți specificațiile tehnice, astfel încât operatorii economici să vă poată oferi un produs, a cărui lățime a lamei va satisface nevoile utilizatorului final.
Răspuns (11 febr 2021, 09:19):
Buna ziua. Va fi scoasa sintagma "Tip MSL 26".
Lotul nr.8 Cuțit oftalmic crescent pentru chirurgia globului ocular 2.6 mm
Data:
9 febr 2021, 11:05
Subiectul întrebării:
Lotul nr.8 Cuțit oftalmic crescent pentru chirurgia globului ocular 2.6 mm.
Întrebare:
Specificați directiune angulatiei pentru cutitul solicitat (adica cutitul trebuie sa fie angulat sub unghi 45 grad sus sau jos)?
Răspuns (12 febr 2021, 11:04):
Unghiul lamei față de miner.
Lotul nr.10 Hialuronat de sodiu 1%
Data:
10 febr 2021, 22:36
Subiectul întrebării:
Prezentarea mostrelor la deschiderea licitatiei referitor la toate loturile
Întrebare:
De ce ati inclus cerinta prezentarea mostrelor la deschiderea licitatiei? Aceasta cerinta favorizeaza companiile mari, care deja livreaza produsele licitate pe piata autohtona. Aceste companii au stocuri si mostre la deposit. Pentru o companie mica sau mijlocie a procura mostrele si a le primi prin DHL sau prin alta companie de transport va costa circa 2000 -3000 lei. Fara sa stie din timp daca vor ocupa unul dintre primele locuri dupa pret companiile mici pur si simplu vor arunca in aer acesti 2000 -3000 lei. Ar fi mai correct ca sa le dati participantilor un timp suficient (de exemplu 10-14 zile dupa solicitare) pentru ca companiile respective, care vor vedea ca au ocupat unul din primele locuri dupa pret si vor considera ca acesti bani nu vor fi pierduti, sa poata comanda si primi mostrele untr-un timp rezonabil. Doar grupul de lucru nu va lua decizia indata dupa licitatie. Uneori dupa licitatii nici peste 3 luni grupul de lucru nu adopta vreo decizie si de multe ori solicita prelungirea termenului ofertei. Daca decizia va fi adoptata peste 1 luna sau 2 luni (sau chiar 3 saptamani) de ce sa nu le dati participantilor posibilitatea de a prezenta mostrele untr-un timp determinat de o durata rezonabila? Puteti sa dati o mana de ajutor statului pentru indeplinirea programului de susţinere a IMM-urilor?
Răspuns (11 febr 2021, 10:25):
E un drept al autorității contractante de a specifica criteriile și cerințele obligatorii. La procedura în cauza sunt analizate toate mostrele prezentate, de la primul pînă la ultimul după preț. Mostrele produselor care nu corespund Documentației Standard sunt returnate operatorului economic. Procedura în cauza este o procedură repetată cu perioadă de livrarea pentru anul actual 2021, și fiecare zi contează. Pînă la deschiderea ofertelor sunt 10-14 zile, Vă multumim pentru intrebare.
Data:
11 febr 2021, 08:24
Subiectul întrebării:
documente de licitatie
Întrebare:
Indepliniti, va rog p. 3 din documentatia de atribuire- Pregatirea ofertelor. Indicati datele bancare, unde se va face transferul pentru garantia de oferta
Răspuns (11 febr 2021, 09:21):
Buna ziua. Pentru aceasta s-a adaugat initial document aparte cu Datele bancare unde poate fi efectuat transferul pentru garantii
Lotul nr.1 Câmpuri operatorii pentruchirurgia globului ocular
Data:
11 febr 2021, 09:10
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta pentru LP
Întrebare:
De ce aplicati ultimul timp dupa ce ati trecut la platforma MTender plafonul maxim 2% pentru garantiile de oferta, avantajind astfel companiile mari, care isi pot permite sa blocheze mai multi bani? Multi colegi se plang ca CAPCS restituie garantiile de oferta cu mare intirziere (2-3 luni) dupa ce au fost semnate contractile cu castigatorii sau dupa anularea LP sau anularea loturilor. Companiile mici sau mijlocii sunt descurajate sa participle la licitatii, vazind ca trebuie sa blocheze banii pentru garantii de oferta, care apoi cu greu sunt returnate. Ce Va impiedica sa aplicati plafonul de 1% pentru garantiile de oferta deschizind portile la mai multi potentiali ofertanti?
Răspuns (11 febr 2021, 09:47):
Buna ziua. La toate procedurile care sunt sub plafonul de 2 300 000 lei, se indică garanția pentru ofertă în valoarea de 2% de la suma ofertei fără TVA, iar această practică nu a fost modificată special pentru platforma MTender. Daca o sa analizati istoria procedurilor pe capcs.md o sa observati acest detaliu. Plus la toate pentru orice procedură de achiziție răspunderea o poartă autoritatea contractantă și în cazul in care operatorul economic care este potențial câștigător se refuza de ofertă, acest lucru atrage după sine niste consecinte atît pentru beneficiar, cit si pentru autoritatea contractantă. Ce ține de restituirea garanțiilor de ofertă, nu trebuie să adunați sub aceeași concluzie toate procedurile de achiziție desfășurate de către Centru, pentru că fiecare are specificul si continuitatea sa. Pot spune, doar un singur lucru spre final, că până nu participi nu poți afla, iar să te bazezi pe niste Vorbe nu este Corect, atita timp cât vă puteți forma o părere proprie. Vă invităm să participați
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".