1
Perioada de actualizare
de la 13.01.2021 14:56
până la 04.04.2021 15:00
2
Propunerea ofertelor
de la 04.04.2021 15:00
până la 22.04.2021 15:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 133 774 820,72 MDL
Perioada clarificărilor: 13 ian 2021, 14:56 - 4 apr 2021, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 apr 2021, 15:00 - 22 apr 2021, 15:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea Echipamentelor de protecție LISTA DE BAZĂ pentru combaterea COVID-19 necesare conform necesităților IMSP-urilor pentru anul 2021

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mariana Jantuan
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
13 ian 2021, 14:56
Data ultimilor modificări
2 apr 2021, 13:17
Achizitii.md ID
21033924
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae ajustat.doc
Documentele la ofertă
DUAE
13.01.21 14:56
declaratie_ro.doc
Documentele la ofertă
Declaratie pentru ofertant
13.01.21 14:56
date bancare.docx
Garanțiile la contract
Date bancare pentru transferul garantiei de oferte și garantiei pentru buna executie a contractului
21.01.21 11:01
documentatia_standard_bunuri (3) 01.02.2021.semnat.pdf documentatia_standard_bunuri (3) 01.02.2021.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Documentația Standard Semnat
1.02.21 10:35
anunt_de_participare 01.02.2021.semnat.pdf anunt_de_participare 01.02.2021.semnat.pdf
tenderNotice
Anunț de participare Semnat
1.02.21 10:35
documentul contestatiei 02_29_21.pdf documentul contestatiei 02_29_21.pdf
Reclamații și decizii
Contestatia de la Endo-Chirurgie SRL
8.02.21 11:01
rg02-274.pdf rg02-274.pdf
Clarificări pentru participanți
Clarificari la Viziere
8.02.21 14:06
decizie 03d-150-211059775782750558815.pdf decizie 03d-150-211059775782750558815.pdf
Reclamații și decizii
Decizia ANSC din 19.03.2021
26.03.21 09:31
documentatia_standard_bunuri 26.03.2021.semnat.pdf documentatia_standard_bunuri 26.03.2021.semnat.pdf
Documentele la ofertă
Documentația Standard
26.03.21 12:26
lista de distributie 26.03.2021.xlsx
Documentele la ofertă
Lista de distribuție
26.03.21 12:26
formulare 4.1 și 4.2 modif 26.03.2021.xlsx
Documentele la ofertă
Formularele F4.1 și F4.2
26.03.21 12:26
anunt_de_participare 01.04.2021.semnat.pdf anunt_de_participare 01.04.2021.semnat.pdf
tenderNotice
Anunț de participare
2.04.21 13:17
Data:
13 ian 2021, 18:10
Subiectul întrebării:
Termenii de achitare
Întrebare:
Buna ziua. Invitatia nu contine termenii de achitare. Va rugam sa-i mentonati.
Răspuns (14 ian 2021, 10:07):
Buna ziua Termenii de achitare se regasesc in Documentatia Standard la punctul 3.7. Metoda și condițiile de plată vor fi: Achitarea va fi efectuată utilizînd sistemul de e-facturare. 30 zile după livrarea bunurilor și recepţionarea facturilor fiscale de către CAPCS.
Data:
14 ian 2021, 09:31
Subiectul întrebării:
Combenezoane Lot 1
Întrebare:
Va rugam sa indicati expres clasa de protectie pentru combenezoanele din lotul 1. Dvs solicitati ca producatorii locali pot prezenta certificat eliberat de ANSP. Certificatele eliberate de ANSP nu au la baza niste verificari reale a dispozitivelor de protectie, deoarce ANSP nu dispune de echipamente/mijloace de masurare care pot testa echipamentele de protectie pentru a confirma calitatea ... in genere nu este clar in baza caror criterii ANSP elibereaza aceste certificate. Solicitam sa cereti pentru toate produsele certificate CE pentru a elimina standardele duble.
Răspuns (15 ian 2021, 12:52):
Buna ziua. Vor fi facute modificari la nivelul actelor prezentate care sa demonstreze calitatea porduselor oferite
Respiratoare
Data:
14 ian 2021, 13:24
Subiectul întrebării:
Уточнение по поводу клапана для выдоха.
Întrebare:
Прошу Вас уточнить необходимость наличия клапана для выдоха, так как ВОЗ не рекомендует использовать маски с клапаном в условиях пандемии COVID- 19 в связи с тем , что при использовании такой маски с клапаном больным COVID- 19 выдыхаемый воздух не фильтруется и содержит вирусы.
Răspuns (18 ian 2021, 10:26):
Buna ziua Valva respiratorie a fost inclusa inițial pentru comoditatea la respirație. Ce ține despre necesitatea acesteia vom solicita părerea mai.multor specialiști din cadrul a mai.multor instituții care urmează a fi beneficiarii finali si care le utilizează de la începutul pandemiei. Dacă dețineți mai.multa informație puteți sa o transmiteți in adresa centrului. Va mulțumim pentru întrebare.
Măști medicale
Data:
15 ian 2021, 12:59
Subiectul întrebării:
Revizuirea cerințelor
Întrebare:
Solicităm excluderea cerinței „Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale să se prezinte - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale avizat cu ştampila umedă”. - Această cerință contravine principiului de asigurare a concurenței și combaterii practicilor anticoncurențiale, precum și principiului tratamentului egal și liberului acces de participare în licitație. Conform cerinței respective la licitație pot fi oferite doar bunuri care sunt deja înregistrate, astfel este blocat accesul liber în licitație a produselor noi, neînregistrate. - Conform art. 7 alin. (1) din Legea nr. 102 din 09.06.2017 cu privire la dispozitivele medicale, producătorul sau reprezentantul său autorizat este obligat să notifice Agenția cu cel puțin 10 zile lucrătoare pînă la introducerea pe piață a dispozitivelor medicale.
Răspuns (20 ian 2021, 08:35):
Buna ziua. A fost depusa contestatia la procedura data si urmeaza sa fie facute modificari ulterioare.
Data:
15 ian 2021, 15:24
Subiectul întrebării:
План поставки
Întrebare:
Уточните план поставок. Количества большие, товар востребованный и на складах не лежит. Это потребность на год ? В каких количествах в течении года планируются заказы ?
Răspuns (18 ian 2021, 10:32):
Buna ziua. Livrările vor fi efectuate numai în cazul.necesitatilor si in urma comenzilor de către beneficiari. In parte executarea in totalitate a contractului depinde de evoluția pandemiei sau stagnarea acesteia. Dupa cum este specificat si in denumirea procedurii : echipamente de protecție pentru combaterea COVID-19. TOTODATĂ, CAPCS este responsabil de efectuarea procedurii de achiziție, iar planificăriil sunt făcute de către instituțiile medico-sanitare publice. Sper ca am fost explicită. O zi frumoasa
Data:
15 ian 2021, 17:27
Subiectul întrebării:
Mănuși nitril, lotul 7
Întrebare:
Buna ziua! Vă rugăm să verificați specificarea tehnică pentru lotul 7 Mănuși nitril, şi anume: solicitarea mănușilor din nitril cu pudra. De regulă, personalul instituțiilor medicale utilizează manuși din nitril nepudrare din motivul că pudra este un absorbant puternic, care atrage și reține proteinele și microorganismele. Astfel, reprezintă o sursă de pericol infecțios. avînd un rol semnificativ în răspândirea infecțiilor nosocomiale.
Răspuns (18 ian 2021, 10:39):
Buna ziua. Vom studia inca o data acest subiect, ținând cont ca sunt la prima experienta de achiziționare la acest tip de mănuși. Se vor solicita părerea specialiștilor din cadrul instituțiilor medico-sanitare publice care urmează sa devina beneficiarii finali a produselor oferite. Va mulțumesc pentru întrebare O zi frumoasa
Respiratoare
Data:
18 ian 2021, 14:14
Subiectul întrebării:
Valva respiratorie
Întrebare:
Solicitam respectuos excluderea parametrului tehnic ”Cu valva respiratorie”, avind ca baza recomandarile OMS, în contextul pandemiei COVID-19. Această supapa de expiratie este o parte mecanica ce se poate rupe brusc in timpul utilizarii sau poate fi blocata de particule fine, permitind particulelor dăunătoare (virusurilor) sa fie inhalate fără stratul filtrant. Prin urmare respiratoarele nu ar trebui sa aiba nici o supapa de respiratie.
Răspuns (20 ian 2021, 08:37):
Buna ziua A fost depusa contestatie in care se regaseste si solicitarea D-voastra. In urma contestatiei vor fi efectuate mai multe modificari la nivelul specificatiilor la toate loturile.
Respiratoare
Data:
20 ian 2021, 11:04
Subiectul întrebării:
Cerinta "Cu Forma fixă" a respiratoarelor
Întrebare:
Buna ziua, Solicitam sa clarificati si sa indicati corect forma respiratoarelor. Forma fixă este o expresie ambiguă. Orice respirator are forma fixă cind se plaseaza pe față Specificati care din urmatoarele forme este solicitata: 1) Mască in forma de cupă, convexă 2) Mască pliată
Răspuns (20 ian 2021, 11:17):
Buna ziua Indicarea unei forme fixe, ca forma de cupa, convexa sau masca pliata, va restrictiona participarea. Indicarea parametrului "Cu Forma fixă", întărește solicitarea achiziționării de Respiratoare. Designul poate fi sub forma de rață sau sub forma de cupă, sau alte forme fixe. Se vor lua în consideratie la evaluare oricare dintre formele fixe.
Mănuși latex (ML, XL)
Data:
20 ian 2021, 11:35
Subiectul întrebării:
Mănuşi pentru examinare, nesterile, latex, cu pudră
Întrebare:
Buna ziua! Acceptati mănuşi pentru examinare, nesterile, latex, FARĂ PUDRĂ?
Răspuns (20 ian 2021, 14:40):
Buna ziua. Nu se vor accepta fără Pudra. Multumesc pentru intrebare
Viziere (Ecrane de protecție)
Data:
20 ian 2021, 11:59
Subiectul întrebării:
Buna ziua,
Întrebare:
Indicati, va rog, rechizitele bancare pentru tranfer : Garantie pentru oferta 1% si Garantie de buna executie 2.5%
Răspuns (20 ian 2021, 14:41):
Buna ziua. Vom atasa document cu rechizitele bancare
Data:
25 ian 2021, 11:51
Subiectul întrebării:
Raspunsul CAPCS
Întrebare:
Livrările vor fi efectuate numai în cazul.necesitatilor si in urma comenzilor de către beneficiari. In parte executarea in totalitate a contractului depinde de evoluția pandemiei sau stagnarea acesteia. Dupa cum este specificat si in denumirea procedurii : echipamente de protecție pentru combaterea COVID-19. TOTODATĂ, CAPCS este responsabil de efectuarea procedurii de achiziție, iar planificăriil sunt făcute de către instituțiile medico-sanitare publice. E super raspunsul. Deci, se primeste, ca daca nu vor fi solicitari, agentul economic ramine cu stocul de marfa, iar garantia de 5% pentru executarea contractului nimeni n-o exclude. astfel, din practica anilor precedenti, CAPCS nu isi asuma responsabilitatea, iar noi, agentii economici raminem cu marfa in stoc...
Răspuns (25 ian 2021, 12:27):
Buna ziua. Da, operatorul economic participant își asumă riscul neîndeplinirii complete a contractelor, în cazul desemnării ca cîștigător. Totodată, conform pct.6.2.Suma Garanţiei de bună execuţie (se stabileşte procentual din preţul contractului adjudecat): constituie 2,5 %, iar în contractul model s-a comis o eroare la cuantumul garanției pentru bună execuție, care va fi corectată la etapa modificărilor după decizia ANSC pentru contestația depusă pe margine procedurii de achiziție în cauză.
Combinezoane de protecție (protecție medie)
Data:
26 ian 2021, 14:10
Subiectul întrebării:
Graficul de livrari.
Întrebare:
Buna ziua . Unde putem face cunostinta cu graficul de livrari ? Mc.
Răspuns (27 ian 2021, 09:29):
Buna ziua Livrarea va avea lor conform comenzii beneficiarului si nu conform graficului.
Data:
26 ian 2021, 14:48
Subiectul întrebării:
Revizuirea cerințelor. Măști chirurgicale. REPETARE
Întrebare:
Ținând cont de faptul că, obiectul contestaţiei depuse este necunoscut, Vă rugăm să ne răspundeți la solicitările de clarificare cu respectarea prevederilor art. 35 din Legea 131. Iarăşi - solicităm excluderea cerinței „Înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale a Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale să se prezinte - extras din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale avizat cu ştampila umedă”. - Această cerință contravine principiului de asigurare a concurenței și combaterii practicilor anticoncurențiale, precum și principiului tratamentului egal și liberului acces de participare în licitație. Conform cerinței respective la licitație pot fi oferite doar bunuri care sunt deja înregistrate, astfel este blocat accesul liber în licitație a produselor noi, neînregistrate. - Conform art. 7 alin. (1) din Legea nr. 102 din 09.06.2017 cu privire la dispozitivele medicale, producătorul sau reprezentantul său autorizat este obligat să notifice Agenția cu cel puțin 10 zile lucrătoare pînă la introducerea pe piață a dispozitivelor medicale.
Răspuns (27 ian 2021, 09:33):
Buna ziua Eu am raspuns o dată la aceasta intrebare, iar varianta finala a specificatiilor inca nu a fost incarcata atita timp cit nu este decizia finala de la ANSC. Modificarile vor fi doar in documentatia de atribuire, care va sta ulterior si la baza evaluarii tehnice, din motiv ca aceasta sistema nu permite modificarile date.
Data:
28 ian 2021, 11:14
Subiectul întrebării:
intrebare
Întrebare:
toate fisierele atasate in format word nu se deschid si nici nu sa descarca.... Va rugam sa clarificati ce se intimpla, ca nu putem deschide informatia? Va multumesc
Răspuns (1 febr 2021, 08:55):
Buna ziua Autoritatea Contractanta nu este responsabila de functionarea acetui sistem. Ce ține de formulare, astazi vor fi facute modificari si se vor mai incarca o data documentele. O zi buna
Data:
29 ian 2021, 17:30
Subiectul întrebării:
Mănuși nitril, lotul 7
Întrebare:
Buna ziua. În scopul analizei condițiilor procedurii de achiziție și elaborării ofertei conforme pentru participare, Vă solicităm informații referitoare la rezultatele stabilirii necesarului real a beneficiarilor de manuși din nitril – cu pudră sau fără?
Răspuns (1 febr 2021, 08:56):
Buna ziua Astazi vor fi adaugate documentele cu modificarile de rigoare, tinind cont ca sistemul actual nu permite modificari la nivelul specificatiilor tehnice. De aceea, va rugam sa fiti atenti la modificarile expuse. Manusile din nitril se vor solicita FARA PUDRA.
Data:
2 febr 2021, 08:59
Subiectul întrebării:
prezentare mostre
Întrebare:
va rugam sa ne clarificati cu termenul de prezentare a mostrelor care este indicat in anuntul dvs ca este pina la data de 19 februarie ora 14.00, cum poate sa fie asa data daca data de finala de depunere a ofertei electronice este 02 martie?
Răspuns (2 febr 2021, 09:36):
Buna dimineata. Stiu despre eroare. Astazi o sa introduc alt Anunt de participare cu corectarea.
Data:
2 febr 2021, 14:05
Subiectul întrebării:
cu privire la modificarea cerintelor tehnice
Întrebare:
Care sunt moivele pentru modificarea categorica a cerintelor tehnice prin solicitarea certificatelor ISO pentru combibnezoanele de protectie, dat fiind faptul ca anterior au fost utilizate cu succes combinezoane de protectie fara certificate ISO, iar impunerea acestei cerinte favorizeaza 1 - 2 producatori autohtoni si/sau externi in defavoarea celorlalti producatori, care in conditii de pandemie nu au dispus de resurse financiare pentru a obtine un asa certificat. Se incearca cumva, favorizarea unui anumit producator?!
Răspuns (2 febr 2021, 15:51):
Modificarile sau făcut în urma contestatiei depuse și sedinței de examinare a contestației cu completul responsabil din partea Agenției Naționale de Soluționare a Contestațiilor, avînd la baza recomandările OMS. Ca condiție obligatorie este înregistrarea În Registrul de Stat al DIspozitivelor medicale, care nu poate fi îndeplinită pe baza Avizului Sanitar.
Data:
2 febr 2021, 14:43
Subiectul întrebării:
modificarea cerintelor tehnice
Întrebare:
Cu privire la certificat ISO 13485 - la viziere , a cui este idee de a prezenta acest certificat. Pentru proucatori autohtoni este Aviz sanitar eliberat de Agentia Nationala pentru Sanatate Publica si Declaratia de Conformitate CE.
Răspuns (2 febr 2021, 15:51):
Ca condiție obligatorie este înregistrarea În Registrul de Stat al DIspozitivelor medicale, care nu poate fi îndeplinită pe baza Avizului Sanitar.
Data:
2 febr 2021, 15:57
Subiectul întrebării:
înregistrarea În Registrul de Stat al DIspozitivelor medicale
Întrebare:
Pentru producatori autohtoni sunt alte cerinte pentru interistrarea dispozitivelor in Registrul de Stat, consultati HGRM 702
Răspuns (2 febr 2021, 16:25):
Buna ziua. Cunoaștem Hotărârea Guvernului nr.702. Și suntem la curent că la înregistrarea În Registrul de Stat al DIspozitivelor medicale, care nu se solicită Avizului Sanitar eliberat de Agentia Nationala pentru Sanatate Publica, care nu este autoritate care să dispună de instrumente/mijloace de măsurare/ testare a echipamentelor medicale și/sau de protecție pentru a confirma corespunderea acestora cu standardele aplicabile în domeniu. Autoritatea contractantă este obligată să respecte Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile, în cazul de față al asigurării concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice și tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici publice.
Data:
3 febr 2021, 13:29
Subiectul întrebării:
cu privire la modificarea cerintelor tehnice
Întrebare:
Este regretabil faptul că o instituție a statului, în loc să susțină producătorii autohtoni care cu chiu si cu vai trec prin perioada asta de criza pandemică încercând din răsputeri să păstreze colectivele de angajați și să achite impozitele din care mai apoi sunt procurate echipamentele de protecție, va procura un milion de combinezoane de la o întrerpindere care nu dispune de posibilități de producere corespunzatoare, dar care a avut grjă sa investească într-o hirtie cu abriviatura ISO. Aceasta îi va permite să vândă statului produse la un pret exagerat pentru că vezi doamne acestea sunt recomandarile OMS. De altfel, aceste combinezoane vor fi cusute de aceași producători autohtoni, la un preț de nimic, dictat de monopolistul cu certificare ISO. Ca întotdeauna, contează hirtia și nu oamenii. Nu contează Producătorul ci Intermediarul, care și de această dată va strânge UNTUL. Ceilalți să se mulțumească cu resturile de la MASA BOIERULUI. Asta daca va fi umil, și BOIERUL va binevoi să-i arunce vre-un os. Dacă nu - Dumnezeu cu mila. Lacatul pe ușa întreprinderii, șomaj, faliment. Dar asta nu-i intereseaza pe angajații statului. EI RESPECTA RECOMANDARILE OMS!!? Care este rostul să investești în oameni dacă sunt luate în calcul doar hârtiile?
Răspuns (3 febr 2021, 15:07):
Buna ziua La parametrul ce tine de ISO vor fi operate modificari si completari.
Data:
3 febr 2021, 15:40
Subiectul întrebării:
Combinezoane de protecție (protecție medie), Combinezoane de protectie (protecție înaltă pentru secții ATI)
Întrebare:
Pe parcursul anului 2020, CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE a desfășurat mai multe licitații majore pentru procurarea echipamentelor de protectie (LP 20/00139, 20/00172, 20/00246 și 20/00254). Toate aceste achiziții publice, desfășurate într-un mod netransparent cu multiple semne de întrebare, au fost câștigate de acelaș agent economic. Contractele respective au fost îndeplinite în proporție de 30 - 60 %, iar sisemul medical a fost pus în situația unui deficit permanent de echipament de protecție. În aceste condiții, CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE, în loc să respecte recomandărilșe OMS și să ia măsuri, penalizând respectivul agent economic și incluzându-l în lista neagră, a decis să prelungească contractele respective și în 2021, de parcă în Republica Moldova nu ar exista alți agenți ecnomici capabili să producă și să livreze combinezoane de protecțe către sistemul medical. Acum CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE vine cu modificări substanțiale la condițiile tehnice, și vrea să ne convingă cum că acest lucru se face pentru a respecta recomandările OMS. Dar unde era CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE, atunci când medicii din secțiile COVID-19 nu aveau ce purta și erau expuși virusului?.... Cred că nu este un secret, pentru cei din domeniu, cine va fi desemnat cîștigător pe pozițiile Combinezoane de protecție. CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE va avea grijă să fie acelaș agent economic. Asta, desigur, cu respectarea recomandărilor OMS.
Răspuns (4 febr 2021, 10:34):
Buna ziua, miine 05.02.2021,ora 13:30 va avea loc sedinta cu operatorii economici pe tema Participarii la procedura de achizitie a producătorilor autohtoni si documentele care sa certifice calitatea produselor acestora. Daca inca nu ati primit invitatia si aveti nevoie de linkul de participare, va rog sa interveniti cu o interpelare in adresa oficiala a centrului CAPCS.
Data:
4 febr 2021, 10:11
Subiectul întrebării:
Răspuns (3 febr 2021, 15:07): Buna ziua La parametrul ce tine de ISO vor fi operate modificari si completari.
Întrebare:
Cand vor fi operate modificarile promise în Răspuns (3 febr 2021, 15:07): Buna ziua La parametrul ce tine de ISO vor fi operate modificari si completari., daca perioada de larificari se incheie azi 04.02.2021 ora 14.00. Din câte cunosc, daca licitatia trece în următoarea etapă - Propunerea Ofertelor - modificări nu se mai pot face.
Răspuns (4 febr 2021, 10:27):
Buna ziua. Aseara a fost o eroare in sistem si nu a fost posibil de modificat sau adaugat documente noi. Acum incercam inca o data ca sa reusim pina la ora 14. Multumesc pentru Intrebare
Măști medicale
Data:
4 febr 2021, 12:31
Subiectul întrebării:
Standarde solicitate
Întrebare:
Bună Ziua, Rugăm să modificați standardul cerut EN 146 în EN 14683, deoarece EN 146 se atribuie aparatelor filtrante cu ventilație asistată cu cască sau cagulă. Conform Specificațiilor Tehnice recomandate de OMS pentru Echipamentul Individual de Protecție, măștile de protecție pentru lucrătorii medicali trebuie să corespundă standardelor EN 14683. Cu respect.
Răspuns (4 febr 2021, 13:29):
Buna ziua Multumesc pentru detalii, se vor efectua corectările de rigoare. O zi buna sa aveti
Data:
5 febr 2021, 20:37
Subiectul întrebării:
Standarde internaționale
Întrebare:
Buna ziua , intervenim cu rugămintea de a reveni la caietul de sarcini inițial pentru producătorii autohtoni, fără ca sa faceți trimitere la o decizie a lucrului de lucru la solicitarea unui operator economic, nici nu este măcar decizia ANSC finala, deoarece in luna Decembrie 2020 tot voi CAPCS ați efectuat licitație pentru Imsp Sfinta Treime pentru anul 2021 costume de protecție in care ați ai indicat pentru producătorii autohtoni era de ajuns numai avizul sanitar, chiar ați semnat și contract deja cu operatorul cistigator Tetis SRL, avind numai avizul sanitar. Unde apare și intrebarea oare aceste produse nu sunt tot pentru medicii noștri?? Ori vreti sa ziceți ca acest spital nu este unul in zona de risc??? Administrând și centru COViD Moldexpo ??? La fel și alți beneficiari din Republica au anunțat licitatii și au semnat deja contracte pentru anul 2021 numai in baza avizului sanitar. Aici se percepe alta situație, a fost de-ajuns ca Endochirurgie SRl sa conteste la grupul de lucru CAPcs, ca voi sa schimbați caietul de sarcini și solicitați acte internaționale. Spune-ți va rog de cind SRl Endochirurgie este producător autohton, asta înseamnă ca deține fabrica de producere a produsului finit, sau este numai un comerciant intermediar ca și mulți alții !! Solicitam sa reveniti la caietul de sarcini pentru producătorii autohtoni doar cu avizul sanitar, și sa nu Creați aceasta licitație numai sub un operator economic, fără ca sa va mai acoperiți și cu ordinul nr.283 din Martie 2020 sau a recomandărilor OMS, deoarece ele au putere juridică încă din anul trecut, dar nu au fost impuse producătorilor autohtoni!
Răspuns (8 febr 2021, 09:47):
Buna ziua. Conform articolului 82 alin (1) al legii 131 privind achizițiile publice, Orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege.
Data:
8 febr 2021, 10:09
Subiectul întrebării:
CONTESTARE
Întrebare:
PUBLICATI ACTUL CA SA PUTEM SA FACEM CUNOSTINTA
Răspuns (8 febr 2021, 10:58):
Bine
Data:
8 febr 2021, 11:48
Subiectul întrebării:
Cantitatile solicitate
Întrebare:
Buna ziua!Sunteti siguri ca sunt necesare asemenea cantitati mari de Ehipamente de protectie avand in vedere ca numarul de infectari scade si in curand speram sa primim primele loturi de vaccini?Multumim!
Răspuns (8 febr 2021, 12:12):
Buna ziua. Procedura de achiziție a fost demarata in urma scrisorilor de solicitare de la institutii, iar la ultima modificare au fost atinse si cantitatile. Toate modificarile la nivelul cantitatilor pot fi facute doar in urma unor solicitari oficiale de la beneficiari, in perioada de actualizare.
Data:
8 febr 2021, 12:20
Subiectul întrebării:
Cantitatile solicitate
Întrebare:
Buna ziua!Va multumim pentru raspuns.Cantitatile au fost solicitate cu mult timp in urma,la moment ele nu sunt relevante.Suntem siguri ca nu nici un beneficiar nu va procura cantitatile solicitate initial!
Răspuns (8 febr 2021, 13:12):
Buna ziua. Cantitatile au fost solicitate pina la data de 18 decembrie 2020. Iar o procedura de asa anvergura poate dura in timp. Este o cantitate planificată pentru tot anul 2021. Ce ține de contractare, până la acel moment mai este timp și nu putem prognoza situația pandemică.
Respiratoare
Data:
8 febr 2021, 14:37
Subiectul întrebării:
"Dispozitive medicale" cu filtru de particule
Întrebare:
De ce trebuie să fie un dispozitiv medical? Aveți nevoie de produsul conform MDD EEC (93/42/EEC) și doar PPE EEC (89/686/EEC) nu este suficient?
Răspuns (11 febr 2021, 10:54):
Dacă ulterior va fi posibilă indeplinirea criteriului prin care se obligă operatorul economic desemnat cîștigător ca până la livrare să înregistreze bunurile in Registrul DIspozitivelor Medicale, atunci nu vad impedimentul de a participa.
Data:
9 febr 2021, 09:30
Subiectul întrebării:
09.02
Întrebare:
Articolul 65 al (4) din Legea cu privire la achizițiile Publice, stipulează expres că prezentarea ofertei presupune depunerea într-un set comun a propunerii tehnice, a propunerii financiare, a DUAE și, după caz, a garanției pentru ofertă. Autoritatea contractantă solicită, la etapa depunerii ofertelor, mult mai multe acte. Prin modificarea documentației la procedura dată, autoritatea contractantă a inclus restricții pentru producătorii autohtoni, favorizînd importatorii. Astfel, producătorii autohtoni de bunuri, vor fi nevoiți să exporte marfa în Uniunea Europeana apoi sa o importe din nou in R.Moldova, ceea ce va duce la creșterea prețului la bunul ofertat. Astfel, autoritatea contractantă încalcă prevederile art. 7 din Legea 131/2015 principiul asigurarii concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice precum și principiul tratamentului egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici. Conform ultimelor studii, făcute publice de curînd, în Republica Moldova, majoritatea produselor de consum, cu excepţia parţială a produselor alimentare, sunt de import. Solicităm revizuireaa caietului de sarcini și excluderea Certificatelor de calitate europene (CE, ISO, etc.). Autoritatea contractantă poate solicita prezentarea standardizarii naționale ca certificate privind calitatea produselor.
Răspuns (16 febr 2021, 10:49):
Buna ziua. Clarificarea a fost analizată și discutată în cadrul grupului de lucru și urmează să fie efectuate modificări.
Data:
10 febr 2021, 13:35
Subiectul întrebării:
Lot 1 , lot 2 solicitare de clarificare
Întrebare:
Rugam respectuos sa ne clarificati urmatoarele aspecte: Clarificare lotul 1- Combinezoane de protectie (protectie medie), deoarece in documentatia de atribuire la Anunțul de Participare privind Achiziționarea Echipamentelor de protecție Lista De Bază pentru combaterea COVID-19 necesare conform necesităților IMSP-urilor pentru anul 2021, combinezonul cu protectie medie ”trebuie să asigure protecție conform EN 14126 și să indeplinească condițiile pentru tipul 3-B ( in conformitate cu EN 14605) sau tipul 4-B ( in conformitate cu EN 14605) sau tip 6-B cu protecție biologică minim Clasa 4 ( in conformitate cu EN 13034 sau EN 14325).” Or, EN 14605 (imbracaminte de protectie impotriva substantelor chimice, care asigura o protectie limitata impotriva substantelor chimice lichide) pentru imbracamintea de Tip 5 cu interval limitat de purtare; ce se confirma prin teste. Standardul- En 13034 (imbracaminte de protectie impotriva substantelor chimice, care asigura o protectie limitata impotriva substantelor chimice lichide) pentru imbracamintea de Tip 6 cu interval limitat de purtare. Or, conform acestui standart combinezonul este doar de tip 6 protectie chimica si performanta este testata conform EN 14325(imbracaminte de protectie impotriva produselor chimice. Metode de incercare si clasificarea performantelor materialelor, cusaturilor, legaturilor si ansamblurilor imbracamintei de protectie chimica), este inregistrata clasificarea la tot sirul de teste, apoi este facuta evaluarea conform cerinta standart EN 13034 cu rezultatul reusit sau respins Si doar in urma evaluarii conform 14126 se artibuie tipurile 3B, 4B, 5B, 6B, care sunt obligatorii, de aici reiesa ca cerinta din documentatia de atribuire este una contradictorie care nu poate fi indeplinita Acestea fiind spuse, s-a ivit o necorcodanta intre cerintele pentru lotul 1- Combinezoane de protectie (protectie medie) si cerintele pentru lotul 2- Combinezone de protectie (protectie inalta pentru sectii ATI), si anume: cerintele pentru primul lot sunt mai inalte decat cerintele pentru al 2-lea lot, dat fiind faptul ca pentru lotul 2 se cere ca combinezonul sa fie lipit si conform 14126 atomat trebuie sa fie testat si evaluat conform si vor fi atribuite obligatoriu tipurile 3B, 4B, 5B, 6B, fara sintagma ”sau”, or ”sau” semnifica ca standardul EN 14126 nu este obligatoriu. Astfel solicitam excluderea cerintei pentru lotul 1- Combinezoane de protectie (protectie medie)”Combinizonul trebuie să asigure protecție conform EN 14126 și să indeplinească condițiile pentru tipul 3-B ( in conformitate cu EN 14605) sau tipul 4-B ( in conformitate cu EN 14605) sau tip 6-B cu protecție biologică minim Clasa 4 (in conformitate cu EN 13034 sau EN 14325) Vă rugăm să ne prezentaţi punctul dumneavoastră de vedere cu privire la aspectele menţionate mai sus.
Răspuns (11 febr 2021, 10:52):
https://www.bsigroup.com/LocalFiles/en-GB/Blogs/BSI-technical-guide-medical-protective-clothing-en-uk.pdf
Data:
19 febr 2021, 13:32
Subiectul întrebării:
Ghidul tehnic
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa ne clarificati cum ramane cu ghidul tehnic, si descrierea cerintelor catre un combinezon de protectie pentru medici in prima linie, conform OMS, in urma ultimelor modificari al caietului de sarcini? Or nu mai sunt actuale, intrucat medicii se imbraca intr-o bucata de material, ci nu intr-un produs finit, combinezon? https://www.bsigroup.com/LocalFiles/en-GB/Blogs/BSI-technical-guide-medical-protective-clothing-en-uk.pdf (link preluat din raspunsul CAPCS la ultima clarificare prin platforma "yptender.md")
Răspuns (19 febr 2021, 14:00):
Ghidul Tehnic pentru producătorii de îmbrăcăminte de uz medical este actual atâta timp cât există Organe și Laboratoare abilitate în domeniul certificării europene pe teritoriul țării de origine pentru producători. În caz contrar impunerea unor certificate internaționale pentru producătorii autohtoni duce la încălcare principiului concurenței loiale.
Data:
26 mart 2021, 15:52
Subiectul întrebării:
Modificari
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa scrieti modificarile pe care le-ati facut. Din ce motiv a fost schimbata perioada de depunere. Foarte straniu ca in perioada de depunere a ofertelor s-a permis republicarea si adaugarea documentelor pe platforma.
Răspuns (29 mart 2021, 09:19):
Buna ziua Modificările sunt la nivelul specificațiilor tehnice, care sunt indicate marcate (Bold) in Documentele noi anexate. Până la deschiderea ofertelor pot fi efectuate modificări conform legii 131/2015, art.41 ( Pînă la expirarea termenului de depunere a ofertelor, autoritatea contractantă are dreptul să modifice documentația de atribuire fie din proprie inițiativă, fie ca răspuns la solicitarea de clarificare a unui operator economic conform art. 35, prelungind, după caz, termenul de depunere a ofertelor, astfel încît de la data aducerii la cunoștință a modificărilor operate pînă la noul termen de depunere a ofertelor să rămînă cel puțin 50% din termenul stabilit inițial).
Data:
26 mart 2021, 16:02
Subiectul întrebării:
Modificari
Întrebare:
Добрый день, отредактируйте полностью тендер уже один раз нормально. Напишите четко всего требования и условия ! Очень некрасиво с вашей стороны в последние дни перед подачей предложений взять и все поменять, когда уже у всех готовы предложения и гарантии,это же закупка не на 5 лей . Убедительная просьба прикрепите документы по существу которые относятся к тендеру,зачем вы оставляете файлы которые были до этого? Сумма тендера не соответствует с теми документами которые там прикреплены. Напишите все четко и ясно ,для всех участников. Спасибо за понимание!!!
Răspuns (29 mart 2021, 09:28):
Buna ziua. Documentele anterioare nu pot fi excluse din sistem, întrucât acesta nu permite această posibilitate. Totodată, vechile documente sunt pentru a compara și a analiza cursul procedurii de achiziție. Pe parcursul zilei vor fi efectuate modificări la nivelul cantităților și sumelor alocate conform anunțului de participare din 26.03.2021.
Data:
26 mart 2021, 16:15
Subiectul întrebării:
Oferta publicata
Întrebare:
Ce s-a intimplat cu ofertele deja publicate. Unde au disparut? Cine a avut acces la aceasta informatie? Cine ne garanteaza ca ele nu au fost deschise si analizate. Ce se intimpla?
Răspuns (29 mart 2021, 09:29):
Buna ziua. Pentru detalii privind ofertele deja depuse și nepublicate, scrieți vă rog persoanelor responsabile de sistem, întrucât autoritatea contractantă nu are acces la acest nivelul de informații.
Data:
26 mart 2021, 16:39
Subiectul întrebării:
Oferta publicata
Întrebare:
Ofertele au fost deja publicate si a disparut !!! Cine a avut acces la aceasta informatie? Cine ne garanteaza ca ele nu au fost deschise si analizate.?????
Răspuns (29 mart 2021, 09:30):
Buna ziua. Pentru detalii privind ofertele deja depuse și nepublicate, scrieți vă rog persoanelor responsabile de sistem, întrucât autoritatea contractantă nu are acces la acest nivelul de informații.
Data:
26 mart 2021, 17:32
Subiectul întrebării:
Valoarea estimativa
Întrebare:
Valoarea estimativa în anuntul de participare și cea indicată pe paginea nu corespund. Vor fi făcute mai multe schimbări? Când o să fie o versiune finală?
Răspuns (29 mart 2021, 09:31):
Buna ziua. Pe parcursul zilei vor fi efectuate modificări la nivelul cantităților și sumelor alocate conform anunțului de participare din 26.03.2021.
Data:
30 mart 2021, 15:28
Subiectul întrebării:
Cantitati
Întrebare:
Buna ziua, va rugam sa ne confirmati sau infirmati cantitatile solicitate reale s mijloacele financiare la fel reale dispuse pentru achizitionarea tuturor bunurilor. Deoarece aceasta procedura a fost de nenumarate ori suspendata , prelungita si etc...., cu siguranta cantitatile solicitate au fost expediate catre CAPCS in 2020. Sau desfasurati proceduri de dorul lor.... Va multumesc
Răspuns (30 mart 2021, 16:24):
Buna ziua. Procedura de achiziție a fost demarată în urma recepționării demersurilor de solicitare din partea a 113 instituții medico-sanitare publice, conform necesităților pentru anul 2021. Pe parcursul celor 3 luni de la publicare procedurii de achiziție au fost modificate cantitățile de asemenea în baza demersurilor recepționate. La momentul de față cantitățile solicitate sunt conform anunțului de participare și datelor din SIA RSAP MTender. Tototdată în Documentația Standard pct.3.5 se menționează condițiile de livrare -În decurs de 20 zile de la solicitarea în scris a beneficiarului, ceea ce denotă că livrarea produselor va fi efectuată în urma comenzilor și necesităților reale ale beneficiarilor.
Data:
30 mart 2021, 18:30
Subiectul întrebării:
Cantitatile solicitate
Întrebare:
Buna ziua!Daca int'radevar se dorea procurarea echipamentelor de protectie ,demult se faceau mai multe licitatii cu cantitati mai mici,dar de facto este o mimare a procedurii de achizitie pentru a bifa ca s-a petrecut procedura!Sau inca nu s-au inteles cine trebuie s-o castige!
Răspuns (31 mart 2021, 08:55):
Buna ziua. Conform articolului 82 alin (1) al legii 131 privind achizițiile publice, Orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.