1
Perioada de actualizare
de la 03.12.2020 13:24
până la 27.12.2020 15:00
2
Propunerea ofertelor
de la 27.12.2020 15:00
până la 08.01.2021 17:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 400 000 MDL
Perioada clarificărilor: 3 dec 2020, 13:24 - 27 dec 2020, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 27 dec 2020, 15:00 - 8 ian 2021, 17:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

- Tipuri de carduri:
Carduri de conducător auto
Carduri de companie
Carduri de atelier
Carduri de control

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 2001, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Aleea Gării, 6
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Globu Sergiu
Telefonul de contact
068211766
Datele achizitiei
Data publicării
3 dec 2020, 13:24
Data ultimilor modificări
15 dec 2020, 11:58
Achizitii.md ID
21031779
CPV
30100000-0 - Maşini, echipament şi accesorii de birou, cu excepţia computerelor, a imprimantelor şi a mobilierului
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
document standart-taho.pdf document standart-taho.pdf
Documentele la ofertă
Documentația standart
3.12.20 13:24
duae.doc
Documentele la ofertă
DUAE
3.12.20 13:24
anta-anunt.pdf anta-anunt.pdf
Documentele la ofertă
Anunt de partcipare
7.12.20 10:53
Data:
15 dec 2020, 11:58
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificari
Întrebare:
In urma analizarii continutului documentatiei aferenta licitatiei avand ca obiect “Cartele tahografice personalizate”, am identificat urmatoarele aspecte pe care va rugam sa le clarificati: INTREBAREA NR. 1: In cadrul sectiunii 1 INSTRUCŢIUNI PENTRU OFERTANŢI (IPO) a documentatiei – pct. 20. Documentele ce constituie oferta se mentioneaza: “20.1. Oferta va cuprinde următoarele: a) Formularul ofertei (F3.1); b) Garanţia pentru ofertă (F3.2) în original; c) Caietul de sarcini. Specificaţii tehnice și preț (F4.1 și F4.2.); d) Formularul informativ despre ofertant (F3.3), inclusiv toate certificatele şi e) documentele enumerate în FDA 3; f) Declarația privind conduita etică și neimplicarea în practici frauduloase și de corupere (F.3.4); g) orice alt document cerut în FDA.”, iar in cadrul sectiunii 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) – cap. 3 Criterii și cerințe de calificare se mentioneaza: “Ofertantul va include în ofertă următoarele documente/cerințe: Nr. d/o Denumirea documentului/cerinței Mod de demonstrare a îndeplinirii cerinţei: Obligativitatea Documentele ce constituie oferta 1 Propunerea tehnică Original, confirmat prin semnătura și ștampila participantului; Da Propunerea financiară Original, confirmat prin semnătura și ștampila participantului; Da 2 Garanția pentru ofertă Original, confirmat prin semnătura și ștampila participantului; Da 3 Documentul unic de achiziţii european (DUAE) Original, confirmat prin semnătura și ștampila participantului; Da “ Totodata, in FORMULARUL STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN pus la dispozitie de dumneavoastra in cadrul documentatiei, in Capitolul V. Indicații generale pentru criteriile de calificare și selecție – A. Îndeplinirea tuturor criteriilor de selecție impuse, se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze în Sistemul informaţional automatizat ,,Registrul de stat al achiziţiilor publice” sau prin mijloace electronice, sau dacă e cazul, pe suport de hârtie autorității contractante: formularele, certificatele, avizele și alte documente indicate de către autoritatea/entitatea contractantă în anunțul de participare și în documentația de atribuire? Termen ___3_ zile de la solicitare. Notă. Numărul de zile se indică de către autoritatea contractantă ținând cont de cantitatea și caracterul documentelor solicitate.” Considerand cele de mai sus, va rugam sa confirmati ca: a) in cadrul ofertei trebuie prezentate DOAR documentele enumerate in Fisa de date a achizitiei – rubrica Documentele ce constituie oferta, respectiv: - Propunerea tehnică - Propunerea financiară - Garanția pentru ofertă - Documentul unic de achizitie european (DUAE) b) toate documentele enumerate la rubrica Documente de calificare din cap. 3 Criterii și cerințe de calificare din sectiunea 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) a documentatiei, respectiv: - Formularul informativ despre ofertant - Extras din registrul de stat al persoanelor juridice - Certificat de atribuire a contului bancar - Certificat de efectuare sistematică a plăţii impozitelor, contribuţiilor - Declarația privind conduita etică și neimplicarea în practici frauduloase și de corupere - Declarație privind dotările specifice, utilajul şi echipamentul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului - Declarație privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului - Referinţe, cu prezentarea actelor doveditoare (recomandare emisa de beneficiar sau copia contractului) cu privire la implementarea serviciilor similare solicitate - Referinţe, cu prezentarea actelor doveditoare (recomandare emisa de beneficiar) privind faptul că a implementat sisteme complete de emitere și gestiune a cartelelor Tahografice si ca emite cartele tahografice pentru cel puțin 3 state dintre care cel puțin un stat membru al Uniunii Europene - Referinţe, cu prezentarea actelor doveditoare (recomandare emisa de beneficiar) privind faptul că poate furniza accesul la sistemul European TACHOnet. Astfel, ofertantul trebuie să dovedească faptul că a implementat si asigură accesul la TACHOnet cel putin pentru 3 state, dintre care cel putin 2 state, membre AETR - Acte ce confirmă faptul că este certificat de organisme independente care atestă respectarea standardelor de asigurare a calității, respectiv ISO 9001 sau echivalent pentru sistemul de personalizare carduri tahograf digital - Acte ce confirmă faptul că este certificat de organisme independente care atesta respectarea standardelor privind managementul securității informației, respectiv ISO 27001 sau echivalent pentru sistemul de personalizare carduri tahograf digital - Acte ce confirmă faptul că este certificat de organisme independente care atesta respectarea standardelor privind managementul serviciilor IT, respectiv ISO 20000 sau echivalent pentru sistemul de personalizare carduri tahograf digital trebuie depuse ulterior, la solicitarea autoritatii contractante, iar in cadrul ofertei trebuie depus doar DUAE, ca dovada preliminara a indeplinirii tuturor acestor cerinte de calificare. INTREBAREA NR. 2: Referitor la Certificatul de efectuare sistematică a plăţii impozitelor, contribuţiilor, doar in cazul in care certificatul de efectuare sistematica a platii impozitelor, contributiilor, trebuie prezentat in cadrul ofertei, va rugam sa clarificati daca acest document trebuie sa fie valabil la data deschiderii ofertelor sau se accepta ca documentul sa fie valabil la data depunerii ofertei, urmand ca documentul actualizat sa fie depus ulterior, la solicitarea autoritatii contractante. INTREBAREA NR. 3: In cadrul sectiunii 1 INSTRUCŢIUNI PENTRU OFERTANŢI (IPO) a documentatiei – cap. D Depunerea și deschiderea ofertelor – pct. 28 Depunerea, sigilarea şi marcarea ofertelor se mentioneaza: “28.1. Ofertanţii pot să depună ofertele prin intermediul serviciilor poştale sau personal. Ofertanţii vor depune separat oferta financiară și oferta tehnică, incluisv dacă se permite conform prevederilor FDA4.1. ofertele alternative, în plicuri sigilate, marcîndu-le în mod corespunzător. Plicurile cu oferta financiară, tehnică și după caz alternativă vor fi plasate într-un singur plic sigilat. 28.2. Plicul va conține: a) numele şi adresa ofertantului; b) adresa autorităţii contractante în conformitate cu punctul FDA5.2.; c) numărul licitaţiei, conform punctului FDA1.3., şi orice semne adiţionale de identificare, dacă este specificat în FDA5.1.; d) o avertizare să nu fie deschise înainte de ora şi data deschiderii ofertelor, în conformitate cu punctul FDA5.3.”, iar in cadrul sectiunii 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) – cap. 5 Depunerea și deschiderea ofertelor se mentioneaza: “Plicurile vor conţine următoarea informaţie suplimentară: Licitația Publică nr. Ofertele vor fi depuse electronic prin intermediul SIA RSAP”. Va rugam sa confirmati ca oferta (toate documentele incluse in oferta) trebuie depuse doar electronic prin intermediul SIA RSAP. In caz contrar, va rugam sa ne indicati documentele in format fizic (pe hartie) pe care ofertantii trebuie sa le depuna la sediul dumneavoastra pana la data limita de depunere a ofertelor. Totodata, va rugam sa clarificati modalitatea de transmitere a mostrelor de carduri. INTREBAREA NR. 4: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4A.2 se mentioneaza: „Activitatea antreprenorială deține o certificare și/sau o autorizare echivalentă aferent obiectului procedurii de atribuire a contractului, în cadrul unui sistem național? ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspunsul este afirmativ, va rugam sa precizati care este respectiva certificare / autorizare. INTREBAREA NR. 5: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4B.1 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze declarații bancare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire? ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa clarificati care este cerinta minima de calificare care trebuie indeplinita prin prezentarea acestor documente. INTREBAREA NR. 6: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4B.2 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să demonstreze o cifră de afaceri anuală, după cum urmează: Valoare _____ Perioada _______ Notă. Se completează de către autoritatea contractantă valoarea și perioada ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa clarificati care este cerinta minima de calificare privind cifra de afaceri anuala. INTREBAREA NR. 7: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4B.3 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să demonstreze o cifră medie anuală de afaceri, după cum urmează: Valoare _____ Perioada _______ Notă. Se completează de către autoritatea contractantă valoarea și perioada ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa clarificati care este cerinta minima de calificare privind cifra medie anuala de afaceri. INTREBAREA NR. 8: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4B.4 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze raportul financiar înregistrat, extrase din raportul financiar? ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa precizati pentru ce ani fiscali trebuie prezentate aceste rapoarte financiare inregistrate. INTREBAREA NR. 9: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4C.2 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze detalii referitoare la tehnicieni sau organismele tehnice, specificate în anunțul de participare/documentația de atribuire, pe care autoritatea/entitatea contractantă le poate solicita, în special cele responsabile de controlul calității în legătură cu acest exercițiu de achiziție publică? ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa clarificati care este cerinta minima de calificare care trebuie indeplinita si ce documente de calificare trebuie prezentate pentru a demonstra indeplinirea acestei cerinte. INTREBAREA NR. 10: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4C.3 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze o informație cu privire la sistemele de management și de trasabilitate utilizate în cadrul lanțului de aprovizionare? ” Va rugam sa precizati daca aceasta intrebare este aplicabila acestei proceduri de achizitie si, daca raspuns este afirmativ, va rugam sa clarificati care este cerinta minima de calificare care trebuie indeplinita si ce documente de calificare trebuie prezentate pentru a demonstra indeplinirea acestei cerinte. INTREBAREA NR. 11: In cadrul FORMULARULUI STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN, la pct. 4C.7 se mentioneaza: „Operatorul economic este în măsură să furnizeze o informație privind personalul de specialitate propus pentru executarea contractului, conform cerințelor stabilite în anunțul de participare și documentația de atribuire? ” Va rugam sa confirmati faptul ca informatiile privind personalul de specialitate propus pentru executarea contractului vor fi incluse de ofertanti in Declarația privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului. Totodata, va rugam sa precizati ce informatii trebuie cuprinse in aceasta declaratie si va rugam sa confirmati ca pentru personalul de specialitate propus trebuie prezentata doar aceasta Declaratie. INTREBAREA NR. 12: Avand in vedere ca licitatia vizeaza semnarea unui contract de vanzare-cumparare de bunuri, va rugam sa confirmati faptul ca intrebarile de la pct. 4C.11 – 4C.11.1 si 4C.13 – 4C.14 din FORMULARUL STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN nu sunt aplicabile acestei licitatii. INTREBAREA NR. 13: Avand in vedere ca procedura de achizitie este licitatie deschisa, fara etapa preliminara de selectie. va rugam sa confirmati faptul ca intrebarile de la pct. 6A.1 – 6A.2 (Capitolul VI. Preselecția candidaților pentru procedura de atribuire a contractului de achiziție publică) din FORMULARUL STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN nu sunt aplicabile acestei licitatii. INTREBAREA NR. 14: Va rugam sa confirmati faptul ca cerintele de la pct. 2.3 si 2.4 din Formularul informativ despre ofertant (F3.3) sunt neaplicabile acestei Licitatii. INTREBAREA NR. 15: Va rugam sa clarificati daca Declaraţia privind situaţia personală a operatorului economic (F3.5) trebuie prezentata impreuna cu oferta sau ulterior, la solicitarea autoritatii contractante. INTREBAREA NR. 16: Va rugam sa confirmati ca:  Propunerea tehnica trebuie sa contina doar formularul Specificaţii tehnice (F4.1),  Propunerea financiara trebuie sa contina doar formularele: • Formularul ofertei (F3.1) • Specificații de preț și graficul livrării (F4.2) In caz contrar, va rugam sa precizati care sunt documentele care trebuie prezentate in Propu nerea tehnica, respectiv Propunerea financiara. INTREBAREA NR. 17: Va rugam sa clarificati in ce sectiune a ofertei trebuie incluse informatiile / documentele solicitate in Sectiunea 2 Fisa de date a achizitiei - Cap. 3 Criterii si cerinte de calificare si preluate in cele de mai jos: “Suplimentar, ofertantul trebuie să întrunească următoarele cerințe obligatorii: - Ofertantul trebuie să dovedească faptul că a implementat sisteme complete de emitere și gestiune a cartelelor tahografice si ca emite cartel tahografice pentru cel puțin 3 state dintre care cel puțin un stat membru UE. - Ofertantul trebuie să pună la dispoziția Autorității Contractante pe întreaga durată a contractului infrastructura hardware și software necesară funcționării sistemului tahograf digital la nivel național, pentru emiterea și gestiunea de carduri tahografice, - Ofertantul trebuie să asigure operarea întregii infrastructuri hardware și software a sistemului pentru emiterea și gestiunea de carduri tahografice, cu excepția infrastructurii aferente birourilor de înregistrare a solicitărilor de carduri tahografice, care va fi operate de către personalul Autorității administrative” Agenția Națională Transport Auto”, în continuare ANTA. - Ofertantul trebuie sa asigure întreținerea și actualizarea tuturor componentelor infrastructurii sistemului pentru emiterea și gestiunea de carduri tahografice pentru a respecta în totalitate cerințele specificate în prezentul caiet de sarcini cît și noile cerințe elaborate la nivelul Uniunii Europene și AETR în acest domeniu. - Ofertantul trebuie să asigure trainingul și suportul tehnic în limba Română pentru operarea aplicației ANTA la nivelul birourilor de înregistrare. - Având în vedere faptul că întreruperea furnizării de carduri tahograf către solicitanți (conducătorii auto, companii, ateliere și organele de control) ar duce la perturbarea activităților de transport rutier în Republica Moldova și ar produce daune importante companiilor de transport și conducători auto care efectuează transport internațional, se impune ca ofertantul să asigure continuitatea procesului de emitere de carduri personalizate pentru tahograful digital în Republica Moldova. În acest scop, ofertantul trebuie să: - emită primele carduri personalizate, în conformitate cu toate reglementările AETR și ale Uniunii Europene în domeniu, cât și cu cerințele din prezentul caiet de sarcini, în termen de maximum 10 zile de la data intrării în vigoare a contractului; - asigure gestiunea tuturor cardurilor tahograf emise în Republica Moldova începînd cu luna Decembrie 2010 și pană în prezent, cât și a cardurilor care urmează să fie emise pe durata contractului; - asigure continuitatea schimbului de informații cu autoritățile naționale din celelalte state participante în sistemul tahografului digital, fără întreruperi, prin intermediul sistemului TACHOnet, începând cu data intrării în vigoare a contractului; - asigure emiterea neîntreruptă de cartele tahografice personalizate pe toată durata contractului, conform comenzilor transmise de către ANTA; - cardurile tahografice furnizate pe toată durata contractului trebuie să fie certificate la nivel European, să aibă un design similar actualelor cartele tahografice emise în Republica Moldova conform specificației tehnice - Design & Layout Personalizare Cartele Tahografice, să fie fabricate din același material, și anume policarbonat, să fie personalizate prin aceeași tehnologie, și anume gravare laser, cu respectarea layout-ului de personalizare al actualelor carduri de tahograf digital. - Pentru a asigura emiterea neîntreruptă a cartelelor tahografice în Republica Moldova, ofertantul trebuie să dovedească faptul că poate furniza carduri tahografice personalizate, certificate la nivel European, cu respectarea tuturor cerințelor. În acest scop, ofertantul va prezenta type approval-ul pentru cardurile tahografice oferite și cîte o mostră de cartelă tahografică personalizată funcțională pentru fiecare tip de cartelă, si anume: o mostră de cartelă de conducător auto, o mostră de cartelă de companie, o mostră de cartelă de control și o mostră de cartelă de agent economic autorizat împreună cu scrisoarea de PIN aferentă; - Ofertantul trebuie să ofere o soluție de disaster recovery pentru toate componentele sistemului pentru ANTA, care să poată prelua activitatea oricărei componente a site-ului principal de producție în mai puțin de 24 de ore de la producerea evenimentului. Soluția de disaster recovery trebuie să fie operațională pe întreaga perioadă de derulare a contractului. - Ofertantul va implementa și opera toate componentele sistemului, ANTA, cu respectarea strictă a tuturor cerințelor de Securitate specificate în politica de securitate National Authority Policy of Republic of Moldova for the Digital Tachograph System. Toate sistemele ANTA trebuie protejate de o infrastructură de securitate care să se asigure respectarea tuturor cerințelor stipulate în politica de securitate „National Authority Policy of Republic of Moldova for the Digital Tachograph”, aprobata de ERCA, în politica de securitate a ERCA, în Acordul AETR, appendix IB, și să asigure securitatea cibernetică a acestor sisteme ținând cont de noile amenințări cibernetice; - Ofertantul, în calitate de furnizor de servicii de personalizare de cartele tahografice, trebuie să prezinte codul de practici și proceduri corespunzător pentru ANTA. - Ofertantul, în calitate de furnizor de servicii de certificare pentru cartelele tahografice, trebuie să prezinte codul de practice și proceduri corespunzător pentru ANTA. Cerințe pentru sistemul de înregistrare, gestiune și emitere de carduri tahograf - Ofertantul trebuie să asigure pe durata contractului upgrade-ul aplicațiilor software ale ANTA comform noilor cerințe care vor fi elaborate la nivel European, AETR și național, cît și de către Autoritatea Contractantă, fără întreruperea activității de înregistrare și furnizare a cartelelor tahografice de către ANTA și fără costuri suplimentare. În acest scop, ofertantul trebuie să dovedească capabilitatea de a asigura upgrade-ul aplicațiilor software ale ANTA; - Ofertantul trebuie să asigure pe durata contractului mentenanța și suportul tehnic al sistemului pentru înregistrarea de cereri carduri tahograf digital, emitere carduri şi gestiune a cardurilor emise de către ANTA. În acest scop, ofertantul trebuie să dovedească capabilitatea de a asigura mentenanța și suportul tehnic al sistemului ANTA; - Ofertantul trebuie să asigure pe durata contractului infrastructura tehnică necesară conectării sistemului gestionat de ANTA la sistemul European TACHOnet prin punctul de acces al unui stat membru UE la rețeaua privată a Uniunii Europene, sTESTA; - Ofertantul trebuie să asigure pe durata contractului upgrade-ul aplicațiilor software pentru verificarea și validarea cererilor aplicanților la nivel european, prin interfațarea cu sistemul TACHOnet, conform noilor specificații și cerințe care vor fi elaborate la nivel European. În acest scop, ofertantul trebuie să dovedească capabilitatea de a asigura upgrade-ul aplicațiilor software ale sistemului TACHOnet național; - Ofertantul trebuie să asigure pe durata contractului mentenanța și suportul tehnic al aplicațiilor software pentru verificarea și validarea cererilor aplicanților la nivel european, prin interfațarea cu sistemul TACHOnet. În acest scop, ofertantul trebuie să dovedească capabilitatea de a asigura mentenanța și suportul tehnic al sistemului TACHOnet național; Cerințe pentru sistemul Autorității de Certificare - Avînd în vedere faptul că în perioada de derulare a Contractului la nivelul Uniunii Europene, posibil va fi introdusă noua generație de tahografe digitale și noua generație de carduri pentru tahograful digital care vor include noi mecanisme criptografice și o structură modificată a sistemului de fișiere, Ofertantul va trebuie să: - realizeze tranziția la noua generație de carduri tahografice, fără a depăși termenele impuse de Acordul AETR și Reglementările Europene în acest sens. Ofertantul va trebui să obțină și să prezinte Autorității Contractante Type Approval-ul corespunzător noilor carduri în acest termen. - actualizeze sistemul actualei autorități de certificare” ANTA”, care să implementeze noile mecanisme criptografice stabilite pentru sistemul tahograf digital, și să asigure compatibilitatea cu actualele tahografe digitale și carduri tahograf pe perioada de tranziție în care ambele mecanisme criptografice vor fi folosite; - actualizeze sistemul centrului de personalizare pentru personalizarea noilor carduri tahografice; - Ofertantul trebuie să dovedească capabilitatea de a asigura actualizarea aplicațiilor software ale autorității de certificare” ANTA”, conform noilor cerințe elaborate la nivel European și AETR în acest domeniu. Implementarea noilor cerințe în sistemul ANTA se va realiza cu respectarea strictă a termenelor impuse de AETR și reglementările Europene în acest sens, fără întreruperea activității de furnizare a cardurilor tahografice și fără costuri suplimentare pentru Autoritatea Contractantă. - Ofertantul va trebui sa actualizeze politica de securitate National Authority Policy of Republic of Moldova for the Digital Tachograph System conform noilor cerințe impuse de tranziția la generația a doua a tahografului digital și conform noii Politici de Securitate a ERCA care va fi emisă pentru generația a doua a sistemului tahograf digital. - Infrastructura de securitate a ofertantului, care va proteja componentele sistemului ANTA trebuie să asigure respectarea tuturor cerințelor stipulate în politica de securitate „ National Authority Policy of Republic of Moldova for the Digital Tachograph System”, aprobată de ERCA, în politica de securitate a ERCA și în Acordul AETR, appendix IB. Această infrastructură de securitate trebuie să includă o incintă securizată ce va fi utilizată pentru emiterea certificatelor digitale, semnare, criptare şi manipulare chei criptografice, pentru protecția acestora. Această incintă trebuie să îndeplinească următoarele cerințe minimale: - Să fie incinta ecranata cu atenuare de minim 55dB in gama 1MHz-1GHz și să prezinte un document cu măsurători conform standardului IEEE STD 299 - Să dispună de supraveghere video; - Să dispună de sistem de detecție și avertizare în caz de incendiu; - Să dispună de sistem de climatizare; - Să dispună de sistem de control acces. “ INTREBAREA NR. 18: Referitor la garantia de participare, in documentatie – SECȚIUNEA 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) – cap. 4 Pregatirea ofertelor, la pct. 4.3 se mentioneaza urmatoarele: “Garantia pentru oferta va fi in valoare de: 1% din valoarea ofertei fara TVA.” Avand in vedere ca demersurile pentru emiterea garantiei pentru oferta sunt realizate inainte de determinarea valorii finale a ofertei, precum si faptul ca propunerea financiara este confidentiala iar comunicarea valorii ofertei, inainte de data limita de depunere a ofertelor, catre institutia bancara impiedica asigurarea acestei confidentialitati, va rugam sa acceptati ca garantia pentru oferta sa fie in valoare de 1% din valoarea ofertei fara TVA, fie in valoare de 84.000 lei (echivalentul a 1% din valoarea estimata a achizitiei fara TVA). INTREBAREA NR. 19: In Cap. 3 Criterii si cerinte de calificare, la rubrica Documentele ce constituie oferta, se mentioneaza in coloana „Mod de demonstrare a indeplinirii cerintei”, pentru fiecare document in parte: „Original, confirmat prin semnatura si stampila participantului”. Avand in vedere mentiunea din cadrul sectiunii 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) – cap. 5 Depunerea și deschiderea ofertelor: “Plicurile vor conţine următoarea informaţie suplimentară: Licitația Publică nr. Ofertele vor fi depuse electronic prin intermediul SIA RSAP”., precum si faptul ca documentele trebuie semnate electronic de reprezentantul imputernicit al ofertantului, va rugam sa confirmati ca nu este necesara si semnarea olografa a documentelor si aplicarea stampilei companiei. INTREBAREA NR. 20: In Cap. 3 Criterii si cerinte de calificare, la rubrica Documentele de calificare, se mentioneaza in coloana „Mod de demonstrare a indeplinirii cerintei”, pentru o parte dintre documente: „Original, confirmat prin semnatura si stampila participantului”, iar pentru altele „Copie, confirmat prin semnătura și ștampila participantului”. Avand in vedere mentiunea din cadrul sectiunii 2 FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) – cap. 5 Depunerea și deschiderea ofertelor: “Plicurile vor conţine următoarea informaţie suplimentară: Licitația Publică nr. Ofertele vor fi depuse electronic prin intermediul SIA RSAP”., precum si faptul ca documentele trebuie semnate electronic de reprezentantul imputernicit al ofertantului, va rugam sa confirmati ca nu este necesara si semnarea olografa a documentelor si aplicarea stampilei companiei.
Răspuns (19 dec 2020, 20:57):
INTREBAREA NR. 1: Oferta urmează să conțină toate documentele iinclusiv actele confirmative privind condițiile suplimentare prevăzute în FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) pct. 3 Criterii și cerințe de calificare INTREBAREA NR. 2: Certificatul de efectuare sistematica a platii impozitelor urmează sa fie valabil la data depunerii ofertei INTREBAREA NR. 3: Confirmăm că oferta și toate documentele incluse in ofertă trebuie depuse doar electronic prin intermediul SIA RSAP, însă este posibil ca după deschiderea ofertelor, grupul de lucru pentru achiziții va considera necesară prezentarea originalului ofertei, în acest caz originalului ofertei, va fi necesar să fie semnat și ștampilat INTREBAREA NR. 4: Nu este aplicabilă INTREBAREA NR. 5: Nu este aplicabilă. INTREBAREA NR. 6: Nu este aplicabilă. INTREBAREA NR. 7: Nu este aplicabilă. INTREBAREA NR. 8: Nu este aplicabilă. INTREBAREA NR. 9: Este aplicabilă, documente de calificare care urmează a fi prezentate sunt specificate la pct. 10, 11, 12, 13 din FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) pct. 3 Criterii și cerințe de calificare INTREBAREA NR. 10: Este aplicabilă parțial, documente de calificare care urmează a fi prezentate sunt specificate la pct. 11, 12, 13 din FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) pct. 3 Criterii și cerințe de calificare INTREBAREA NR. 11: Declarația privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului va fi prezentată împreună cu oferta, informatiile privind personalul de specialitate propus pentru executarea contractului vor fi incluse de ofertanti INTREBAREA NR. 12: Nu sunt aplicabile. INTREBAREA NR. 13: Nu sunt aplicabile. INTREBAREA NR. 14: Nu sunt aplicabile INTREBAREA NR. 15: Declaraţia privind situaţia personală a operatorului economic (F3.5) trebuie prezentata impreuna cu oferta INTREBAREA NR. 16: Specificaţii tehnice (F4.1), și Specificații de preț și graficul livrării (F4.2) precum și Formularu ofertei (F 3.1) urmează a fi îndeplinite conform formularelor, restul actelor confirmative prevăzute la pct. 3 Criterii și cerințe de calificare, urmează a fi prezentate anexat. INTREBAREA NR. 17: Urmează a fi prezentate împreună cu oferta, care urmează a fi sub formă de declarație cnfirmativă sau informație despre ofertant ce confirmă îndeplinirea acestor cerințe suplimenare INTREBAREA NR. 18: Se acceptă, important ca garanția pentru ofertă să nu fie mai mică decît 1% din valoarea ofertei. INTREBAREA NR. 19: La momentul depuneri ofertei în SIA RSAP oferta urmează a fi semnată electronic, însă în cazul solicitării originalului ofertei, aceasta va fi necesar să fie semnată și ștampilată. INTREBAREA NR. 20: La momentu depuneri ofertei în SIA RSAP oferta poate fi semnată electronic, însă în cazul solicitării originalului ofertei, aceasta va fi necesar să fie semnată și ștampilată.
Data:
22 dec 2020, 10:01
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificari_22.12.2020
Întrebare:
In urma analizarii continutului documentatiei aferenta licitatiei avand ca obiect “Cartele tahografice personalizate”, am identificat urmatoarele aspecte pe care va rugam sa le clarificati: INTREBAREA NR. 1: Va rugam sa clarificati modalitatea de prezentare a mostrelor de carduri personalizate functionale care raspund cerintei din documentatie: „ofertantul va prezenta type approval-ul pentru cardurile tahografice oferite și cîte o mostră de cartelă tahografică personalizată funcțională pentru fiecare tip de cartelă, si anume: o mostră de cartelă de conducător auto, o mostră de cartelă de companie, o mostră de cartelă de control și o mostră de cartelă de agent economic autorizat împreună cu scrisoarea de PIN aferentă”. INTREBAREA NR. 2: Referitor la raspunsul dumneavoastra la intrebarea de clarificare nr. 9, va rugam sa confirmati faptul ca ca documentele de calificare specificate la pct. 10, 11, 12, 13 din FIȘA DE DATE A ACHIZIȚIEI (FDA) - pct. 3 Criterii și cerințe de calificare raspund pct. 4C.2 din FORMULARUL STANDARD AL DOCUMENTULUI UNIC DE ACHIZIȚII EUROPEAN: „„Operatorul economic este în măsură să furnizeze detalii referitoare la tehnicieni sau organismele tehnice, specificate în anunțul de participare/documentația de atribuire, pe care autoritatea/entitatea contractantă le poate solicita, în special cele responsabile de controlul calității în legătură cu acest exercițiu de achiziție publică?”. INTREBAREA NR. 3: Va rugam sa confirmati ca Propunerea financiara trebuie sa contina doar Formularul ofertei (F3.1). INTREBAREA NR. 4: Va rugam sa confirmati faptul ca oferta (toate documentele incluse in oferta) pot fi semnate olograf de catre un reprezentant imputernicit al ofertantului si semnate electronic de catre un alt imputernicit al ofertantului.
Răspuns (23 dec 2020, 11:28):
INTREBAREA NR. 1-La momentul prezentării ofertei în cadrul SIA RSAP se permite de prezentat o declarație pe propria răspundrere precum că ofertantul este în măsură să prezinte mostrele de carduri personalizate functionale, în cazul în care autoritatea contractantă le va solicita. INTREBAREA NR. 2 - Se confirmă. INTREBAREA NR. 3 - Propunerea financiara trebuie sa contina Formularul ofertei (F3.1). și (F4.2) INTREBAREA NR. 4: Se confirmă
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.