1
Perioada de actualizare
de la 04.06.2020 15:52
până la 17.06.2020 14:44
2
Propunerea ofertelor
de la 17.06.2020 14:44
până la 25.06.2020 17:14
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 200 000 MDL
Perioada clarificărilor: 4 iun 2020, 15:52 - 17 iun 2020, 14:44
Perioada de depunere a ofertelor: 17 iun 2020, 14:44 - 25 iun 2020, 17:14

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de proiectare pentru reconstrucția căminelor nr. 1 și 2 cu edificarea mansardelor conform cerintelor mentionate în Anunțul de participare
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare 165
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mariana Ciorba
Telefonul de contact
022-205265
Datele achizitiei
Data publicării
4 iun 2020, 15:52
Data ultimilor modificări
15 iun 2020, 14:44
Achizitii.md ID
21024075
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.doc
Documentele la ofertă
4.06.20 15:52
anunt de participare (27).docx
Documentele la ofertă
15.06.20 14:44
documentatia_standard_servicii (3).docx
Documentele la ofertă
15.06.20 14:44
Data:
10 iun 2020, 17:29
Subiectul întrebării:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare
Întrebare:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare se include sau nu in termenul de 2,5 luni?
Răspuns (11 iun 2020, 08:26):
Buna ziua! Etapele enumerate se includ in termenul de prestare (2,5 luni).
Data:
11 iun 2020, 15:11
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare
Întrebare:
Studiind documentatia de atribuire, implicit si sarcinile trasate de autoritatea contractanta, tinem sa mentionam ca termenul de prestare este unul extrem de restrans, avand in vedere specificul si complexitatea unui asemenea proiect (care de facto va fi divizat in doua proiecte separate), or numai etapa de verificare/expertizare la SSVEPC va dura cca 45 zile, iar etapa de coordonare/avizare - cca 30 zile, deci se constata ca termenul de prestare deja e acoperit (45 zile + 30 zile = 75 zile <=> 2,5 luni). Acum sa ne intoarcem la etapa premergătoare celei de verificare/expertizare si coordonare/avizare, o etapa-cheie si cruciala - acea de elaborare a proiectului, or compartimentele (Arhitectura; Rezistența; Apa și canalizarea; Încălzire, ventilare; Semnalizare antiincendiară; Rețele de tensiune joasă/internet, televiziune, video; Rețele electrice interioare, exterioare; Amenajarea teritoriului adiacent; Devizele de cheltuieli: general, locale, pe obiecte.) din componența proiectului, necesita implicarea a mai multor specialisti proiectanti si devizieri, nemijlocita si o conlucrare continua intre acestia. Prin urmare, in speranta ca grupul de lucru va da dovada de profesionalism și obiectivism, venim cu solicitarea de a modifica termenul de prestare din 2,5 luni in 5,0 luni astfel proiectului i se va asigura un nivel de calitate corespunzator.
Răspuns (12 iun 2020, 11:02):
Buna ziua! Cu regret majorarea termenului de proiectare nu este posibil deoarece termenul de dare în exploatare a căminului nr.1 după reconstrucție este 30 august 2021. Majorând termenul de proiectare până la 5 luni este inposibil de finalizat lucrările de reconstrucție în 7 luni, inclusiv petrecerea licitației pentru achiziționarea lucrărilor (selectarea antreprenorului). Suplimentar la aceasta vă comunicăm că verificarea proiectului va dura max. 20 zile. Deoarece toate rețelele exterioare sunt la bilanța universității coordonarea cu organele abilitate decade, cu excepția coordonării planului general cu Direcţia generală arhitectură, urbanism şi relaţii funciare a Consiliului Municipiului Chişinău. Reieșind din aceasta, organizația de proiectare având un potențial de cadre experimentat poate reuși proiectarea în termenii stabiliți de beneficiar.
Data:
12 iun 2020, 10:12
Subiectul întrebării:
Cost servicii de verificare/expertizare si coordonare/avizare si termen de executie
Întrebare:
Va rugăm se specificați: costul serviciilor de verificare/expertizare si coordonare/avizare vor fi achitate de beneficiar suplimentar (in baza contractelor cu serviciile menționate) sau urmează a fi incluse in devizul de cheltuieli a ofertantului. Totodată suntem de acord cu colegii noștri ca acest volum de lucru nu poate fi realizat in 2,5 luni si solicitam si noi majorarea termenului
Răspuns (12 iun 2020, 11:04):
Buna ziua! Conform cerintelor din Anuntul de participare este indicat ca - Expertiza proiectului și coordonările cu organele abilitate se va efectua de către ofertant. Achitarea acestor servicii se va efectua de către Beneficiar.
Data:
13 iun 2020, 15:49
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă, pe de o parte, este salutabil faptul că vă faceți griji pentru etapa de construcție, invocând în acest sens că „este inposibil de finalizat lucrările de reconstrucție în 7 luni, inclusiv petrecerea licitației pentru achiziționarea lucrărilor (selectarea antreprenorului)”, iar pe de altă parte, chiar regretăm că promovați un dispreț al etapei de proiectare, în condițiile în care, ar trebui să conștientizați că un proiect făcut pe grabă va rezulta într-un caiet de sarcini (i.e. lista cu cantitățile de lucrări) defectuos, cu multiple lacune, care, ori vor fi semnalate de potențialii ofertanți-antreprenori în perioada de solicitare a clarificărilor, ori vor fi identificate de ofertantul desemnat câștigător [abia] în perioada de execuție a lucrărilor, ceea ce, în mod evident, va avea ca efect încheierea unor acorduri adiționale privind majorarea prețului contractului și termenului-limită de executare. Mai mult, se atestă că ați inițiat o procedură de achiziție publică repetată, prima procedură fiind anulată întru respectarea Deciziei ANSC nr. 03d-309-20 din 26.05.2020, potrivit căreia, relevant speței, Agenția a constatat că autoritatea contractantă „nu a făcut dovada că documentația de proiect elaborată anterior pentru căminul nr. 8 constituie în sine un proiect tipizat, fapt ce în speță ar oferi posibilitatea de a fi aplicate prevederile pct. 4.2 din documentul normativ NCM L.02.11-1:2013 citate supra, aferent proiectelor pentru căminul nr. 1 și nr. 2 ce urmează a fi executate”. Astfel, documentația de atribuire pentru procedura anulată prevedea că prestarea serviciilor de proiectare se va efectua în termen de 2,5 luni, termen care a rămas neschimbat și în cadrul prezentei proceduri, or pornind de la ideea autorității contractante precum că proiectul elaborat de către SC Arhidoc SRL în vederea reconstrucției căminului nr. 8, ar putea fi utilizat ca proiect tipizat pentru căminul nr. 1 și nr. 2, se prezumă că autoritatea contractantă, la calcularea valorii achiziției și termenului de 2,5 luni, s-a condus de o logică, conform căreia, se va face uz de un proiect tipizat, însă din materialele cauzei, se constată fără echivoc lipsa unui astfel de proiect tipizat în acest context, prin urmare termenul de 2,5 luni, la fel ca și valoarea achiziției, urma a fi revizuit, lucru care nu s-a făcut, însă la faza actuală situația încă mai poate remediată - dacă grupul de lucru va da curs solicitărilor operatorilor economici cu referire la modificarea termenului de prestare în 5 (cinci) luni, în măsura în care aplicarea prevederilor legale doar în litera legii nu și în spiritul ei poate avea drept consecință distorsionarea rezultatului unei proceduri de achiziție publică, și într-un final este primordial ca respectivele obiecte de infrastructură să poată fi date în folosință într-o stare satisfăcătoare, înțelegându-se că acest element e mai important decât tăierea unei panglici inaugurale.
Răspuns (15 iun 2020, 14:34):
Buna ziua. Va informăm că Autoritatea Contractanta a modificat documentația de atribuire privind termenul de prestare,respectiv prestarea serviciilor de proiectare se va efectua în termen de 3 lun
Data:
15 iun 2020, 14:59
Subiectul întrebării:
Termen (continuare)
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, solicitam in mod repetat modificarea termenului de prestare în 5 (cinci) luni, deoarece prin faptul ca ati schimbat din 2,5 luni in 3,0 luni, demonstreaza ca ati actionat formal, acțiuni care sunt lipsite și de raționament. Altfel, vom fi nevoiti sa formulam o contestatie la ANSC in conditiile in care autoritatea contractanta aplica neprofesionist normele legale, ignorand principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice, in special principiul utilizarii eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante, consacrat la art. 7 lit. a) din Legea nr. 131/2015.
Răspuns (15 iun 2020, 16:32):
Buna. Stimate operator economic,autoritatea contractanta Va informeaza ca nu poate prelungi termenul,tinind cont ca la obiectul dar este necesar sa fie finalizate lucrarile de reconstructie catre 01 septembrie 2021,deoarece urmeaza sa fie cazati studenti straini.Dar termenii pentru organizarea LP pentru lucrari si termenii pentru executarea lucrarilor sunt restrinsi
Data:
15 iun 2020, 17:22
Subiectul întrebării:
Termen (continuare)
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, prin asemenea actiuni de a nu da curs solicitarilor canditatilor, sustineti un comportament nedemn unei instituții publice. Somam sa indepliniti cinstit şi conştiincios obligaţiile. Or, initial valoarea achizitiei primei proceduri de atribuire era de 450000,00 lei. Urmare a unei constestatii depuse la ANSC, s-a pronuntat o decizie prin care s-a retinut ca „valoarea estimată stabilită de către autoritatea contractantă nu a fost calculată cu luarea în considerare a tuturor prevederilor normative și indicatorilor ce reglementează domeniul serviciilor de proiectare în construcții”. Intru respectarea dispozitivului ANSC, autoritatea contractanta a initiat o noua procedura de atribuire cu acelasi obiect de achizitie, insa deja cu o valoare estimata de 1200000,00 lei, ceea ce inseamna ca pretul aproape ca s-a triplat. Respectiva formula trebuia sa fie aplicata si in partea ce tine de termenul executiei, or termenul de 5,0 luni pe care-l solicitam nu e unul ideal, insa avand in vedere circumstantele de fapt, nu pretindem la un termen mai mare. Insistam sa reexaminati argumentele si sa luati o decizie legala. Pe de alta, daca continuati sa ne ignorati solicitarile, nu ne ramane decat sa sesizam organele competente, intrucat apare banuiala rezonabila ca proiectele deja au fost elaborate de un agent economic (care v-a elaborat proiectul în vederea reconstrucției căminului nr. 8) si ramane doar a fi supus etapei de verificare/expertizare și coordonare/avizare, fiindca asemenea volum de lucru raportat la termenul stabilit este anormal de restrans, lucru care poate fi demonstrat si printr-un simplu calcul de om/lună, subsecvent om/oră pentru toate activitatile solicitate.
Răspuns (16 iun 2020, 13:26):
Autoritatea contractanta Va informeaza ca nu poate prelungi termenul de prestare tinind cont ca la obiectul dat este necesar sa fie finalizate lucrarile de reconstructie catre 01 septembrie 2021,deoarece urmeaza sa fie cazati studenti straini, dar termenii pentru organizarea LP pentru lucrari si termenii pentru executarea lucrarilor sunt restrinsi
Data:
17 iun 2020, 09:03
Subiectul întrebării:
Termen (continuare)
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, invederam jurisprudența ANSC care a retinut că „la stabilirea cerințelor din documentația de atribuire, autoritatea contractantă urmează să țină cont de prevederile art. 7 lit. c) din legea menționată, potrivit căruia unul din principiile de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice constă în asigurarea concurenței și combaterea practicilor anticoncurențiale, ceea ce presupune asigurarea condițiilor de manifestare a concurenței în așa fel încât orice operator economic cu calificare și ofertă corespunzătoare necesității autorității contractate să poată participa la procedura de atribuire și să dispună de posibilitatea egală de a fi desemnat câștigător. Respectiv, reieșind din principiul nominalizat, autoritatea contractantă urmează să asigure un cadru concurențial adecvat și să dețină un rol activ în combaterea practicilor anticoncurențiale, prin stabilirea cerințelor documentației de atribuire, astfel încât să nu limiteze nejustificat participarea altor operatori economici la procedura de atribuire” [...] „termenul de livrare trebuie să fie rezonabil și să nu constituie o restrângere excesivă a dreptului operatorilor economici de a participa la procedura de achiziție publică, or termenul de livrare este unul dintre elementele esenţiale ale unui contract, la stabilirea căruia autoritatea contractantă trebuie să ţină cont atât de nevoile sale cât şi de timpul real necesar producerii acestor bunuri, transportul, și alte circumstanțe” [...] autoritatea contractantă este singura în măsură să decidă asupra termenului de livrare, însă această decizie nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate, de natură a restrânge concurenţa între operatorii economici, întrucât prin aceasta s-ar aduce atingere principiilor care stau la baza relațiilor privind achizițiile publice, respectiv principiul tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici statuat la art. 7 lit. h) din Legea nr.131/2015” (a se vedea decizia nr. 03D-370-20 din 15.06.2020). Astfel, solicitam in mod repetat modificarea termenului de prestare în 5 (cinci) luni si totodata, in cazul in care solicitarile noastre vor fi ignorate, ne rezervam dreptul de a depune o contestatie la ANSC.
Răspuns (17 iun 2020, 11:54):
Buna ziua. Autoritatea Contractanta întru asigurarea art.7 inclusiv lit.a) ,b), c), h) Va informeaza ca în anuntului de participare a indicat că ”Toți participanții la licitație vor lua cunoștință, în mod obligatoriu, cu schița de proiect aprobată ”De menționat este faptul că pînă la momentul actual 8 (opt) operatori economici au facut cunostinta atît cu schita de proiect , cit și cu expertiza tehnică a căminului existent, însă nimeni nu a solicitat modificarea termenului.De aceea, Vă a informăm repetat ca nu putem prelungi termenul de prestare tinind cont ca la obiectul dat este necesar sa fie finalizate lucrarile de reconstructie catre 01 septembrie 2021,deoarece urmeaza sa fie cazati studenti straini, dar termenii pentru organizarea LP pentru lucrari si termenii pentru executarea lucrarilor sunt restrinsi Respectiv în temeiul art.82 a Legii 131/2015”Orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege”, Însă Autoritatea Contractanta a respectat si respecta principiile de reglementare a relațiilor privind achizitiile publice, reiesind din faptul că acesti 8 operatori economici solicitanti ai documentelor mentionate nu au careva i obiecții Doar Dumneavoastra Vă impuneti propriile conditii avînd ca scop tergiversarea intenționată a derulării procedurii
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.