Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 2 021 310 MDL
Perioada clarificărilor: 12 apr 2020, 20:38 - 10 mai 2020, 0:00
Perioada de depunere a ofertelor: 10 mai 2020, 0:00 - 22 mai 2020, 0:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de reparație a acoperișului, a fațadei și construirea unei anexe la Grădinița de copii nr. 171 din com. Băcioi, s. Băcioi, str. Independenței 185
Informația despre anulare
Motivul anulării
Procedura a fost anulată prin Decizia ANSC nr. 03D-414-20 DIN 27.06.2020
Data anulării
3 iul 2020, 10:49
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ilie Leahu
Telefonul de contact
022381255 022383525
Datele achizitiei
Data publicării
12 apr 2020, 20:38
Data ultimilor modificări
3 iul 2020, 10:49
Achizitii.md ID
21022045
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
14 apr 2020, 11:07
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Reieșind din faptul că, metoda de resurse pentru calculul devizelor de cheltuieli aferent lucrărilor de construcții a fost implementată în Republica Moldova prin Hotărârea Guvernului nr. 1570 din 09.12.2002 cu privire la măsurile urgente de trecere la noua bază normativă de deviz în construcţii, totodată această metodă este reglementată și pe larg descrisă în documentele normative CPL.01.01-2012 și NCML.01.01-2012, și nici unul din actele normative menționate nu face referire expres la obligativitatea utilizării în acest sens doar a programului Wincmeta, în măsura în care, în Republica Moldova există și alte programe de întocmire a devizelor de cheltuieli în construcții prin metoda de resurse, rugăm respectuos să ne oferiți următoarele clarificări: - ce se are în vedere prin cerința de la pct. 4 din Criterii și cerințe de calificare „În conformitate cu metoda de resurse Winsmeta 2000”?, Solicitarea respectivă apare a fi necesară de clarificat, reieșind din faptul că metoda de resurse este reglementată în Republica Moldova de actele normative menționate supra și nu de către programul (softul) Wincmeta 2000, care este proprietatea unui operator economic privat și nu are statut de act normativ în sensul Legii nr. 100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative; - dacă intenționați cumva să respingeți o ofertă care a fost întocmită în conformitate cu actele normative menționate supra, doar că în alt program de întocmire a devizelor de cheltuieli în construcții prin metoda de resurse, decât numitul soft Winsmeta 2000?
Răspuns (14 apr 2020, 14:05):
Grupul de lucru creat pentru organizarea licitației este în drept, în conformitate cu legea 131/2015, să stabilească cerințele, condițiile înaintate operatorilor economici, precum și forma, modalitatea prezentării acestora. În legătură cu aceasta, considerăm argumentată solicitarea noastră de a prezenta informația în forma respectivă. Devizul de cheltuieli o fost elaborat în baza proiectului și a fost verificat de către Întreprinderea de Stat Serviciul de Stat pentru verificarea și expertizarea proiectelor și construcțiilor în formatul WinCmeta. Respectiv si ofertele vor fi prezentate în formatul respectiv.
Data:
14 apr 2020, 14:09
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Ne adresăm către Grupul de Lucru!!! Solicităm respectuos să fie excluse din lista documentelor obligatorii, prezentarea certificatelor ISO9001 și 14001, s-au să fie indicat nu obligatoriu, dar se recomandă;. Totodată solicităm să fie organizată ședința grupului de lucru, cu subiectul descris de a exclude sau nu din lista documentelor obligatorii prezentarea certificatelor ISO solocitate. In cazul refuzului, îndemn să participe la procedură toți Agenții Economici interesați, care chiar nu dețin aceste certificate inutile, iar ulterior dacă vom fi descalificați să ne adresăm către Consiliul Concurenței și CNA, pentru a vedea cît de corectă a fost decizia Grupului de Lucru, și care companie a fost favorizată.
Răspuns (14 apr 2020, 19:43):
Conform Legii 131/2015, grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică. Grupul de lucru a elaborat cerințele față de ofertanți, calitatea materialelor și lucrărilor, astfel încât sa ne asigurăm că vom procura lucrări de o calitate înalta la un preț mic. Toate cerințele sunt în conformitate cu legislația în vigoare. Certificatele ISO 9001 si ISO 14001 sunt acte internațional recunoscute, care atestă un nivel înalt de prestare a serviciilor, nivel pe care ni-l dorim noi. Declarând “acte inutile” asemenea documente, constatam lipsa de respect față de instituții și acte internațional recunoscute precum și valorile europene acceptate de noi. Asemenea acte nu sunt exclusive și se eliberează oricarui agent economic care face dovada calității lucrărilor de un anumit nivel. De aceea nu considerăm a avantaja un anumit OE. AC nu poarta raspunderea pentru faptul ca dvs nu recunoasteți asemenea acte, nu ați optat pentru a le detine, sau nu reusiti sa le obtineti pe parcursul derularii licitatiei. De aceea am rugamintea să aveți respect fata de instituțiile ce eliberează asemenea acte, față de acte si față de grupul de lucru care a solicitat asemenea condiții. Condamnăm intimidările și învinuirile dvs, și vă îndemnăm în cazul în care considerați că ați fost lezat în vreun drept, să depuneți o contestație în conformitate cu Legea 131/2015. În cazul constatării de către ANSC a careva încălcări, le vom remedia imediat.
Data:
15 apr 2020, 09:55
Subiectul întrebării:
documentatia
Întrebare:
Garantia de buna executie in marime de 10% poate fi primita si ca retineri succesive din platile lunare acumulate pe un cont special ?
Răspuns (15 apr 2020, 10:04):
Da, se permite
Data:
15 apr 2020, 13:06
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Va rugam sa incarcati pe platforma caietul de sarcini si in format word. Multumim
Răspuns (15 apr 2020, 18:34):
Executat!
Data:
16 apr 2020, 15:26
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Buna ziua!Solicitam respectuos grupului de lucru al Primariei Bacioi de a revedea cerintele in legatura cu solicitarea certificatele ISO 9001 si ISO 14001 . In situatia care suntem la moment (pandemie la nivel mondial) d-ra solicitati de la agenti economici acte care nu sunt necesare pentru calitatea in constructie (este un interes pu dra ??? adica pu Primarie )si asa agentii economici la moment se confrunta cu un sir de probleme la procurari materiale , achitari salarii ,locuri de munca ,achitare impozite etc , dar aceste certificate care costa o suma enorma pu ce sunt necesare ,suntem deacord ca tindem sa fim la nivel international dar suntem departe de Europa . Pentru calitatea in constructie sunt necesare cerificate de calitate a materialelor folosite dar nu ISO care se cumpara ...Va interesati citi agenti economici din constructie au acest cerificate din Republica Moldova ?
Răspuns (16 apr 2020, 15:37):
La moment, inclusiv acest aspect constituie obiectul unei contestații la ANSC.
Data:
16 apr 2020, 15:39
Subiectul întrebării:
documente
Întrebare:
de ce dar nu suspendati procedura???
Răspuns (17 apr 2020, 11:55):
Procedura se suspendă conform Deciziei ANSC.
Data:
16 apr 2020, 15:58
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Care este interesul publicarii licitatiei daca sa depunem contestatie la ANSC?? Licitatiile se publica pentru a fi executate nu contestate, cel mai real ar fi de a face analiza inainte de a publica si a solicita lista de documente ,solicitam grupului de lucru revizuirea listei de documente solicitate.
Răspuns (17 apr 2020, 11:56):
Contestație deja a fost depusă și urmează a fi examinată.
Data:
26 apr 2020, 19:27
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini!!!!
Întrebare:
Buna ziua , Pozitia 68 din devizul 2-1-2 Cornierul din aluminiu este norma 0 .
Răspuns (28 apr 2020, 20:08):
Da
Data:
28 apr 2020, 18:20
Subiectul întrebării:
acte solicitate
Întrebare:
totusi e nevoie de certificatele ISO sau nu? ce decizie a expus ANSC??
Răspuns (28 apr 2020, 20:08):
Până ce ANSC nu a emis o decizie în acest sens.
Data:
28 apr 2020, 20:14
Subiectul întrebării:
Acte de calificare
Întrebare:
Rezulta ca perioada de actualizare a acestor proceduri trebuue sa fie prelungita pina nu v-a fi o decizie in acest sens.
Răspuns (29 apr 2020, 10:20):
Corect
Data:
30 apr 2020, 09:56
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
Situatia financiara 2019 declarata electronic se accepta cu recipisa dovada prezenarii raportului ori este necesara stampila statistica (la moment toti lucreaza la distanta )
Răspuns (30 apr 2020, 10:33):
Până pe 15 mai reușiți să perfectați actele în modul corespunzător.
Data:
1 mai 2020, 09:21
Subiectul întrebării:
documente de calificare
Întrebare:
In documentele pu oferta este FORMULARUL F3.4 GRAFIC DE EXECUTARE A DOCUMENTAȚIEI DE PROIECT (dar proiectul unde este anexat ? ori anexati proiectul pe platforma) si mai este FORMULARUL F3.3 GRAFIC DE EXECUTARE A LUCRĂRILOR (acesta se face dupa deviz) . Va rugam sa ne explicati care din aceste formulare sa anexam la oferta daca nu este proiectul?
Răspuns (1 mai 2020, 12:30):
Anexați formularul 3.3 Grafic de executare a lucrărilor
Data:
4 mai 2020, 13:26
Subiectul întrebării:
caiet sarcini
Întrebare:
va rog sa comunicati decizia adoptata de ANSC referitor la actele necesare pentru participare la licitatie, si anume daca e nevoie sau nu de prezentat certificatele ISO? Multumesc
Răspuns (4 mai 2020, 21:37):
Decizie în acest sens până ce nu a fost adoptată. Cel puțin noi nu cunoaștem.
Data:
4 mai 2020, 13:34
Subiectul întrebării:
Acte de calificare
Întrebare:
Pe data de 28 apr 2020 ora 20:14 a fos pusă intrebarea: Rezulta ca perioada de actualizare a acestor proceduri trebuue sa fie prelungita pina nu v-a fi o decizie in acest sens, iar pe 29 apr 2020 ora 10:20 ati confirmat acest lucru, însă n-ați făcut nici-o modificare in acest sens. Solicităm sa prelungiți perioadele da actualizare la toate procedurile, Pina nu va fi o decizie in acest sens!!! Multumim respectuos!!!!
Răspuns (4 mai 2020, 21:39):
După cum vedeți, perioada de actualizare nu s-a finalizat, deci a fost prelungită.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.