1
Perioada de actualizare
de la 10.04.2020 20:45
până la 08.05.2020 18:31
2
Propunerea ofertelor
de la 08.05.2020 18:31
până la 16.05.2020 18:31
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 820 126 MDL
Perioada clarificărilor: 10 apr 2020, 20:45 - 8 mai 2020, 18:31
Perioada de depunere a ofertelor: 8 mai 2020, 18:31 - 16 mai 2020, 18:31

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea lucrărilor de reparație a acoperișului și a fațadei la Grădinița de copii nr. 101 din com. Băcioi, str. Independenței 21
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ilie Leahu
Telefonul de contact
022381255 022383525
Datele achizitiei
Data publicării
10 apr 2020, 20:45
Data ultimilor modificări
4 mai 2020, 21:35
Achizitii.md ID
21022038
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
10.04.20 20:45
duae (1) gradinița 101.doc
Documentele la ofertă
10.04.20 20:48
sac - f1 caiet de sarcini (gr. 101).doc
Documentele la ofertă
15.04.20 18:31
doc standart gradinița 101 (1).doc
Documentele la ofertă
23.04.20 17:31
anunț scanat.pdf anunț scanat.pdf
Documentele la ofertă
23.04.20 17:31
Lucrări de reparație a acoperișului și a fațadei la Grădinița de copii nr. 101 din com. Băcioi, s. Băcioi, str. Independenței 21
Data:
13 apr 2020, 09:21
Subiectul întrebării:
documentatia
Întrebare:
Garantia de buna executie in marime de 10% poate fi primita si ca retineri succesive din platile lunare acumulate pe un cont special ?
Răspuns (13 apr 2020, 22:26):
Da, se permite și această formă a garanției de bună execuție.
Data:
13 apr 2020, 14:29
Subiectul întrebării:
Finantarea proiectului
Întrebare:
Ce institutie sau organizatie finantiaza proiectul ?
Răspuns (13 apr 2020, 22:27):
Achiziția respectivă se finanțează din sursele proprii ale APL Băcioi.
Data:
14 apr 2020, 11:05
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Reieșind din faptul că, metoda de resurse pentru calculul devizelor de cheltuieli aferent lucrărilor de construcții a fost implementată în Republica Moldova prin Hotărârea Guvernului nr. 1570 din 09.12.2002 cu privire la măsurile urgente de trecere la noua bază normativă de deviz în construcţii, totodată această metodă este reglementată și pe larg descrisă în documentele normative CPL.01.01-2012 și NCML.01.01-2012, și nici unul din actele normative menționate nu face referire expres la obligativitatea utilizării în acest sens doar a programului Wincmeta, în măsura în care, în Republica Moldova există și alte programe de întocmire a devizelor de cheltuieli în construcții prin metoda de resurse, rugăm respectuos să ne oferiți următoarele clarificări: - ce se are în vedere prin cerința de la pct. 4 din Criterii și cerințe de calificare „În conformitate cu metoda de resurse Winsmeta 2000”?, Solicitarea respectivă apare a fi necesară de clarificat, reieșind din faptul că metoda de resurse este reglementată în Republica Moldova de actele normative menționate supra și nu de către programul (softul) Wincmeta 2000, care este proprietatea unui operator economic privat și nu are statut de act normativ în sensul Legii nr. 100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative; - dacă intenționați cumva să respingeți o ofertă care a fost întocmită în conformitate cu actele normative menționate supra, doar că în alt program de întocmire a devizelor de cheltuieli în construcții prin metoda de resurse, decât numitul soft Winsmeta 2000?
Răspuns (14 apr 2020, 14:08):
1. Grupul de lucru creat pentru organizarea licitației este în drept, în conformitate cu legea 131/2015, să stabilească cerințele, condițiile înaintate operatorilor economici, precum și forma, modalitatea prezentării acestora. În legătură cu aceasta, considerăm argumentată solicitarea noastră de a prezenta informația în forma respectivă. Devizul de cheltuieli o fost elaborat în baza proiectului și a fost verificat de către Întreprinderea de Stat Serviciul de Stat pentru verificarea și expertizarea proiectelor și construcțiilor în formatul WinCmeta. Respectiv si ofertele vor fi prezentate în formatul respectiv.
Data:
14 apr 2020, 13:48
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Domnule Primar! Care este compania pe care o favorizati? Altfel este inexplicabil solicitarea certificatelor ISO 9001 si 14001. Cine v-a învîțat și v-a sfătuit să includeți ca cerință obligatorie prezentarea certificatelor date! Astfel favorizați patriciparea unor companii anumite și limitați participarea tuturor agenților economici intereasațim, favorizînd o concurență neloială. O altă intrebare! Domnule Primar, ce o să demonstreze prezentarea certificatelor date? Stim cu totii foarte bine cum se eliberează aceste cetificate, iar daca nu stiti va spunem noi, contra sumei de circa 60mii de lei si doar atit. Acum să ne întoarcem la subiect! D-stră solicitați niște documente care nu pot fi obținute în așa scurt timp, deci nu toate companiile interesate pot participa la aceste proceduri, deci favorizați dezvoltarea unei concurențe neloiale. D--stră dețineți toate pîrghiile necesare de a verifica, ulterior, managmentul calității companiilor participante, calitatea lucrărilor executate și în curs de execuție, inclusiv și dotarea acestora. Aceste certificate sunt binevenite pentru companiile internaționale ale căror management este mai dificil de verificat. Astfel ne întoarcem la întrebare: Domnule Primar ce companie favorizați?
Răspuns (14 apr 2020, 22:24):
Conform Legii 131/2015, grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică. Grupul de lucru a elaborat cerințele față de ofertanți, calitatea materialelor și lucrărilor, astfel încât sa ne asigurăm că vom procura lucrări de o calitate înalta la un preț mic. Toate cerințele sunt în conformitate cu legislația în vigoare. Certificatele ISO 9001 si ISO 14001 sunt acte internațional recunoscute, care atestă un nivel înalt de prestare a serviciilor, nivel pe care ni-l dorim noi. Declarând “acte inutile” asemenea documente, constatam lipsa de respect față de instituții și acte internațional recunoscute precum și valorile europene acceptate de noi. Asemenea acte nu sunt exclusive și se eliberează oricarui agent economic care face dovada calității lucrărilor de un anumit nivel. De aceea nu considerăm a avantaja un anumit OE. AC nu poarta raspunderea pentru faptul ca dvs nu recunoasteți asemenea acte, nu ați optat pentru a le detine, sau nu reusiti sa le obtineti pe parcursul derularii licitatiei. De aceea am rugamintea să aveți respect fata de instituțiile ce eliberează asemenea acte, față de acte si față de grupul de lucru care a solicitat asemenea condiții. Condamnăm intimidările și învinuirile dvs, și vă îndemnăm în cazul în care considerați că ați fost lezat în vreun drept, să depuneți o contestație în conformitate cu Legea 131/2015. În cazul constatării de către ANSC a careva încălcări, le vom remedia imediat.
Data:
14 apr 2020, 14:02
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Ne adresăm către Grupul de Lucru!!! Solicităm respectuos să fie excluse din lista documentelor obligatorii, prezentarea certificatelor ISO9001 și 14001, s-au să fie indicat nu "obligatoriu" dar "se recomandă". Totodată solicităm să fie organizată ședința grupului de lucru, cu subiectul descris de a exclude sau nu din lista documentelor obligatorii prezentarea certificatelor ISO solocitate. In cazul refuzului, îndemn să participe la procedură toți Agenții Economiciinteresați, care chiar nu dețin aceste certificate inutile, iar ulterior dacă vom fi descalificați să ne adresăm către Consiliul Concurenței și CNA, pentru a vedea cît de corectă a fost decizia Grupului de Lucru, și care companie a fost favorizată.
Răspuns (14 apr 2020, 19:42):
Conform Legii 131/2015, grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică. Grupul de lucru a elaborat cerințele față de ofertanți, calitatea materialelor și lucrărilor, astfel încât sa ne asigurăm că vom procura lucrări de o calitate înalta la un preț mic. Toate cerințele sunt în conformitate cu legislația în vigoare. Certificatele ISO 9001 si ISO 14001 sunt acte internațional recunoscute, care atestă un nivel înalt de prestare a serviciilor, nivel pe care ni-l dorim noi. Declarând “acte inutile” asemenea documente, constatam lipsa de respect față de instituții și acte internațional recunoscute precum și valorile europene acceptate de noi. Asemenea acte nu sunt exclusive și se eliberează oricarui agent economic care face dovada calității lucrărilor de un anumit nivel. De aceea nu considerăm a avantaja un anumit OE. AC nu poarta raspunderea pentru faptul ca dvs nu recunoasteți asemenea acte, nu ați optat pentru a le detine, sau nu reusiti sa le obtineti pe parcursul derularii licitatiei. De aceea am rugamintea să aveți respect fata de instituțiile ce eliberează asemenea acte, față de acte si față de grupul de lucru care a solicitat asemenea condiții. Condamnăm intimidările și învinuirile dvs, și vă îndemnăm în cazul în care considerați că ați fost lezat în vreun drept, să depuneți o contestație în conformitate cu Legea 131/2015. În cazul constatării de către ANSC a careva încălcări, le vom remedia imediat.
Data:
14 apr 2020, 23:00
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare
Întrebare:
Onorate grup de lucru! în cazul dat solicitați și prezentarea certificatului ISO-45001 Sistemeul de management al sănătății și securității în muncă. Este foarte oportun la acest gen de lucrări, la executarea acoperișului și fațadei. Acesta oferă un cadru pentru creșterea siguranței, reducerea riscurilor, îmbu-nătățirea sănătății și a bunăstării la locul de muncă, și este conceput pentru a fi integrat în procesele de management alături de ISO9001 și ISO14001. Sau compania pe care o favorizați nu deține acest ISO???
Răspuns (15 apr 2020, 23:33):
Pe viitor vom ține cont inclusiv și de aceste sugestii.
Data:
15 apr 2020, 13:05
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Va rugam sa incarcati pe platforma caietul de sarcini si in format word.
Răspuns (15 apr 2020, 18:33):
Executat!
Data:
16 apr 2020, 15:41
Subiectul întrebării:
documente
Întrebare:
de ce dar nu suspendati procedura???
Răspuns (17 apr 2020, 11:48):
Procedura se suspendă conform legii.
Data:
29 apr 2020, 15:20
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! poz 35 din caiet de sacini (captusirea cu ghips-carton in 2 straturi) norma data este prentu un strat, indicati va rog care va fi norma corecta pentru placi de ghips carton pentru 2 straturi. Multumesc!
Răspuns (1 mai 2020, 13:17):
45 m2 de pod la anexa Grădiniței, care se căptușește în 2 straturi
Data:
29 apr 2020, 15:56
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
Pozitia 57 indicati va rog norma penru cornier din aluminiu
Răspuns (1 mai 2020, 13:18):
216 m2 de fațadă
Data:
4 mai 2020, 11:31
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Pozitia 57 indicati va rog norma penru cornier din aluminiu
Răspuns (4 mai 2020, 11:41):
Răspuns la această clarificare a fost oferit
Data:
4 mai 2020, 13:04
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Pozitia 57 indicati va rog norma pentru cornier din aluminiu în resurse nu este indicata norma cu 0 la acest material, idnicati cantitatea la coltar din aluminiu
Răspuns (7 mai 2020, 14:45):
Colțar de aluminiu nu se prevede
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.