1
Perioada de actualizare
de la 02.04.2020 10:27
până la 14.04.2020 17:33
2
Propunerea ofertelor
de la 14.04.2020 17:33
până la 17.04.2020 17:33
3
Licitaţie
de la 21.04.2020 15:00
până la 21.04.2020 15:18
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 300 000 MDL
Perioada clarificărilor: 2 apr 2020, 10:27 - 14 apr 2020, 17:33
Perioada de depunere a ofertelor: 14 apr 2020, 17:33 - 17 apr 2020, 17:33

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Elaborarea proiectului de amenajare și modernizarea a Aleii bulevardului Mircea cel Bătrân
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2044, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd.Mircea cel Batrin 4/3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Viorel Burlacu
Telefonul de contact
022331804
Datele achizitiei
Data publicării
2 apr 2020, 10:27
Data ultimilor modificări
8 apr 2020, 10:20
Achizitii.md ID
21021854
CPV
71220000-6 - Servicii de proiectare arhitecturală
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (servicii)
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae servicii pretura ciocana.docx
Documentele la ofertă
2.04.20 10:27
caietul de sarcini.pdf caietul de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
2.04.20 10:27
documentatia standard cop pretura ciocana.docx
Documentele la ofertă
2.04.20 10:27
Data:
2 apr 2020, 17:51
Subiectul întrebării:
Schimbarea licitației electronice în licitaţie deschisă
Întrebare:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Răspuns (6 apr 2020, 13:45):
Buna ziua, Vă informăm că valoarea estimata corespunde conform tipului de procedura prin COP. 1. Nu vedem o încălcare a prevederilor legislative din domeniul achizițiilor publice. 2. Considerăm că nu este motivul justificat de a anula procedura.
Data:
4 apr 2020, 12:55
Subiectul întrebării:
Aleea
Întrebare:
Care este lungimea Aleii bulevardului Mircea cel Bătrân?
Răspuns (6 apr 2020, 13:46):
Buna ziua, Vă informăm că lungimea totală a aleii este de 2200 m (2,2 km).
Data:
6 apr 2020, 14:07
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor
Întrebare:
Citiți mesajul în întregime ... „conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”, - a răspuns oficial Agenția Achiziții Publice la întrebarea dacă utilizarea licitației electronice este obligatorie (vezi pe portalul AAP, rubrica „ÎNTREBĂRI FRECVENTE”, pct. 24). Prin urmare, clarificați vă rog de ce nu anulați procedura dată și inițiați una nouă? La inițierea unei proceduri noi, în loc de COP, selectați LP. La selectarea LP, licitația electronică este la dorință, respectiv bifa poate fi scoasă, soluția dată e cea mai potrivită.
Răspuns (9 apr 2020, 11:37):
Nu este necesar de anulat procedura dată şi de iniţiat una nouă din considerentul că deja s-au efectuat modificările respective pentru licitaţia publică şi anume: s-a inclus termenul de 12 zile (şi respectiv, termenul de prezentare a ofertilor din partea operatorilor economici a fost prelungit până la: 14.04.2020, ora 17:00).
Data:
6 apr 2020, 18:03
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
In caietul de sarcini e indicat ca termenul de realizare este de 3 (trei) luni, precum si ca valabilitatea contractului este pana la 31 decembrie 2020. 1. Se are in vedere luni calendaristice sau lucratorare? 2. Rectificati pct. 11 din anuntul de participare care prevede ca termenul de realizare ar fi de 30 (treizeci) zile, dar si pct. 12, potrivit caruia contractul ar fi valabil 90 (nouazeci) zile. Multumim!
Răspuns (9 apr 2020, 11:30):
În caietul de sarcini a fost indicat termenul de realizare trei luni (în acest caz se are în vedere luni calendaristice).
Data:
7 apr 2020, 11:37
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare a serviciilor
Întrebare:
Rugam sa confirmați faptul ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de 3 luni, precum si ca cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta, respectiv operatorii economici nu trebuie sa prevada aceste cheltuieli in oferta.
Răspuns (9 apr 2020, 18:28):
Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa includă şi suma necesară pentru verificarea documentaţiei de proiect. În termenul solicitat pentru elaborarea documentaţiei intră şi verificarea proiectului.
Data:
8 apr 2020, 12:56
Subiectul întrebării:
Date inițiale necesare pentru elaborarea proiectului de execuție
Întrebare:
La momentul semnării contractului, autoritatea contractantă va fi în măsură de a pune la dispoziție operatorului economic declarat câștigător toate datele inițiale necesare, inclusiv certificatul de urbanism pentru proiectare și avizul de racordare la rețele care se află pe teritoriul obiectului supus proiectării?
Răspuns (9 apr 2020, 11:24):
Autoritatea contractantă va pune la dispoziţie operatorului economic declarat câştigător - Certificat de urbanism de proiectare. Cu racordarea la reţele se vor ocupa serviciile municipale.
Data:
8 apr 2020, 14:26
Subiectul întrebării:
Tema tehnica pentru proiectare
Întrebare:
Pană la începutul executării contractului veti pune la dispozitie tema tehnica pentru proiectare?
Răspuns (9 apr 2020, 11:22):
Va fi pus la dispoziţie Certificatul de urbanism pentru proiectare.
Data:
9 apr 2020, 13:40
Subiectul întrebării:
Volum de lucru
Întrebare:
Confirmati va rog ca sarcinile prevazute in pct. 4, 5 si 6 din dispozitia primarului nr. 147-d/26.03.2020, nu fac parte din volumul de lucru stabilit pentru procedura de achizitie in cauza.
Răspuns (9 apr 2020, 18:30):
Nu fac parte.
Data:
9 apr 2020, 18:55
Subiectul întrebării:
Documentatie
Întrebare:
E necesar de elaborat documentatia de proiect si deviz sau doar cea de proiect?
Răspuns (11 apr 2020, 08:16):
Documentaţia de proiect.
Data:
10 apr 2020, 15:42
Subiectul întrebării:
Проверка и экспертиза (верификация) проектно-сметной документации
Întrebare:
Глава I статья 5 Положения о проверке проектов и производства строительных работ, технической экспертизе проектов и строительных конструкций, утвержденным Постановлением Правительства №361 от 25.06.1996 предусматривает, что инвесторы обязаны заключать договоры только с аттестованными физическими и юридическими лицами для осуществления работ по проверке или экспертизе проектной документации по строительству, а также по технической экспертизе строений. Таким образом, только инвестор (закупающий орган) в праве оплачивать услуги по проверке и экспертизе ПСД. Конечно, инвестор вправе передать свои функции независимому юридическому лицу, но не проектной организации, так как уже это - конфликт интересов.
Răspuns (11 apr 2020, 08:16):
Beneficiarul va verifica documentația de proiect în modul stabilit. Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa fie prevăzută şi suma necesară pentru verificarea documentaţiei de proiect.
Data:
11 apr 2020, 12:12
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Dvs n-ati inteles corect intrebarea ofertantului formulata in rusa. Acesta face trimitere la act normativ care stabileste ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție (documentatia de proiect si deviz), nicidecum nu poate fi imputata drept responsabilitate a proiectantului intrucat survine conflictul de interes. Ca urmare, rugam sa confirmati ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de executare, iar cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta.
Răspuns (12 apr 2020, 17:33):
Beneficiarul va verifica documentația de proiect în modul stabilit de legislație și va suporta toate cheltuielile din suma respectivă pentru lucrarea data fără depășirea ei.
Data:
12 apr 2020, 20:14
Subiectul întrebării:
Etapa de verificare si expertizare
Întrebare:
Luand in considerare rs dvs, rugam sa confirmați faptul ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de 3 luni, precum si ca cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta, respectiv operatorii economici nu trebuie sa prevada aceste cheltuieli in oferta.
Răspuns (14 apr 2020, 09:31):
Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa includă şi suma necesară pentru verificarea documentației de proiect. Se va încadra termenul solicitat pentru elaborarea documentației, intră şi verificarea proiectului de către autoritatea contractantă din suma stabilită.
Data:
12 apr 2020, 21:04
Subiectul întrebării:
DD
Întrebare:
Documentatia de deviz include lista cu cantitatile de lucrari care e necesara pentru initierea procedurii de achizitie publica de lucrari, deci sunteti siguri ca ofertantul la prezenta procedura de achizitie a serviciilor de proiectare nu trebuie sa includa in oferta cheltuielile pentru elaborarea documentatiei de deviz?
Răspuns (14 apr 2020, 10:04):
În oferta de achiziții de proiectare se va prevedea și cheltuieli pentru elaborarea documentației de diviz.
Data:
13 apr 2020, 12:50
Subiectul întrebării:
Certificatul
Întrebare:
Buna ziua, Inspectoratul fiscal va reveni la serviciu la 20 aprilie, cum sa prezentam Certificatul despre impozite?
Răspuns (14 apr 2020, 10:04):
În acest caz, urmează să prezentați declarația pe propria răspundere că nu aveți datorii la plata impozitelor/taxelor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.