1
Perioada de actualizare
de la 09.03.2020 13:26
până la 25.03.2020 10:21
2
Propunerea ofertelor
de la 25.03.2020 10:21
până la 04.04.2020 18:20
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 371 000 MDL
Perioada clarificărilor: 9 mart 2020, 13:26 - 25 mart 2020, 10:21
Perioada de depunere a ofertelor: 25 mart 2020, 10:21 - 4 apr 2020, 18:20

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de proiectare: Conceptul reparației curente ale căilor de comunicaţii şi amenajării parcului „La Izvor”
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Viteazul 2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tamara Roșca
Telefonul de contact
079602215
Datele achizitiei
Data publicării
9 mart 2020, 13:26
Data ultimilor modificări
23 mart 2020, 10:21
Achizitii.md ID
21020938
CPV
71200000-0 - Servicii de arhitectură şi servicii conexe
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
public_publications_28424492_md_50_d.pdf public_publications_28424492_md_50_d.pdf
Documentele la ofertă
dispoziția PG nr.50-d din 7.02.2020
9.03.20 13:26
img_0001.pdf img_0001.pdf
Documentele la ofertă
tema de proiectare
9.03.20 13:26
lista lucrărilor.docx
Documentele la ofertă
lista lucrărilor alăturat temei de proiectare
23.03.20 10:21
Data:
11 mart 2020, 12:00
Subiectul întrebării:
Termen de prestare a serviciilor
Întrebare:
In documentatia de atribuire nu se regaseste termenul de prestare a serviciilor, care ar fi acesta?
Răspuns (17 mart 2020, 13:15):
30 zile
Data:
11 mart 2020, 14:49
Subiectul întrebării:
Volum de lucru
Întrebare:
1. În cadrul acestui contract se solicită inclusiv serviciile de proiectare pentru reabilitarea 2 (două) poduri? 2. Aveți deja un raport de expertiză tehnică a podurilor în cauză? 3. Care sunt gabaritele acestor poduri?
Răspuns (17 mart 2020, 13:20):
1. da 2. nu este expertiza tehnica, urmează a fi prevăzută în proiect 3. în limitele gabaritelor podurilor existente
Data:
17 mart 2020, 23:11
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
30 (treizeci) zile calendaristice sau lucrătoare?
Răspuns (19 mart 2020, 10:17):
calendaristice
Data:
17 mart 2020, 23:11
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare a serviciilor
Întrebare:
Etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție se include sau nu în termenul de o lună?
Răspuns (19 mart 2020, 10:18):
se include in termenul de o lună
Data:
17 mart 2020, 23:13
Subiectul întrebării:
Cheltuieli pentru verificarea și expertizarea proiectului de execuție
Întrebare:
De către cine vor fi suportate cheltuielile pentru verificarea și expertizarea proiectului de execuție?
Răspuns (19 mart 2020, 10:19):
De către proiectant
Data:
17 mart 2020, 23:14
Subiectul întrebării:
Coordonarea și avizarea proiectului de execuție
Întrebare:
A cui obligație va fi coordonarea și avizarea proiectului de execuție?
Răspuns (19 mart 2020, 10:19):
A proiectantului
Data:
17 mart 2020, 23:15
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare a serviciilor
Întrebare:
Etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție se include sau nu în termenul de o lună?
Răspuns (19 mart 2020, 10:20):
Etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție se inlude în termenul de o lună
Data:
17 mart 2020, 23:17
Subiectul întrebării:
Termenul de prestare a serviciilor
Întrebare:
Etapa de coordonare și avizare a proiectului de execuție se include sau nu în termenul de o lună?
Răspuns (19 mart 2020, 10:22):
da, se include
Data:
17 mart 2020, 23:17
Subiectul întrebării:
Date inițiale necesare pentru elaborarea proiectului de execuție
Întrebare:
La momentul semnării contractului, autoritatea contractantă va fi în măsură de a pune la dispoziție operatorului economic declarat câștigător toate datele inițiale necesare, inclusiv certificatul de urbanism pentru proiectare și avizul de racordare la rețele care se află pe teritoriul obiectului supus proiectării?
Răspuns (19 mart 2020, 10:23):
După necesitate vor fi prezentate
Data:
17 mart 2020, 23:18
Subiectul întrebării:
Tema tehnica pentru proiectare
Întrebare:
Pană la începutul executării contractului veti pune la dispozitie tema tehnica pentru proiectare?
Răspuns (19 mart 2020, 10:24):
da
Data:
18 mart 2020, 15:15
Subiectul întrebării:
Raport de prospecțiuni geotehnice
Întrebare:
Deja s-a realizat studiul geo la obiectul supuse proiectării? În caz că nu, atunci ofertantul trebuie să prevadă aceste cheltuieli în propunerea financiară?
Răspuns (19 mart 2020, 10:26):
lista lucrarilor necesare pentru proiectare a fost anexata
Data:
19 mart 2020, 11:47
Subiectul întrebării:
Poduri
Întrebare:
Buna ziua, prezentati va rog coordonatele (amplasamentul) celor doua poduri care urmeaza a fi reabilitate. Sau cel putin atasati pe platforma niste poze pentru a putea fi identificata locatia acestor poduri in parc.
Răspuns (20 mart 2020, 13:54):
urmează a fi proiectată reabilitarea a podurilor existente, de facto există numai două poduri
Data:
20 mart 2020, 09:57
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Atasati la procedura si anuntul de participare.
Răspuns (20 mart 2020, 13:52):
Anunțul a fost atașat
Data:
20 mart 2020, 13:07
Subiectul întrebării:
Проверка и экспертиза проектно-сметной документации
Întrebare:
Глава I статья 5 Положения о проверке проектов и производства строительных работ, технической экспертизе проектов и строительных конструкций, утвержденным Постановлением Правительства №361 от 25.06.1996 предусматривает, что инвесторы обязаны заключать договоры только с аттестованными физическими и юридическими лицами для осуществления работ по проверке или экспертизе проектной документации по строительству, а также по технической экспертизе строений. Таким образом, только инвестор (закупающий орган) в праве оплачивать услуги по проверке и экспертизе ПСД. Конечно, инвестор вправе передать свои функции независимому юридическому лицу, но не проектной организации, так как уже это - конфликт интересов.
Răspuns (20 mart 2020, 14:09):
În conformitate cu art. 3 din Legea nr. 163 din 09.07.2010, raportul de expertiză tehnică, este necesar în caz de reconstruire, restaurare, modificare sau consolidare a imobilului existent, elaborat de către experţi tehnici atestaţi. Se solicită reabilitarea podurilor fără intervenții la structura de rezistență
Data:
20 mart 2020, 14:52
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Dvs n-ati inteles corect intrebarea ofertantului formulata in rusa. Acesta face trimitere la act normativ care stabileste ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție (documentatia de proiect si deviz), nicidecum nu poate fi imputata drept responsabilitate a proiectantului intrucat survine conflictul de interes. Ca urmare, rugam sa confirmati ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de executare, iar cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta.
Răspuns (21 mart 2020, 09:41):
Confirmăm
Data:
20 mart 2020, 15:29
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Verificati fisierele pe care le-ati atasat pe platforma ca sa va asigurati ca anuntul de participare lipseste.
Răspuns (21 mart 2020, 09:42):
Anunțul de participare a fost publicat pe 9.03.2020
Data:
21 mart 2020, 10:10
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Reiteram ca anuntul de participare lipseste. Pe data de 09.03.2020 ati publicat doar fisierele „public_publications_28424492_md_50_d.pdf”, „img_0001.pdf” si „duae servicii.docx”.
Răspuns (21 mart 2020, 10:22):
Anunțul de participare a fost publicat pe platforma mtender
Data:
21 mart 2020, 10:10
Subiectul întrebării:
Termenul și condițiile de executare solicitat
Întrebare:
Asemenea volum de lucru raportat la termenul stabilit de 1 (una) luna calendaristica este anormal de restrans, va solicitam sa operati modificari astfel incat termenul sa devina minim 3 (trei) luni calendaristice.
Răspuns (21 mart 2020, 10:24):
Termenul stabilit de o lună pentru volumul de lucru solicitat este suficient
Data:
21 mart 2020, 10:26
Subiectul întrebării:
-
Întrebare:
-
Răspuns (21 mart 2020, 10:29):
-
Data:
21 mart 2020, 11:03
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Daca tot invocati ca anuntul de participare a fost publicat, atunci precizati va rog si denumirea fisierului.
Răspuns (23 mart 2020, 13:06):
este plasat fișierul anunt de participare
Data:
21 mart 2020, 11:47
Subiectul întrebării:
Modificari
Întrebare:
Prin raspunsul din 21.03.2020, ora 09:41 ati confirmat ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu intra in atributiile proiectantului, astfel rugam sa excludeti pct. 6 din fișierul „lista lucrărilor.docx”.
Răspuns (23 mart 2020, 10:03):
a fost exclus punctul respectiv din lista lucrărilor
Data:
22 mart 2020, 18:30
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, examinând volumul de lucru stabilit pentru acest contract, se conchide ca 30 zile calendaristice, este un termen in care este ireal ca proiectantul sa se incadreze, doar daca proiectul nu este deja finalizat de un agent economic, iar prezenta procedura de achizitie este una de forma. Solicitam respectuos sa recalculati termenul, tinand cont ca minim e nevoie de 90 zile calendaristice pentru ca proiectul sa corespunda indicatorilor de calitate precum si exigentelor in vigoare.
Răspuns (23 mart 2020, 10:04):
termenul de 30 zile calendaristice este un termen real, iar tergiversarea procedurii de achiziție prin plasarea întrebărilor repetate este nejustificată
Data:
22 mart 2020, 18:51
Subiectul întrebării:
Criterii
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, examinând criteriile de calificare si selectie stabilite in pct. 3 din documentatia standart, in partea ce tine de obligativitate (da/nu), va inaintam urmatoarele propuneri/recomandari: [1] indicati „da” la pct. 9 intrucat formularul F3:11 este relevant obiectului achizitiei. [2] modificati „10 ani” in „5 ani” la pct. 18, fiindca art. 30 alin. (1) din Legea nr. 721/1996 prevede expres ca „Proiectantul, verificatorul de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic atestat, dirigintele de şantier atestat, specialistul din laboratorul de încercări în construcţii, expertul tehnic atestat răspund potrivit obligaţiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite într-un interval de 5 ani de la recepţia lucrării, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de proiectare şi execuţie în vigoare la data realizării ei”. [3] indicati „nu” la pct. 20 in legătură cu situația epidemiologică din țară, dat fiind faptul ca in scopuri de profilaxie majoritatea autoritatilor evita receptionarea actelor pe suport de hartie, ci doar electronic.
Răspuns (23 mart 2020, 10:05):
au fost acceptate propunerile expuse în clarificare
Data:
23 mart 2020, 10:11
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
Prin neprelungirea termenului de executie incalcati flagrant art. 7 lit. c) din Legea nr. 131, care prevede asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice. Ce temei legal aveti dvs de a nu da curs solicitarilor parvenite din partea potentialilor ofertanti, iar defapt dvs tergiversati procedura prin acordarea raspunsurilor cu doar cateva minute inainte de expirarea perioadei de clarificare.
Răspuns (23 mart 2020, 11:54):
pentru o echipă profesionistă de proiectanți termenul stabilit pentru sarcina de proiectare este suficient.
Data:
23 mart 2020, 10:26
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
In contextul epidemiei, majoritatea autoritatilor cu care urmeaza a fi coordonat proiectul nu au un orar de lucru stabil, respectiv pentru a evita formalitatile prin acorduri aditionale, ar fi rational de acum sa fie stabilit un termen de 90 zile calendaristice, deci proiectantul va avea suficient timp de finaliza un proiect de calitate.
Răspuns (23 mart 2020, 12:44):
autoritățile, la care vă referiți, sunt autorități de stat, și conform dispoziției CSE, activează în regim normal, nu se reține temei de modificare a termenului stabilit
Data:
23 mart 2020, 13:53
Subiectul întrebării:
Termen
Întrebare:
V-am spus situatia de facto, dar dvs examinati circumstantele doar prin prisma formala. Precizati va rog motivul pentru care nu puteti sa va dati curs solicitarii cu privire la modificarea termenului in 90 zile.
Răspuns (25 mart 2020, 08:49):
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.
Data:
24 mart 2020, 16:52
Subiectul întrebării:
Termen de executie
Întrebare:
Buna ziua, rugam sa examinati oportunitatea prelungirii termenului de executie, deoarece atat ridicarea topo cat si documentatia de proiect urmeaza a fi avizate inclusiv de catre asociatia de gospodarire a spatiilor verzi precum si de catre detinatorii de retele tehnico-edilitare (Moldtelecom, apa-canal, lumteh si altele). De regula, aceasta procedura poate dura si pana la cateva luni, astfel un termen de executie ideal ar fi 150 zile, insa urmare a examinarii raspunsurilor dvs la solicitarile operatorilor economici, intelegem ca termenul de executie 150 zile categoric nu veti accepta, totusi ar fi obiectiv sa acceptati macar 90 zile.
Răspuns (25 mart 2020, 08:49):
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.
Data:
25 mart 2020, 08:54
Subiectul întrebării:
Termen de executie
Întrebare:
Prelungiti cel putin la 60 zile, altfel cert ca licitatia e trucata si in acest sens vor fi sesizat organele de drept.
Răspuns (25 mart 2020, 09:19):
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.