Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 580 802 000 MDL
Perioada clarificărilor: 15 ian 2020, 15:24 - 12 mart 2020, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor: 12 mart 2020, 12:00 - 4 mai 2020, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de reabilitare a drumului R13 Bălți-Florești-R14, sectorul km 0+00 – 39+830
Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul prevederilor Legii nr. 61 din 23.04.2020 „privind modificarea Legii
bugetului de stat pentru anul 2020 nr. 172/2019”, conform demersului Ministerului Economiei şi Infrastructurii Nr. 11-2619 din 30.04.2020 se anulează procedura de achiziţie
Data anulării
3 mai 2020, 22:12
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Bucuriei 12a
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Drăgălin Cristian
Telefonul de contact
+37322212296
Datele achizitiei
Data publicării
15 ian 2020, 15:05
Data ultimilor modificări
3 mai 2020, 22:12
Achizitii.md ID
21017945
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lucrări de reabilitare a drumului R13 Bălți-Florești-R14, sectorul km 0+00 – 39+830
Data:
21 febr 2020, 10:07
Subiectul întrebării:
Clarificări
Întrebare:
1. Există restricții pentru companiile înregistrate în altă țară decât Moldova pentru participa la licitație? Există o listă țărilor, astfel companiile înregistrate în aceste țări să aibă interdicția de a participa individual la licitații pentru achiziții publice în Republica Moldova? 2. Vor fi acceptate asociațiile pentru această licitație publică, astfel una din companii fiind companii fiind înregistrată în Republica Moldova iar altă în altă țară? 3. Există restricții referitor la compania asociată din străinătate, spre exemplu țara din care provine? 4. În cazul asocierii, există vre-un coraport procentual pentru a respecta obligațiile din contractul de achiziții publice? Este nevoie de a respecta o anumită formă a asocierii? Spre exemplu forma autentică? 5. În cazul asocierii actele solicitate pentru participare se prezintă într-un singur set? Care sunt actele ce se prezintă separat pentru fiecare companie? 6. Sunt acceptate documentele confirmative (autorizații, certificate, ) într-o limbă de circulație internațională (engleza), sau trebuie traduse? În cazul traducerii care este forma traducerii solicitată? 7. Garanția bancară poate fi specificată și în valută străină? Spre exemplu euro, dolari, în sumă echivalentă în lei, sau este obligatoriu ca garanția să fie specificată în lei. 8. În cazul indicării listei utilajului disponibil pentru efectuarea lucrărilor va fi nevoie de dovada aflării acestora în proprietate sau folosința companiei? Dacă da, ce document confirmativ va trebui prezentat (în special tehnica ce se află în străinătate). 9. Ce termen va fi acordat pentru prezentarea actelor confirmative sau suplimentare? 10. Confirmarea efectuării lucrărilor la nivel internațional se face prin intermediul certificatului FIDIC ce conține în mod normal 2 pagini, iar documentul cu condițiile generale de înfăptuire a lucrările conține sute de pagini. Pentru confirmarea experineței anterioare, la solicitare se va prezenta doar certificat sau și condițiile generale de îndeplinire a lucrărilor?
Răspuns (21 febr 2020, 11:06):
1. Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice. 2. Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor şi/sau de a se prezenta în calitate de ofertanţi asociaţi cu condiția ca asocierea să fie legalizată printr-un act juridic fiind stabilite obligațiunile și responsabilitățile fiecărei părți și prezentarea informației respective conform cerințelor documentelor de licitație. 3. Operatorul economic străin beneficiază în Republica Moldova de aceleaşi drepturi privind participarea la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice de care beneficiază operatorii economici din Republica Moldova în ţara în care operatorul economic străin este rezident. 4. Toate cerințele privind participarea operatorilor economici în asociere sunt stabilite în punctul 19 ”Calificarea candidaților în cazul asocieri” din documentele de licitație și respectiv de legislația în vigoare. 5. În cazul asocierii toți membi asociați vor prezenta toate documentele de calificare solicitate prin documentele de licitație. 6. Oferta financiară, oferta tehnică Documentul Unic de Achiziții European urmeazăas fi întocmite în limba de stat al Republicii Moldova. Documentele de calificare justificative, care fac parte din ofertă, pot fi în altă limbă, cu condiţia ca acestea să fie însoţite de o traducere exactă a fragmentelor relevante în limba de stat. 7. Garanția bancară pentru ofertă poate fi constituită și în altă valută străină. Cuantumul garanției bancare trebuie să corespundă sumei de 1% din valoarea ofertei fără TVA la cursul valutar oficial al BNM la data deschiderii licitației. 8. Pentru a putea fi calificaț operatorul economic trebuie să dispună de utilaj, instalații și echipamente rutiere necesare executării lucrărilor conform cerințelor caietului de sarcini, din dotare proprie, sau contractate și închiriate cu prezentarea copiilor pașapoartelor tehnice și contractelor de închiriere respective. Declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de lucrări respectiv (care va fi antrenată nemijlocit pentru contractual dat) va fi prezentată în conformitate cu formularul F3.11 din documentele de licitație. 9. Toate cerințele documentelor de licitație trebuie îndeplinite exact pînă la termenul limită de depunere a ofertelor, toate cerințele și actele solicitate sunt obligatorii pentru prezentare. Suplimentar vor fi solicitate după necessitate doar documente confirmative a documentelor prezentate în cadrul procedurii. În termen de 3 zile calendaristice urmează a fi prezentate documentele confirmative. 10. Se va prezenta copia contractului (doar paginile unde se conține informația despre părțile contractante, obiectul contractului, valoarea) și ca confirmare actul de constatare a îndeplinirii obligațiulilor contractuale (process verbal de recepție a lucrărilor executate).
Lucrări de reabilitare a drumului R13 Bălți-Florești-R14, sectorul km 0+00 – 39+830
Data:
21 febr 2020, 11:58
Subiectul întrebării:
clarificare
Întrebare:
1. În cazul participării la achiziție prin asociere, în scrisoarea de garanție trebuie indicate ambele companii sau este suficient să fie indicată doar una? 2. Scrisoarea de garanție de la o bancă străină se poate de prezentată în limba angleză? sau este necesar traducerea în română? 3. În cazul în care o companie asociată nu dispune de toate datele necesare datorită lipsei experienței, va fi oare afectată oferta per general? 4. Semnătura digitală trebuie să fie posedată de reprezentanții ambelor companii sau este suficient să semneze actele doar reprezentantul unei companii?
Răspuns (21 febr 2020, 13:29):
1. Conform acordului de asociere dintre părți se desemnează liderul asocierii, care depune oferta și după caz semnează contractul. Oferta este prezentată de către liderul asocierii și respectiv el depune garanția pentru ofertă. 2. Trducerea autorizată a scrisorii de garanție bancară pentru ofertă. 3. Toți membrii asociației trebuie să întrunească criteriile de calificare în dependență de oferta prezentată și cota parte,. care urmează s-o execute. În cazul neîntrunirii cerințelor de calificare oferta dată se va considera neconformă. 4. Toate documentele ofertei se semnează electronic. Este prerogativa asocierii cine va semna electronic documentele.
Lucrări de reabilitare a drumului R13 Bălți-Florești-R14, sectorul km 0+00 – 39+830
Data:
2 mart 2020, 11:32
Subiectul întrebării:
Întrebări
Întrebare:
. Modalitatea de a completa un DUAE? Documentul DUAE nu poate fi identificat pe portalul DUAE.md, pentru a fi completat online. Este corect atunci să-l descărcăm din pachetul de acte, să-l completăm și să-l prezentăm scanat (semnat corectzător) împreună cu restul actelor? 2. În documentul DUAE, compartimentul Partea a III-a Plata Impozitelor (Restanțe față de buget public național) în momentul în care la primul compartiment răspunsul este NU, este necesar să răspunde subcompartimentului în continuare legat de impozit? Aceaiși întrebare este valabilă și pentru Partea III compartimentul pentru plata asigurării sociale, sau alte compartimente care trebuie completate astfel răspunsurile ulterioare rezultă din răspunsul la prima întrebare (Falimentul, Insolvanța, administrează activ lichidatorul, activează suspendarea). 3. În documentul DUAE, compartimentul Partea a II-a Informații referitoare la capacitatea necesară altor persoane se referă inclusiv la asociați? 4. Care este modalitatea de a completa informațiile din partea VI a DUAE pentru agentul economic? 5. Pe portalul Mtender, referitor la achiziție în ceea ce privește compartimentul informațiilor Complementare-Informații suplimentare se indică ”Termenul minim pe parcursul căruia ofertantul trebuie să mențină valabilitatea ofertei este de 90 de zile de la deschiderea ofertelor”. În anunțul de participare la pct. 23, termen de valabilitate a ofertei este de 45 zile? - Care este termenul de referință? - Termenul decurge de la data limită de prezentare a ofertelor (07.04.2020) sau din prezentării propriu-zise a ofertei. - La care termen vom vom face referire pentru garanția bancară?
Răspuns (2 mart 2020, 13:30):
1. La momentul înregistrării procedurii de achiziție duae.md nu fucționa, din care considerente este necesar de a completa duae în Word conform cerințelor, să-l salvați în PDF după care să-l semnați electronic și să-l încărcați în ofertă pînă la termenul limită de depunere a ofertelor. 2. Toate compartimentele DUAE urmează a fi completate corespunzător. 3. Toți care sunt parte componentă a ofertei (închirieri de tehnică și utilaje, subcontractanți, asociați ș.a.). 4. Partea VI nu se completează. 5. Termenul de valabilitate a ofertei solicitat conform documentelor de licitație este 45 zile caledaristice din data deschiderii ofertelor. Respectiv garanția pentru ofertă tot este necesar să fie valabilă minim atît timp cît este valabilă oferta, 45 zile.
Lucrări de reabilitare a drumului R13 Bălți-Florești-R14, sectorul km 0+00 – 39+830
Data:
2 mart 2020, 11:45
Subiectul întrebării:
concretizare
Întrebare:
Conform sub-clauzei FDA 4.7 „în termen de 30 de zile de la primirea certificatului de acceptare a lucrărilor executate. Pentru a începe lucrările, Beneficiarul va plăti în avans cu până la 10%, cu condiția să se prezinte o garanție de returnare a avansului în cuantumul plății în avans ”Ne puteți informa dacă există vreo procedură privind rambursarea avansului plătit?
Răspuns (2 mart 2020, 13:40):
Achitarea pentru lucrările executate se va efectua în termen de pînă la 30 zile după primirea proceselor verbale de recepție a lucrărilor executate. Pentru demararea lucrărilor Beneficiarul va achita în avans pînă la 10% din valoarea alocațiilor anuale, cu condiția prezentării unei garanții de returnare a avansului în valoare egală cu suma avansului cu stabilirea unui grafic de rambursare a avansului, maxim pînă în luna noiembrie a anului de gestiune
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.