Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 518 847 MDL
Perioada clarificărilor: 9 iul 2019, 8:43 - 18 iul 2019, 16:12
Perioada de depunere a ofertelor: 18 iul 2019, 16:12 - 22 iul 2019, 16:12

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

servicii de proiectare a drumului
Informația despre anulare
Motivul anulării
conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice.
Data anulării
17 iul 2019, 10:23
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6301, MOLDOVA, Leova, or.Leova, Str.Independentei, 5
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Stoiu Tatiana
Telefonul de contact
+37379236391
Datele achizitiei
Data publicării
9 iul 2019, 8:43
Data ultimilor modificări
17 iul 2019, 10:23
Achizitii.md ID
21009748
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Tipul procedurii
Procedură de valoare mică (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
11 iul 2019, 14:38
Subiectul întrebării:
Denumirea obiectului achiziției
Întrebare:
În documentele ce fac parte din documentația de atribuire precum anunțul de participare, caietul de sarcini, DUAE, ș.a., regăsim denumiri care variază. Rugăm drept răspuns la întrebarea dată, să indicați cea corectă.
Răspuns (11 iul 2019, 14:44):
Denumirea achiziției Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km”
Data:
12 iul 2019, 12:15
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor
Întrebare:
Vă aducem la cunoștință faptul că prezența licitației electronice în cadrul procedurii de achiziție publică din speță contravine prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, conform cărora anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activități intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitațiilor electronice. În contextul dat, solicităm să operați modificările necesare, iar în caz contrar, aceasta va deveni obiectul contestației care se va înainta către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.
Răspuns (12 iul 2019, 16:42):
Deoarece în sistemul SIA RSAP (MTender) automat este prevăzută rubrica ”licitație electronică” la proceduri de achiziții COP servicii și bunuri, am solicitat la Platforma electronică achiziții. md să ne transmită în scris explicații referitor la problema data. Sistemul nu ne permite modificarea eroarei date. Asteptăm răspuns.de la plătformă.
Data:
12 iul 2019, 16:40
Subiectul întrebării:
Cheltuieli pentru verificarea proiectului
Întrebare:
De către cine vor fi suportate cheltuielile pentru verificarea documentației de proiect și deviz?
Răspuns (12 iul 2019, 16:44):
Documentele la verificare vor fi prezentate de către operatorul economic , dar cheltuielile vor fi suportate de către Autoritatea contractantă (Consiliul raional Leova)
Data:
12 iul 2019, 17:38
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Vă aducem la cunoștință că, în asemenea caz, trebuie să respectați pct. 7 din Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, care prevede expres că „contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv” (vezi linkul: www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=109176&lang=ro).
Răspuns (15 iul 2019, 14:22):
am consultat cu platforma așteptăm răspuns
Data:
15 iul 2019, 13:17
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Până în prezent nu s-au operat modificări. Vă solicităm repetat să respectați pct. 7 din Regulamentul privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, care prevede expres că „contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv”. În caz contrar, aceasta va deveni obiectul contestației care se va înainta către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.
Răspuns (15 iul 2019, 14:23):
În răspunsul din 12.07.2019 am dat lămurire la procedura dată. Am primit răspuns de la platforma electronică unde ne confirmă că la crearea anunțului de participare pentru procedura de COP Servicii ”licitație electronică” este bifată obligatoriu si nu se permite de modificat.,
Data:
15 iul 2019, 13:22
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Solicităm anularea acestei proceduri. Ulterior inițiați una nouă cu respectarea prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, conform cărora anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activități intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitațiilor electronice.
Răspuns (15 iul 2019, 13:51):
În răspunsul din 12.07.2019 am dat lămurire la procedura dată. Am primit răspuns de la platforma electronică unde ne confirmă că la crearea anunțului de participare pentru procedura de COP Servicii ”licitație electronică” este bifată obligatoriu si nu se permite de modificat.,
Data:
15 iul 2019, 17:47
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
De ce nu anulați procedura dată și inițiați una nouă? La inițierea unei proceduri noi, în loc de COP, selectați LP. La selectarea LP, licitația electronică este la dorință, respectiv bifa poate fi scoasă, soluția dată e cea mai potrivită. În caz că nu intenționați să urmați pașii prescriși supra, solicităm să interveniți cu argumente rezonabile pe marginea acestui subiect.
Răspuns (16 iul 2019, 08:31):
Procedura care a fost publicată pe 01.07.2019 deja a fost anulată odată tot pe același motiv, dar după suma planificată și conform legislației ne permite la COP și procedura rămîne în vigoare. Noi am avut acemenea procedură ca LP și a fost anulată. Care este motivul că pe D-stă nu vă satisface procedura dată?
Data:
16 iul 2019, 10:09
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Reiterăm în nenumărate rânduri că prezența licitației electronice în cadrul procedurii de achiziție publică din speță contravine prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018. Definiție „licitaţie electronică” – proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi/sau a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, permiţînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare. În caz nu admiteți argumentele enunțate supra, consultați un specialist de la Agenția Achiziții Publice, care vă va comunica același lucru.
Răspuns (16 iul 2019, 14:04):
Conform art. 57 alin (8) al Legii 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice ” Atribuirea unui contract de achiziții publice pentru bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri este precedată de licitația electronică, care se va baza pe una dintre următoarele elemente ale ofertei: a) exclusiv pe preț, în cazul în care contractul este atribuit doar în baza criteriului cel mai scăzut preț;”
Data:
16 iul 2019, 14:24
Subiectul întrebării:
Depistarea încălcărilor (continuare)
Întrebare:
Citiți mesajul în întregime ... „În conformitate cu prevederile art. 57 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 31 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, utilizarea licitației electronice este obligatorie pentru achizițiile publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri. Pentru alte tipuri de achiziție, utilizarea licitației electronice este facultativă. În acest caz, urmează a fi respectate prevederile art. 63 al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Totodată, conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”, - a răspuns oficial Agenția Achiziții Publice la întrebarea dacă utilizarea licitației electronice este obligatorie (vezi pe portalul AAP, rubrica „ÎNTREBĂRI FRECVENTE”, pct. 24).
Răspuns (17 iul 2019, 10:20):
Procedura se anulează și o să fie publicată licitație deschisă
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Perioada de actualizare".