Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 3 585 060 MDL
Perioada clarificărilor: 17 iun 2019, 16:42 - 27 iun 2019, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 27 iun 2019, 15:00 - 18 iul 2019, 10:30

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Proiect de execuție ,,Reconstrucția și extinderea sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni” (Contract multianual perioada fiind de 5 ani)
Informația despre anulare
Motivul anulării
La momentul actual autoritatea contractantă are nevoie de a defini caietul de sarcini, pentru o explicacitate mai aprofundată pentru agenții economici.
Data anulării
19 iun 2019, 11:16
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-5102, MOLDOVA, Donduşeni, or.Donduşeni (r-l Donduşeni), str.Independenței 49
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Rotari Virgilia
Telefonul de contact
+37369878164 , +37369636545
Datele achizitiei
Data publicării
17 iun 2019, 16:42
Data ultimilor modificări
19 iun 2019, 11:16
Achizitii.md ID
21009139
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
17 iun 2019, 21:14
Subiectul întrebării:
Elucidarea disparităților apărute
Întrebare:
Rugăm să definitivați obiectul procedurii de achiziție publică din speță. În caz că acesta se referă în exclusivitate la lucrările de prospecțiuni topo-geodezice, inginero-geologice și cele de proiectare, vă aducem la cunoștință că un executor al lucrărilor date nu este în condiție să furnizeze documentele stipulate în pct. 15 subpct. 3, 9, 14, 18, 20 din anunțul de participare, autoritatea contractantă încalcând astfel prevederile art. 17 alin. (8) și art. 40 alin. (1) din Legea 131/2015. Mai mult, conform art. CX alin. (9) din Legea nr. 185/2017, executarea lucrărilor de prospecțiuni topo-geodezice, inginero-geologice și celor de proiectare, nu necesită posedarea unei licenții, pe când Dvs. o solicitați prin pct. 15 subpct. 21 din anunțul de participare. Ca urmare a celor relatate, vă atenționăm să țineți cont de prevederile art. 33 alin. (1) și art. 35 alin. (2) din Legea 131/2015 la întocmirea răspunsului. În cazul acordării unor răspunsuri lipsite de corelație cu întrebarea adresată, întru a combate asemenea practici, vom fi nevoiți să sesizăm Agenția Achiziții Publice și Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.
Răspuns (18 iun 2019, 10:00):
Obiectul achiziției se reduce la executarea unui proiect de execuție cu denumirea “Reconstrucția și extinderea sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni”, precum este elucidat în actele procedurii de achiziție ( anunț de participare, caiet de sarcini, documentația de atribuire, DUAE ) .Conform, art.17 al Legii nr.131 din 03.2015 , autoritatea contractantă va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c) capacitatea economică şi financiară; d) capacitatea tehnică şi/sau profesională; e) standarde de asigurare a calităţii; f) standarde de protecţie a mediului. Totodată , alte date precum cifra medie de afeceri a operatorului, sunt necesare pentru completarea DUAE-ului , în dependență de art .18 (prim "1") al Legii nr.131 din 03.2015 . Art.21 alin.3 stipulează alte date cu referire la selectarea operatorului economic în procedura de achiziție “În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii; c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7); d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani; e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului; f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului; g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.” Menționăm faptul că art. 33 alin. (1) și art. 35 alin. (2) din Legea 131/2015 au fost abrogate prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18. În dependență de pct.18 al Hotărîrii Nr.669 din 27.05.2016 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări , documentaţia de atribuire trebuie să cuprindă, fără a se limita la cele ce urmează, cel puţin: 1) informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresa, inclusiv telefon, fax, e-mail, persoane de contact, mijloace de comunicare etc.; 2) instrucţiuni pentru ofertanţi care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de atribuire; 3) cerinţe minime de calificare, precum şi documente care urmează să fie prezentate de ofertanţi pentru dovedirea îndeplinirii acestora; 4) caietul de sarcini; 5) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare; 6) informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei cîştigătoare; 7) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii. Astfel, conform pct.19 a aceeași Hotărîri Nr.669 din 27.05.2016 din cerinţele de calificare care pot fi utilizate în aplicarea procedurilor de atribuire sînt: 1) situaţia personală a ofertantului; 2) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; 3) situaţia economică şi financiară; 4) capacitatea tehnică şi/sau profesională; 5) standarde de asigurare a calităţii; 6) standarde de protecţie a mediului. Pentru mai multe detalii puteți apela Primarul or.Dondușeni – 060488826 dl. Ivan Belciug.
Data:
18 iun 2019, 14:45
Subiectul întrebării:
Elucidarea disparităților apărute (continuare)
Întrebare:
La întocmirea întrebării de mai sus, toate articolele la care am făcut trimitere sunt în vigoare. Bănuim că, Dvs. la întocmirea răspunsului v-ați ghidat după Legea nr. 131/2015 care v-a apărut ulterior căutării acesteia pe internet, pe când întru a putea vedea versiunea reală a acesteia care e în vigoare, e necesar să accesați website-ul Agenției Achiziții Publice (www.tender.gov.md), secțiunea „LEGISLAŢIE”, rubrica „LEGEA PRIVIND ACHIZIȚIILE PUBLICE”. Acolo veți găsi și Legea nr. 131/2015, după care trebuie să vă conformați. Cât privește obiectul achiziției, invocați că aveți de gând să achiziționați un proiect de execuție, reiese că obiectul propriu-zis are drept scop achiziționarea serviciilor de proiectare, cu toate că ați alăturat documentați standard pentru lucrări. Ca urmare, solicităm să înlocuiți documentați standard pentru lucrări cu cea pentru servicii, iar cerințele de calificare să fie stabilite în strictă concordanță cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 131/2015.
Răspuns (18 iun 2019, 16:39):
Remarcăm faptul că Legea Nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice a fost modificată prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18 și reprezintă varianta actuală de lucru, conform datelor legislative în vigoare .
Data:
18 iun 2019, 16:47
Subiectul întrebării:
Elucidarea disparităților apărute (continuare)
Întrebare:
Vă informăm că s-au făcut modificări și completări mai recente decât cele menționate de Dvs. prin LP319 din 30.11.18, MO480-485/14.12.18 art.804; în vigoare 14.12.18 și LP23 din 11.03.19, MO101-107/22.03.19 art.176; în vigoare 22.03.19 (informația dată o puteți verifica consultând un specialist al AAP), cu toate acestea, răspunsul acordat de Dvs. nu are tangență cu solicitarea înaintată adineaori.
Data:
19 iun 2019, 11:14
Subiectul întrebării:
Cod CPV
Întrebare:
Buna ziua! Dvs intentionati sa achizitionati servicii de proiectare pentru elaborarea proiectului de executia la evacuarea apelor uzate, dar puneti codul CPV „45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice” care presupunde la LUCRARI de constructie NU PROIECTARI, respectiv solicitati si anumite documente pentru a fi prezentate in oferta de catre participanti, pe care un proiectant nu poate sa le detina... Va rugam sa revizuiti toata documentatia si sa o corectati, sau anulati aceasta achizitie si faceti o alta achizitie care sa corespunda legislatiei si normativelor in vigoare. Multumesc!
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.