Selectaţi tipul procedurii
21008167
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
320 000 MDL
Perioada clarificărilor:
18 mai 2019, 10:34 - 5 iun 2019, 11:50
Perioada de depunere a ofertelor:
5 iun 2019, 11:50 - 14 iun 2019, 12:50
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Servicii de proiectare a lucrărilor de reabilitare a rețelelor tehnologice interioare la stația de tratare a apei din mun. Ungheni
Informația despre anulare
Motivul anulării
cancellation of an invalid procedure
Data anulării
3 iun 2019, 11:51
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3600, MOLDOVA, Ungheni, locality, str. Națională nr. 7
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
18 mai 2019, 10:16
Data ultimilor modificări
3 iun 2019, 11:51
Achizitii.md ID
21008167
MTender ID
CPV
79900000-3 - Diverse servicii comerciale şi servicii conexe
Tipul procedurii
Procedură de valoare mică (servicii)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
20 mai 2019, 15:26
Subiectul întrebării:
Solicitare clarificări
Întrebare:
1. Rog să precizați dacă la semnarea contractului atât raportul studiului geotehnic, cât și ridicarea topografică a rețelelor exterioare se va pune la dispoziția operatorului economic de către autoritatea contractantă. În caz că nu, e necesar ca lucrările de prospecțiuni topo-geodezice şi inginero-geologice să fie incluse în deviz;
2. Rog să precizați dacă la semnarea contractului se va pune la dispoziția operatorului economic de către autoritatea contractantă schema tehnologică a stației de epurare a apei;
3. Rog să precizați dacă la semnarea contractului se va pune la dispoziția operatorului economic de către autoritatea contractantă proiectul stației de epurare a apei pentru reabilitarea rețelelor interioare;
4. Rog să precizați dacă la semnarea contractului se va pune la dispoziția operatorului economic de către autoritatea contractantă date precum lungimea și consumul conductelor per fiecare zonă pentru reabilitarea acestora.
Răspuns (24 mai 2019, 08:29):
Buna ziua!
In urma analizei complexe a intrebarilor adresate, precizam urmatoarele:
1. Lucrarile de prospectiuni topo-geodezice si inginero-geologice urmeaza a fi indicate indevizul de cheltuieli de catre operatorul economic;
2. Schema tehnoologic se va pune la dispozitia operatorului economic de catre IM "APA-CANAL", intreprindere municipala a APL;
3. Proiectul statiei de epurare a apei pentru reabilitarea retelelor interioare va fi pus la dispozitia operatorului economic de catre IM "APA-CANAL";
4. Datele despre lungimea si consumul conductelor per fiecare zona pentru reabilitarea acestora vor fi puse la dispozitie de IM 'APA-CANAL'.
Data:
21 mai 2019, 16:07
Subiectul întrebării:
Disparitate pe marginea tipului procedurii de achiziție publică
Întrebare:
Pe pagina tenderului ați indicat tipul procedurii de achiziție publică ca fiind prin COP, însă accesând lotul observăm că procedura dată va fi organizată prin licitație electronică, ceea ce contravine prevederilor art. 60, alin. (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Luând în considerare cele expuse anterior, solicităm să operați modificările necesare, iar în caz contrar, aceasta va deveni obiectul contestației care se va înainta către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.
Răspuns (21 mai 2019, 17:42):
Bună ziua!
Prin prezenta, vă comunicăm că Primăria mun. Ungheni a publicat anunțul de participare la COP în mod corect iar în cadrul SIA RSAP MTender licitația electronică a fost selectată în mod automat, respectîndu-se următoarele prevederi legale din Legea nr. 131 privind achizițiile publice (publicată în redacția nouă în Monitorul Oficial nr. 424 - 429 din 16 noiembrie 2018):
art. 1 „licitație electronică - proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor prețuri..., permițînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare”
art. 63 - licitația electronică. Aici se descrie amănunțit procesul de licitație electronică.
În același context, HG nr. 987 din 10.10.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri, stabilește expres modul cum are loc procesul de licitație electronică în punctele 31-40.
Articolul 60, alin. 1 din Legea nr. 131 la care faceti trimitere se referă la „parteneriatul pentru inovare”. Considerăm că norma invocată nu are nimic comun cu COP privind achiziționare servicii.
Ca urmare, concursul prin cererea ofertelor de prețuri la bunuri și servicii, după noile modificări ale legii privind achizițiile publice, implică automat licitația electronică ca proces de lucru care este cu totul altceva de licitație deschisă ca procedură de achiziție disctinctă.
Mai mult catît, puteți consulta și un specialist în acest sens la Agenția Achiziții Publice care vă va spune același lucru.
Succese și așteptăm oferta dumneavoastră în cadrul COP!
Data:
21 mai 2019, 17:51
Subiectul întrebării:
Disparitate pe marginea tipului procedurii de achiziție publică
Întrebare:
În mesajul invocat supra s-a produs o eroare tehnică (vezi art. 63 alin. (1) din Legea 131/2015). Ca urmare, solicităm să operați modificările necesare sau să interveniți cu o replică aferentă subiectului dat.
Răspuns (22 mai 2019, 08:35):
Buna ziua! Cu referire la intrebarea dumneavoastra si norma legala citata, precizez repeta ca licitatia electronica ca proces a fost selectata automata de administratorul paginii www.e-licitatie.md, nu de autoritatea contractanta. Vom incerca sa luam legatura cu administratia paginii web pentru a solutiona chestiunea in cauza!
Data:
22 mai 2019, 17:26
Subiectul întrebării:
Disparitate pe marginea tipului procedurii de achiziție publică
Întrebare:
Până-n prezent nu s-au făcut modificări. Clarificați situația.. în caz contrar, se va depune la ANSC o contestație a cărei obiect va fi depistarea încălcărilor dispozițiilor legale de către autoritatea contractantă din speță.
Răspuns (22 mai 2019, 17:44):
Buna seara!
Va rugam sa luati legatura cu doamna Cristina Bulgac, specialist superior la Agentia Achizitii Publice, telefon - 022 820 706 care monitorizeaza procedura in cauza.
Am discutat in cursul zilei de azi si mi-a spus ca procedura data este corecta cu exceptia faptului ca nu am atasat documentatia standard potrivita, fapt care am adaugat-o ulterior in sistem.
Data:
23 mai 2019, 17:44
Subiectul întrebării:
Solicitare clarificări
Întrebare:
Până-n prezent nu ați oferit un răspuns pe marginea întrebării adresate la 20 mai 2019, 15:26 încălcând astfel prevederile art. 35 alin. (2) din Legea 131/2015.
Răspuns (3 iun 2019, 11:49):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Data:
24 mai 2019, 11:14
Subiectul întrebării:
Solicitare clarificări
Întrebare:
Luând în considerare că recent s-a constatat faptul că în volumul de lucru vor intra și lucrările de prospecțiuni topo-geodezice şi inginero-geologice, termenii de execuție stipulați în pct. 11 al anunțului de participare devin anormal de restrânși. Rugăm să operați modificările necesare sau să interveniți cu o replică aferentă subiectului dat.
Răspuns (3 iun 2019, 11:49):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Data:
24 mai 2019, 11:18
Subiectul întrebării:
Solicitare clarificări
Întrebare:
Analizând răspunsul acordat la 24 mai 2019, 08:29 solicităm să clarificați dacă e necesar ca operatorii economici, pe lângă documentele prevăzute în pct. 15 al anunțului de participare, să furnizeze și devizul de cheltuieli.
Răspuns (3 iun 2019, 11:49):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Data:
24 mai 2019, 11:33
Subiectul întrebării:
Documentație inițială necesară pentru întocmirea ofertei
Întrebare:
Prin prezenta, întru a fi în condiției să întocmim oferta, solicităm să puneți la dispoziția operatorilor economici documentele precum schema tehnologică a stației de epurare a apei, proiectul stației de epurare a apei pentru reabilitarea rețelelor interioare și datele despre lungimea și consumul conductelor per fiecare zonă pentru reabilitarea acestora. În caz contrar, încălcați prevederile art. 40 alin. (1) din Legea 131/2015.
Răspuns (3 iun 2019, 11:49):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Data:
24 mai 2019, 11:40
Subiectul întrebării:
Date de contact
Întrebare:
Rugăm să puneți la dispoziția operatorilor economici datele de contact ale reprezentantului Î.M. "APA-CANAL" DIN UNGHENI, în adresa căruia pot fi înaintate solicitări pe marginea chestiunilor cu aspect tehnic.
Răspuns (3 iun 2019, 11:49):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Data:
24 mai 2019, 18:41
Subiectul întrebării:
Disparitate pe marginea tipului procedurii de achiziție publică
Întrebare:
Ca urmare a consultării cu specialistul AAP, s-a ajuns la concluzia că, autoritatea contractantă întru evitarea încălcării prevederilor art. 63 alin. (1) din Legea 131/2015 trebuie să selecteze un CPV aferent lucrărilor, atunci când inițiază și publică procedura de achiziție publică. Astfel, licitația electronică poate fi selectată la dorință. În acest sens, solicităm să publicați o nouă procedură urmând pașii prescriși supra. În cazul nerespectării dispoziției legale, urmează a fi depusă o contestație la ANSC.
Răspuns (3 iun 2019, 11:50):
Din cele examinate, va fi efectuata licitatia din nou cu respectarea cerintelor inaintate!
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK