Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 1 500 000 MDL
Perioada clarificărilor: 25 apr 2019, 15:10 - 8 mai 2019, 17:00
Perioada de depunere a ofertelor: 8 mai 2019, 17:00 - 13 mai 2019, 17:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Extinderea si modernizarea sistemului de iluminat public
Informația despre anulare
Motivul anulării
Modificarea procedurii de achizitie
Data anulării
3 mai 2019, 10:46
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
Md 6421, MOLDOVA, Nisporeni, s.Cioreşti, Cioresti
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Marfa Fetcu
Telefonul de contact
060221827
Datele achizitiei
Data publicării
25 apr 2019, 15:10
Data ultimilor modificări
3 mai 2019, 10:46
Achizitii.md ID
21007625
CPV
31600000-2 - Echipament electric
Tipul procedurii
Procedură de valoare mică (bunuri)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
25 apr 2019, 16:02
Subiectul întrebării:
Anunt de participare punctul 9.
Întrebare:
Anunt de participare punctul 9. In punctul 9 ati incalcat LEGE Nr. 131 Articolul 21. Pentru verificarea (Minim 5 ani de experiență specifică în livrarea bunurilor și/sau serviciilor similare) este destul de prezentat capacitatea tehnică şi/sau profesională sau lista lucrarilor similare rog excluderea punctului 9 din anuntul de participare si din documentatia standart.
Răspuns (30 apr 2019, 08:39):
am scos punctul 9
Data:
30 apr 2019, 08:06
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Buna ziua.Spuneti va rog dar ce fel de data este de depunere ,este zi de duminica???Va rog verificati ca chiar timpul de depunere este foarte limitat.
Răspuns (2 mai 2019, 15:32):
da.este data de duminica dar termenul vva fi modificat.
Data:
30 apr 2019, 09:29
Subiectul întrebării:
garantie bancara
Întrebare:
Buna ziua.Am o intrebare garantia bancara se prezinta doar in forma de scrisoare de la banca ,sau e posibil transfer in contul dvstra?
Răspuns (2 mai 2019, 15:33):
Sscrisoare de la banca.
Data:
30 apr 2019, 12:36
Subiectul întrebării:
intrebarea in esenta Nu este in intrebare
Întrebare:
Prezentul comentariu nu este o intrebare ci un raspuns la prima intrebare, referitor la Minim ani de experienta care se regaseste in mai multe concursuri si prin esenta, se vede ca unul si acelasi operator economic il da. Pe pagina web a ANSC se vor gasi suficiente decizii ale contestatiilor depuse in care e specificat urmatoarele: // Potrivit Art. 17, alin. (1) din Legea 131/2015 in funcţie de obiectul achiziţiei publice, în sensul art.1 (Legea 131/2015), şi de tipul procedurii alese conform art.46 alin.(1) (Legea 131/2015), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare şi selecţie, precumşi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Suplimentar, conform art. 40 alin (1) (Legea 131/2015) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Deci cerinta de minim 5 ani este una corecta legal, posibil de aplicat si se incadreaza pe deplin in prevederile Legii 131/2015. Nici una din autoritati contractante, nu incalca legea si nici cerintele de calificare. Ca esenta pentru orice operator economic si autoritate contractanta e inteles ca la implementarea unor proiecte, faptul ca o companie are o experienta mai mare, implica un risc mai mic. Proiectele sunt cu perioade de garantie, iar o companie fara experienta suficienta, poate disparea in orice timp, iar aplicarea in cele mai multe cazuri de catre compania fara experienta a unor preturi minime, implica dorinta acesteia tocmai de a-si asigura experienta. In timp, preturile minime nu se argumenteaza financiar, iar companiile recent create sunt puse in dificultati financiare majore si nu pot asigura garantiile oferite. Un minim de 5 ani de experienta vine sa diminueze un pic riscurile, desi nu sunt un criteriu de baza, insa cu fiece masura, autoritatea contractanta are intentia de a implementa proiecte de succes, sigure si fara a fi nevoita sa aloce bani fara argumente sustinute in acest sens.Speram ca aceasta explicatie sa fie utilizata de orice autoritate contractanta in orice procedura de achizitie, si sa fie un raspunc la ofertanti ce invoca ILEGALITATEA aplicarii unor cerinte de catre autoritati. Daca aceste cerinte se regasesc in Documentatia de Atribuire / Standard si in anunt. Deci ele sunt corecte, legale si incadrabile in prevederile Legii 131/2015, cel putin din perspectiva asigurarii ;i diminuarii unor riscuri pentru garantia lucrarilor. Repetam, nu este o solicitare, este doar o constatare si un suport pentru autoritatea contractanta prezentul comentariu.
Răspuns (2 mai 2019, 15:37):
Multumim.Prin modificarea achizitiei vom restabili si pun.9
Data:
30 apr 2019, 13:22
Subiectul întrebării:
email incorect
Întrebare:
email incorect - emailul contabilitatea.cioresti@gmail.com este nefunctional rugam sa specificati corect adresa de email.
Răspuns (2 mai 2019, 15:38):
contabilitate.cioresti@gmail.com
Data:
30 apr 2019, 13:44
Subiectul întrebării:
Clarificari
Întrebare:
Referitor la data de depunere a ofertelor.Ziua de 5 mai este si de odihna .Cum se poate de depus documentatia pentru oferta in zi de duminica?
Răspuns (2 mai 2019, 15:39):
Termenul de depunere a ofertelor va fi modificat prin modificarea achizitiei.
Data:
1 mai 2019, 09:42
Subiectul întrebării:
costul lucrarilor
Întrebare:
Buna ziua spuneti va rog pasul mimin nu este prea mare in marime de 150 000lei la o suma estimativa de 1 500 000 lei
Răspuns (2 mai 2019, 15:40):
pasul minim va fi modificat la 5%.
Data:
1 mai 2019, 09:48
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua.La PT58 sunt 9 buc de corpuri de iluminat dar sigurante 111 buc.Nu credeti cai exagerat nr.de sigurante?
Răspuns (2 mai 2019, 15:41):
o greseala macanica.ne cerem scuze.Vom face corectari si in documentatia standart si caietul de sarcini.
Data:
1 mai 2019, 10:01
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua.La PT366 sunt 11 buc de corpuri de iluminat dar sigurante 111 buc.Sa exagerat nr.de sigurante.
Răspuns (2 mai 2019, 15:42):
Vom face corectari la caietul de sarcini.
Data:
1 mai 2019, 13:44
Subiectul întrebării:
pachetul de documente
Întrebare:
DUAE se cere in prezentarea pachetului de documente?
Răspuns (2 mai 2019, 15:43):
DUAE se cereobligatoriu la prezentarea pachetului de documente.
Data:
2 mai 2019, 16:11
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
Pasul minim de 5% tot este prea mare pentru asa suma estimata de 1 500 000 lei.
Răspuns (2 mai 2019, 17:10):
Vom modifica la 3 %
Data:
2 mai 2019, 16:18
Subiectul întrebării:
In general, sunt lucrari de constructie - eliminati tipul de licitatie electronica
Întrebare:
In general, rugam sa modficatil tipul de licitatie electronica. Nu este real ca in cadrul unor achizitii de lucrari sa se utilizeze acest criteriu. A negocia pretul, inseamna ca ofertantul final sa faca tot devizul din nou si sa il oferte. In ce conditii el va putea face asta, daca normele din constructii nu vor permite. Lasati licitatie simplu cu cel mai mic pret si solutia va fi acceptata de toata lumea. De altfel pasul de diminuare trebuie sa fie 1% min. pentru orice tip de achizitie. Cei ce vor sa diminueze pretul, oricum o pot face si cu 80% odata. Astfel ca nu e necesar de pus limite ce nu sunt real de indeplinit
Răspuns (2 mai 2019, 17:12):
Da vom modifica.
Data:
2 mai 2019, 16:29
Subiectul întrebării:
clarificari
Întrebare:
In pct. 34 a FDA se cere certificat de conformitate la materiale?Daca se poate de concretizat va rog?
Răspuns (2 mai 2019, 17:14):
Bine .Concretizam.
Data:
2 mai 2019, 17:42
Subiectul întrebării:
Criterii și cerințe de calificare punctul 9
Întrebare:
Referitor la pozitia 9 din Criterii și cerințe de calificare unde se cere minim 5 ani de experiență specifică în livrarea bunurilor și/sau serviciilor similare , aceasta cerinta nu se regaseste in criteriile de calificare si selectie prevazuti la art. 17 din Legea nr.131/15. De ce 5 ani? De ce nu 7 sau 10 ani?Aceasta cerinta are menirea dor de restrictionare. Odata ce ofertantul demonstreaza capacitatea financiara, tehnica si profesionala, pentru ce mai este nevoie de aceasta cerinta? Va prezint pentru studiere un caz concret de contestare a acestei cerinte. https://www.ansc.md/ro/decizii?Contestatar=arctus&AutoritateaContractanta=&solr_document=&ObiectulAchizitiei=&solr_document_1=All&solr_document_2=All&solr_document_3=All&solr_document_4=All&solr_document_8=02-484-18
Răspuns (3 mai 2019, 06:52):
Punctul 9 din criteriile de de calificare vva fi modificat in NU pentru obligativitatea prezentarii documentului.
Data:
3 mai 2019, 08:45
Subiectul întrebării:
comentariu la ce a scris persoana privitor la experienta -
Întrebare:
Potrivit Art. 17, alin. (1) din Legea 131/2015 in funcţie de obiectul achiziţiei publice, în sensul art.1 (Legea 131/2015), şi de tipul procedurii alese conform art.46 alin.(1) (Legea 131/2015), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare şi selecţie, precumşi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Suplimentar, conform art. 40 alin (1) (Legea 131/2015) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Pe de alta parte, venim sa mentionam ca simplu fapt ca o companie a fost creata anul trecut, si in 12 luni de zile a reusit a face un volum de lucrari de exemplu de 10 ml. lei incheind in acest sens 50 contracte de 200 mii lei nu este suficient pentru proiectele cu termeni de garantie de 5 ani. Or aici Legea 131/2015 a uitat a pune in considerara ca e importanta conformarea experientei pe proiecte similare cu perioade de garantii de 5 ani. Ceea ce dvs. ati oferit de la ANSC - esteo o deficienta a Colegiului de Inginerie care nu a stiut sa argumenteze aceasta cerinta, atribuind-o ca un criteriu profesional. Din perspectiva capacitatii profesionale, suma contractelor din ultimii an mai mare decat valoarea ofertei aferenta achizitiei sau un contract cu valoare minim egala sau mai mare decat 75% din valoarea estimata a achizitiei, contract din ultimii 5 ani, acopera DOAR criteriul de implementare a unor proiecte similare ca anvergura si complexitate. Insa, criteriu de a demonstra in timp ca proiectul implementat este unul viabil, tocmai este dat si de experienta companiei. Or o companie creata anul trecut NU va putea demonstra in nici un fel ca proiectele sale, in garantii de 5 ani sunt viabile. Legea 131/2015 indica ca se pot pune ORICE conditii, iar ele trebuie sa fie argumentate, in sensul oricarui proiect cu garantii de 5-10 ani e pe deplin corect de a solicita o experienta similara a companiei de minim 5 ani. SI nu e vorba aici de DATA CREARII companiei ci prezentare a unui contract cu garantii de 5 ani, deja expirat. Pentru Autoritate Contractanta - acest comentariu nu este o intrebare ci o explicatie. Va trebui oricum sa dati un raspun la el pentru ca achizitia sa nu intre in regim de suspendare. Iar comantariul ce il scriu aici e pe deplin utilizabil de orcine. Orice criteriu impus de autoritate trebuie sa fie ARGUMENTAT.
Răspuns (3 mai 2019, 10:29):
Am redactat pozitia 9 din criteriile de calificare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.