Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 12 500 000 MDL
Perioada clarificărilor: 18 apr 2019, 18:55 - 17 mai 2019, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor: 17 mai 2019, 14:00 - 24 mai 2019, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Dezvoltarea sistemelor informationale
Informația despre anulare
Motivul anulării
De către CNAM a fost aprobat Ordinul nr. 470/83-A din 12 aprilie 2019, prin care a fost inițiat procesul de implementare a modulului electronic e-prescripție (rețeta electronică) în SIA AMP, fapt ce ar permite lansarea prescrierii medicamentelor compensate prin metoda digitală. Respectiv, urmare a sesiunilor de lucru care au fost realizate anterior, s-a constatat faptul că dezvoltarea modulului E-prescripție va fi necesar de a fi dezvoltat în SIA AMP, cu introducerea rețetei electronice care va completa inițiativa instituției de a avea o viziune globală asupra serviciilor de sănătate furnizate pacienților și asiguraților din sistemul de asigurări medicale obligatorii.
Astfel, în contextul priorităților de politici în domeniul sănătății și asigurării obligatorii de asistență medicală, CNAM a demarat prin intermediul platformei online de achiziții publice, achiziționarea serviciilor de dezvoltare și integrare a componentelor existente într-un sistem informațional unitar și ajustarea funcționalităților Sistemului informațional de “Asistență Medicală Primară” (SIA AMP), cu un buget estimativ de 12500000 lei (fără TVA).
În cadrul acestei achiziții, CNAM a solicitat livrarea a 5 servicii, inclusiv dezvoltarea componentei de e-Rețeta privind rețetele medicale în SIA AMP.
La data de 24.05.2019 grupul de lucru pentru achiziții din cadrul CNAM a deschis ofertele prezentate de operatorii economici în cadrul licitației publice prenotate:
1) I.C.S. Reliable Solutions Distributor S.R.L. - 10 000 000 MDL (fără TVA);
2) BASS Systems S.R.L. - 12 376 609,40 MDL (fără TVA).
Ținînd cont de faptul că, CNAM a demarat procedura de achiziționare a serviciilor de dezvoltare a SIA AMP, iar procesul de transmitere a SIA AMP nu a fost finalizat, la data de 12.06.2019, a solicitat de la MSMPS prin scrisoarea 01-09/972, urgentarea procesului de transmitere a Sistemului prenotat, procedură ce nu a fost finalizată în corespundere cu actele normative în vigoare.
Suplimentar, CNAM, luînd în considerare complexitatea caietului de sarcini, specificul obiectului achizițiilor, ofertele tehnice prezentate de operatori economici, în temeiul pct. 22 din Hotărârea Guvernului Nr. 414/2018 cu privire la măsurile de consolidare a centrelor de date în sectorul public și de raționalizare a administrării sistemelor informaționale de stat, la data de 11.07.2019, a solicitat Agenției de Guvernare Electronică analiza soluțiilor tehnice prezentate în cadrul licitației publice vizate, precum și oferirea suportului vizînd soluțiile de asigurare a unui proces eficient de integrare a componentelor existente într-un sistem informațional unitar, asigurarea mentenanței și ajustarea funcționalităților SIA AMP.
La data de 15.10.2019, Secția medicamente a Direcției economie și finanțe a CNAM a informat directorul general al CNAM despre faptul că, urmare a examinării Caietului de sarcini privind dezvoltarea sistemelor informaționale, în special ce vizează componenta de e-Rețeta, s-a constatat faptul că caietul prenotat nu conține cerințe și reguli clare pentru dezvoltarea acestui modul, nereflectînd soluții proxime, pentru ca propunerea tehnică a operatorilor economici să corespundă exigențelor CNAM.
La data de 04.11.2019, Secția tehnologii informaționale a informat Secretarul grupului de lucru pentru achiziții al CNAM, despre faptul că, în conformitate cu prevederile pct. 22, Hotărîrii de Guvern nr. 414/2019, dezvoltarea de “..infrastructuri, resurse și sisteme informaționale de stat, indiferent de sursele de finanțare” se va face “…în coordonare cu Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” ori, un astfel de document cu referire la opinia Instituției prenotate supra Caietului de sarcini prin prisma alinierii și asigurării compatibilității acestuia cu platformele centralizate de guvernare electronică nu a fost identificat.
La data de 13.11.2019, a parvenit Nota informativă de la Direcția economie și finanțe a CNAM, prin care grupul de lucru pentru achiziții al CNAM a fost informat că SIA AMP nu este reflectat în evidența contabilă a CNAM, dat fiind faptul că în adresa CNAM nu a fost expediate documente primare care să confirme transmiterea SIA AMP în administrare. Suportarea cheltuielilor pentru asigurarea în continuare a dezvoltării SIA AMP sunt calificate drept neargumentate.
Pînă la data de 11.11.2019 de la Agenția de Guvernare Electronică nu a parvenit un răspuns la solicitarea CNAM.
Conform situației la moment, dezvoltarea și implementarea modulului „e-Rețeta”, precum și a celorlalte module în cadrul SIA AMP, nu poate fi realizată datorită faptului că sistemul informațional prenotat nu a fost transmis CNAM în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 901/2015 inclusiv înregistrarea la CNPDCP, iar CNAM a fost plasată în imposibilitatea de a asigura respectarea obligațiunilor cărei revin, și anume să asigure administrarea, mentenanța și dezvoltarea SIA prenotat în corespundere cu prioritățile de politici în domeniul sănătății și asigurării obligatorii de asistență medicală. În corespundere cu prevederile lit. k), pct. 11 din Statutul Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 156 din 11.02.2002, Compania are dreptul să dezvolte sistemul informaţional integrat pentru toate nivelurile subordonate Companiei şi să creeze baze informaţionale de date referitor la subiecţii asigurării obligatorii de asistenţă medicală.
Conform prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 586 din 24.07.2017 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de ţinere a Registrului medical, Sistemul informaţional automatizat „Asistenţa Medicală Primară” (SIA AMP), este parte componentă a Registrului medical.
Potrivit Regulamentului privind modul de ţinere a Registrului medical, Registrul medical reprezintă o resursă informaţională de stat care conţine informaţii despre pacienţi (serviciile medicale prestate, reţetele prescrise de medici, medicamentele administrate), prestatorii de servicii medicale şi farmaceutice, lucrătorii medicali şi farmacişti, donatori, transfuzia sîngelui.
În corespundere cu prevederile 2), pct. 7 din Statutul instituţiei publice „serviciul tehnologia informaţiei şi securitate cibernetică” aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.414 din 8 mai 2018, administrarea şi menţinerea sistemelor informaţionale de stat este unul din domeniile de competenţă ale Serviciului tehnologia informaţiei şi securitate cibernetică.
Sistemul informaţional automatizat „Asistenţa Medicală Primară” (SIA AMP) nu este destinat doar pentru CNAM, avînd aplicare mai largă la nivel național și în structurile care nu sunt subordonate CNAM, cu statut de sistem informaţional de stat, ceea ce face imposibilă administrarea şi menţinerea lui de către CNAM.
În acest context, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale a inițiat, cu acordul Agenției de Guvernare Electronică, STISC și Guvernului, crearea Centrului Analitic și de Informare a MSMPS care va fi responsabil de toate sistemele informaționale din sistemul de sănătate, de colectarea datelor și de analiza lor. Aceasta va oferi posibilitatea de integrare a diferitor sisteme informaționale create fragmentat până acum (SIAMP, SIAS, SIERUSS, Transplant, portalul online de certificate medicale, etc.,) și conectarea tuturor instituțiilor medicale la el.
Concomitent, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale a solicitat Băncii Mondiale în cadrul Proiectului de modernizare a sectorului sănătății, să examineze posibilitatea includerii în planul de achiziții a proiectului respectiv, dezvoltarea funcționalităților suplimentare a SIA AMP și interoperabilitatea acestuia cu alte sisteme informaționale.

Data anulării
18 nov 2019, 9:23
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Vlaicu Pîrcălab,46
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
galina pruteanu
Telefonul de contact
022780295
Datele achizitiei
Data publicării
18 apr 2019, 18:55
Data ultimilor modificări
18 nov 2019, 9:23
Achizitii.md ID
21007409
CPV
72200000-7 - Servicii de programare şi de consultanţă software
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Anulată
Data:
7 mai 2019, 15:42
Subiectul întrebării:
Componente sistem AOAM și integrări terțe,utilizatori sistem!
Întrebare:
1. Sistemul informatic se va integra cu funcționalul AOAM, sau acest funcțional va fi preluat în totalitate de noul sistem (diagrama de dezvoltare, componentele roz, inclusiv 1C) ? 2. Daca sunt necesare întegrări cu soluții terțe, care sunt acestea? 3. Cîți utilizatori în total vor introduce date în sistem, și cîți utilizatori vor avea doar dreptul de vizualizare?
Răspuns (13 mai 2019, 18:30):
Sistemul informatic se va integra cu funcționalul AOAM, sau acest funcțional va fi preluat în totalitate de noul sistem (diagrama de dezvoltare, componentele roz, inclusiv 1C) ? Se propune implementarea unei soluții software care va conecta componente ale SIA AOAM și SIA ASM, și totodată va asigura integrarea componentelor existente si automatizate într-un sistem unitar și dezvoltarea funcționalităților sistemului integrat in scopul alinierii acestuia la cerințele si normele legale. Totodată, în cadrul acestui proiect Furnizorul va trebui să realizeze structura arhitecturală a sistemului informatic integrat care să permită funcționarea / dezvoltarea ulterioara a tuturor componentelor, cum ar fi: • SIA AMP (existent) • SIP (se integrează in SIA AMP) • E-Rețeta (nou) • E-Contracte (nou) Autoritatea Contractanta solicită ca, la finalizarea lucrărilor, să intre în gestiunea unui sistem informațional complet funcțional. În acest sens Furnizorul va realiza o analiză tehnică detaliată a situației existente și va documenta în amănunt modul în care vor fi executate lucrările de dezvoltare și integrare pentru asigurarea interoperabilității datelor între modulele sistemului informațional integrat. Documentul de Analiză va fi întocmit de către Furnizor, cu implicarea specialiștilor Beneficiarului si va cuprinde: Ø situația existenta As-Is; Ø detalii concrete ale arhitecturii sistemului; dimensionare, conexiuni în infrastructura, caracteristici de securitate etc; Ø modelarea fluxurilor de date, design al proceselor, interacțiunile logice intre actorii sistemului, detalii despre datele manipulate Ø șabloane de documente, nomenclatoare Ø cazuri de utilizare „use-case”, roluri, drepturi de acces asupra entităților; Ø tipul datelor, structura tabelelor, conexiunile între tabele; Ø design de ecrane aplicație; Ø detalii privind conexiunile cu alte sisteme: tipuri de date, programarea schimbului de date, modalitatea de acces etc. Daca sunt necesare întegrări cu soluții terțe, care sunt acestea? Integrarea cu alte sisteme informaționale se va realiza prin intermediul platformei MConnect (Conceptul recomandat privind soluțiile software CNAM și interacțiunea acestora cu alte resurse informaționale este prezentat la pag. 11 a caietului de sarcini) Autoritatea Contractanta solicită ca, la finalizarea lucrărilor, să intre în gestiunea unui sistem informațional complet funcțional. În acest sens Furnizorul va realiza o analiză tehnică detaliată a situației existente și va documenta în amănunt modul în care vor fi executate lucrările de dezvoltare și integrare pentru asigurarea interoperabilității datelor între modulele sistemului informațional integrat. Documentul de Analiză va fi întocmit de către Furnizor, cu implicarea specialiștilor Beneficiarului si va cuprinde: Ø situația existenta As-Is; Ø detalii concrete ale arhitecturii sistemului; dimensionare, conexiuni în infrastructura, caracteristici de securitate etc; Ø modelarea fluxurilor de date, design al proceselor, interacțiunile logice intre actorii sistemului, detalii despre datele manipulate Ø șabloane de documente, nomenclatoare Ø cazuri de utilizare „use-case”, roluri, drepturi de acces asupra entităților; Ø tipul datelor, structura tabelelor, conexiunile între tabele; Ø design de ecrane aplicație; Ø detalii privind conexiunile cu alte sisteme: tipuri de date, programarea schimbului de date, modalitatea de acces etc. Cîți utilizatori în total vor introduce date în sistem, și cîți utilizatori vor avea doar dreptul de vizualizare? Designul soluției urmează a fi realizat ținînd cont că numărul de utilizatori și/sau de stații este dinamic. Acest aspect impune ca modalitatea de licențiere să nu fie dependentă de numărul de utilizatori sau de stații de lucru. Autoritatea Contractanta solicită ca, la finalizarea lucrărilor, să intre în gestiunea unui sistem informațional complet funcțional. În acest sens Furnizorul va realiza o analiză tehnică detaliată a situației existente și va documenta în amănunt modul în care vor fi executate lucrările de dezvoltare și integrare pentru asigurarea interoperabilității datelor între modulele sistemului informațional integrat. Documentul de Analiză va fi întocmit de către Furnizor, cu implicarea specialiștilor Beneficiarului si va cuprinde: Ø situația existenta As-Is; Ø detalii concrete ale arhitecturii sistemului; dimensionare, conexiuni în infrastructura, caracteristici de securitate etc; Ø modelarea fluxurilor de date, design al proceselor, interacțiunile logice intre actorii sistemului, detalii despre datele manipulate Ø șabloane de documente, nomenclatoare Ø cazuri de utilizare „use-case”, roluri, drepturi de acces asupra entităților; Ø tipul datelor, structura tabelelor, conexiunile între tabele; Ø design de ecrane aplicație; Ø detalii privind conexiunile cu alte sisteme: tipuri de date, programarea schimbului de date, modalitatea de acces etc.
Data:
16 mai 2019, 13:48
Subiectul întrebării:
Schimbul de date în cadrul sistemului informațional
Întrebare:
SIA AMP( cu SIP integrat) și SIA ASM vor lucra paralel cu sistemul informațional nou prin schimburi de date, sau acestea vor fi înlocuite de noul sistem în totalitate ?
Răspuns (17 mai 2019, 13:50):
Obiectivul autoritati contractante este realizarea unui sistem integrat. Acesta va include atat componentele existente functionale si care nu necesita retehnologizare cat si cele care urmeaza a fi dezvoltate conform prezentului caiet de sarcini. Noul sistem integrat va prezenta interfete compatibile M-Connect pentru interfatarea cu alte sisteme operationale.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.