1
Perioada de actualizare
de la 17.04.2019 16:40
până la 04.05.2019 11:51
2
Propunerea ofertelor
de la 04.05.2019 11:51
până la 14.05.2019 04:51
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 117 410 MDL
Perioada clarificărilor: 17 apr 2019, 16:40 - 4 mai 2019, 11:51
Perioada de depunere a ofertelor: 4 mai 2019, 11:51 - 14 mai 2019, 4:51

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reparația și Resistematizarea încăperilor amplasate la etajul 1-2, inclusiv fațada (D+P+1E), din str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 26, mun. Chișinău”

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.A.Russo,1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Guzun Ludmila
Telefonul de contact
069181339
Datele achizitiei
Data publicării
17 apr 2019, 16:40
Data ultimilor modificări
17 apr 2019, 17:33
Achizitii.md ID
21007360
CPV
45453000-7 - Lucrări de reparaţii generale şi de renovare
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
17 apr 2019, 17:33
Subiectul întrebării:
Demonstrarea accesului la personalulde specialitate
Întrebare:
Daca ne conducem dupaCerințele minime obligatorii de calificare și selecție vor fi solicitate cu respectarea prevederilor Capitolului IV al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, iar specificațiile tehnice vor fi întocmite cu respectarea prevederilor art. 37. În același timp, acestea urmează a fi stabilite ținând cont de principiile achizițiilor publice prevăzute la art. 7 și trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit; atuci cit de relevanta este ,,Demonstrarea accesului la personalulde specialitate necesar pentru indeplinirea corespunzătoare și în termen a lucrărilor după cumurmează:a) efectivele medii anuale alepersonalului angajat în ultimii 3 ani minim 45 persoane,, ?
Răspuns (18 apr 2019, 09:23):
Bună ziua, ceea ce ţine de întrebarea dvs referitor la demonstrarea accesului la personal, vă informăm următoarele. La stabilirea cerinţei respective, Autoritatea contractantă a ţinut cont de prevederile art. 22 alin. (3) lit.d) al Legii nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, concomitent fiind respectate şi prevederile art. 7 lit. i) din legea menţionată supra. În context, menţionăm că termenul maxim de execuţie necesar pentru satisfacerea în bune condiţii a necesităţilor reale ale autorităţii contractante este de maxim 5 luni. Prin urmare la stabilirea cerinţelor date s-a ţinut cont de natura şi complexitatea lucrărilor ce urmează a fi executate, inclusiv numărul total de ore de manoperă potrivit devizului estimativ elaborat în baza documentaţiei de proiect, şi numărul de zile (limitat) în care urmează a fi executate lucrările respective, ca rezultat fiind calculat un număr mediu efectiv de muncitori care urmează antrenaţi zilnic pentru executarea în bune condiţii a volumului specificat de lucrări. Avînd în vedere cele expuse, în vederea utilizării eficiente a banilor publici, inclusiv minimalizarea riscului autorităţii contractante (dispoziţii legale imperative prevăzute de art.7 lit.a) al Legii nr. 131/2015), pentru a se putea califica, ofertanţii, urmează să demonstreze întrunirea cerinţei date.
Data:
18 apr 2019, 10:26
Subiectul întrebării:
efectivele de personal?
Întrebare:
Dmneavoastra solicitati executarea contractului in termen de 5 luni, operatorul economic confirma prin devize , formularul 3:10 si semnarea ulterioara a contractului adjudecat unde se anexeaza nemijlocit devizul nr.F 3 cu indicarea personalului implicat pentru fiecare manopera , si avind semnata si garantia de buna executie a lucrarilor operatorul economic garanteaza numarul de muncitor petru realizarea contractului atuci pentru ce este necesara conditia ed a demonstra fectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani minim 45 persoane,,?
Răspuns (23 apr 2019, 09:39):
Potrivit art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezentă documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziţiei publice, în sensul prevederilor art. 1, şi de tipul procedurii alese conform dispoziţiilor art.46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, potrivit prevederilor art. 22 „Capacitatea tehnică și/sau profesională” din Legea nr. 131/2015, la alin. (3) este clar stabilit că în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziţii publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă este în drept de a solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează a fi executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului: d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani, (relevanța acestei cerințe, a fost clar și detaliat explicată în „Răspuns (18 apr 2019, 09:23)” referitor la Clarificarea nr.1). Astfel, întru clarificarea detaliată a cerinței date, conform definiţiei din DEX „Dicționarul explicativ al limbii române”, în sensul art. 22 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 131/2015, termenul de efectiv – reprezintă numărul persoanelor care fac parte dintr-o colectivitate organizată.
Data:
27 apr 2019, 11:53
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Legat de radiatoare, de indicat exact specificația cu mărimile si puterile exacte, si tipul fiecăruia (tip 11, 21, 22 ...)
Răspuns (2 mai 2019, 11:51):
Cât privește clarificarea dvs vă comunicăm că, radiatoarele se vor încadra în parametrii 33-300-800.
Data:
27 apr 2019, 16:46
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Legat de condiționate, de indicat volumul exact de are, puterea si tipul blocului
Răspuns (2 mai 2019, 11:51):
Ceia ce ține de volum vă informăm că, suprafața totală este de 3050 m3, pentru care conform devizului sunt preconizate 4 blocuri externe cu parametri care vor asigura volumul menționat.
Data:
27 apr 2019, 16:59
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Totodată, de indicat tipul de funcționalitate, setarea regimului pentru fiecare bloc individual sau regim comun pentru toate blocurile.
Răspuns (2 mai 2019, 11:51):
Vă comunicăm că potrivit devizului sunt prevăzute 52 blocuri interne individuale, preconizate pentru suprafața de la 10-25m2.
Reparația și Resistematizarea încăperilor amplasate la etajul 1-2, inclusiv fațada (D+P+1E), din str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 26, mun. Chișinău”
Data:
2 mai 2019, 14:00
Subiectul întrebării:
Posibilitatea schimbarea Brand echipament
Întrebare:
Bun aziua! Conform Caietului de sarcini in compartimentul: "3.1. Conditionare", este mentionat echipamentul de la producatorul Daikin: Bloc exterior RXVRQ10 P; Bloc interior CTXS15K ; Bloc exterior RR 100 BV; Bloc exteriorRR 71 BV; Bloc interior FUQ 100 B8; Bloc interior FUQ 71 B8 si Conditioner ( split-sistema ) Emerson HPSE08/HPSC 08 . Intrebarea: Se permite de schimbat echipamentul menionat in caietul de sarcini al companiei DAIKIN si EMERSON cu echipanetul analogic dupa parametrii tehnici si calitate de la compania Mitsubishi Electric?
Răspuns (2 mai 2019, 14:48):
Se acceptă parametrii minimi tehnici si calitate prevăzuți.
Data:
2 mai 2019, 16:21
Subiectul întrebării:
Criterii de calificare
Întrebare:
Referitor la numarul efectiv de angajati, e o aberatie absoluta, si va ve-ti convinge, doar in cazul cind ve-ti descalifca un operator economic si respectiv v-a depune o contestatie. Ati auzit de LEGEA Nr. 183 din 11.07.2012 Art.12? Daca nu, atunci studiati! Mult Succes! Secţiunea a 3-a Acţiunile sau inacţiunile autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale sau locale de restrîngere, împiedicare sau denaturare a concurenţei Articolul 12. Interzicerea acţiunilor sau inacţiunilor autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale sau locale de restrîngere, împiedicare sau denaturare a concurenţei (1) Sînt interzise orice acţiuni sau inacţiuni ale autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale sau locale care restrîng, împiedică sau denaturează concurenţa, precum: a) limitarea drepturilor întreprinderilor de procurare ori comercializare; b) stabilirea de condiţii discriminatorii sau acordarea de privilegii pentru activitatea întreprinderilor, în cazul în care acestea nu sînt prevăzute de lege; c) stabilirea de interdicţii sau restricţii, neprevăzute de lege, pentru activitatea întreprinderilor; d) impunerea, directă ori indirectă, a întreprinderilor de a se asocia ori de a se concentra sub orice formă. (2) În cazuri excepţionale, Guvernul, autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale sau locale sînt în drept să realizeze acţiunile sau inacţiunile prevăzute la alin. (1) pentru lichidarea consecinţelor calamităţilor naturale şi catastrofelor şi pentru prevenirea epidemiilor, în conformitate cu Legea nr. 212-XV din 24 iunie 2004 privind regimul stării de urgenţă, de asediu şi de război. (3) Faptele autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice realizate contrar prevederilor alin. (1) constituie încălcări ale prezentei legi. (4) Persoanele cu funcţie de răspundere din cadrul autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice poartă răspundere, în conformitate cu Codul contravenţional, pentru nefurnizarea informaţiilor, a documentelor solicitate de Consiliul Concurenţei sau pentru furnizarea de informaţii şi documente neautentice sau incomplete. Articolul 13. Modul de executare a deciziilor Consiliului Concurenţei privind acţiunile sau inacţiunile autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale sau locale de restrîngere, împiedicare sau denaturare a concurenţei (1) În cazul în care autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale sau locale nu execută sau nu se conformează, în termenul stabilit, măsurilor dispuse prin decizie de către Consiliul Concurenţei, în scopul restabilirii mediului concurenţial, acesta înaintează acţiune în contencios administrativ, solicitînd instanţei, după caz, anularea în tot sau în parte a actului care a condus la restrîngerea, împiedicarea sau denaturarea concurenţei, obligarea autorităţii sau instituţiei în cauză să emită un act administrativ sau să efectueze o măsură ce se impune. (2) Prin derogare de la termenul de prescripţie prevăzut de Legea contenciosului administrativ nr. 793-XIV din 10 februarie 2000, Consiliul Concurenţei se adresează în instanţa de judecată, în condiţiile alin. (1), în termen de 6 luni de la data expirării perioadei prevăzute în decizie, perioadă în care autoritatea sau instituţia administraţiei publice centrale sau locale avea obligaţia să se conformeze măsurilor necesare restabilirii mediului concurenţial.
Răspuns (3 mai 2019, 13:04):
Referitor la cele relatate, reiterăm răspunsurile de mai sus, din 18 aprilie 2019, ora 09:23 și 23 aprilie 2019 ora 09:39.
Reparația și Resistematizarea încăperilor amplasate la etajul 1-2, inclusiv fațada (D+P+1E), din str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 26, mun. Chișinău”
Data:
3 mai 2019, 15:28
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Conform caietului de sarcini la compartimentul conditionare sunt enumerate urmatoarele pozitii: bloc exterior RR 100 BV - 10 kW * 2 buc = 20 kW si bloc inetrior FOQ 100D8 10kW*6 buc= 60 kW - mai trebue bloc exterior RR 100 BV in numar de 4 buc, iar la bloc exterior RR 71 BV - 8 kW * 1 buc = 8 kW si bloc inetrior FOQ 71D8 8kW*2 buc= 8 kW - mai trebue bloc exterior RR 71 BV *1 buc. Adica va aducem la cunostinta ca la blocurile interioare nu se ajung blocuri exterioare. Intrebarea: putem sa adaugam in oferta cantitatea necesara de blocuri exterioare? Multumesc anticipat
Răspuns (4 mai 2019, 11:29):
Referitor la clarificare va informam ca specificatia tehnica corespunde necesitatilor si nu este necesar de adaugat careva dispozitive suplimentare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.