1
Perioada de actualizare
de la 15.03.2019 15:30
până la 05.04.2019 09:08
2
Propunerea ofertelor
de la 05.04.2019 09:08
până la 15.04.2019 00:08
3
Licitaţie
de la 15.04.2019 14:00
până la 15.04.2019 15:14
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 734 175 MDL
Perioada clarificărilor: 15 mart 2019, 15:30 - 5 apr 2019, 9:08
Perioada de depunere a ofertelor: 5 apr 2019, 9:08 - 15 apr 2019, 0:08

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Achiziționarea echipamentelor medicale – proteze auditive retroauriculare, termometre și tonometre sonorizate pentru persoane cu dificiențe de văz și auz conform necesităților IMSP AMT Centru pentru anul 2019
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Nicoleta Zaporojan
Telefonul de contact
022 88 43 25
Datele achizitiei
Data publicării
15 mart 2019, 15:30
Data ultimilor modificări
28 mart 2019, 14:20
Achizitii.md ID
21006258
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Procedură de valoare mică (bunuri)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
3. duae model - copy.semnat.pdf 3. duae model - copy.semnat.pdf
Documentele la ofertă
28.03.19 13:59
lista de bunuri pentru sia rsap_modificat 27.03.2019.xlsx
Documentele la ofertă
28.03.19 13:59
2. anunt de participare_modificat 27.03.2019.semnat.pdf 2. anunt de participare_modificat 27.03.2019.semnat.pdf
Documentele la ofertă
28.03.19 13:59
3. duae model - copy.doc
Documentele la ofertă
28.03.19 13:59
Data:
19 mart 2019, 08:40
Subiectul întrebării:
Clarificare pe marginea cerintelor tehnice din Documentatia Standart
Întrebare:
1. Ajustarea gratuita a olivelor fiecare 4 luni. Ce presupune aceasta cerinta? Oliva individuală este confecționată în baza amprentei conform formei și dimensiunilor conductului auditiv. Ea este ajustată în prima zi cînd se face primul reglaj protetic al aparatului auditiv, ajustîndu-se lungimea tubului. Iar dacă pe parcursul utilizării aparatului auditiv apare feedback-ul din motivul că conductul auditiv are capacitatea de a se lărgi, duce la necesitatea înlocuirii acestei olive pe alta nouă. 2. Instrucțiune sau pliant – în limba rusă și instrucțiunea de utilizare cu prezentarea traducerii în limba de stat la momentul livrării. Conform art.20, al.6 al Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorului prevede că Toate informaţiile, inclusiv cele verbale, referitoare la produsele, serviciile oferite consumatorilor, documentaţia de însoţire, precum şi contractele încheiate, trebuie să fie prezentate în limba moldovenească sau în limba moldovenească şi în una din limbile de circulaţie internaţională. Operatorul economic poate oferi toată documentația menționată mai sus în limba de stat și la necesitate o traducere în limba rusă? 3. Nivelul de zgomot pentru aparatele auditive. La protezele auditive cu amplificare majoră este cerut nivelul de zgomot al microfoanelor nu mai înalt de 23 dB. Această cerință era necesară la aparatele de tip vechi, analogic, unde trebuia să se țină cont de nivelul ridicat al zgomotului propriului amplificator, iar la aparatele auditive de generația modernă sau cele cu procesare digitală nu necesită astfel de restricții, deoarece în aparatele digitale funcționarea fără zgomot al amplificatoarelor este asigurată de tehnologia digitală în sine și zgomotul propriu al microfonului este atenuat cu ajutorul unor dispozitive tehnice speciale. Alt fapt important este că cu cît pierderea de auz este mai mare cu atat acest parametru de zgomot la microfoane este permis mai mare, deoarece persoanele cu hipoacuzii profunde au un cîmp dinamic foarte îngust, iar amplificarea aparatului auditiv nu va trebui să depășească pragul de disconfort, deoarece sunetul v-a provoca durere. În acest caz pacientul nu va sesiza zgomotul nici la valoarea de 35 dB, nemaivorbind de 25-26 dB, deoarece nu v-a fi depășit pragul de discomfort al pacientului. Acestă cerință din FDA a fost un motiv de conflict și contestații ultimii ani la licitațiile publice pentru aparate auditive. Ca exemplu poate fi și Licitația nr. 18/04291 din 30.11.2018, unde poziția pentru maturi la lotul aparate auditive cu amplificare majoră a fost anulată în urma deciției Agenției Națională Pentru Soluționarea Contestațiilor anume din acest motiv. Totodată menționăm că aparatele auditive selectate în urma licitațiilor anterioare sunt mai vechi de 5 ani, iar în fișa lor tehnică nici măcar nu era indicat acest parametru de zgomot (ceea ce confirmă că acest parametru nu este important). Rugăm ca acest parametru Nivelul de zgomot să fie exclus din cerintele FDA.
Răspuns (28 mart 2019, 13:34):
Buna ziua, clarificarea Dvs. a fost luată în considerație, astfel vor fi operate modificări în documentația de atribuire.
Data:
19 mart 2019, 09:56
Subiectul întrebării:
termen livrare
Întrebare:
Deoarece cantitatea de bunuri este una semnificativă, producătorul, doar pentru producerea bunurilor, își rezervează un termen de 30-40 zile. Prin urmare, solicităm modificarea termenului de livrare de la 30 la 60 zile.
Răspuns (28 mart 2019, 13:34):
Buna ziua, clarificarea Dvs. a fost luată în considerație, astfel vor fi operate modificări în documentația de atribuire.
Data:
28 mart 2019, 23:40
Subiectul întrebării:
durata lansării pe piața mondială
Întrebare:
Referitor la cerința – durata lansării pe piața mondială (anul lansării) nu mai mult de 5 ani. Considerăm această cerință necorespunzătoare realității contemporane. Dorim să menționăm că aparatele auditive pentru licitația data vor fi prezentate cu anul producerii identic anului petrecerii licitației. Producerea modelelor noi în domeniul protezării auditive (in special aparate auditive cu amplificare majoră precum și medie-majoră) nu pășește atît de rapid cum am putea crede și dori. Aproximativ, lansarea unui model nou în trei - patru ani. Aceasta nu înseamănă că modelele precedente sînt înstărite și nu mai corespund cerințelor sau timpului. Un model de aparat auditiv cu durata lansării pe piața mondiala de 6-7 ani cu siguranță este calitativ și performant. Solicităm excluderea acestui punct din cerințele pentru licitație
Răspuns (29 mart 2019, 09:38):
Buna ziua. "Durata lansării pe piața mondială (anul lansării) nu mai mult de 5 ani" este o cerință obligatorie solicitată de beneficiarul final, care nu poate fi modificată, întrucît conform art.37 alin. (4) și alin.(8) din Legea 131/2015 privind achiziții publice, Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire și Specificaţiile tehnice se definesc astfel încît să corespundă, atunci cînd este posibil, necesităţilor/exigenţelor oricărui utilizator, inclusiv ale persoanelor cu dizabilităţi.
Data:
30 mart 2019, 09:22
Subiectul întrebării:
Încălcarea legii.
Întrebare:
La 19 martie 2019, 08:40 în secțiunea Clarificarii a parvenit o întrebare de la un agent econom în privința cerinței Nivelul de zgomot pentru aparatele auditive “La protezele auditive cu amplificare majoră la acel moment se cerea prezentarea nivelului de zgomot al microfoanelor nu mai înalt de 23 dB.” În această întrebare, agentul economic, a descries tehnologii și că această cerință era necesară la aparatele de tip vechi, analogic, unde trebuia să se țină cont de nivelul ridicat al zgomotului propriului amplificator, iar la aparatele auditive de generația modernă sau cele cu procesare digitală nu necesită astfel de restricții, deoarece în aparatele digitale funcționarea fără zgomot al amplificatoarelor este asigurată de tehnologia digitală în sine și zgomotul propriu al microfonului este atenuat cu ajutorul unor dispozitive tehnice speciale. Cele scrise de agentul economic nu corespund realității deoarece amplificatorul nu poate prin definiție să producă zgomot și nu produce sunete sau zgomot. La fel nu este posibilă reducerea zgomotului propriu al microfonului cu ajutorul cărorva dispozitive tehnice speciale. Parametrul Nivelul de zgomot se referă numai la nivelul de zgomot al microfonului! Acest agent economic în pct.3 confirmă cuvintele sale: “este cerut nivelul de zgomot al microfoanelor”. Declarănd toată această înformație eronată, agentul economic intenționat Vă duce în eroare cu scopul de a modifica cerințele tehnice în folosul lor. Considerăm că, același agent economic a depus contestația Nr. 1 din 19.12.2018 la Agenția Națională pentru soluționarea contestațiilor pe marginea licitației - achizionarea aparatelor auditive întru realizarea Progmului Special pentru anul 2019 unde a solicitat reexaminarea deciziei Centrului pentru achiziții publice centralizate în sănătate pe pozitia nr. 4 pentru Proteze auditive retroauriculare, cu amplificare majora (maturi) (care este proteză identică cu aceleași cerințe tehnice la licitația prezentă) și unde se indică, că a fost cerut pentru poziția nr. 4 Parametru Nivelul de zgomot nu mai înalt 23 dB (care a fost cerință identică cu licitația prezentă pînă la înaintarea întrebării). În acea contestație agentul economic a indicat că protezele lor nu corespund cerințelor parametrului Nivelul de zgomot nu mai înalt 23 dB, deoarece este 26 dB. La licitația prezentă, după adresarea acelui agent economic a fost modificat parametrul Nivelul de zgomot de la nu mai înalt de 23 dB la Nivelul de zgomot nu mai înalt sau egal cu 26 dB. Ceea ce înseamănă că au fot făcute modificări în favoarea acelui agent economic și parametrii Nivelul de zgomot sînt prescriși întocmai caracteristicilor protezelor auditive prezentate de ei. Aceste coincidențe ne duc la ipoteza că este un interes personal pentru anumiți agenți economici, cee ace este o încălcare gravă a ligislației – art. 37 alin. (4) și alin.(8) din Legea 131/2015 privind achiziții publice.
Răspuns (1 apr 2019, 08:58):
Buna ziua! Urmare a clarificărilor depuse, documentația de atribuire a fost modificata pentru a asigura participarea pe scara larga a operatorilor economici în conformitate cu principiile de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice, aceste modificări au fost aprobate de către Beneficiarul Final. Nu au fost stipulați parametri tehnici ce limitează concurența.
Data:
30 mart 2019, 12:06
Subiectul întrebării:
întrebare despre numărul de microfoane
Întrebare:
Adresez o întrebare pentru Loturile1și 2. Cîte microfoane trebuie să aibă proteza auditivă?
Răspuns (1 apr 2019, 08:52):
Buna ziua! Este solicitat nivelul de zgomot general pentru aparatul auditiv, indiferent de numărul de microfoane.
Data:
2 apr 2019, 17:07
Subiectul întrebării:
Încălcarea legii
Întrebare:
Vis a vis de întrebarea adresată la 30 martie 2019, ora 09.22. Urmare a întrebării, Autoritatea contractantă, a modificat documentația de atribuire pentru a asigura participarea pe scară largă a operatorilor economici. În susținerea acestor modificări a mai notat că aceste acțiuni sînt în conformitate cu principiile de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice și că nu au fost stipulați parametri tehnici ce limiteazî concurența. Astfel, parametrul Nivelul de zgomot de la 23 dB a fost mărit pînă la 26 dB. Considerăm că, aceste modificări au fost operate nu pentru a asigura participarea pe scară largă a operatorilor economici dar pentru a favoriza un anumit agent economic. Parametrul „Nivelul de zgomot”, aproximativ 10 ani, a fost indicat în cerințele pentru licitație fără modificări și în toată această perioadă au participat la licitații aceiași agenți economici. La ziua de azi, protezele auditive a unuia dintre agenții economici, nu mai corespund cerințelor tehnice indicate inițial în documentația de licitație la parametrul „Nivelul de zgomot” și ce coincidență!!! tocmai acuma autoritatea contractantă admite modificări la acest parametru. Și din nou coincidență!!! Nivelul de zgomot s-a mărit pînă la 26 dB - exact cifrele de care avea nevoie agentul economic! Vreau să atenționez: dacă întradevăr autoritatea contractantă dorește să asigure participarea pe scară largă a operatorilor economici și să atragă cît mai mulți agenți economici de ce parametrul „Nivelul de zgomot” nu a fost majorat pînă la 35 dB? sau cum a fost indicat pentru protezele auditive pentru copii – Nivelul de zgomot nu este absolut. Aceste modificări – mărirea parametrului Nivelul de zgomot pînă la 26 dB, au fost scrise pentru a favoriza un anumit agent economic ce demonstrează că autoritatea contractantă are inteserul personal de a redacta cerințele licitației în favoarea anumitui agent economic. Solicit mărirea parametrului Nivelul de zgomot pînă la 33 dB pentru a asigura o participarea pe scară largă a operatorilor economici!
Răspuns (3 apr 2019, 09:07):
Buna ziua! CAPCS a raspuns deja la aceasta intrebare, nu blocati procedura de achizitie publica.
Data:
3 apr 2019, 08:25
Subiectul întrebării:
Prin modificarea cerințelor licitației în favoarea anumitei companii se crează un precedent periculos și se încalcă legislația în vigoare
Întrebare:
Recitind întrebările și răspunsurile din clarificările la licitație, apar tot mai multe întrebări la organizatorii licitației. Cănd o companie a solicitat la 28 martie 2019 mărirea termenului duratei lansării pe piața mondială, răspunsul este negativ deoarece cerința este o cerință obligatorie solicitată de beneficiarul final, care nu poate fi modificată, ceea prevăzut la art. 37 alin. (4) și alin. (8) din Legea 131 din 2015 privind achiziții publice. Dar în cazul cănd o altă companie a cerut modificarea parametrului Nivelul de zgomot, organizatorii licitației nu mai apelează la normele legale și uită despre existența cerinței obligatorie solicitată initial de beneficiarul final și care nu poate fi modificată. Ca urmare la răspuns, organizatorii licitației satisfice cerințele și mărește parametrul Nivelului de zgomot pînă la exact 26 dB, nivelul parametrului de care are nevoie aceaaltă companie. Ca motivare vedem dorința organizatorilor licitației de a atrage la participare la licitație cît mai mulți agenți economici. Însă, numărul participanților nu a suferit modificări din anul 2007. Și în toate cazurile cănd la noi nu a corespuns cerințelor parametrul Nivelul de zgomot sau un alt parametru - avea date mai mici cu măcar 3-5% decăt cel cerut, companiei noastre i se refuza de fiecare data chear dacă solicitam introducerea modificărilor. Tot timpul motivul era același – ni se explica că așa sînt cerințele și atăt. Avem corespondență confirmativă la acest capitol. Astfel, este evident că atunci cănd la o companie , favorizată din partea organizatorilor licitației, aparatele auditive se potriveau cerințelor tehnice, iar la celelalte companii, nu se permitea nici o modificare deoarece așa sănt cerințele. Dar, imediat cum aparatele auditive a companiei, favorizate din partea organizatorilor licitației, nu mai corespund cerințelor licitației indicate inițial, în speță: Nivelul de zgomot, organizatorii licitației cu ușurință și fără careva obstacole î-și aduce aminte că de fapt ar trebui să mărim numărul participanților și că de fapt cerințele obligatorii nu mai sănt atăt de indiscutabile cum s-a afirmat pe parcursul a mai mult de 10 ani. Atunci cănd la o companie favorizată nu mai corespunde parametrul Nivelul de zgomot, organizatorii licitației imediat, la prima solicitare, modifică acest parametrul exact pentru ei. Parametrul Nivelul de zgomot, valoarea minimă la ei constituie 26 dB, fapt confirmat de compania favorizată în contestația sa, și organizatorii licitației au modificat exact pentru ei de la 23 dB la 26 dB. Poate lasăm ca compania respectivă să caute o alternativă la acest aparat auditiv care nu corespunde cerințelor și nu a trecut la ultima licitație petrecută. Acea compania cu siguranța are o astfel de oportunitate. Despre ce tip de extindere a participanților vorbim? Prin modificarea cerințelor licitației în favoarea anumitei companii se crează un precedent periculos și se încalcă legislația în vigoare.
Răspuns (3 apr 2019, 09:08):
Buna ziua! CAPCS a raspuns deja la aceasta intrebare, nu blocati procedura de achizitie publica.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.