Statut Anulată
Valoarea estimată fără TVA 300 000 MDL
Perioada clarificărilor: 16.11.18 16:35 - 21.11.18 17:00
Perioada depunerii ofertelor: 21.11.18 17:00 - 26.11.18 11:00
Începutul licitației: 30 nov 2018 14:36

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

piloni de beton armat pentru linii de transportare a energiei electrice de tensiune înaltă (SK 22.1-2,0 sau echivalentul)

1.Lungimea – 22600 mm
2.Lățimea – 650 mm
3.Înălțimea – 440 mm
4.Greutatea – 5332 kg
5. GOST 22687.0-85
6.Volumul betonului – 1,9 m³
7.Volumul geometric – 6,4636 m³

Ofertantul cîştigător va livra, pe cheltuiala sa, bunurile achiziţionate la locurile de păstrare ale autorităţii contractante, indicate de către aceasta.

telefonul persoanei de contact: 022 24 19 06 (Iurie Zaica)

email de contact: iurie.zaica@rezerve.gov.md
Informația despre anulare
Motivul anulării
ofertantul cu preţul cel mai mic, „Tehno Invest” SRL, a prezentat specificaţia de preţ, indicînd termenul de livrare „19 zile din data intrării contractului în vigoare”, ceea ce exclude încadrarea în termenul de 15.12.2018, stabilit de autoritatea contractantă la publicarea anunţului de participare. În acest sens, se impune respingerea ofertei „Tehno Invest” SRL ca fiind una neconformă. Prin urmare, respingerea unicei oferte implică anularea procedurii de achiziţie publică, în conformitate cu art. 71 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice. În consecinţă, se respinge oferta „Tehno Invest” SRL în baza motivelor enunţate, cu anularea procedurii de achiziţii din motivul depunerii numai ofertelor neconforme
Data anulării
2 ian 2019, 14:34
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, Republica Moldova, Chisinau, Chișinău, str.Columna, 118/1
Persoana de contact
Nume Prenume
Iurie Zaica
Telefonul de contact
---
Datele achizitiei
Tipul procedurii
Achiziție de valoare mică
Valoarea estimată (fără TVA)
300 000 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
4 500 MDL
Data ultimilor modificări
2 ian 2019 14:34
ID
f68a2a28a7044c3791cd1f23133ea3ca
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
piloni de beton armat CPV: 44212221-4 - Piloni
Adresa de livrare: MD-2012, MD, Chisinau, Chișinău, locul de păstrare indicat de către autoritatea contractantă
Perioada de livrare: 27 nov 2018 16:35 - 15 dec 2018 17:00
Cantitatea: 9
Unități de măsură: bucăţi
Documentele procedurii de achiziție
Denumirea documentului
MSIGN
DUAE piloni.pdf DUAE piloni.pdf
Documentele la ofertă
21.11.18 10:50
Data:
19 nov 2018, 14:39
Subiectul întrebării:
Clarificare referitor la documentele cerute pentru oformarea Ofertei
Întrebare:
Avem intenția de a participa la procedura în cauza și cerem autorității contractante de a clarifica următoarele momente, legate cu documentele cerute de la participant, și anume Agenția solicită prezentarea: 1. DUAE, Oiginal, confirmat de către Participant. Autoritatea contractantă nu a anexat la documentele achiziției formular DUAE, întochmit de către Agenție în calitate de autoritatea contractantă. Acest formular va fi întochmit de către Participant în forma electronică nemijlocit în/ SIA. Astfel cerem de a ne clarifica dacă avem drept de a imprima pe hîrtie și completa manual? 3. Agenția îndică la prezentare Actului care atestă dreptul de a livra pilonii. Cerem de a ne clarifica – Vînzarea pilonilor nu este gen de activitate lițențiat sau autorizat de către autoritățile publice. Adică nu există nici un certificat care atestă sau stabilește dreprul de a livra pilonii cerute. Noi avem intenție de a vînde pilonii date, precum și avem (fiind ca întreprinzator) posibilitatea de a respecta obligațiunile Vînzatorului, dar dreptul de a livra nu vă putem de a confirma nici prin certificat, sau autorizația/lițența, deoarece documente date nu există. Cerem de a modifica Anunț de participare prin excluderea prezentării actului dat. 6. Agenția cere prezentarea Formularului informativ. Este vorbă că din 01.10.2018 formular dat (F.3.3) este exclus din documentația standat pentru atribuire. Ofertant va întocmi acest formular în mod electronic nemijlocit în SIA și sistema dată nu permite de a genera/depune oferta fără întocmirea informațiilor generale despre ofertant. Astfel cerem de a ne clarifica care formular standart putem de a-l utiliza pentru prezentarea Informațiilor cerute în p.6 din “Condițiile de participare” , sau petem de a limita completarea informațiilor în formă electronică nemijlocit în SIA? Dacă totuși Agenție dispune prezentarea Formularului pe suport de hîrtie, clarificați dacă avem drept de a folosi formular F.3.3. deja abrogat? 11. Agenția cere prezentarea certificatului de efectuarea sistematică a plății impozitelor. Este vorbă că Inspectorat fiscal nu eliberează certificatul dat, dar eliberează certificat despre lipsa datoriilor fața de buget. Cerem de a clarifica dacă noi putem de a prezenta certificat privind lipsa datoriilor fața de buget, precum dacă noi avem dreptul în loc de a depune cont generalizat (deja depus anterior) prin care poate fi confirmată lipsa datoriilor. 13. Agenție cere prezentarea certificatului despre bazele pentru păstrare ofertantului. Conform Anunțilui de participare Agenția indică: ”Ofertant va livra bunurile la locurile de păstrare ale autorității contractante...”, adică este vorbă despre livrarea pilonilor în deținerea Agenției. Noi avem intenția de a vînde pilonii cerute și nu avem intenție de a păstra pilonii la depozitele noastre. Astfel cerem de a elimina inexactitățile din Anunț de participare prin excluderea solicitării ce țin de prezentarea informațiilor despre depozitele, sau de a clarifica obiect licitației – vînzare plus păstrare.
Răspuns (21 nov 2018, 10:51):
1. Prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.177 din 9 octombrie 2018 a fost aprobat formularul standard al Documentului Unic de Achiziţii European, conform anexei nr.1. Documentul Unic de Achiziţii European în procedura dată a fost încărcat de cître autoritatea contractantă, avînd primul compartiment completat, astfel încît, de rînd cu anunţul de participare, este disponibil ofertanţilor, pentru a fi completat cu date VERIDICE şi COMPLETE şi a fi prezentat împreună cu oferta. Ordinul Ministerului Finanţelor nr.173 din 5 octombrie 2018 10.1. Pentru confirmarea datelor de calificare în cadrul procedurii de achiziţii publice, operatorul economic va completa şi va prezenta DUAE, în conformitate cu cerinţele stabilite de autoritatea contractantă. Ordinul Ministerului Finanţelor nr.177 din 9 octombrie 2018 prevede că Ministerul Finanţelor pune la dispoziţie serviciu web gratuit pentru cumpărători, ofertanţi şi alte părţi interesate de completare DUAE în format electronic. Dacă procedura se desfăşoară electronic, DUAE poate fi exportat, stocat şi depus în format electronic. Atenţionăm că potrivit aceluiaşi ordin, Ofertanţii pot fi excluşi din procedura de achiziţii publice sau pot fi urmăriţi în justiţie dacă informaţiile din DUAE sunt false, nedivulgate sau nu pot fi susţinute prin documente justificative. 2. În ce priveste prezentarea actului care atestă dreptul de a livra buurile solicitate, comunicăm că această cerinţă a fost reformulată, astfel încît să fie mai clară ofertanţilor. Astfel, se solicită prezentarea, după caz, a autorizaţiei, licenţei etc, în cazul în care ofertantul dispune de astfel de acte relevante livrării bunurilor specificate. În cazul în care ofertantul nu dispune de nici un fel de acte relevante livrării bunurilor achiziţionate în această procedură, acesta nu le anexează. 3. În ce priveste prezentarea Formularului informativ despre ofertant, menţionăm că, cu toate că acesta a fost exclus din documentaţia standard, autoritatea contractantă nu este restricţionată în dreptul de a solicita acest act, deoarece documentatia standard cuprinde lista actelor a căror solicitare de către autoritatea contractantă este obligatorie. Însă excluderea unor acte din lista celor obligatorii de a fi solicitate în cadrul procedurii de achizitie publică nu impiedică autoritatea contractantă de a solicita un astfel de act, dacă acesta este considerat necesar. Prin urmare, cerinţa de prezentare a Formularului informativ despre ofertant este valabilă şi ofertantul este obligat să i se conformeze. Pentru utilitate, ofertantul se poate ghida la întocmirea formularului dat de forma F3.3 din documentatia standard anterioară. 4. Cu referire la confirmarea efectuării sistematice a plății impozitelor,contribuțiilor, comunicăm că în scop de clarificare această cerintă a fost reformulată: Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de buget, eliberat de organele fiscale. Alte documente nu pot fi depuse în locul celor solicitate de autoritatea contractantă. 5. prezentarea certificatului despre bazele pentru păstrare ofertantului este exclusă din anunţul de participare, deoarece nu corespunde cerinţelor autorităţii contractante. Dacă mai sunt alte intrebari, nu ezitati sa le adresati
Data:
19 nov 2018, 16:14
Subiectul întrebării:
Neprezentarea documentației de atribuire
Întrebare:
Întentînd procedura achizițională autoritatea contractantă în mod obligatoriu va întocmi și va publica 3 documente: Anunț de participare, DUAE și Documentația standart, semnate de către conducătorul grupului de lucru a Autorității contractante. Documente date vor fi transferate în format PDF, atașate în SIA și sunt reprezinte de sine documentația de atribuire. Prin prezenta cerem de a clarifica unde noi, ca participant la procedura, putem de a obține termen pentru livrare (în cîte zile după întrare contractului în vigoare vînzator este obligat de a execute obligația sa de a livra bunurile cerute) Fișa de Date a Achiziției (FDA), precum și condițiile contractuale, adoptate de către autoritatea contractantă. Menținem că documentele date (FDA, Contract vînz-cump. și alte docte) fiind elaborate conform formularele standarte, trebuie să fie întocmite cu datele concrete (solicitate de către Agenție) și reflectațe în Documentația standart pentru achiziție. Cerem de a ne clarifica în ce mod și unde noi, în calitate de participant potențial, putem de a lua cunoștință cu documente sus menționate, întocmite de către Agenția și reflectate în DUAE și Documentația standart nepublicate în cadrul licitației date. Atregem atenție că noi am încercat de a depune oferta în cadrul licitației anulate la 16.11.2018 și am fost discalificați reieșînd din neprezentarea documentelor necerute și nepublicate de către Agenția. În scopul de a evita situația,prin care licitația a fost anulată, cerem de a ne explica și clarifica situația ce țin de respectarea formalităților.
Răspuns (21 nov 2018, 10:57):
termenele de livrare sunt indicate in textul anuntului publicat pe pagina web https://achizitii.md/ro/public/tender/10017032, la compartimentul "Perioada de livrare": 27 nov 2018 16:35 - 15 dec 2018 17:00. conditiile contractuale nu sunt decit cele standarde, conform Formularului de contract, aprobat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.173 din 5 octombrie 2018. Textul ordinului este disponibil la http://lex.justice.md/viewdoc.php?action=view&view=doc&id=377587&lang=1
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Perioada de actualizare".
Clarificări