Public procurement
21513580
Servicii de mentenanță corectivă și adaptivă pentru programele aplicative ale SPAS din sistemul informațional „Protecția Socială” pentru anul 2026.
1
Enquiry period
with 25.11.2025 10:11
to 09.12.2025 09:00
to 09.12.2025 09:00
13 days left
2
Bidding period
with 09.12.2025 09:00
to 26.12.2025 09:00
to 26.12.2025 09:00
3
Auction
29.12.2025 14:00
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status
Active
Estimated value without VAT
4 314 090 MDL
Period of clarifications:
25 Nov 2025, 10:11 - 9 Dec 2025, 9:00
Submission of proposals:
9 Dec 2025, 9:00 - 26 Dec 2025, 9:00
Auction start date:
29 Dec 2025, 14:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Servicii de mentenanță corectivă pentru programele aplicative ale sistemului public de asigurări sociale (SPAS) (conform Listei componentelor aplicative sistemului aplicativ SPAS, Anexa nr.1):
a) Asigurarea funcționalității și a securității complexului de mijloace tehnice și de program;
b) Actualizarea versiunii sistemului aplicativ;
c) Întreținerea sistemului aplicativ și resursei informaționale;
d) Restabilirea funcționalității sistemului aplicativ, în cazul apariției defecțiunilor;
e) Eliminarea/corectarea problemelor, detectate în sistemul aplicativ prin modificarea componentelor software sau elaborarea și aplicarea procedurilor automatizate de corectare a datelor;
f) Asigurarea suportului metodologic și practic pentru utilizatori;
g) Consultanța cu privire la întrebările specifice ale software –lui aplicativ.
Servicii de mentenanță adaptivă pentru programele aplicative ale sistemului public de asigurări sociale (SPAS) (conform Listei componentelor aplicative sistemului aplicativ SPAS, Anexa nr.1):
a) Modificarea funcţionalităţilor, inclusiv a formelor de rapoarte, ca urmare a modificărilor în legislaţie din domeniul asigurări sociale.
b) Adăugarea funcţiilor noi, inclusiv rapoartelor, necesitatea cărora a apărut odată cu modificarea legislaţiei din asigurări sociale.
c) Modificarea funcţionalităţilor legată de îmbunătăţirea esenţială a funcţionării business-proceselor interne.
d) Documentarea modificărilor efectuate (conform reglementării tehnice "Procesele ciclului de viaţă al software-ului" RT 38370656 -002:2006).
e) Consultanţă privind modificările realizate.
Nivelul serviciilor:
1. Existenţa serviciului “Hot-Line”. 5/7, 8/24.
• Timpul de răspuns la solicitarea din partea CNAS – nu mai mult timp de 1 oră.
• Înregistrarea cererilor, statutul în progres de rezolvare acestora, analiza rezultatelor.
• Furnizarea rapoartelor privind serviciile prestate.
2. Existenţa grupului de proiect calificat asigurat pentru îndeplinirea serviciilor solicitate, inclusiv ingineri, analiști de sistem și dezvoltatori cu experiența în domeniu (Oracle Database Specialist; Business Analitic; Programator platforme ORACLE - Oracle Database Enterprise Edition 10g, Oracle Forms, Oracle Reports, PL/SQL, tehnologiile Web Services, .Net; Project management - PMP sau echivalent; Project administrator min 5 ani experiență în proiectele similare) (cerinţele în Anexa nr.2)
Termenul de realizare şi implementare a serviciilor de mentenanță adaptivă, asociate cu modificările în legislație, trebuie să fie executate de către Prestator în termenele stabilite de CNAS. Încălcarea de către Prestator a termenului de implementare a modificărilor, va atrage aplicarea sancțiunilor pecuniare prevăzute în contract. Depășirea termenului de executare a clauzelor contractuale, presupune imposibilitatea obținerii în sistemul financiar a rezultatelor corecte sau stoparea sistemului financiar. În cazul în care, depășirea termenului de executare nu este rezultatul unei forțe majore (situații excepționale, calamități naturale, război etc.), CNAS își rezervă dreptul de rezoluțiune a contractului. Termenul de realizare şi implementare a altor tipuri de modificări se determină prin acordul părţilor, dar nu mai mult de:
• Până la 10 zile pentru modificări minore.
• Până la 30 zile pentru modificări de volume medii.
• Până la 60 zile pentru modificări de volume mari.
Efortul total preconizat, reieşind din 8 ore lucrătoare pe zi, 22 zile lucrătoare pe lună (indiferent de numărul de persoane implicate), pentru:
Servicii de mentenanță corectivă pentru sistemul aplicativ constituie 8000 om/ore;
Servicii de mentenanță adaptivă în sistemul aplicativ constituie 10700 om/ore.
*Efortul este estimat reişind din media costului unui om/oră pe ultimii 3 ani, conform contractelor încheiate şi constituie 230.70 lei om/oră fără TVA sau 276,92 lei om/oră cu TVA.
Achitarea se va efectua conform lucrărilor executate de facto şi doar după prezentarea rapoartelor detaliate, care vor include descifrarea efortului exprimat în om/ore, facturilor şi actelor de prestare semnate de către părţi.
3. Prestatorul va prezenta, în temeiul Ordinului MDI nr.78/2006 cu privire la aprobarea reglementării tehnice „Procesele ciclului de viaţă al software-ului” după finisarea exploatării experimentale a produsului software se prezintă următoarele documente prevăzute de ordinul respectiv (specificate în anexa nr.8 și anexa nr.9):
4.
a) Concepția de mentenanță - urmează să cuprindă cel puțin următoarele obiective: asigurarea funcționării neîntrerupte a sistemului informațional; optimizarea performanței și eficienței sistemului; protejarea și securizarea datelor și informațiilor stocate în sistem; identificarea și remedierea rapidă a problemelor tehnice și a defecțiunilor; asigurarea respectării standardelor și reglementărilor de securitate și confidențialitate.
b) Planul de mentenanță - urmează să cuprindă: activitățile ce se referă la actualizările de software (Planul de mentenanță ar trebui să prevadă modalitățile de gestionare a acestor actualizări și îmbunătățiri, inclusiv testarea acestora înainte de implementare); verificări de securitate; testare de performanță; monitorizare și diagnosticare; backup și recuperare; gestionarea incidentelor (escaladarea problemelor către personalul competent și asigurarea unui timp de răspuns adecvat); resursele necesare (cum ar fi personalul specializat, echipamentele și instrumentele necesare).
În cadrul îndeplinirii serviciilor echipa prestatorului va respecta prevederile Hotărârii Guvernului Nr.562/2025 cu privire la modul de realizare a obligațiilor de asigurare a securității cibernetice de către furnizorii de servicii în sectoarele critice şi va semna nominal Declaraţie de confidenţialitate, conform Anexei nr.3.
Cerinţele de calificare:
Certificat pentru confirmarea capacităţii executării calitative a contractului de achiziţie - eliberat de Participant, care confirmă nivelul serviciilor propuse şi reflectă următoarea informaţie:
a) experienţa acumulată, performanţele în realizarea lucrărilor de elaborare şi dezvoltare SIA integrate; experiența în integrare şi întreţinere a Sistemelor Informaţionale; Document ce confirmă experiența în prestarea serviciilor de complexitate asemănătoare demonstrată prin descrierea proiectelor de mentenanță s SI complexe bazate pe tehnologiile relevante componentelor SII CNAS (Anexa 1);
b) copie de contracte experienţa în executare lucrărilor relevante;
c) capacitatea tehnică (existenţa resurselor tehnice: Call Center, transport, ets.);
d) capacităţile profesioniste în domeniile serviciilor analogic;
e) Document ce confirmă existenţa grupului de proiect calificat asigurat pentru îndeplinirea serviciilor relevante.
f) Prezentarea CV-urilor specialiștilor. Prezentarea obligatorie a certificatelor privind specialiști eliberate de către o companie autorizată – copie confirmată prin semnătura și ștampila participantului.
a) Asigurarea funcționalității și a securității complexului de mijloace tehnice și de program;
b) Actualizarea versiunii sistemului aplicativ;
c) Întreținerea sistemului aplicativ și resursei informaționale;
d) Restabilirea funcționalității sistemului aplicativ, în cazul apariției defecțiunilor;
e) Eliminarea/corectarea problemelor, detectate în sistemul aplicativ prin modificarea componentelor software sau elaborarea și aplicarea procedurilor automatizate de corectare a datelor;
f) Asigurarea suportului metodologic și practic pentru utilizatori;
g) Consultanța cu privire la întrebările specifice ale software –lui aplicativ.
Servicii de mentenanță adaptivă pentru programele aplicative ale sistemului public de asigurări sociale (SPAS) (conform Listei componentelor aplicative sistemului aplicativ SPAS, Anexa nr.1):
a) Modificarea funcţionalităţilor, inclusiv a formelor de rapoarte, ca urmare a modificărilor în legislaţie din domeniul asigurări sociale.
b) Adăugarea funcţiilor noi, inclusiv rapoartelor, necesitatea cărora a apărut odată cu modificarea legislaţiei din asigurări sociale.
c) Modificarea funcţionalităţilor legată de îmbunătăţirea esenţială a funcţionării business-proceselor interne.
d) Documentarea modificărilor efectuate (conform reglementării tehnice "Procesele ciclului de viaţă al software-ului" RT 38370656 -002:2006).
e) Consultanţă privind modificările realizate.
Nivelul serviciilor:
1. Existenţa serviciului “Hot-Line”. 5/7, 8/24.
• Timpul de răspuns la solicitarea din partea CNAS – nu mai mult timp de 1 oră.
• Înregistrarea cererilor, statutul în progres de rezolvare acestora, analiza rezultatelor.
• Furnizarea rapoartelor privind serviciile prestate.
2. Existenţa grupului de proiect calificat asigurat pentru îndeplinirea serviciilor solicitate, inclusiv ingineri, analiști de sistem și dezvoltatori cu experiența în domeniu (Oracle Database Specialist; Business Analitic; Programator platforme ORACLE - Oracle Database Enterprise Edition 10g, Oracle Forms, Oracle Reports, PL/SQL, tehnologiile Web Services, .Net; Project management - PMP sau echivalent; Project administrator min 5 ani experiență în proiectele similare) (cerinţele în Anexa nr.2)
Termenul de realizare şi implementare a serviciilor de mentenanță adaptivă, asociate cu modificările în legislație, trebuie să fie executate de către Prestator în termenele stabilite de CNAS. Încălcarea de către Prestator a termenului de implementare a modificărilor, va atrage aplicarea sancțiunilor pecuniare prevăzute în contract. Depășirea termenului de executare a clauzelor contractuale, presupune imposibilitatea obținerii în sistemul financiar a rezultatelor corecte sau stoparea sistemului financiar. În cazul în care, depășirea termenului de executare nu este rezultatul unei forțe majore (situații excepționale, calamități naturale, război etc.), CNAS își rezervă dreptul de rezoluțiune a contractului. Termenul de realizare şi implementare a altor tipuri de modificări se determină prin acordul părţilor, dar nu mai mult de:
• Până la 10 zile pentru modificări minore.
• Până la 30 zile pentru modificări de volume medii.
• Până la 60 zile pentru modificări de volume mari.
Efortul total preconizat, reieşind din 8 ore lucrătoare pe zi, 22 zile lucrătoare pe lună (indiferent de numărul de persoane implicate), pentru:
Servicii de mentenanță corectivă pentru sistemul aplicativ constituie 8000 om/ore;
Servicii de mentenanță adaptivă în sistemul aplicativ constituie 10700 om/ore.
*Efortul este estimat reişind din media costului unui om/oră pe ultimii 3 ani, conform contractelor încheiate şi constituie 230.70 lei om/oră fără TVA sau 276,92 lei om/oră cu TVA.
Achitarea se va efectua conform lucrărilor executate de facto şi doar după prezentarea rapoartelor detaliate, care vor include descifrarea efortului exprimat în om/ore, facturilor şi actelor de prestare semnate de către părţi.
3. Prestatorul va prezenta, în temeiul Ordinului MDI nr.78/2006 cu privire la aprobarea reglementării tehnice „Procesele ciclului de viaţă al software-ului” după finisarea exploatării experimentale a produsului software se prezintă următoarele documente prevăzute de ordinul respectiv (specificate în anexa nr.8 și anexa nr.9):
4.
a) Concepția de mentenanță - urmează să cuprindă cel puțin următoarele obiective: asigurarea funcționării neîntrerupte a sistemului informațional; optimizarea performanței și eficienței sistemului; protejarea și securizarea datelor și informațiilor stocate în sistem; identificarea și remedierea rapidă a problemelor tehnice și a defecțiunilor; asigurarea respectării standardelor și reglementărilor de securitate și confidențialitate.
b) Planul de mentenanță - urmează să cuprindă: activitățile ce se referă la actualizările de software (Planul de mentenanță ar trebui să prevadă modalitățile de gestionare a acestor actualizări și îmbunătățiri, inclusiv testarea acestora înainte de implementare); verificări de securitate; testare de performanță; monitorizare și diagnosticare; backup și recuperare; gestionarea incidentelor (escaladarea problemelor către personalul competent și asigurarea unui timp de răspuns adecvat); resursele necesare (cum ar fi personalul specializat, echipamentele și instrumentele necesare).
În cadrul îndeplinirii serviciilor echipa prestatorului va respecta prevederile Hotărârii Guvernului Nr.562/2025 cu privire la modul de realizare a obligațiilor de asigurare a securității cibernetice de către furnizorii de servicii în sectoarele critice şi va semna nominal Declaraţie de confidenţialitate, conform Anexei nr.3.
Cerinţele de calificare:
Certificat pentru confirmarea capacităţii executării calitative a contractului de achiziţie - eliberat de Participant, care confirmă nivelul serviciilor propuse şi reflectă următoarea informaţie:
a) experienţa acumulată, performanţele în realizarea lucrărilor de elaborare şi dezvoltare SIA integrate; experiența în integrare şi întreţinere a Sistemelor Informaţionale; Document ce confirmă experiența în prestarea serviciilor de complexitate asemănătoare demonstrată prin descrierea proiectelor de mentenanță s SI complexe bazate pe tehnologiile relevante componentelor SII CNAS (Anexa 1);
b) copie de contracte experienţa în executare lucrărilor relevante;
c) capacitatea tehnică (existenţa resurselor tehnice: Call Center, transport, ets.);
d) capacităţile profesioniste în domeniile serviciilor analogic;
e) Document ce confirmă existenţa grupului de proiect calificat asigurat pentru îndeplinirea serviciilor relevante.
f) Prezentarea CV-urilor specialiștilor. Prezentarea obligatorie a certificatelor privind specialiști eliberate de către o companie autorizată – copie confirmată prin semnătura și ștampila participantului.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, Gheorghe Tudor nr.3
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
Date modified
25 Nov 2025, 10:11
Estimated value (without VAT)
4 314 090 MDL
The minimum downward of the price
40 000 MDL
Achizitii.md ID
21513580
MTender ID
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chişinău, str. Gh. Tudor nr.3
Contract period
1 Jan 2026 02:00 - 31 Dec 2026 02:00
List of positions
1)
Title
Servicii de mentenanță corectivă pentru programele aplicative ale sistemului public de asigurări sociale (SPAS) pentru anul 2026
CPV: 72200000-7 - Software programming and consultancy services
Quantity: 8000.0
Unit of measurement: Om-ora
2)
Title
Servicii de mentenanță adaptivă pentru programele aplicative ale sistemului public de asigurări sociale (SPAS) pentru anul 2026
CPV: 72200000-7 - Software programming and consultancy services
Quantity: 10700.0
Unit of measurement: Om-ora
Subscription settings saved.
Remember, you can always go back to the Subscriptions section and make changes to the frequency of receiving letters, delete or add categories and customers.
Вы уже подписаны на данный CPV код
Insufficient funds
You do not have enough funds in your account to set up a subscription. Top up your account, to continue.
Subscription Setup
Subscribe to daily email notifications according to selected CPV and/or IDNO categories for the period:
The subscription cost is 10 MDL with VAT per month.
View Regulations.
Documents of the procurement procedure
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 Mentenanța SI Protecția Socială CNAS 2026.semnat
Technical Specifications
Documentul standard semnat
25.11.25 10:11
Anunt de participare mentenanţa SPAS 2026 (2).semnat
Technical Specifications
Anunţ de participare semnat
25.11.25 10:11
ds_servicii_omf_115_15_09_2021 Mentenanța SI Protecția Socială CNAS 2026
Technical Specifications
Documentul standard word
25.11.25 10:11
DUAE Mentenanța SI Protecție Socială CNAS 2026.semnat
Technical Specifications
DUAE semnat
25.11.25 10:11
At the moment there are no questions to lot
Clarifications
Document successfully signed
OK